/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چاپ خبر
حضور در حوزه های علمیه _ جلسه سیزدهم _ 28 / 1 /1403 امام جمعه کاشان : هدف کلان استکبار مبارزه با اسلام و از بین بردن نمادها و هویت اسلامی است حجت الاسلام حسینی گفت : وهابیت با قدرت و سرنیزه های ال سعود در عربستان شکل گرفت ،. تصمیمات مختلفی گرفتند ، یکی از تصمیمات انان این بود که نمادهای هویت اسلامی مانند ، بناهای مقدس امام زادگان ، حرم ها را از بین ببریم . تخریب ائمه بقیع بر همین مبنا بود و دقیقا مخالف ایه قران « مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ » می باشد

حضور در حوزه های  علمیه  _ جلسه سیزدهم  _  28 / 1 /1403


امام جمعه کاشان  : هدف کلان استکبار مبارزه با اسلام و از بین بردن  نمادها و هویت اسلامی است

حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در حوزه علمیه باب العلم در جمع طلاّب اظهار داشت  :  در حوزه های علمیه ، محور بحث من نهج البلاغه می باشد . با نهج البلاغه مانوس باشید ، یکی از فقهای شورای نگهبان می فرمود ، اگر می خواهید ، فقه و علم شما برای حکومت داری مفید باشید با نهج البلاغه بیشتر مانوس باشید . نهج البلاغه ، کتاب حکومت داری است . امیر مومنان علی ع در بخشی از خطبه دوم نهج البلاغه می فرماید  « وَ أَسْتَعِينُهُ فَاقَةً إِلَى كِفَايَتِهِ. إِنَّهُ لَا يَضِلُّ مَنْ هَدَاهُ وَ لَا يَئِلُ مَنْ عَادَاهُ وَ لَا يَفْتَقِرُ مَنْ كَفَاهُ   » در رفع نيازها از او يارى مى طلبم زيرا آن كس را كه خدا هدايت كند ، هرگز گمراه نگردد ، و آن را كه خدا دشمن دارد ، هرگز نجات نيابد و هر آن كس را كه خداوند بى نياز گرداند ، نيازمند نخواهد شد . مشابه کلمه « فَاقَةً »  در دعای کمیل امده است ، « اَللّهُمَّ وَ اَسْئَلُكَ سُؤالَ مَنِ اشْتَدَّتْ فاقَتُهُ » « فَاقَةً » یعنی نیاز ، یعنی محتاج هستم که تو نیاز من را رفع کنی . وی   در رابطه با استعانت از خداوند گفت : در نهج البلاغه ، چند دستور در جاهای مختلف بیان شده است . 1 _ در نامه 31 ، خطاب به امام حسن  ع ، امام می فرماید ، در همه امور از خداوند از خداوند کمک بگیر  « اَستِعنتَه علی اُمورِک » ، پسرم از خدا در همه کارها کمک بگیر ، چه ان کار مهم باشد بنظر خودت و چه کم اهمیت 2 _ در نامه 46 ، امام می فرماید ، استعانتی که گفتم در همه امور لازم است ، در امور اهم ، استعانت ضروری تر است . « فَاسْتَعِنْ بِاللَّهِ عَلَى مَا أَهَمَّكَ »  3 _ دستور سوم این است که استعانت را مکرر از خدا بخواهید . نامه 34 امده  «  وَ أَكْثِرِ الِاسْتِعَانَةَ بِاللَّهِ يَكْفِكَ مَا أَهَمَّكَ ، وَ يُعِنْكَ عَلَى مَا يُنْزِلُ بِكَ، إِنْ شَاءَ اللَّهُ  »  و فراوان از خداى يارى بجوى تا در هر كار ، که  خدا ، تو را كفايت كند و در هر حادثه كه بر تو فرود مى آيد ياريت نمايد . ان شاء الله . 
  

وی گفت  :  نتیجه استعانت و یاری خواستن از خدا در خطبه دوم نهج البلاغه امده است  :  «  إِنَّهُ لَا يَضِلُّ مَنْ هَدَاهُ وَ لَا يَئِلُ مَنْ عَادَاهُ » 1 _ هدایت الهی شامل او می شود ، در مسجد ایت الله بهجت بودم ، موقع ورود ایت الله بهجت ، شنیدم  که ایشان این اسماء الله را گفت  « یَا هَادِيَ مَنِ اسْتَرْشَدَهُ » ای هدایت کننده ، کسی که رشد را می طلبد . 2 _ کسی که با خدا دشمنی کند ، پناه ندارد . 3 _ سومین نتیجه استعانت از خدا این است که خداوند بی نیاز و مطلق ، از او دستگیری می کند . ایت الله جوادی املی در ذیل ایه « إِيّٰاكَ نَعْبُدُ وَ إِيّٰاكَ نَسْتَعِينُ » می فرماید  : مفسرین از تقدم  « إِيّٰاكَ » ، معمولا اعاده حصر می کنند ، تنها تو را می پرستم و تنها از تو کمک می خواهم  ، ایشان این را رد نمی کنند ولی می گویند از تقدم  « إِيّٰاكَ » فایده دیگری هم استفاده می شود ، و ان این است که ، اول خدا مطرح شده و بعد ، نَسْتَعِينُ ، یعنی کسی که می گوید ،  « إِيّٰاكَ نَسْتَعِينُ » خودش  و نمازش را اول ندیده ، اول خدا را دیده است . مشابه این را مفسرین بیان کرده اند ، موسی به اصحاب خودش می گوید « إِنَّ مَعِيَ رَبِّي » و پیامبر ص به کسی که در غار همراه او بود ، گفت ، نترس  « إِنَّ اللَّهَ مَعَنا ». این ها از نظر توحیدی با هم فرق دارد . حضرت موسی ، اول خودش را مطرح کرده بعد خدا را ولی پیامبر ص اول خدا را گفت و بعد خودش را . در « إِيّٰاكَ نَعْبُدُ وَ إِيّٰاكَ نَسْتَعِينُ » هم همینطور است ، خود و عبادتمان را اول نمی بینیم . معبود را می بینیم . اساتید بزرگوار و طلاّب ، هر چه در استعانت از خدا بیشتر اصرار کنیم ، خدا درب های هدایت گری خودش را بیشتر برای ما باز می کند ، یک راهش هم خواندن نماز امام زمان ع است . دویست بار ایه « إِيّٰاكَ نَعْبُدُ وَ إِيّٰاكَ نَسْتَعِينُ » را در این نماز می خوانیم . در خاطرات یکی از ازادگان امده است  : یکی از ازادگان را انقدر شکنجه کرده بودند که قفسه سینه او شکسته بود و او را به بهداری هم نمی بردند . یک روز صبح یکی از اسرا گفت ، فلانی دیشب شفا گرفته است . به او گفتند از کجا متوجه شدی او شفا گرفته است . سرّی را افشاء نمود و گفت از نوزده سالگی موقع خواب نماز امام زمان ع را می خوانم و بعد از نماز فقط دعا برای ظهور انجام می دهم ، « اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج » امروز با دیدن زجر کشیدن او ، بعد از خواندن نماز  علاوه بر دعای ظهور ، برای سلامتی او هم دعا کردم . در خواب دیدم ، جلو اردوگاه امام زمان از ماشین پیاده شد و سراغ او رفت و من فهمیدم او شفا گرفته است . اگر موفق به این نماز نمی شویم که هر روز بخوانیم ، حداقل هفته ای یک بار بخوانیم . 


امام جمعه کاشان در رابطه با هشتم شوال گفت  :  هشتم شوال روز غم و اندوه شیعه است . مستکبران عالم و دشمنان اسلام ، برای از بین بردن اسلام نقشه کشیده اند، گفتند ، مهمترین کشور شیعی ایران است و مهمترین کشور سنی ، هم عربستان سعودی است . در هر دو کشور فرقه انحرافی بوجود اوردند ، در ایران بهائیت و در عربستان وهابیت را درست کردند . بهائیت بخاطر علمای شیعه نتواست زیاد ، مانور بدهد ، لذا باید قدر مرجعیت شیعه را بدانیم . مرجعیت شیعه محکم در مقابل نفوذ انها ایستادند . در یزد ، بهائیت ، یک اقدامی نمودند ، مردم متدین یزد جواب انها را دادند ، قاضی ، در حکمش اعلام نمود که مردم معترض باید اعدام شوند . خبر به آیت الله بروجردی ره رسید ، و فرمود این حکم باید لغو شود . شاه باید این حکم را لغو کند و نماینده ای از طرف ما نزد شاه برود و این خبر را از قول من به او بگوید ، یکی از علماء  را مشخص نمودند ، اما او گفت ، این از عهده من بر نمی اید ، ایت الله بروجردی ، دنبال حاج اقا روح الله . فرستاد .  « این ماجرا قبل از سال 42 است » امام قبول نمود ، به امام گفتند دیدار با شاه پروتکل دارد ، اولا باید با بنز مشکی بروی ، دوم  :  نباید عمامه و کلاه و چیزی روی سرت باشد ، سوم  :  هر چه آوردند اعم از آب و چایی و... باید بخوری چون اگر نخوری توهین به شاه محسوب می شود ، چهارم. : وقتی وارد اتاق اصلی شدی یک صندلی بیشتر وجود ندارد که از شاه است و شما باید مودب بایستی . یک نفر امام را با بنز سفیدی به کاخ شاه آورد ، گفتند چون با بنز مشکی نیامده ای ورود ممنوع است امام به آنها گفت که به شاه بگویید نماینده آیت الله بروجردی آمده ، اگر راه نمی دهید بر می گردیم ، نگهبانان با مسئول بالاتر تماس گرفتند ، گفتند اجازه بدهید ، امام وارد محوطه شد گفتند باید عمامه را دربیاوری ، امام گفت من با همین ترکیب می روم ، چای آوردند امام اعتنا نکرد ، وارد اتاق شد و دید یک صندلی است و روی همان نشست ، وقتی شاه وارد شد ، صندلی برای نشستن نداشت ، لذا گفت یک صندلی برای من بیاورید ، امام راحل گفت آیت الله بروجردی فرموده باید این حکم اعدام شیعیان یزد  لغو شود . شاه گفت این مربوط به قوه قضائیه است ، امام مجددا همان جمله را گفت و بیرون آمد و 48 ساعت نگذشت که حکم لغو شد . خدا رحمت کند که  امیر کبیر با این فرقه مبارزه نمود . 

حجت الاسلام حسینی گفت  : وهابیت با قدرت و سرنیزه های ال سعود در عربستان شکل گرفت ،. تصمیمات مختلفی گرفتند ، یکی از تصمیمات انان این بود که نمادهای هویت اسلامی مانند ، بناهای مقدس امام زادگان ، حرم ها را از بین ببریم . تخریب ائمه بقیع بر همین مبنا بود و دقیقا مخالف ایه قران  « مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ » می باشد . شعائر الهی تقوای قلب است و باید تعظیم کنیم . وی با نقل خاطره ای گفت  :  ایت الله فاضل لنکرانی ره فرمود : یکی از بزرگان که بسیار مکه و مدینه می رفت برای من تعریف نمود که : من از آقای عَمری ، از بزرگان شیعیان مدینه شنیدم که گفت  : من حدود 12 سال داشتم که بقیع را تخریب کردند ، قاضی وهابی حکم نمود که ، به بزرگ شیعیان مدینه  که « سید داود  » نام داشت ، بگوئید ، تخریب قبور را باید او شروع کند ، حکم را به او ابلاغ کردند . سید داود روبروی قبر پیامبر ص ایستاد و خطاب به پیامبر فرمود  : من سید و از اولاد شما هستم ، این لکه لنگ را می خواهند بر دوش من باشد ، من این زندگی را نمی خواهم . سید داود که سالم بود و هیچ بیماری نداشت ، صبح روز بعد ، از دنیا رفته بود ، لذا به دست پلید خودشان ، بقیع را تخریب کردند . هدف کلان استکبار مبارزه با اسلام و از بین بردن  نمادها و هویت اسلامی است . حضرت اقا می فرمایند ، گنبد به مثابه شخصی است که نشسته و گنبد به مثابه دو دست او می باشد که به سوی خداوند بلند می باشد . لذا در اروپا می خواهند این نماد را از بین ببرند . 

امام جمعه کاشان  در بیان توصیه هایی گفت  : 1  قدر موقعیتی که در ان هستید ، بدانید . در حد توان، امکانات برای شما ایجاد شده است . اولین انتظار امام زمان ع از من و شما این است که باسواد باشیم . در اول کتاب جهاد اکبر اورده است که ، آقایان ، اگر درس نخوانید حرام است در مدرسه بمانید . 2 _ روش سلف را حفظ کنید . نحوه درس خواندن . وی در رابطه با خوبی شیوه درس خواندن در حوزه در بیان خاطره ای گفت  :  من هم مثل شما دانش آموز بودم و در رشته ریاضی درس می خواندم . سال 1368 سال چهارم رشته ریاضی در قم بودم . دبیر هندسه ما آقای اردهالی بسیار خوب درس می داد لذا در دانشگاه هم تدریس می کرد . امسال روز معلم برای احترام با مدرسه تماس گرفتم و شماره او را گرفته و با او تماس گرفتم ، او گفت ، از قم به کاشان امده است و در کاشان سکونت دارد ،  به دیدار او رفتم .

امام جمعه کاشان افزود : در دیدار با دبیر هندسه  با بیان خاطره ای گفت : در دوران ابتدایی در درس ریاضی ضعیف بودم لذا پدرم مرا به حوزه فرستاد . چهارسال در حوزه درس خواندم ولی خودم ، بعد ظهرها دروس کلاسیک و مدرسه ای را خواندم ، برای امتحان دادن به کاشان امدم ، و در امتحان نمره نوزده و نیم شدم ، تعجب کردند ، گفتند وقتی معلم داشتی در درس ریاضی ضعیف بودی و الان که معلم نداری ، در این درس ، عالی هستی ،. علت چیست ؟ با انها گفتم ، روش درس خواندن را از حوزه یاد گرفته ام  ، گفتند روش درس حوزه چگونه است ؟  گفتم ، در حوزه درسی که استاد قرار است هفته آینده تدریس نماید ، طلبه ها از قبل آنرا مطالعه ( پیش مطالعه ) می کنند و سپس در آن موضوع درسی با هم مباحثه (  پیش مباحثه ) می نمایند. هر کس برداشت خود را از موضوع می گوید ، ضمنا در هنگام درس دادن توسط معلم، خلاصه برداری  انجام می دهیم ( تقریر نویسی ) و منابع مرتبط با درس را که استاد معرفی می نماید را هم مطالعه می کنیم. بعد از درس دادن،. دوباره مطالعه می کنیم. ( مطالعه دوم ) و در نهایت در گروه های دو یا سه نفره آن موضوع درسی را باز هم مباحثه نموده و در صورت اشکال به استاد مراجعه می نمائیم . انشاء الله برای امام زمان و انقلاب مفید باشید . 

 ،
 
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
امام جمعه کاشان : زمینه سازی ظهور منجی با ، رغبت اجتماعی به اسلام و شکایت اجتماعی از ظلم محقق می شود امام جمعه کاشان : اگر منصف نباشیم بخاطر متاع پست دنیا حق را زیر پا می گذاریم امام جمعه کاشان : یکی از نقاط قوت اسلام ، پیوند مردم با روحانیت است امام جمعه کاشان : روز قیامت ، فضایل یک امت در کارنامه عمل معلم خوب وجود دارد / جبهه حق را بشناسید و کمک کنید امام جمعه کاشان : راس قله ظلم آمریکا می باشد / خداوند در کمین ظالمان است امام جمعه کاشان : پیش زمینه ظهور بیداری عدالت طلبان دنیا می باشد
گزارش تصویری
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
حجت  الاسلام حسناتی : عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه نجف آباد - سخنران اولین سالگرد آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری - 8/2/ 1403
حجت الاسلام حسناتی : عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه نجف آباد - سخنران اولین سالگرد آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری - 8/2/ 1403
حضور نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان در مراسم سالگرد شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها - 6 / 2 / 1403
حضور نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان در مراسم سالگرد شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها - 6 / 2 / 1403
 حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی بر سر مزار آیت الله سلیمانی ( رحمة الله علیه ) نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه کاشان
حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی بر سر مزار آیت الله سلیمانی ( رحمة الله علیه ) نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه کاشان
 تصاویر حضور در دانشگاه کاشان : 4 / 2 / 1403
تصاویر حضور در دانشگاه کاشان : 4 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
عیادت از جوان بستری در بیمارستان  ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء  جهت شفا  :
عیادت از جوان بستری در بیمارستان ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء جهت شفا :
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.