/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
چاپ خبر
حضور در مدارس : مدرسه ۲۷٨ ، دبستان دخترانه شکوفه های دانش _ شرح آیه ۵۵ سوره نساء : ١۶ /٢ / ١۴٠٣ امام جمعه کاشان : به دستورات خداوند مانند احترام به پدر و مادر و داشتن حجاب ، عمل کنید . امام جمعه کاشان : امروز آمریکا و اسرائیل بزرگترین مانع برای اجرای دستورات پیامبر است . پیامبر ص می خواهد همه ما بندگان خوبی باشیم ولی امریکا می خواهد ما بنده بدی باشیم . در جنگ بین ، پیامبر ص و شیطان که امروز آمریکا هست ما باید در جبهه حق و پیامبر ص باشیم و ان را یاری کنیم .

حضور در مدارس  :  مدرسه  ۲۷٨ ، دبستان دخترانه شکوفه های دانش  _  شرح آیه ۵۵ سوره نساء :  ١۶ /٢ / ١۴٠٣

امام جمعه کاشان :  به دستورات خداوند مانند احترام به پدر و مادر و داشتن حجاب ، عمل کنید . 


حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در  در جمع دانش آموزان دبستان دخترانه شکوفه های دانش اظهار داشت  : ما هر کاری را با بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ شروع می کنیم . خداوند صفتی دارد که أَرْحَمَ الرَّاحِمِينٍ است ، یعنی از پدر و مادر ، معلم و حتی از خودتان به وجود خودِ شما مهربان تر است . خداوند در ایه ۵۵  سوره نساء می فرماید  «  فَمِنْهُمْ مَنْ آمَنَ بِهِ وَمِنْهُمْ مَنْ صَدَّ عَنْهُ ۚ وَكَفَىٰ بِجَهَنَّمَ سَعِيرًا » مردم دو دسته می شوند ، بعضی از مردم به او  « پیامبر ص » ایمان می اورند ، و برخی ایمان نمی آورند و حتی مانع او می شوند . کسانی که ایمان دارند ویژگی هایی دارند که چند مورد را برای شما می گویم .

امام جمعه کاشان گفت  : بعضی از کسانی که ایمان ندارند ، اصلاً خدا را قبول ندارند ، بعضی هم بت پرست هستند و سنگ و چوب می پرستند ، ولی اولین ویژگی مومنین ، این است که خدای مهربان و واحد را قبول دارند  « قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ » ، اما انها می گویند ، خدا فرزند دارد ، مسیحیان می گویند حضرت مسیح پسر خداوند است و بعضی دیگر ، عُزیر را پسر خدا می دانند . وی در همین رابطه « حضرت عُزیر و برادرش » به داستانی اشاره نمود و گفت : امام باقر ع همراه فرزندش امام صادق ع در شام « سوریه امروز » تبعید بودند ، روزی در میدان شهر  جمعیّت بسیاری جمع شده بودند . امام باقر ع از کسی پرسید : چه خبر است ، این جمعیّت برای چه اینجا جمع شده‌اند ؟ او در جواب گفت : این جمعیّت ، کشیشان و عابدان مسیحیان هستند ، این‌ها در سال ، یک روز مراسمی دارند ، و آن روز همین امروز است ، این‌ها عابد و عالم بزرگی دارند که در عبادتگاه خود بالای این کوه ، می‌باشد ، سالی یک ‌بار در چنین روزی جمع می‌شوند ، تا به زیارت آن راهب و عالم بزرگ خود بروند ، هم او را زیارت کنند و هم سؤال‌های خود را که در طول سال برای‌شان پیش آمده از او بپرسند ، این جمعیّت در اینجا برای همین منظور جمع شده‌اند ، که به زیارت عابد بزرگ خود بروند، این‌ها معتقدند که این عابد بزرگ، زمان شاگرد حضرت مسیح را درک کرده است .  امام باقر ع  همراه جمعی به‌ سوی عبادتگاه عابد که در بالای کوه بود حرکت کردند .امام باقر ع سرش را با پارچه‌ای پیچید که کسی او را نشناسد و به ‌صورت ناشناس همراه جمعیّت به کنار عبادتگاه عابد رسیدند . سیمای زیبا و جذاب امام باقر ع عابد بزرگ را جذب کرد و عابد در میان این ‌همه حاضران، به امام باقر ع رو کرد و گفت : آیا شما از مسیحیان هستید و یا از امّت اسلام و حضرت محمد ص می‌باشی ؟ امام باقر ع فرمود : از امّت اسلام هستم . عابد بزرگ پرسید : از علمای این امّت هستی یا از بی‌سوادان این امّت ؟ امام باقر ع فرمود : از بی‌سوادها نیستم . عابد و عالم بزرگ مسیحیان ، خود را جمع‌ و جور کرد و تمام حواسش متوجّه امام شد و پس از لحظه‌ای فکر ، خواست سطح علم و آگاهی امام را بیازماید ، چرا که او در همان نگاه اوّل ، عظمت مقام امام را دریافته بود ، اینک می‌خواست ، این عظمت برای خودش و برای حاضران آشکار گردد ، گفت : من مسائلی را از تو سؤال کنم یا تو سؤال می‌کنی ؟ امام باقر ع فرمود : تو سؤال کن ، هر چه بپرسی من آماده جواب هستم . عابد بزرگ رو به جمعیّت حاضر کرد و گفت : عجیب است که مردی از امّت محمّد این جرأت را دارد و می‌گوید تو سؤال کن و من آمادگی برای تمام سؤال‌های تو را دارم ، حال سزاوار است که چند مسئله از او بپرسم . در یکی از سوال ها پرسید ، به من خبر بده از دو نفر شخصی که از یک مادر در یک ساعت دوقلو به دنیا آمدند و هر دو باهم در یک ساعت مردند ، اما یکی از آن‌ها در وقت مردن پنجاه سال داشت ، و دیگری صد و پنجاه سال ، آن‌ها چه کسانی بودند و قصه آن‌ها چیست ؟

وی در ادامه گفت  :  امام باقر ع فرمود : این دو نفر ، دو برادر بودند بنام عُزیر و برادرش که دوقلو بودند ، این دو با هم  سی سال زندگی کردند ، پس از سی سال ، روزی عُزیر از دهی عبور کرد دید که آن ده خراب شده و مردم آن مرده‌اند ، « مردم این شهر گناه کرده بودند و حرف پیامبر خدا را گوش نداده بودند ، ما باید خدا را عبادت کنیم ، ولی انها می گویند بت ها را پرستش کنید ، این بت ها می تواند چوب یا سنگ باشد و می تواند بت های انسانی مانند آمریکا باشد که می گوید باید حرف من را گوش کنید . ما می گوئیم باید حرف های خدا را گوش کنیم و همه کارهای ما برای خدا باشد ، مثل این که شما برای خدا روزه می گیرید و حجاب خود را حفظ می کنید . » عُزیر گفت : چگونه خداوند مردم این شهر را بعد از نابودیش دوباره زنده می‌کند ؟ وقتی چنین سخنی گفت خداوند او را به مدت صد سال میراند و دوباره او را بعد از صد سال زنده نمود و بعد فرمود به درازگوش خود نگاه کن که چگونه استخوان‌ها ی دراز گوش را بهم پيوند مى‌دهيم و بر آن گوشت مى‌پوشانيم و خدا به الاغ روح داد و زنده شد .  و به غذا و نوشیدنی ات نگاه کن که در این مدت سالم مانده و تغییری نکرده است . شما می دانید غذا اگر درون یخچال نباشد بعد از یک هفته فاسد می شود ولی خدا غذای حضرت عُزیر را صد سال سالم نگه داشت ، یک سال پنجاه هفته است ،  یعنی عمر غذا پنجاه برابر شده و خداوند صدسال غذای عُزیر را سالم نگه داشت  یعنی پنج هزار برابر . خدایی که غذا را بعد از 5000 سال سالم نگه داشته این قدرت را دارد که امام زمان 1200 سال زنده بماند ، زیرا اگر عمر انسان معمولی 80 سال باشد یعنی عمر امام زمان 15 برابر شده است در حالی که عمر غذا 5000 برابر شده است . 

حجت الاسلام سید سعید حسینی گفت : یکی از دستورات خدا ، احترام به پدر ، مادر و معلم است . بعضی از بچه ها ، برای دراز کردن پاهای خودشان روبروی والدین هم از انها اجازه می گیرند . هر کس بیشتر از پدر و مادرش احترام بگیرد ، خدا او را بالا می برد ، خدا زمینه رشد او را از نظر علمی ، معنوی و مادی آماده می کند . و در همین دنیا خدا به او مقام والایی می دهد . وی در رابطه با احترام به پدر و مادر خاطره ای از رهبر انقلاب نقل کردند ، و گفتند : رهبر انقلاب برای استفاده از محضر یک استاد و ادامه تحصیل از مشهد به قم آمد ، رهبر انقلاب انقدر با استعداد و خوب درس می خواند که استادش کلاس خصوصی هم برای رهبر انقلاب می گذاشت ، بعد از مدتی ، چشم پدر رهبر انقلاب دچار درد و بیماری شد و پزشکان گفتند باید یک نفر از پدر مراقبت نماید ، پدر رهبر انقلاب با این که سه فرزند پسر بنام های سید محمد ، سید هادی و سید علی داشتند ولی گفت دوست دارم سید علی از من مواظبت نماید ، رهبر انقلاب نزد استاد خودش رفت تا اجازه بگیرد تا به مشهد برگردد ، اما استادش ناراحت شد و گفت در قم بمان ، تو اینده خوبی داری ، رهبر انقلاب نزد استاد و معلم دیگری برای مشورت رفت و او گفت ، شما به مشهد برگرد و خداوند انقدر مهربان است که می تواند معلم خوب قم را به مشهد بیاورد  ، لذا رهبر انقلاب به مشهد برگشت و از پدر مواظبت نمود . مقام معظم رهبری می فرمایند  : همین احترام به پدر باعث شد که خدا دست من را بگیرد ، من که طلبه معمولی بودم ، بعد استاد حوزه شدم ، بعد از انقلاب ، نماینده مجلس ، بعد رئیس جمهور و بعد از امام ره ، رهبر انقلاب شدند . ولی جبهه باطل می گوید ، به پدر و مادر و معلم بی احترامی کنید . رئیس جبهه باطل ، شیطان است . شیطان ها دو دسته اند ، شیطان های جن ، و شیطان های انسانی ، مانند آمریکا و اسرائیل . 

امام جمعه کاشان گفت  : خداوند می فرماید ، انسان ها را نکُشید ، کشتن ادم ها ظلم است . اما جبهه باطل می گوید ، مردم غزه را بکشید . لذا حدود هفت ماه چهل هزار نفر را اسرائیلی ها با بمب های آمریکایی کشته اند . خداوند دستور می دهد ، با هم مهربان باشید ، به پدر و مادر و معلم احترام بگذارید ، کارهای بد مانند کشتن انسان ها را انجام ندهید ، حجاب را رعایت کنید ، ولی جبهه باطل می گوید ، عکس دستورات خدا را عمل کنید . پیامبر ص می گوید خوبی ها را انجام دهید و جبهه باطل می گوید بدی ها ، مانند بی حجابی را عمل کنید . 

حجت الاسلام حسینی گفت  : خداوند در انتهای ایه ۵۵ سوره نساء می فرماید ، کسانی که حرف پیامبر را گوش نکنند ، خداوند انها را عذاب می کند . امروز آمریکا و اسرائیل بزرگترین مانع برای اجرای دستورات پیامبر است . پیامبر ص می خواهد همه ما بندگان خوبی باشیم ولی امریکا می خواهد ما بنده بدی باشیم . در جنگ بین ، پیامبر ص و شیطان که امروز آمریکا هست ما باید در جبهه حق و پیامبر ص باشیم و ان را یاری کنیم . باید جبهه باطل را هم بشناسیم و به انها کمک نکنیم . اولین ظلم امریکا به مردم ایران در سال ١٣٣٢ بود که دولت مردی اقای مصدق را با کودتا سرنگون کردند ، و رضا خان پهلوی را به تخت نشاندند . رضا خان در سال ١٣٢٠ به وسیله انگلیسی ها روی کار آمد ولی از سال ١٣٣٢ ، امریکایی به او گفتند ، باید نوکر ما باشی و به حرف ما گوش بدهی . بعد از رضا خان ، پسرش محمد رضا جای او نشست و او هم نوکر آمریکا بود ، ولی با تمام خدماتی که شاه به امریکا کرد ، بعد از پیروزی انقلاب که شاه فرار کرد ، به او جا ندادند و او به تیمارستان رفت .

امام جمعه کاشان گفت  :  در زمان شاه ما ضعیف و ذلیل بودیم . بعد از انقلاب که به حرف امام و رهبرمان گوش دادیم ما در علم و صنعت قوی شده ایم ، نخست وزیر شاه می گفت ، ایرانی ها بی عرضه هستند و آفتابه هم نمی توانند بسازند . اما بعد از انقلاب امام گفت ، ما می توانیم . امروز ما در صنعت ، پالایشگاه خلیج فارس را که  بنزین تولید می کند ، ساخته ایم ، خارجی ها وقتی بازدید می کنند ، باور نمی کنند که ما ساخته ایم . ما ناو ساخته ایم که کل دنیا را رفته است . و امریکایی ها متعجب هستند .
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
هشدار نماینده ولی فقیه در کاشان نسبت به روند رو به رشد جمعیت سالمند کشور امام جمعه کاشان : خدا اگر بخواهد به کسی خیر بدهد او را دین شناس می کند امام جمعه کاشان : عاقبت اطاعت از پیامبر ص ، معیت با ۱۴ معصوم ع و شهدا امام جمعه کاشان : برای ورود سلطان علی ابن امام محمد باقر ع به منطقه کاشان ، هئیات مذهبی و تشکل های فرهنگی برنامه های جشن را تدارک ببینند . امام جمعه کاشان : متدینین بدانند ، ما در اجرای حکم الهی با هیچ کس مسامحه نمی کنیم امام جمعه کاشان : برداشتن گام های بلندتر برای اجرای حکم رهبر انقلاب ، با تغییرات در دفتر
گزارش تصویری
تصاویر : زیارت مرقد مطهر امام زاده قاسم  ابن علی النقی ع - آران و بیدگل
تصاویر : زیارت مرقد مطهر امام زاده قاسم ابن علی النقی ع - آران و بیدگل
آیین تکریم ۵٠ دختر نخبه کاشانی  :
آیین تکریم ۵٠ دختر نخبه کاشانی :
نماز بر پیکر مادر شهید سردار علی رحمانی قهرودی  رحمه الله علیه
نماز بر پیکر مادر شهید سردار علی رحمانی قهرودی رحمه الله علیه
گزارش تصویری :  تجلیل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جناب دکتر نیازی استاد سرآمد کشور ـ  یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳-
گزارش تصویری : تجلیل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جناب دکتر نیازی استاد سرآمد کشور ـ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳-
زیارت حضرت حیقوق نبی -  تویسرکان همدان
زیارت حضرت حیقوق نبی - تویسرکان همدان
جشن بزرگ دختران حورا در سفیدشهر - به مناسبت تولد حضرت معصومه س و روز دختر
جشن بزرگ دختران حورا در سفیدشهر - به مناسبت تولد حضرت معصومه س و روز دختر
حضور در جوشقان قالی  : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در جوشقان قالی : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان -  15 / 2 / 1403
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان - 15 / 2 / 1403
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (علیه السلام) در بیت مرحوم آیت الله العظمی مدنی (ره)
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (علیه السلام) در بیت مرحوم آیت الله العظمی مدنی (ره)
بازدید نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از نمایشگاه بهشت اردیبهشت
بازدید نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از نمایشگاه بهشت اردیبهشت
 حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر سر قبر مطهر علامه شهید مطهری (ره)
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر سر قبر مطهر علامه شهید مطهری (ره)
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.