/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
چاپ خبر
در مراسم سوم والد امام جمعه محترم قادر آباد استان فارس : امام جمعه کاشان : تلاوت قران ، بیان معارف اهل بیت و گفتن مصیبت ائمه در جلسات بزرگداشت به ارواح مو منین واصل می شود امام جمعه کاشان : برادران و خواهران ، اگر نزدیکی به امام رضا ع و درجات بالای زهشت را می خواهیم یک راه ان خوش اخلاقی است .

امام جمعه کاشان  : تلاوت قران ، بیان معارف اهل بیت و گفتن مصیبت ائمه در جلسات بزرگداشت به ارواح مو منین واصل می شود  

حجت الاسلام سید سعید حسینی در مراسم سوم والد امام جمعه محترم قادر آباد استان فارس  : از طرف شرکت کنندگان در این اجتماع بزرگ ، علماء و ائمه جمعه و جماعت ، مصیبت های وارده را به خاندان محترم ، مرحوم اقای محمد شادمان ،  مرحوم اقای مجید رنجبر و  مرحوم حاج سید حسین ناظمی ، و صاحبان عزا از صمیم قلب تسلیت عرض می کنم . و برای بازماندگان عزیز ، از طرف خداوند ، صبر و همان پاداشی که در قران بشارت داده شده است « وَ بَشِّر الصابرین ، أُولئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُون » را درخواست می کنیم . خدا به اهل صبر در مصائب ، صلوات خود را نازل می فرماید . برادران و خواهران ، هدف از این گونه جلسات چند مطلب است . یکی از اهداف برپایی این جلسات ، این است که مقداری قران تلاوت و معارف قرانی بیان شود . مصیبت اهل بیت بیان شود و ثواب ان به ارواح ، اهل لا اله الا الله ، منسوب به جلسه برسد . اگر یک ایه الکرسی خوانده شود تمام مومنین و مومنات از ان فیض می برند . ما هم ایه الکرسی را به نیابت از امام صادق ع که در آستانه شهادت این امام هستیم می خوانیم و انشاء الله ثوابش به تمامی مومنین و مومنات خصوصا سه عزیزی که مجلس بنام انها برقرار است برسد ، « اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ  »

وی هدف دوم
از برگزاری این جلسات گفت  :  موعظه برای خود ما ، دومین هدف است . کسانی که خداوند ، اذن حیات و زندگی دارند . قران کریم ، وقتی ویژگی انبیاء را ذکر می کند ، ذکر معاد را ویژگی مخصوص انبیاء  می داند .  « إِنَّا أَخْلَصْنَاهُمْ بِخَالِصَةٍ ذِكْرَى الدَّارِ ». برادران و خواهران ، ما ابدیت در پیش داریم . متوسط عمر اگر صد سال باشد ، فرضاً ، اگر در کنار عدد یک ، در طول ده ها ، یا صدها کیلومتر  ، صفر بگذاریم ، و خدا تفضل نماید و ان عمر ما باشد ، عدد خیلی بزرگ است اما محدود است . اگر از فاصله زمین تا اخرین ستاره ای که نجوم شناسان با سرعت نور توانسته اند  « سرعت نور ، سیصد هرار کیلومتر در ثانیه » شناسایی کنند و ان ١۴ میلیارد سال نوری است ، اگر به این فاصله عدد یک را نوشته و به این فاصله صفر بگذاریم و بگویند عمر شما این مقدار است ، باز این عدد محدود و آخرت نامحدود است . برای ان نامحدود ، قرار است در این مدت که خداوند به ما عمر داده است ، ابدیت خود را بسازیم . شهید مطهری در کتاب آشنایی با قران ، ذیل کلمه تغابن  که روز قیامت یوم التغابن است ، روز غبن و ضرر است . مطلبی بیان نموده است . مرحوم شُبَّر می فرماید : تغابن بر وزن تفاعل به معنای ضرر دو طرفه می باشد . ولی در این ایه شریفه به معنی غبن است ، یعنی ضرر یک طرفه ، مرحوم شُبَّر می گوید ، انسان های خوب ضرر نمی کنند و غبن ندارند . غبن مختص اهل جهنم است . بهشتیان در قیامت ، قصر و منزل خود را نشان اهل جهنم می دهند و می گویند ، اگر اطاعت می کردید ، این منزل شما بود . ولی علامه شهید مطهری ، با استفاده از ایات دیگر می فرماید ، هم جهنمی ها ، غبن دارند و می گویند ، ای کاش کار خوب می کردیم و به بهشت می رفتیم . اهل بهشت هم ، می گویند ای کاش ، کار خوب بیشتری انجام می دادیم ، تا درجه ما در بهشت بالا می رفت . درجات بهشت بسیار با هم فرق دارد . در روایات امده است ، فاصله یک درجه تا درجه دیگر بهشت ، به فاصله زمین تا آسمان است . درجات پائین بهشت ، هر هفتصد سال می توانند امام حسین ع را ملاقات کنند . برای قرار گرفتن در طبقات بالای بهشت ، باید چکار کنیم .

عضو خبرگان رهبری گفت : مردم یکی از ویژگی های مرحوم ناظمی ، ابوی امام جمعه قادر آباد را خوش اخلاقی می دانند . می گویند کاسب خوش اخلاقی بود .  « ویژگی دو بزرگوار دیگر را نمی دانم ولی علی القاعده باید خوش اخلاق بوده باشند  » روی گشاده . به تعبیر دعای مکارم اخلاق  ، امامان جمعه وظیفه دارند به تقوا سفارش کنند ( وَ أَلْبِسْنِي زِينَةَ الْمُتَّقِينَ ، وَ لِينِ الْعَرِيكَةِ ) خدایا زینت اهل تقوا را بپوشان که یکی از مصادیق تقوا ، خوش اخلاقی است . من چون از ان دو عزیز شناخت بیشتری ندارم ، بیش از ان نمی توانم درباره انها بگویم ، ولی درباره حاج سید حسین ناظمی که پدرش و جدّش از مبلّغان رسالات الله بودند ،  عرض می کنم ، یکی از برکات وجودی او ، فرزندی است که امامت جمعه قادرآباد استان فارس را بعهده دارند . خدا  اقای نیکزاد را حفظ کند ، که بیست و پنج سال امام جمعه موقت در اینجا بودند و الان در استان مرکزی مشغول خدمت هستند .  بعد از اقای نیکزاذ ، حاج اقای ناظمی امام جمعه موقت را بر عهده گرفتند ، به لطف خدا بعد از این که ابوی چهل سال امامت جمعه را بر عهده داشتند و شما مردم مراسم تکریم باشکوهی را در همین جا برگزار نمودید ، سنگر به سنگربانی بنام حاج آقا سید محمود ناظمی بعهده داشتند و خدا را شاکریم که همان روش و برنامه های ابوی ره از جمله ، بزرگداشت های ائمه و اعیاد را در دفتر و منازل با قوت ادامه دادند و برگزار نمودند . و پدر اقای ناظمی در بین تقسیمی که برای چهارده معصوم انجام دادند ، شهادت حضرت زهرا س را انتخاب کردند ، 

عضو خبرگان رهبری گفت  : قبل از شروع روضه ، خودم و شما را توصیه می کنم ، با همان استقامتی که به لطف خدا در این شصت و یک سال داشتید ، با همین استقامت پشت سر مقام معظم رهبری پیش برویم تا انشاء الله پرچم را بدست صاحب اصلی امام زمان ع برسانیم  ، حوادث دنیا نشان می دهد ، بستر اجتماعی ظهور ، فراهم می شود . امام ره به اقای عسکراولادی فرمودند ، برای ظهور ، بستر اجتماعی لازم است و آن عبارتست از بیداری عدالت طلبان ، امروز دانشگاه های امریکا بیدار شده اند و علیه ظلم اسرائیل فریاد می زنند ، این بشارتی است برای نزدیک شدن ظهور امام زمان . انقدر خوش اخلاقی مهم است ، که امام رضا ع می فرماید  :  « أَقْرَبُكُمْ مِنِّي مَجْلِساً يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ - أَحْسَنُكُمْ خُلُقاً وَ خَيْرُكُمْ خَيْرُكُمْ لِأَهْلِهِ » نزديك‌ترين شما به من در روز قيامت ، خوش‌اخلاق ترين و مهربان‌ترين آنها نسبت به خانواده‌اش مى‌باشد . و من مهربان‌ترين شما به خانواده‌ام مى‌باشم . برادران و خواهران ، اگر نزدیکی به امام رضا ع و درجات بالای زهشت را می خواهیم یک راه ان خوش اخلاقی است .

وی گفت  :  راه دوم ، که انسان را به مراتب عالی بهشت می رساند ، نماز شب است . ابوی ما ره ، سال ها در این حسینه نماز جماعت و نماز جمعه می خواندند . عده ای با او نماز صبح می خواندند و تهجد داشتتند . علی ابن مهزیار وقتی در سفر بیستم به حج موفق شد حضرت صاحب عج الله تعالی فرجه را ببیند ، امام زمان ع به علی ابن مهزیار فرمودند ،  ای پسر مهزیار ، اگر نبود که بعضی از شما برای بعضی دیگر استغفار می کنید ، تمام کسانی که بر روی زمین هستند ، نابود می شدند به جز خواص شیعه  « لَوْلَا اسْتِغْفارُ بَعْضِکمْ لِبَعْضٍ، لَهَلَک مَنْ عَلَیها ، إلّا خَواصَّ الشّیعَةِ الَّتی تَشْبَهُ اقْوالُهُمْ افْعالَهُمْ » دقایقی قبل از اذان صبح بلند شوید و برای اعضای خانواده ، همسایه ، شهدای محله ... طلب رحمت و غفران کنید . نماز شب مهم است . امام حسن عسکری ع می فرماید  :  اصلا ، امکان ندارد کسی به مراتب عالی بهشت ، که وصول بخداست بدون مرکب نماز شب کسی دست پیدا کند .  « اِنَّ الوُصولَ إلَى اللّه ِ عَزَّوجلَّ سَفَرٌ لا يُدرَكُ إلّا بامتِطاءِ اللَّيلِ   » امام عسکری ع می فرماید ، شیعه به هفده رکعت نماز واجب اکتفا نمی کند .

حجت الاسلام حسینی در بیان راه سوم برای رسیدن به مراتب عالی بهشت وجوهات شرعی است . خانم شطیطه در نیشابور دفن است . موقع رحلت این خانم امام موسی کاظم ع با طیّ الارض از مدینه در تشییع جنازه او شرکت کرد ، موقع دفن او ، مقداری تربت خالص امام حسین ع را در قبر او گذاشت ، علتش این بود ، موقعی که مردم نیشابور به مدینه برای پرداخت خمس می رفتند ، خمس خود را که به اندازه کلاف و اندک بود ، برای امام فرستاد . در کاشان ، خدمت مادر شهیدی رفتم که چهار فرزندش شهید شده اند  « محمد جواد ، محمد رضا ، محسن ، علی اصغر بارفروش » به او گفتم ، بنظر شما ، چرا خداوند ، مشتری چهار فرزند این خانواده شد ؟ « إِنَّ اللَّهَ اشتَرىٰ مِنَ المُؤمِنينَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ »  « اقای رنجبر هم برادر شهید است ». مادر شهیدان بارفروش در جواب گفت ، کسب حلال همسرم و عفت و حیا خودم . به همه خواهران توصیه می کنم ، همان حیایی که نسل قبلی ما داشتند را حفظ کنید . یکی از شاخصه های تمدن غرب ، گسترش بی حیایی و بی عفتی است . از نیروی انتظامی ، صمیمانه تشکر می کنیم که برای حجاب ، حیا و عفت تلاش می کنند . حیا و کسب حلال باعث این شد که خدا مشتری چهار فرزند بارفروش شد . وی گفت  :  محبت اهل بیت در هر سه مرحومی که از دنیا رفته اند وجود داشته است . این برای ما مفید است و خواهد بود . امیرالمومنین ع در حکمت ٩۶ نهج البلاغه می فرماید  «  إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِالاَْنْبِيَاءِ أَعْلَمُهُمْ بِمَا جَاءُوا بِهِ » سزاوارترین افراد به پیامبران ، کسانی هستند که به انچه انبیا آورده اند عالم تر باشد . توصیه می کنم ، برای تلاوت قران ، نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه ، حتی به اندازه پنج دقیقه وقت بگذاریم . مبادا به تعبیر امیرالمومنین ع دیگران از ما سبقت بگیرند  « اللَّهَ اللَّهَ فِي الْقُرْآنِ لَا يَسْبِقُكُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَيْرُكُمْ  » اولین قدم ، آشنا شدن با این معارف و بعد عمل کردن است . امام علی ع می فرماید  « مَن اَحَبَّنا فَلیَمَل بِعَمَلِنا » . ویژگی مرحومین این جلسه ، محبت به اهل بیت عصمت و طهارت است ، محبتی که در قلب شما نسبت به چهارده معصوم وجود دارد ، قابل قیمت گذاری نیست ، بسیار ارزشمند است . 

امام جمعه کاشان با بیان روایتی گفت  : امام باقر ع در مجلسی با اصحاب نشسته بودند ، پیرمردی وارد شد و به امام گفت ، بخدا سوگند من شما را بخاطر خدا دوست دارم و دوستدار شما را نيز دوست دارم ،  بخدا من بخاطر خدا دشمن دارم دشمن شما را و از آنها بيزارم ، به خدا سوگند من حلال شما را حلال دانم و حرامتان را حرام شمارم و منتظر فرج آل محمد هم هستم . اگر با این عقاید از دنیا بروم چگونه است ؟ امام فرمود  : همین سوال را فردی از پدرم امام سجاد ع نمود ، پدرم فرمود  :  اگر با این عقاید از دنیا بروی ، موقع احتضار ، پیامبر ص امام علی ع ، امام حسن مجتبی ، امام حسین ع ، به بالین تو حاضر می شوند . و چشم تو روشن می شود به انچه خدای متعال برای تو آماده کرده است . برادران و خواهران ، خودم و شما را به محبت اهل بیت در عمل هم  توصیه می کنم .
 
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
هشدار نماینده ولی فقیه در کاشان نسبت به روند رو به رشد جمعیت سالمند کشور امام جمعه کاشان : خدا اگر بخواهد به کسی خیر بدهد او را دین شناس می کند امام جمعه کاشان : عاقبت اطاعت از پیامبر ص ، معیت با ۱۴ معصوم ع و شهدا امام جمعه کاشان : برای ورود سلطان علی ابن امام محمد باقر ع به منطقه کاشان ، هئیات مذهبی و تشکل های فرهنگی برنامه های جشن را تدارک ببینند . امام جمعه کاشان : متدینین بدانند ، ما در اجرای حکم الهی با هیچ کس مسامحه نمی کنیم امام جمعه کاشان : برداشتن گام های بلندتر برای اجرای حکم رهبر انقلاب ، با تغییرات در دفتر
گزارش تصویری
تصاویر : زیارت مرقد مطهر امام زاده قاسم  ابن علی النقی ع - آران و بیدگل
تصاویر : زیارت مرقد مطهر امام زاده قاسم ابن علی النقی ع - آران و بیدگل
آیین تکریم ۵٠ دختر نخبه کاشانی  :
آیین تکریم ۵٠ دختر نخبه کاشانی :
نماز بر پیکر مادر شهید سردار علی رحمانی قهرودی  رحمه الله علیه
نماز بر پیکر مادر شهید سردار علی رحمانی قهرودی رحمه الله علیه
گزارش تصویری :  تجلیل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جناب دکتر نیازی استاد سرآمد کشور ـ  یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳-
گزارش تصویری : تجلیل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جناب دکتر نیازی استاد سرآمد کشور ـ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳-
زیارت حضرت حیقوق نبی -  تویسرکان همدان
زیارت حضرت حیقوق نبی - تویسرکان همدان
جشن بزرگ دختران حورا در سفیدشهر - به مناسبت تولد حضرت معصومه س و روز دختر
جشن بزرگ دختران حورا در سفیدشهر - به مناسبت تولد حضرت معصومه س و روز دختر
حضور در جوشقان قالی  : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در جوشقان قالی : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان -  15 / 2 / 1403
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان - 15 / 2 / 1403
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (علیه السلام) در بیت مرحوم آیت الله العظمی مدنی (ره)
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (علیه السلام) در بیت مرحوم آیت الله العظمی مدنی (ره)
بازدید نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از نمایشگاه بهشت اردیبهشت
بازدید نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از نمایشگاه بهشت اردیبهشت
 حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر سر قبر مطهر علامه شهید مطهری (ره)
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر سر قبر مطهر علامه شهید مطهری (ره)
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.