/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
تاریخ خبر:۱۴۰۳ سه شنبه ۸ خرداد
چاپ خبر
در مراسم پاسداشت شهدای خدمت در شهرداری کاشان : امام جمعه کاشان : تا می توانید برای مردم گره گشایی کنید ، مشکل مردم را حل کنید امام جمعه کاشان : بنا بر تعبیر مقام معظم رهبری ، بخشی از نظام حکمرانی انقلاب اسلامی ایران ، مبتنی بر ایمان به غیب است که ان را با شهود و محسوسات جمع کرده ایم . حکمرانی ما بشری است اما اهداف ما الهی است .

امام جمعه کاشان  : تا می توانید برای مردم گره گشایی کنید ، مشکل مردم را حل کنید

حجت الاسلام سید سعید حسینی در مراسم پاسداشت شهدای خدمت در شهرداری کاشان ضمن تسلیت شهادت به مردم و حاضران در جلسه اظهار داشت  : زیارت عاشورایی که خوانده شد و همچنین ایت الکرسی را که می خوانیم ، به روح بلند شهدای خدمت هدیه می کنیم . مقام معظم رهبری در پیامی که برای افتتاحیه مجلس خبرگان دادند ، فرمودند ، روش حکمرانی جمهوری اسلامی جمع بین غیب و شهود است ، این را توضیح مختصری می دهم .

وی گفت  : شهید مطهری در جلد ٢٣ مجموعه آثارشان ، وقتی صفات متقین را از ایات اول سوره بقره ذکر می کند ، « الم ، ذَٰلِکَ الْکِتَابُ لَا رَیْبَ فِیهِ هُدًی لِلْمُتَّقِینَ  ، الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَیُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنْفِقُونَ ، وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ » صفات متقین را نام می برند ، از جمله ایمان به غیب . شهید مطهری می فرمایند ، ایمان به غیب دو بخش دارد  ١ _ مصادیق ایمان به غیب را قبول داشته باشیم . قبول داشته باشم ، معاد وفرشتگان و روح هستند ، قبول داشته باشم که خدا و امام زمان ع هست ، روایت داریم حجت خدا ، امام زمان ع از مصادیق غیب است . دنیای مادی به غیب ایمان ندارد ٢ _ از  مصادیق غیب کمک و مدد بگیریم . باور به این دو بخش ، اعتقاد به غیب را کامل می کند . در نماز جمعه در شرح ایه  « وَ أَيَّدْناهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ  » عرض کردم ، تائید به روح القدس و فرشتگان الهی بسیار به انسان کمک می کند و انسان را از گناه ، عصمت می دهد . انسان ، دچار لغزش می شود ، اگر ایمان به غیب و تائید روح القدس باشد ، لحظه ای که انسان می خواهد دچار لغرش می شود ، کمک می کنند . امام زمان ع هم همینطور ، امام زمان ع در نامه به شیخ مفید می فرمایند : بدانید ما شما را فراموش نمی کنیم .  « إنّا غَيْرُ مُهْمِلينَ لِمُراعاتِكُمْ، وَ لاناسينَ لِذِكْرِكُمْ، وَلَوْلا ذلِك لَنَزَلَ بِكُمْ الْلَأواءُ وَاصْطَلَمَكُمْ الْأعْداءُ فـَاتـَّقـُوااللّه َ جَلَّ جـَلالُهُ » ما در رعايت حال شما كوتاهى نمى كنيم و شما را فراموش نمى كنيم ، اگر جز اين بود گرفتاريها بر شما فرود مى آمد و دشمنان ، شما را ريشه كن مى كردند پس تقواى خداى بزرگ را پيشه خود سازيد . انتظار امام زمان از ما، رعایت تقواست . 

امام جمعه کاشان گفت  : بنا بر تعبیر مقام معظم رهبری ،  بخشی از نظام حکمرانی انقلاب اسلامی ایران ، مبتنی بر ایمان به غیب است که ان را با شهود و محسوسات جمع کرده ایم  . و این برای دنیا عجیب است . و قتی مسئولین دیگر کشورها خدمت حضرت اقا می رسند ، سوال می کنند ، چگونه بین این دو « غیب و شهود ، سیاست و دین » را شما جمع کرده اید . و حضرت اقا توضیح می دهد که حکمرانی ما بشری است اما اهداف ما الهی است . یکی از مصادیق جمع بین غیب و شهود ، امامین انقلاب و ایت الله رئیسی است . در زندگی انها هر دو وجود دارد . اقای ناطق نوری که همراه حضرت اقا در سفر به سازمان ملل بودند ، نقل می کنند ، مقام معطم رهبری از شب تا صبح ، نماز می خواند ، اشک می ریخت و ناله می کرد . برای این که فردا در صحن سازمان ملل سخنرانی کند . در سخنرانی می خواهد ، شورای امنیت را در بیان محاکمه کند ، دو تبعیض ناروا وجود دارد ، عضویت دائم در شورای امنیت و حق وتو . کسی که می خواهد بر سر استکبار فریاد بزند باید برای خدا در شب اشک بریزد . وی گفت  : کارتر ، ریاست جمهور امریکا ، دستور حمله نظامی به ایران را صادر کرد ،  « بغیر از حمله به طبس » امام ره در جواب به کارتر گفت ، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . مشاور کارتر در خاطرات خود آورده که بعد از این جمله ی حضرت امام ، کارتر در جمع مشاورانش بیان کرد که من تهدید نظامی کردم و آن پیرمرد از تهران گفته که آمریکا کاری نمی تواند بکند ، او خبری دارد که من ندارم ، پس عملیات نظامی را انجام نمی دهیم . اگر از امام در رابطه با  تعداد امکانات نظامی امریکا مانند ، ناو ، سرباز ، موشک و هواپیما سوال می کردند شاید امام نمی دانست ، اما امام ایمان به غیب داشت .  « وَلِلَّهِ جُنُودُ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلۡأَرۡضِۚ » از جمله شن های صحرای طبس

حجت الاسلام حسینی گفت  : اقای رئیس هم شاگرد همین مکتب است . هم نماز شب را دارد  « در هواپیما ، نماز شب را خواند و تصاویر ان منتشر شد » در خدمت رسانی ، حقیقتا ، نصابی را در مدیریت بوجود اورد و کار را برای نفرات بعدی سخت نمود و مهمتر از این ، اخلاص او بود . این را باید بگویم که رئیس جمهور پُرکار داشته ایم ، رئیس جمهوری داشته ایم که در سفر به استان گلستان بخاطر شدت کار ، سرم در دست داشت اما انچه مهم است ، مدال  اخلاص را در کنار پُرکاری به ایشان دادند و فرمودند ، خستگی ناپذیر مخلص ، برای خدا .

وی  گفت  :
در دعای ندبه می خوانیم که موقعی که امام زمان ع دعا می کند با اسم به ما دعا کند .  « وَ هَبْ لَنَا رَأْفَتَهُ وَ رَحْمَتَهُ وَ دُعَاءَهُ وَ خَیْرَهُ » این شدنی است . وی با ذکر داستانی در همین رابطه گفت  : ابراهیم جمّال که یکی از شیعیان بود ، می‌خواست خدمت علی بن یقطین برسد ، از باب اینکه ابراهیم ساربان بود و علی بن یقطین وزیر هارون‌الرشید  ، او را راه نداد ، « جلسه دارم و...» اتفاقاً در همان سال علی بن یقطین به حج مشرّف شد ، خواست در شهر مدینه خدمت حضرت موسی بن جعفر ع برسد ، حضرت او را نپذیرفت ؛ روز بعد آن حضرت را در بیرون خانه ملاقات کرد ، عرضه داشت : ای سید من، تقصیر من چه بوده که مرا نپذیرفتید ؟ فرمود : به خاطر اینکه برادرت ابراهیم جمّال را راه ندادی و خدا امتناع فرموده از اینکه سعی تو را قبول کند ، مگر بعد از آنکه ابراهیم تو را ببخشد . « مفسرین می گویند ، منظور از سعی یا ، سعی بین صفا و مروه است یا کل تلاشی که در حج انجام می دهد » علی بن یقطین گفت :  ای سید و مولای من در این وقت ابراهیم را کجا ملاقات کنم ؟ من در مدینه و او در کوفه ،  « یکی از اعتقادات ما طیّ الارض است » امام می تواند طیّ الارض کند و امام می تواند به اذن خداوند  به دیگری اعطا کند ، با معجزه امام در چند ثانیه علی بن یقطین به کوفه رفت ، درب خانه ابراهیم جمّال را زد ،  چون داخل خانه ابراهیم شد ، گفت: ای ابراهیم ، آقا و مولا ، از اینکه عمل مرا قبول کند امتناع فرموده ، مگر آنکه تو از من بگذری ، ابراهیم گفت : « غَفَرَاللهُ لَک » خدا تو را بیامرزد ، پس علی بن یقطین صورت خود را بر خاک گذاشت و ابراهیم را قسم داد که پای روی صورت من بگذار و صورتم را زیر پایت بمال ، ابراهیم خودداری کرد ، علی بن یقطین او را سوگند داد که چنین کند . ابراهیم پا به صورت علی بن یقطین گذاشت و روی او را زیر پای خود مالید و علی بن یقطین می‌گفت : « اللَّهُمَّ اشْهَدْ » خدایا گواه باش . علی ابن یقطین همان شب به مدینه بازگشت ، آنگاه حضرت او را اذن داد که بر آن بزرگوار وارد شود و حضرت کار او را پذیرفت . کوتاهی نسبت به کار مردم برای ما تنبیه دارد . 

امام جمعه کاشان گفت  : اگر در مسیر باشیم ، وضع فرق می کند . وی در داستان دیگری گفت ، داود رقی می‌گوید : روز عید قربان خدمت موسی بن جعفر  ع رسیدم . امام از علی بن یقطین بسیار خوشحال بود ، بدون انکه سوال کنم آن حضرت فرمود : وقتی که در موقف بودم هیچ کس در دلم نگذشت مگر علی بن یقطین که وی همواره با من بود و از نظرم نرفت تا اینکه از موقف رفتم . این هدیه جلسه شهید خدمت ایت الله رئیسی باشد تا می توانید برای مردم گره گشایی کنید . برای کار مردم تبصره پیدا کنید که کار افراد حل شود .
 
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
گزارش تصویری
هیئت حسینی مسجد بالابازار
هیئت حسینی مسجد بالابازار
حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در آیین افتتاحیه مرکز آیه
حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در آیین افتتاحیه مرکز آیه
 آیین
آیین "میراث مرثیه" در خانه تاریخی آل یاسین
حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان
حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان
سخنرانی امام جمعه کاشان در هیئت حضرت علی اصغر(ع)  مهاجرین مقیم کاشان
سخنرانی امام جمعه کاشان در هیئت حضرت علی اصغر(ع) مهاجرین مقیم کاشان
حضور در هیئت رزمنگان اسلام ناحیه مقاوت بسیج سپاه کاشان
حضور در هیئت رزمنگان اسلام ناحیه مقاوت بسیج سپاه کاشان
دیدار نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان با جانبازان
دیدار نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان با جانبازان
تقوا انسان را به اوج می رساند
تقوا انسان را به اوج می رساند
 دستخط نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در دفتریادبود منزل آیت الله شهید رئیسی و عرض تسلیت به خانواده
دستخط نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در دفتریادبود منزل آیت الله شهید رئیسی و عرض تسلیت به خانواده
اقامه نماز جماعت و سخنرانی در مسجد صاحب الزمان عج شهرستان بوین میاندشت
اقامه نماز جماعت و سخنرانی در مسجد صاحب الزمان عج شهرستان بوین میاندشت
دیدار ریاست و کارمندان اداره بهزیستی شهرستان کاشان به مناسبت هفته بهزیستی
دیدار ریاست و کارمندان اداره بهزیستی شهرستان کاشان به مناسبت هفته بهزیستی
سخنرانی نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در استانداری قم
سخنرانی نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در استانداری قم
حضور و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در هیئت الرضا ع بوئین میاندشت
حضور و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در هیئت الرضا ع بوئین میاندشت
حضور و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در بیت خادم جمهور شهید آیت الله رئیسی و عرض تسلیت به خانواده معظم شهید
حضور و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در بیت خادم جمهور شهید آیت الله رئیسی و عرض تسلیت به خانواده معظم شهید
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.