/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان
تاریخ خبر:۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
چاپ خبر
حضور در مساجد : ٢٢۶ _ ١٣۶ / ۴ / ١۴٠٣ _ مسجد فاطمه الزهرا _ نوش آباد امام جمعه کاشان : روح بیانیه های امام ره از سال ۴٢ تا ۵٧ با جملات امام حسین ع بود امام جمعه کاشان : امام صادق ع می فرماید « مَن اَرادَ اَن یکونَ فی کرامَةِ اللّه‌ِ یومَ القِیامَةِ وَ فی شَفاعَةِ مُحَمَّدٍ صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فَلیکن لِلحُسَینِ علیه‌السلام زائِرا » هر کس می‌خواهد روز قیامت در کرامت الهی و شفاعت پیامبر صلی‌الله‌ علیه‌ و‌ آله قرار گیرد ، زائر امام حسین علیه‌السلام باشد

حضور در مساجد :  ٢٢۶  _   ١٣۶ / ۴ / ١۴٠٣  _  مسجد فاطمه الزهرا  _  نوش آباد

امام جمعه کاشان  :  روح بیانیه های امام ره از سال ۴٢ تا ۵٧ با جملات امام حسین ع بود 


حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در مسجد فاطمه الزهرا ، بعد از اقامه نماز مغربین در جمع  نمازگزاران ضمن تسلیت ماه محرم  اظهار داشت  : خداوند در خداوند در آیه پنج سوره ممتحنه می فرماید  « رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلَّذِينَ كَفَرُوا...  » خدایا ما را برای کفار ، فتنه قرار مده ، خداوند  به ما یاد می دهد که این دعا را داشته باشیم . علامه ره در المیزان می فرماید  « توصیه می کنم با تفاسیر خصوصا المیزان مانوس باشید ، ایت الله معرفت که قران پژوه می باشد و تالیفات دارد می فرماید ، من بعضی از مطالب تفسیر المیزان را هفت بار خوانده ام تا متوجه ان مطلب می شوم ، شهید مطهری می فرماید ، مطالبی در المیزان هست که صد سال دیگر مردم خواهند فهمید که چقدر با ارزش است » علامه می فرماید ، منظور از ایه پنج ممتحنه این است که ، کفار بر ما مسلط نشوند ، که اگر کافر مسلط شوند  ، هر چه از دست انها بر بیاید ، فساد می کنند و مومنین را بخاطر این که مومن هستند  ، اذیت می کنند .

وی گفت  : امام ره برای این که سلطه کفار بر این مملکت نباشد ، کار بزرگی انجام داد ، امام از محرم سال ۴٢ استفاده کرد ، نوروز سال ۴٢ ، مصادف با بیست و پنج شوال ، روز شهادت امام صادق ع بود ، ماموران ساواک با لباس کشاورز ، به فیضیه حمله کردند ، امام ره ، جنایت عوامل شاه « هتک فیضیه و کشتن طلبه ها و آتش زدن قران که ماموران ساواک... از بیست و پنج شوال تا محرم » . را برای روحانیون افشاء نمود . تا در ماه محرم ، روحانیون و مادحین که برای تبلیغ به نقاط کشور می روند ، فجایع شاه را برای مردم بازگو کنند . در گزارش ساواک امده ، نوحه های محرم سال ۴٢ مداحان متفاوت از سال قبل است ، فجایع شاه را در نوحه ها می اورند . امام ره نهضت خود را به محرم پیوند زدند  . مقطع بعدی ، محرم سال ۵٧ بود . چهار راهپیمایی میلیونی در روزهای ، اربعین ، بیست و هشت صفر ، تاسوعا و عاشورا سال ۵٧ برگزار شد که طومار ٢۵٠٠ ساله شاهنشاهی را در هم پیچید و به زباله دانی انداخت . امام با توکل بخدا و با کمک محرم و مردم ،  به سلطه ٢۵٠٠ ساله شاهنشاهی و کفار پایان داد . ایت الله جوادی املی در کتاب بنیان مرصوص می فرماید ، جملات امام حسین ع به بیانیه های امام از سال ۴٢ تا ۵٧ روح می داد ، « الا و انّ الدعیّ ابن الدعیّ قد رکز بین اثنتین بین السّلّة و الذّلّة و هیهات من الذّلّة و ما آخذ بالدنیّة ... » مردم : آن زنازاده پسر زنازاده ، آن امیر و فرمانده شما ، مرا بین دو چیز مجبور کرده است ؛ بین مرگ و ذلت ، اما چه دور است که ما ذلت و خواری را بپذیریم . این جملات به اطلاعیه های امام روح می داد . 

امام جمعه کاشان گفت  : پس از انقلاب ، صدام به ایران حمله نمود ، امام ره در اولین اطلاعیه خود پس از حمله صدام که نام حسین داشت ، گفت ، تمام کفر در برابر تمام اسلام قرار گرفته است و بر مسلمانان تمام دنیا واجب است که به ایران کمک کنند . امام ره هشت سال با کمک مردم ، جوانان و بسیجیان و با توکل و توسل خدا ، برای  استقلال و تسلط نیافتن کفار بر ما ایستادند  « رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلَّذِينَ كَفَرُوا...  » . توسل سفارش شهدا به خانواده هایشان بود که در وصیت نامه های خودشان ذکر کردند ، می گفتند ، انچه در شب های عملیات به ما روحیه می داد ، توسل به ائمه و دعاهای کمیل و توسل بود . وی گفت  : حاج اقا نصرالله شاه ابادی فرزند ایت الله شاه ابادی ، استاد عرفان امام ره برای من نقل نمود که : قبل از انقلاب خدمت حضرت امام ره در نجف رسیده و گفتم ، شما در تبعید هستید اما در رویا دیدم ، شاه را سرنگون کرده و حکومت تشکیل داده اید . از طرف خوزستان به ایران حمله می کنند ، دیدم سر نخل ها بریده شده است ، در رویا دیدم ، فرمانده جنگ ، امام حسین ع است ، حمله کنندگان به هیچ کدام از اهداف خود نرسیدند و نهایتا حکومت به قیام حضرت مهدی  عجل الله تعالی فرجه متصل می شود . امام ره بعد از بیان این رویا فرمود « لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ » هیچ حول و قوه ای جز اراده الهی نیست . اقای شاه ابادی می گوید ، محکم فرمودید ، « لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ » منظوری داشتید ، امام می فرماید ، راضی نیستم تا زنده هستم بیان کنید ، تمام این هایی که گفتید ، نقشه هایی است که ابوی شما ، حاج اقای شاه ابادی بزرگ برای من تعریف نموده است .

وی همچنین گفت  : علامه ره ذیل سوره یوسف می فرماید  : وقتی زلیخا خود را به یوسف عرضه نمود ، حضرت یوسف گفت « وَقَالَتْ هَيْتَ لَكَ ۚ قَالَ مَعَاذَ اللَّهِ » ، علامه می فرماید ، چرا یوسف نگفت اعوذ بالّله  ، علامه می فرماید ، یوسف از نظر توحید در اوج است ، جزو مخلصین است ، اگر می گفت ، اعوذ بالّله  ، یعنی من پناه می برم ، اول ، من ، را بیان نموده لذا می گوید ، مَعَاذَ اللَّهِ ، یعنی پناه بر خدا ، خودش را مطرح نکرده است ، اگر می گفت اعوذُ  ، شائبه بوجود می اید که برای خودش حول و قوه ای نایل شده است ، لذا ، مَعَاذَ اللَّهِ ، را بکار می برد که با « لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ » همسان باشد .

وی گفت  : ما چگونه باید تربیت نسلی را انجام دهیم ، که فرزندان ما با اهلبیت و امام حسین ع پیوند داشته باشند ؟ عمده کار که خدایی است ، همان حدیث که می فرماید ، « اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ حَرَارَةٌ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لَنْ تَبْرُدَ أَبَداً » همانا برای شهادت حسین ع حرارتی در قلب های مومنان است که هرگز سرد نخواهد شد . ایت الله مصباح ره می فرمود ، برای انجام یک کار ارادی « شرکت در انتخابات ، ساخت مسجد ، برگزاری کلاس فرهنگی و  ... » باید ، عقل را برای انجام ان کار قانع نمود ،« اقناع اندیشه » و ضمنا ، احساسات باید تحریک شود . چکار کنیم که برای مجالس امام حسین ع ، عقل فرزندانمان قانع و احساسات تحریک شوند . اقناع اندیشه ، با منبر است ، وظیفه علماء همین است . مداحی و سینه زنی هم همان تحریک احساسات است . این دو وقتی با هم انجام شود ، اراده شما را برای انجام یک کار اجتماعی بزرگ مانند ، ظلم ستیزی علیه امریکا ، اسرائیل و جهانخوران  بوجود می اورد . 

حجت الاسلام حسینی گفت  : در رابطه با عظمت امام حسین ع چند روایت را می خوانم که هم دل نورانی شود و هم اقناع اندیشه شود . امام صادق ع می فرماید  « مَن اَرادَ اَن یکونَ فی کرامَةِ اللّه‌ِ یومَ القِیامَةِ وَ فی شَفاعَةِ مُحَمَّدٍ صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فَلیکن لِلحُسَینِ علیه‌السلام زائِرا » هر کس می‌خواهد روز قیامت در کرامت الهی و شفاعت پیامبر صلی‌الله‌ علیه‌ و‌ آله فرا گیرد ، زائر امام حسین علیه‌السلام باشد . کسانی که توانایی مالی دارند از زیارت امام حسین ع دریغ نکنند  . فکر نکنیم ما فقط مشتاق این مطلب هستیم . امام صادق ع در روایتی می فرمایند  « لَيْسَ مِنْ مَلَكٍ فِى السَّمواتِ وَاْلأَرْضِ الاّ يَسْـأَلوُنَ اللّه َ تَبـارَكَ وَ تَعـالى أَنْ يُؤْذَنَ لَهُمْ فِى زِيارَةِ الحُسَيْنِ عليه السلام، فَـفَـوْجٌ يَنْـزِلُ وَ فَـوْجٌ يَـعْـرِجُ  » هيـچ فرشتـه اى در آسمـانها و زمين نيست مگر اين كه مى خـواهد خداوند متعـال به او اجازه دهد تا به زيـارت امام حسـين عليه السلام مشـرّف شود ، چنين اسـت كه هـمواره فوجى از فرشتگان به كربلا فـرود آينـد و فوجـى ديگر عروج كنـند و از آنجـا اوج گـيرند . ما تنها این درخواست را نداریم ، تمام ساکنان اسمان این درخواست را دارند . امام رضا در روایتی به ریان بن شبیب می فرماید  : « یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ بَکَیْتَ عَلَى الْحُسَیْنِ حَتَّى تَصِیرَ دُمُوعُکَ عَلَى خَدَّیْکَ غَفَرَ اللَّهُ لَکَ کُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتَهُ صَغِیراً کَانَ أَوْ کَبِیراً قَلِیلًا کَانَ أَوْ کَثِیراً یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ سَرَّکَ أَنْ تَلْقَى اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَا ذَنْبَ عَلَیْکَ فَزُرِ الْحُسَیْنَ ع یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ سَرَّکَ أَنْ تَسْکُنَ الْغُرَفَ الْمَبْنِیَّةَ فِی الْجَنَّةِ مَعَ النَّبِیِّ ص فَالْعَنْ قَتَلَةَ الْحُسَیْنِ یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ سَرَّکَ أَنْ یَکُونَ لَکَ مِنَ الثَّوَابِ مِثْلَ مَا لِمَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ع فَقُلْ مَتَى ذَکَرْتَهُ‏ یا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ سَرَّکَ أَنْ تَکُونَ مَعَنَا فِی الدَّرَجَاتِ الْعُلَى مِنَ الْجِنَانِ فَاحْزَنْ لِحُزْنِنَا وَ افْرَحْ لِفَرَحِنَا وَ عَلَیْکَ بِوَلَایَتِنَا فَلَوْ أَنَّ رَجُلًا أَحَبَّ حَجَراً لَحَشَرَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَعَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ  » اى پسر شبیب ، اگر بر حسین علیه‌السّلام گریه كنى تا اشک‌هایت بر گونه‏ هایت روان شود ، خداوند هر گناهى که كردى از کوچک و بزرگ و كم و زیاد می ‏آمرزد .اى ابن شبیب ، اگر دوست دارى پاک و بدون گناه به ملاقات خدا بروى ، به زیارت‏ حسین ع برو . ابن شبیب ، اگر دوست دارى با پیامبر اکرم صلى اللَّه علیه و آله در غرفه‏ هاى بهشت همراه باشىی ، قاتلان حسین را لعنت کن ، اگر می خواهی مقام کسانى که همراه حسین بن علىّ علیهما السّلام شهید شدندرا  داشته باشى ، هر گاه بیاد او افتادى بگو: «یا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً ، اى کاش با آنان مى‏ بودم و به فوز عظیم می رسیدم » . اى ابن شبیب ، اگر دوست دارى با ما در درجات عالى بهشت همراه باشى ، در اندوه ما اندوهگین و در خوشحالى ما ، خوشحال باش ، و بر تو باد به ولایت ما ، زیرا اگر کسى سنگى را دوست داشته باشد ، خداوند در روز قیامت او را با آن سنگ محشور خواهد کرد . « عَلَیْکَ بِوَلَایَتِنَا ، ولایت سه بخش است ، هم قلب ولایت را بپذیرد ، هم زبان  ما علی ولی الله بگوید و هم رفتار ما علوی باشد  » 

 البته در پایان یاد اور شوم  که گناه حق الناس ، بحث دیگری دارد . امام علی ع در نهج البلاغه می فرماید ، ظلم به بندگان را در ان دنیا رها نمی کنند ، ضمنا ، قصاص در دنیا از اخرت راحت تر است ، اگر به شما سیلی بزنند شما هم در این دنیا سیلی می زنی برای قصاص اما در اخرت ، این گونه نیست ، اصلا قابل مقایسه نیست . اما در گناه حق الله ، طبق حدیث امام رضا ع « نگاه به نامحرم ، گوش دا ن به اهنگ حرام  و... » اشک بر امام حسین ع گناهان حق الله را خدا می بخشد .
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
امام جمعه کاشان : امنیت امروز ما مرهون حضور ایثارگران در جبهه ها می باشد امام جمعه کاشان : درس های خود را خوب بخوانید تا متخصص شوید / کسی که به خدا توکل کند از هیچ چیز نمی ترسد امام جمعه کاشان : تلاش علمی، تعظیم خدا و اولیاء خداوند ، نماز اول وقت و احترام به والدین از جمله عوامل عمو می و اختصاصی موفقیت می باشند امام جمعه کاشان : قران جلوه خداست ، خدا در قران تجلّی کرده است امام جمعه کاشان : ولایت پذیری شهید نیلفروشان ، نشان دهنده قوی بودن امامت و پذیرفتن کامل ولایت الهیه است امام جمعه کاشان : خوب درس بخوانید ، ایمان خود را قوی کنید و جباه حق را بشناسید
گزارش تصویری
تصاویر : حضور در گلزار شهدا و عرض ادب  به مقام شهدای عزیز و قرائت قرآن  در جوار مرقد مطهر شهید سردار نیل فروشان و شهدای  بزرگوار           - 28 / 7 / 1403
تصاویر : حضور در گلزار شهدا و عرض ادب به مقام شهدای عزیز و قرائت قرآن در جوار مرقد مطهر شهید سردار نیل فروشان و شهدای بزرگوار - 28 / 7 / 1403
تکریم و معارفه استاندار اصفهان
تکریم و معارفه استاندار اصفهان
تصویر : دیدار آقای اربابی رییس اداره کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان :
تصویر : دیدار آقای اربابی رییس اداره کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان :
تصاویر : دیدار دکتر جوانی متخصص جنگ شناختی با نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان :
تصاویر : دیدار دکتر جوانی متخصص جنگ شناختی با نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان :
تصاویر : حضور در گلزار شهدای برزک
تصاویر : حضور در گلزار شهدای برزک
تصاویر : عیادت از سرکار خانم پدرام فر عضو محترم شورای شهر
تصاویر : عیادت از سرکار خانم پدرام فر عضو محترم شورای شهر
تصاویر : دیدار با خانواده شهید نایینی
تصاویر : دیدار با خانواده شهید نایینی
تصاویر حضور در مراسم جمعه نشلجی و دیدار با حجت الاسلام حسینی قمی سخنران مراسم
تصاویر حضور در مراسم جمعه نشلجی و دیدار با حجت الاسلام حسینی قمی سخنران مراسم
امام جمعه کاشان  :  مقدمه اقتدار و قوی شدن کشور علم است . علم اقتدار می اورد
امام جمعه کاشان : مقدمه اقتدار و قوی شدن کشور علم است . علم اقتدار می اورد
امام جمعه کاشان  :  انشاء الله خداوند همه ما را در  مسیر انقلاب و شهدا ثابت قدم بدارد
امام جمعه کاشان : انشاء الله خداوند همه ما را در مسیر انقلاب و شهدا ثابت قدم بدارد
امام جمعه کاشان  : خداوند برای اصلاح بین دو نفر ثواب لیله القدر را قرار داده است
امام جمعه کاشان : خداوند برای اصلاح بین دو نفر ثواب لیله القدر را قرار داده است
حضور امام جمعه کاشان در دبیرستان متوسطه اول  شهید بهشتی آران و بیدگل
حضور امام جمعه کاشان در دبیرستان متوسطه اول شهید بهشتی آران و بیدگل
دیدار خواهران ولایی با نماینده مقام معظم رهبری و درخواست تحویل زیور آلات و وجوه نقدی جهت کمک به مردم مظلوم لبنان و غزه و تجدید بیعت با رهبری
دیدار خواهران ولایی با نماینده مقام معظم رهبری و درخواست تحویل زیور آلات و وجوه نقدی جهت کمک به مردم مظلوم لبنان و غزه و تجدید بیعت با رهبری
مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله  و یادواره ۱۵۰شهید محدوده پایگاه شهید بهشتی مسجد صفاری
مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله و یادواره ۱۵۰شهید محدوده پایگاه شهید بهشتی مسجد صفاری
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم لزوم رعایت سرعت و دقت در کار ارباب رجوع از سوی مسئولان خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.