/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۲ اسفند
تاریخ خبر:۱۴۰۳ شنبه ۲۷ بهمن
چاپ خبر
متن کامل خطبه اول نماز جمعه : مورخ : ٢۶ / ١١ / ١۴٠٣ امام جمعه کاشان : ولایت فقیه استمرار ولایت امام عصر عجل الله تعالی فرجه می باشد امام جمعه کاشان : افتخار کنیم که ولیّ فقیه ، قران و اهل بیت بالای سر ما می باشند . ولایت فقیه استمرار ولایت امام عصر عجل الله تعالی فرجه می باشد .

متن کامل خطبه اول نماز جمعه  : مورخ :  ٢۶ / ١١ /  ١۴٠٣


امام جمعه کاشان  : ولایت فقیه استمرار ولایت امام عصر عجل الله تعالی فرجه می باشد

قبل از شروع خطبه نماز ، صلوات زوال را با هم می خوانیم ، 


اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ، وَمَوضِعِ الرِّسالَةِ ، وَمُخْتَلَفِ الْمَلائِکَةِ ، وَمَعْدِنِ الْعِلْمِ ، وَأَهْلِ بَیْتِ الْوَحْىِ . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْکِ الْجارِیَةِ فِى اللُّجَجِ الْغامِرَةِ ، یَأْمَنُ مَنْ رَکِبَها ، وَیَغْرَقُ مَنْ تَرَکَهَا ، الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ ، وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ ، وَاللَّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ ، اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْکَهْفِ الْحَصِینِ ، وَغِیاثِ الْمُضْطَرِّ الْمُسْتَکِینِ ، وَمَلْجَاَ الْهارِبِینَ، وَعِصْمَةِ الْمُعْتَصِمِینَ . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ صَلاةً کَثِیرَةً تَکُونُ لَهُمْ رِضاً ، وَ لِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أَداءً وَقَضاءً بِحَوْلٍ مِنْکَ وَقُوَّةٍ یَا رَبَّ الْعالَمِینَ . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الطَّیِّبِینَ الْأَبْرارِ الْأَخْیارِ ، الَّذِینَ أَوْجَبْتَ حُقُوقَهُمْ ، وَفَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَوِلایَتَهُمْ اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاعْمُرْ قَلْبِى بِطاعَتِکَ ، وَلَا تُخْزِنِى بِمَعْصِیَتِکَ ، وَارْزُقْنِى مُواساةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیْهِ مِنْ رِزْقِکَ ؛ بِما وَسَّعْتَ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِکَ ، وَنَشَرْتَ عَلَىَّ مِنْ عَدْلِکَ ، وَأَحْیَیْتَنِى تَحْتَ ظِلِّکَ ، وَهٰذا شَهْرُ نَبِیِّکَ سَیِّدِ رُسُلِکَ شَعْبانُ الَّذِى حَفَفْتَهُ مِنْکَ بِالرَّحْمَةِ وَالرِّضْوانِ الَّذِى کانَ رَسُولُ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ یَدْأَبُ فِى صِیامِهِ وَقِیامِهِ فِى لَیالِیهِ وَأَیَّامِهِ بُخُوعاً لَکَ فِى إِکْرامِهِ وَ إِعْظامِهِ إِلىٰ مَحَلِّ حِمامِهِ . اللّٰهُمَّ فَأَعِنَّا عَلَى الاسْتِنانِ بِسُنَّتِهِ فِیهِ، وَنَیْلِ الشَّفاعَةِ لَدَیْهِ . اللّٰهُمَّ وَاجْعَلْهُ لِى شَفِیعاً مُشَفَّعاً ، وَطَرِیقاً إِلَیْکَ مَهْیَعاً ، وَاجْعَلْنِى لَهُ مُتَّبِعاً حَتّىٰ أَلْقاکَ یَوْمَ الْقِیامَةِ عَنِّى راضِیاً ، وَعَنْ ذُنُوبِى غاضِیاً ، قَدْ أَوْجَبْتَ لِى مِنْکَ الرَّحْمَةَ وَالرِّضْوانَ، وَأَنْزَلْتَنِى دارَ الْقَرارِ وَمَحَلَّ الْأَخْیارِ . 


بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ 

اَلْحَمْدُ وَ الثَّناءُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ صَلَّی اللَّهُ عَلی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد ص وَ عَلي اَهلِ بَيتِه الطيّبين الطاهِرين سِیَّما بَقیّة اللّهِ فی الارضین وَ لَعْنَةُ اللّهِ عَلَي‌ أعْدآئِهِمْ أجْمَعينَ إلَي‌ يَوْمِ الدّين‌
 
در صد و چهل و یکمین خطبه در کاشان مُکرَّم ، خود و شما برادران و خواهران و جوانان عزیزم را به رعایت بیشتر تقوای الهی سفارش می کنم . « اُوصیکُم وَ نَفسیِ بِتَقوَی اللّه » . واجبات مان را انجام بدهیم و حرامی در کارنامه عمل ماثبت نشود و اگر خدایی ناکرده اگر حرامی  را انجام دادیم توبه کنیم . استغفار در ماه شعبان ، معادل هزار استغفار در ماه های دیگر است ،  ذکر « أستغفرالله وَ أسئله التَّوبَة » مستحب است هفتاد مرتبه ، در این ماه گفته شود . مصداقاً محضر صحیفه سجادیه می رویم و در هشتاد و پنجمین جمله ، فراز دیگری از دعای بیستم صحیفه سجادیه دعای ( مَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ وَ مَرْضِيِّ الْأَفْعَالِ ) را خدمت شما عرض می کنم : « وَاجعَلنی مِنْ صَالِحِ الْعِبَادِ  ، »  خدایا من را از بندگان صالح خودت قرار بده  . تعریف بنده صالح چیست ؟ در کتاب لغت می گویند صالح کسی است که حق خدا را ادا کند . واجبات را انجام دهد و حقوق مردم و برادران دینی را هم پرداخت نماید . به این صالح می گویند . قران در آیه ١٠۵ سوره انبیاء که ربطی هم به امام زمان عجل الله تعالی فرجه دارد « وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ » ما در کتاب زبور نوشتیم « علامه در جلد چهارده المیزان می فرماید ، ظاهراً زبور به دلیل آیه ١۶٣ سوره نساء کتاب حضرت داوود است « وَآتَيْنَا دَاوُودَ زَبُورًا » ما در کتاب زبور حضرت داوود بعد از ذکر نوشتیم ، ذکر چیست ؟ علامه ره می فرماید ، بعضی به دلیل ایه ۴٨ سوره انبیاء « وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَىٰ وَهَارُونَ الْفُرْقَانَ وَضِيَاءً وَذِكْرًا لِلْمُتَّقِينَ » می گویند ، منظور از ذکر تورات است ، چون در این ایه ذکر به تورات اطلاق شده است . ما به موسی و هارون تورات را دادیم . این جا ذکر بر کتاب حضرت موسی اطلاق شده است . پس یک احتمال برای ذکر ، تورات حضرت موسی است . احتمال دوم به دلیل ایه ٩ سوره حجر قران است « إِنَّا نَحۡنُ نَزَّلۡنَا ٱلذِّكۡرَ وَإِنَّا لَهُۥ لَحَٰفِظُونَ » ما ذکر  « قران » را نازل کردید و خودمان ان را حفظ می کنیم .  این سوال به ذهن می رسد که اگر منظور از ذکر ، قران است ، چرا در ایه ١٠۵ سوره انبیاء « وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ » امده ، ما در کتاب زبور حضرت داوود بعد از ذکر نوشتیم ، ظاهراً این است که ابتدا در ذکر نوشتیم و بعد در زبور ، اگر مراد از ذکر قران باشد ، پس این ترتیب چه می شود ؟ علامه ره جواب می دهند و می فرمایند ، اگر منظور از ذکر قران باشد ، منظور ، بعدیت رتبه ای است . رتبه قران حضرت محمد ص بر رتبه زبور داوود مقدم است لذا فرمود ، « وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ... »  اول در ذکر حضرت محمد ص نوشتیم و بعد در زبور  . چه چیزی را نوشتیم ، این که « ... أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ » . زمین به افراد صالح ارث می رسد . این بندگان صالح به دعای مکارم الاخلاق هم مرتبط شد . « وَاجعَلنی مِنْ صَالِحِ الْعِبَادِ  ، »  علامه ره در رابطه با وراثت زمین می فرماید  ، این ارث زمین می تواند دنیوی باشد و یا اخروی ، الان تسلط منافع در دستان امریکا و صهیونیست های خبیث می باشد ، می فرماید ، وراثت زمین ، یعنی تسلط منافع ، بسوی عباد صالح انتقال پیدا می کند . و این هم مربوط به دنیا می باشد و هم مربوط به آخرت ، برای نمونه ایه ١٠ و  ١١ سوره مومنون به آخرت اشاره دارد « أُولَٰئِكَ هُمُ الْوَارِثُونَ الَّذِينَ يَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ ...» ،  این توصیه به تقوا در خطبه اول بود . خدایا من را از بندگان صالح خودت قرار بده کسانی که حق خدا را ادا می کنند و حقوق مردم و برادران دینی را هم پرداخت می نمایند . 

حجت الاسلام حسینی افزود : بحث اصلی و محوری و مستمر ما در خطبه ها ، قران بود  ، که به ایه صد و بیست و سوم سوره بقره رسیدیم ، « وَاتَّقُوا يَوْمًا لَا تَجْزِي نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَيْئًا وَلَا يُقْبَلُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلَا تَنْفَعُهَا شَفَاعَةٌ وَلَا هُمْ يُنْصَرُونَ » از روزی که کسی به جای دیگری مجازات نمی شود و کسی دیگری را کفایت نمی کند ، بترسید و پرهیز کنید ، در آن روز معادل نمی گیرند ، شفاعت برای بعضی نافع نیست ، یاری هم نمی شوند . چند نکته را از محضر اساتید خدمت شما عرض می کنم . 

نکات آیه  :

نکته اول
  : در جلد ششم تفسیر تسنیم از ایت الله جوادی صفحه ۴٠٢  « شکر خدا جلد هشتادم تفسیر هم رسید و تفسیر قران تمام شد » می فرماید ، در غالب و اکثر ایاتی که در قران امده است ، منطور از یَوم ، روز قیامت است . یَوم ، در مقابل شب و نیز به معنای شبانه روز نیست . قیامت ، یعنی ، ظرف ظهور قدرت خدای متعال ، قران در ایه ٣٩ سوره نباء می فرماید « ذَٰلِكَ الْيَوْمُ الْحَقُّ ». این سوال به ذهن می رسد که ، در بعضی از روایات قران امده است که می فرماید ، یک روز قیامت ، هزار سال است ، یا در بعضی روایات هست که یک روز قیامت ، پنجاه هزار سال است ، پس ، وقتی می گوید یک روز ، هزار سال است یک شبی در کار هست ، شب وجود دارد و روز در مقابل ان وجود دارد ، ایا منظور روز در مقابل شب است ؟ ایت الله جوادی پاسخ می دهد . قران در ایه ۴٧ سوره حج امده «.. وَإِنَّ يَوْمًا عِنْدَ رَبِّكَ كَأَلْفِ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ » یک روز نزدیک پروردگارت مانند هزار سال است از انچه که شما می شمارید ، پس در این جا یک روز به اندازه ، هزار سال است . اما در ایه چهار سوره معارج می فرماید یک روز ، پنجاه هزار سال است « تَعْرُجُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ » ملائکه ، فرشتگان و روح بسوی خدا عروج می کنند ، در آن روزی که مقدار ان روز ، پنجاه هزار سال است . یک روز پنجاه هزار سال است . اگر روز در مقابل شب نیست ، معنای این چیست ؟ ایت الله جوادی املی می فرمایند ، منظور از هزار و پنجاه هزار سال این است ، برای بعضی افراد مواقف قیامت بسیار طولانی است ، اما خداوند می فرماید ، برای شما مومنین ، روز قیامت با همه مواقف سنگین و سختی های ان ، به اندازه یک نماز چهار رکعتی است . حدیث ان را هم بیان می کنم . در بحارالانوار جلد هفت صفحه ١٢٣ در حدیثی از پیامبر ص امده است « وَ الّذي نَفسُ مُحَّمَد ص بِيَدِه إنَّهُ لَيُخَفَّفُ عَلَى المُؤمِنِ ؛ حَتّى يَكونَ أخَفَّ عَلَيهِ مِنَ الصَّلاةِ المَكتوبَةِ يُصَلِّيها فِي الدّنيا » قسم به خدایی که جان پیامبر ص در دست او می باشد ،  روز قیامت برای مومن سبک است ، از یک نماز واجب چهار رکعتی که در دنیا می خوانید ، تمام حوادث قیامت برای مومن ، خفیف تر و سبک تر است .

نکته دوم  :  وَاتَّقُوا ، باید خودمان را اماده کنیم برای  روز قیامت ، باید پرهیز کنیم ، که برای بعضی ترسناک است . چرا ؟ یکی از سنگینی های قیامت این است که بچه از دیدن حوادث قیامت پیر می شود ، قران در آیه ١٧ سوره مزّمل می فرماید «.. يَوْمًا يَجْعَلُ الْوِلْدَانَ شِيبًا  » دوستانی که در دنیا با هم رفیق بودند ، اما اگر غیر وارسته باشند   دیگر از همدیگر خبر نمی گیرند ، قران در ایه ١٠ سوره معارج می فرماید «  وَلَا يَسْأَلُ حَمِيمٌ حَمِيمًا » یک دوست صمیمی و گرم سراغ دوست خود را نمی گیرد . و همین طور کسی را به جای دیگری مجازات نمی کنند « وَاتَّقُوا يَوْمًا لَا تَجْزِي نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَيْئًا ... » چرا ؟ ١ _ مرحوم طبرسی در مجمع البیان می فرماید « لَا تَجْزِي » یعنی ، بی نیاز نمی کند یک نفر ، دیگری را ، وجه ان چیست ؟ ایت الله جوادی املی می فرمایند ، چون انسان ها در روز قیامت ، یا وارسته و رستگار هستند یا غیر وارسته و گرفتار . اگر خودش گرفتار باشد ایه ١١١ سوره نحل می فرماید ،  در آن روز فقط فکر خودش است و از خودش دفاع می کند و نوبت نمی رسد که سراغ دیگری برود  « يَوْمَ تَأْتِي كُلُّ نَفْسٍ تُجَادِلُ عَنْ نَفْسِهَا... » هر کسی از خودش دفاع می کند و باید جواب کارهای خودش را بدهد ، اما مومنی که بر اساس تقوا سیر کرده است ، این طور نیست . او منتظر اذن برای گرفتن دست دیگری است . پس انسان یا وارسته است یا غیر وارسته ، وارستگان روز قیامت ، بدون اذن خداوند برای دیگران کاری انجام نمی دهند ، پس کار دست خدا می باشد .

نکته سوم  : در ان جا نمی شود معادل اورد ، قران می فرماید ، اگر کل کره زمین طلا شد و این طلاها را فدیه بدهیم  . قران در ایه ٩١ سوره آل عمران می فرماید « ... مِلْءُ الْأَرْضِ ذَهَبًا وَلَوِ افْتَدَىٰ... » کل کره زمین طلا شود و ما این طلاها را بدهیم و بگوئیم این گناه من پاک شود ، نمی شود . قبول نمی شود ، یا قران در آیه ٣۶ سوره مائده می فرماید « إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ أَنَّ لَهُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا وَمِثْلَهُ مَعَهُ لِيَفْتَدُوا بِهِ مِنْ عَذَابِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَا تُقُبِّلَ مِنْهُمْ  ... » اگر دو برابر ثروت زمین برای کسی باشد ، ایه می فرماید ، اگر ثروت زمین برای کسی باشد . « همین ترامپ ملعون و نتانیاهو خبیث ، اگر کل ثروت زمین برای انها باشد » دو برابر ثروت زمین برای کسی باشد و بخواهند فدیه بدهند از این ها قبول نمی شود  


نکته چهارم  :  « وَلَا تَنْفَعُهَا شَفَاعَةٌ » تبهکاران از شفاعت بی بهره هستند . قران در ایه ۴٨ سوره مدّثر این موضوع را صریح تر اورده است « فَمَا تَنْفَعُهُمْ شَفَاعَةُ الشَّافِعِينَ » . حتی شفاعت پیامبر ص برای انها فایده ندارد . پس ما چکار کنیم ، ناامید بشویم ؟ نه ، ابداً . خداوند فرموده است بهترین شفیع توبه است . برادران و خواهران ، استغفار بر گذشته ، خدایا من از گذشته پشیمان هستم تصمیم جدی هم می گیرم که دوباره این گناه را تکرار نکنم  . در بحارالانوار جلد شش صفحه ١٩ در روایتی از پیامبر ص امده است « لا شَفيعَ أنجَحُ مِنَ التَّوبَةِ  » هیچ شفیعی برتر از توبه نیست . نکته امید بخشی را محضر شما بگویم ، همان پیامبری که فرمود ، کسی که نماز را سبک بشمارد ، شفاعت ما به او نمی رسد ، اما کار دست خدا می باشد . خداوند می فرماید « آخرُ من يَشفع أرحم الرّاحمين » آخرین کسی که شفاعت می کند خداوند است . این سوال هست که خداوند نزد چه کسی شفاعت می کند ؟ پیامبر ص نزد خداوند شفاعت می کند ، خدا نزد چه کسی شفاعت می کند ؟ اسماء رحمت نزد اسماء غضب شفاعت می کنند . و این ها در اول دعای کمیل امده است . این خدای مهربان ما می باشد .

نکته پنجم : « وَلَا هُمْ يُنْصَرُونَ » تبهکاران یاری نمی شوند . در دنیا ممکن است این ها « تَعاوَنوا عَلی الاثم » با هم داشته باشند ، اروپا و اعراب خبیث منطقه مجمعی علیه غزه تشکیل بدهند ، اما بدانند در روز قیامت ، تعاون انها هم فایده ندارد ، با هم دیگر بخواهند بشوند و از عذاب خدا بخواهند نجات پیدا کنند ، ابداً 

نکته ششم  : افتخار کنیم که ولیّ فقیه ، قران و اهل بیت بالای سر ما می باشند .  ولایت فقیه استمرار ولایت امام عصر عجل الله تعالی فرجه می باشد . در روایتی که در بحارالانوار جلد ٢۵ صفحه ١١٠ امده است ، امام باقر ع از قول خداوند می فرماید  «... وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً » حتماً حتماً عفو می کنم ، از هر مردمی که در اسلام ، اعتقاد به ولایتِ امام عادل از طرف خدا داشته باشند . مصداق اَتمّ و بارز ان دوازده امام هستند و در طول ان ولایت فقیه است . خدا می فرماید ، اگر بالای سر کسی ، ولایت امامِ عادل را قرار بدهد عفو می کنم .


اگر چه در اعمال فردی انها ظلم ها و گناهانی باشد ، این هم حدیث امید بخش




خدایا  : ما را قدردان نعمت توحید ، نعمت رسالت ، نعمت امامت و نعمت قران و عترت قرار بده

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ :

إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ،  فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ ،  إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
گزارش تصویری
حضور امام جمعه کاشان در دانشگاه کاشان و اقامه نماز و تفسیر آیاتی از قرآن و زیارت مزار شهدا
حضور امام جمعه کاشان در دانشگاه کاشان و اقامه نماز و تفسیر آیاتی از قرآن و زیارت مزار شهدا
حضور امام جمعه کاشان در مسجد جامع نیاسر مناسبت وفات حضرت خدیجه (س)
حضور امام جمعه کاشان در مسجد جامع نیاسر مناسبت وفات حضرت خدیجه (س)
 مراسم جشن نیکوکاری که در دبیرستان دوره اول دخترانه شهدای مخمل‌بافی یک کاشان
مراسم جشن نیکوکاری که در دبیرستان دوره اول دخترانه شهدای مخمل‌بافی یک کاشان
حضور امام جمعه کاشان در جمع دانش آموزان هنرستان پسرانه علامه طباطبایی
حضور امام جمعه کاشان در جمع دانش آموزان هنرستان پسرانه علامه طباطبایی
حضور امام جمعه کاشان در جمع دانش آموزان دبیرستان شهید بهشتی استعداد درخشان
حضور امام جمعه کاشان در جمع دانش آموزان دبیرستان شهید بهشتی استعداد درخشان
مراسم سالگرد آیت الله امامی کاشانی
مراسم سالگرد آیت الله امامی کاشانی
مراسم گرامیداشت شهیدان سید حسن نصرالله و سید هاشم صفی‌الدین در کاشان برگزار شد
مراسم گرامیداشت شهیدان سید حسن نصرالله و سید هاشم صفی‌الدین در کاشان برگزار شد
حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در جمع دانش آموزان دبستان خاتم الانبیا(ص)
حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در جمع دانش آموزان دبستان خاتم الانبیا(ص)
دیدار آقای جانثاری رییس دفتر نظارت بر انتخابات استان اصفهان با نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان
دیدار آقای جانثاری رییس دفتر نظارت بر انتخابات استان اصفهان با نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان
اقامه نماز و شرح صحیفه سجادیه در مسجد شامخی
اقامه نماز و شرح صحیفه سجادیه در مسجد شامخی
اقامه نماز و سخنرانی در دبیرستان نوردانش
اقامه نماز و سخنرانی در دبیرستان نوردانش
اقامه نماز و سخنرانی در حرم حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر
اقامه نماز و سخنرانی در حرم حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر
حضور نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان در جمع نمازگزاران مسجد جامع روستای نشلج
حضور نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان در جمع نمازگزاران مسجد جامع روستای نشلج
حضور در جمع مسولان و معتمدان در بخش کویرات
حضور در جمع مسولان و معتمدان در بخش کویرات
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم لزوم رعایت سرعت و دقت در کار ارباب رجوع از سوی مسئولان خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.