/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ دي
تاریخ ارسال:۱۴۰۳ جمعه ۱۴ دي
چاپ خبر
خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی مورخ چهاردهم دی خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی مورخ چهاردهم دی
خطبه اول

خطبه دوم

 

سلام عليكم و رحمت الله
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
 بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا و نبينا ابي القاسم المصطفي محمد صلي الله عليه و آله و سلم و علي اهل بيته الطيبين الطاهرين سيما بقية الله في الارضين و لعنة الله علي اعدائهم اجمعين الي يوم الدين
در صد و سي و پنجمين خطبه در كاشان مكرم‌، خود وشما را به رعايت بيشتر تقواي الهي سفارش مي‌كنم
 اوصيكم و نفسي بتقوي الله
برادران و خواهران واجتامون را انجام بدهيم، محرمات الهي را ترك كنيم،
مصداقا مي‌رويم محضر دعاي مكارم، دعاي 20صحيفه سجاديه عبارت 79
وَ اسْتَعْمِلْنِي بِمَا هُوَ أَرْضَى. خدايا من را به كار بگير در آن كاري كه، به آ‌ن راضي‌تر هستي
مرحوم سيد علي خان كبير در شرح  اين عبارت مي‌فرمايد آن كاري كه راضي‌تر هست خدا، يعني اعظم الاعمال المرضيه عندك بعضي از كارها  واجند، بعضي از كارها واجب تراند من در بين واجب و واجب‌تر بروم سراغ واجب‌تر، خدا به اين راضي‌تر است كه الان من اين را بايد انجام بدهم
بعضي از بزرگان ما مثالهايي زدند من يكي دو تا مثالش را محضرتان بخوانم كه گاهي انسان سر دو راهي مي‌ماند وظيفه‌اش چيه؟
مثلا يك نفر از پيامبر عظيم الشأن سوال كرد يا رسول الله جنازه‌اي حاضر شده من دعوت شدم به تشييع جنازه‌ي مؤمن خوب، هرگام او ثواب 100 هزار، 100 هزار حسنه دارد، تشييع جنازه‌ي مؤمن، از آن طرف مجلس يك عالمي هم سخنراني  يك عالمي هم هست، فرض كنيد عالم برجسته اي مثل آيت الله مصباح يزدي، من وظيفه‌ي شرعيم كدام است؟
واجب تر من كدام است؟
كدام را خدا بيشتر مي‌پسندد پيامبر اكرم فرمودند  
إِنْ كَانَ لِلْجَنَازَةِ مَنْ يَتْبَعُهُا  اگر اين جنازه‌ي مؤمن، كساني دارد كه او را همراهي كنند، تشييع كنند، و
وَ يَدْفِنُهَا دفنش كنند
فَإِنَّ حُضُورَ مَجْلِسِ عَالِمٍ  اگر بريد مجلس علم
أَفْضَلُ مِنْ حُضُورِ أَلْفِ جَنَازَةٍ از اين كه هزار تا تشييع جنازه شركت كني براي تو افضل است  
 أَ مَا عَلِمْتَ مگر نمي‌داني
 أَنَّ اللَّهَ يُطَاعُ بِالْعِلْمِ خدا با علم  اطاعت مي‌شود
وَ يُعْبَدُ بِالْعِلْمِ با علم بندگي مي‌شود خدا
وَ خَيْرُ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ مَعَ الْعِلْمِ دنياي  بهترين و آخرت بهترين را مي‌خواهي با علم به دست مي‌آيد
وَ شَرُّ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ مَعَ الْجَهْلِ. اين يك مثال
فرض كنيد كه حالا مثالها را متعدد نكنم ديگه
ايران همدل، بحثش پيش مي‌آيد، شخص مي‌تواند بگويد زندگي خودم را اداره مي‌كنم، كار خودم را مشغول هستم، اما مي‌بيند در فضاي مجازي، كليپي پخش شده است كه من گفتم در سفير ولايت هم اين را بگذارند، بچه‌ها، اين بچه‌هاي عزيزي كه الان درصف دوم هستند در اين سن، كاسه اي را به دست گرفتند،  قابلمه‌اي كوچكي را به دست گرفتند يك نفر دارديك مقدارآش، آش ساده پخش مي‌كند اجتماعي از اين كاسه‌ها  و ظرفها، بعد در بين ‌آنها بچه‌ي تقريبا سه ساله، سرد، عقب مي‌ماند در اين جمعيّت نمي‌تواند خودش را به آن ديگ برساند، اين وضعيت را وقتي شما مي‌بينيد هر خواهري، هربرادري وظيفه‌ي شرعي خودش را مي‌گويد من حاضرم از خرجي زن و بچه خودم بزنم و به جبهه‌ي مقاومت و لبنان و عزيزاني كه رهبر معظم فراخوان كردند كمك كنم  اين مي‌شود مصداقي از  وَ اسْتَعْمِلْنِي بِمَا هُوَ أَرْضَى
محضر قرآن هستيم سوره‌ي بقره آيه 117
بَديعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ  خدا آسمانها و زمين را ابداع كرده است  بدون پيشينه‌ي قبلي
وَ إِذا قَضى‏ أَمْراً  اگر حكمي بخواهد صادر كند
فَإِنَّما يَقُولُ لَهُ كُنْ  وقتي به او بگويد موجود باش
فَيَكُونُ (117) موجود مي‌شود
از تفاسير بزرگانمان مثل الميزان و تسنيم آيت الله جوادي و بعضي از تفاسير ديگه نكاتي را محضرتان عرض مي‌كنم
 1-بديع يعني چه؟ بديع مي‌فرمايند يا به معناي نو هست يا به معناي نو آور
بَديعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ  خداي متعال بدون روش سابق، يعني بدون نمونه‌ي سابق آمده آسمانها  و زمين را ابداع كرده است
يك برهاني است مي‌فرمايند براي آيه‌ي قبلي كه محضرتان هفته‌ي قبل خوانديم خداي متعال ولد ندارد
فرزند ندارد، مي‌فرمايد اين  يك برهان است، خود همين كه بَديعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ  يك برهان است، استدلال است، توضيحش چيه؟
 توضيحش اين است اگر خدا بخواهد اتخاذ ولد كند چه بچه‌ي خودش باشد،  كه متولد از او  شده باشد، چه نه فرزند خوانده‌اي را بگيرد بگويد اين فرزند من است، عزير ابن الله است و امثال ذالك اين پس براي نفع رفع نيازش مادي يا معنوي اين كار را انجام داده است، همانطور كه فرزند حقيقي داشتن محال است، فرزند اتخاذي هم براي خدا محال است پدر، از عناصر و مواد اول تشكيل دهنده بچه هست، بچه، امام سجاد عليه السلام مي‌فرمايد فرزند به هر جا رسيدي يادت باشد اصل تو پدرت است، خوب حالا خدايي كه آيه مي‌فرمايد بَديعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ  همه چيز را بدون نقشه،  بدون ماده‌ي پيشين آفريده است چطور اين خدا، خودش بخواهد ماده‌ي اوليه بشود براي چيزي ديگر به نام فرزند، اين يك برهان است براي نفي فرزند داشتن خدا، بعد در ادامه مي‌فرمايد:
وَ إِذا قَضى‏ أَمْراً وقتي خدا حكمي را بخواهد صادركند،
فَإِنَّما يَقُولُ لَهُ كُنْ فَيَكُون‏ قضي يعني چي؟  
مي‌فرمايند آن حكم قطعي را مي‌گويند كه اضطراب را از بين مي‌برد اين را مي‌گويند قضي، ‌اضطراب  را از بين مي‌برد فرض كنيد بين خداي نكرده بين دو همسايه دو تا هم مرز زمين كشاورزي دعوايي  شده مدعي و منكري هست، در يك حق مالي و امثال ذالك ر وشن نيست حق مال كدام است حاكم حكم ميكند، قضاوت مي‌كند آن اضطراب از بين ميرود اين مي‌شود چهارمين دليل دوتاش را هفته قبل گفتيم يكيش الان گفتيم  اين مي‌شود چهارمين دليل براي اينكه خدا، اتخاذ ولد نمي‌كند، يعني چي؟
يعني اتخاذ ولد نسبت به كسي تصور دارد كه براي دستيابي به مقصود خودش يك مقدماتي را  طي مي‌كند كه آنها تدريجا محقق بشود بشود فرزند، درحالي كه خدا مي‌فرمايد من امرم با كُنْ فَيَكُون‏بدون توقف به دست مي‌‌آيد
بَديعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ إِذا قَضى‏ أَمْراً فَإِنَّما يَقُولُ لَهُ كُنْ فَيَكُون‏
خدايي كه با كُنْ فَيَكُون‏ موجود را ايجاد مي‌كند اين نياز به فرزند و اصلا فرزند داشتن براي او محال
ادامه‌ي نكات حضرت امير عليه السلام نكته‌ي سوم
فرمود حتي لفظ كن هم نمي‌خواهد خدا، بحار جلد4  صفحه 254
يَقُولُ لِمَا أَرَادَ  اگر خدا اراده كند چيزي را
يَقُولُ لِمَا أَرَادَ  كَوْنَه‏ كُنْ فَيَكُونُ  اين فَيَكُونُ مي‌شود
 لَا بِصَوْتٍ آن با صوت نيست كه بگويد كن باش،
 يَقْرَعُ وَ لَا نِدَاءٍ  ندايي نمي دهدخدا
... إِنَّمَا كَلَامُهُ سُبْحَانَهُ فِعْلٌ مِنْهُ أَنْشَأَهُ  اراده كه بكند ايجاد مي‌شود دعاي هفتم كه مكرر مي‌خوانديم در كرونا يك جمله‌اش اين بود ديگه
فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ  كارها با مشيت و اراده‌ي تو به وجود  مي‌آيد
دُونَ قَوْلِكَ اصلا نياز به قول تو ندارد
مُؤْتَمِرَةٌ،  وَ بِإِرَادَتِكَ با اراده‌ي تو خدا
دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. با اراده‌ي تو موجود مي‌شود با نخواستن تو يافت نمي شود
اين هم نكته‌ي سوم كه حتي نياز به كن لفظي هم ندارد
نكته‌ي پاياني اين است كه پس اگر كارهاي خدا اينجوري هست پس چرا آيه‌ي 54 اعراف مي‌فرمايد  
خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ في‏ سِتَّةِ أَيَّامٍ  خدا آسمانها و زمين را در شش روز آفريد
امرخدا با كن فيكون نيست پس 6 روز براي چه؟
يك جوابي آيت الله جوادي در اينجا مي‌دهند تسنيم جلد 6  صفحه 328 مي‌فرمايند كه افاضه، دادن فيض از طرف خداوند متعال دفعي است فيض را خدا يك دفعه مي‌دهد اما گيرنده، مخاطب، يا  به  تعبيري  مستفيض او دارد تدريجي فيض را مي‌گيرد. افاضه از طرف خدا يكبارگي است اما او دارد تدريجي مي‌گيرد
فرض كنيد آقازاده‌ي شما مي‌رود كلاس اول مي‌نشيند يك پرفسوري به ايشان درس مي‌دهد، ايشان مي‌تواند تمام علوم را يكدفعه به او بدهد اما گيرايي او تدريجي مي‌شود درطول 12 سال مثلا،
درذيل 54 اعراف آيت الله جوادي حديثي را مي‌آورند از حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السلام كه حضرت فرمود خدا اگر مي‌خواست همين آسمانها و زمين را در يك چشم به هم زدن خلق كند مي‌توانست
اين يك جواب ديگري است هميني كه فرمود فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ خدا وَ لَوْ شَاءَ لَخَلَقَهَا فِي أَقَلَّ مِنْ لَمْحِ الْبَصَرِ  دركمتر از يك پلك زدن هم  مي‌توانست اين را بيافريند اما براي چي تدريجي اش كرد؟
فرمود
  أَمْثَالًا لِأُمَنَائِهِ- وَ إِيجَاباً لِلْحُجَّةِ عَلَى خَلْقِهِ   براي اينكه ملائكه‌اي كه دارند مي‌بينند خلقت آسمانها  و  زمين را از اين تدريج پي به عظمت خداي متعال ببرند مثال دم دستي خودمان در نظر بگيريد، يك درختي درمنزل شما هست درخت انار، درخت پرتقال، ‌اول مي‌شود آن شكوفه، بعد مي‌شود آن غنچه، غنچه انار، بعد اناركوچيك، انار متوسط، تا نهايتا به انار كامل و بزرگ تبديل ميشود شما هر روز كه مي‌آيي كه باغچه را نگاه مي‌كني، پي مي‌بري يك قدرتي دارد اين ميوه را از آن شكوفه تبديل مي‌كند به انار، حضرت اميرعليه السلام مي‌فرمايد يكي از حكمتهاي اين كه تدريجي آسمان‌ها  وزمين خلق شدند براي ملائكه اي كه مي‌ديدند، ديدن قدرت خدا، براي من و  شما كه الان مي‌شنويم، علمش براي ما باز يقين به قدرت خدا مي‌آورد، بيان ديگر آيت الله جوادي اين است آفرينش‌ها ي خدامي تواند دفعي  باشد، و اين درآخرت همه اش همين است، دفعي، يكدفعه خلق مي‌كند، حتي شما بهشتيان، اراده كنيد برايتان يك غذايي بهشتي بيايد سريع مي‌ايد، ولي در دنيا،‌ مي‌تواند دفعي باشد، مي‌تواند تدريجي باشد مثال تدريجيش همين خلقت آسمان‌ها  و زمين، يا نطفه‌اي كه تبديل مي‌شود به انسان درطول 9 ماه و بعد فرزندي به دنيا مي‌آيد كه شما وقتي چهره‌اش را نگاه مي‌كني  اين آيه را مي‌خواني  فَتَبارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقين‏
پس يكي از حكمتهاي تدريج اينه كه آدم خاضع شود در مقابل  قدرت بي انتهاي پرودگار عالم
 براي عزيزاني كه دير آمدند توصيه به  تقواي ما اين بود كه خدايا من را به آن كاري كه راضي تر هستي به كار بگير بين واجب و واجبتر من ر ا به واجب‌تر موفق بدار
آيه‌ي 117 بفقره اين بود كه خدا آسمان‌ها  و زمين را بدون نمونه‌ي پيشين خلق كرده اين خدا ديگر براي چي ديگه اتخاذ ولد بكند؟ كل اين آسمان‌ها  را بدون ماده اوليه ساخته، حالا بخواهد خودش ماده اوليه بشود براي فرزند؟ از طرفي كارهاي خدا دفعي با امر است، اگربخواهد بچه اي به دنيا بيايد اين تدريج و امثال ذالك، منافات دارد با آن قدرت بي انتهاي  خدا،

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ‌‌،‌  فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ‌‌،‌  إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ
 
خطبه دوم
 بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا و نبينا  وحبيب قلوبنا ابي القاسم المصطفي  محمد اللهم  صل علي علي اميرالمؤمنين و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه حبيبت حبيبك و نبيك و‌ صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنه و علي علي ابن الحسين زين‌العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و  موسي ابن جعفر الكاظم و علي ابن موسي الرضا و محمد ابن علي الجواد و اللهم صلي علي ابن محمد الهادي اللهم صل علي الحسن ابن علي الزكي العسكري اللهم صل علي حجة ابن الحسن المهدي القائم المنتظر‌،‌
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فیهَا طَوِیلا
شادي روح حضرت امام‌ و همه‌ي شهدا‌، مخصوصا شهداي  استان اصفهان و شهداي  شهرستان كاشان و شهيد آيت الله غفاري، كه ايام سالگردشان هست، شهيد علم الهدي و شهداي دانشجوي عزيزما كه  16 دي سالگردشان هست، شهداي 19 دي قم، كه نزديك هستيم و جناب اميركبير كه 20دي ماه 1230 به شهادت رسيدند، همه شان را شاد كنيد با صلواتي برمحمد وآل محمد.
اوصيكم و نفسي بتقوي الله
برادران و خواهران، جوانان عزيز خود و شما را به رعايت بيشتر تقواي الهي سفارش‌ مي‌كنم
 مصداقا رسيديم به حكمت 79
حضرت امير عليه السلام مي‌فرمايد:
  خُذِ الْحِكْمَةَ  حكمت را شما  بگير
أَنَّى كَانَتْ هرجا كه مي‌خواهد باشد
 فَإِنَّ الْحِكْمَةَ تَكُونُ فِي صَدْرِ الْمُنَافِقِ گاهي اوقات حكمت، درسينه يك منافق قرار دارد،
 فَتَلَجْلَجُ    مي‌جنبد، بي تابي مي‌كند، اضطراب پيدا مي‌كند
 فِي صَدْرِهِ حَتَّى تَخْرُجَ تا اينكه از سينه‌ي منافق بيايد بيرون
 فَتَسْكُنَ  ساكن بشود
إِلَى صَوَاحِبِهَا پيش همسانهاي خودش، رفقاي خودش
 فِي صَدْرِ الْمُؤْمِنِ: در سينه‌ي مؤمن
آقاي ابن ابي الحديد معتزلي در شرح اين عبارت مي‌گويد من يك نمونه از حجاج يوسف ثقفي برايتان بگويم، اين حجاج خوب مي‌شناسيد ديگه آدم بسيار خونريزي بوده، 20 سال حاكم بوده دركوفه، حضرت امير پيش بيني كرده بودند ايشان شخص خون  ريز مي‌آيد، در اين 20 سال خواهران و برادران، 120 هزار نفر را گردن مي‌زند، 20سال 120هزار نفر را مي‌كشد، يك روزي يك جمله‌اي گفت، گفت كه   
 خطب الحجاج فقال إن الله أمرنا بطلب الآخرة خدا به ما دستور داده كه ما بيفتيم دنبال آخرت، آخرت طلب  باشيم،
و كفانا مئونة الدنيا خودش كفايت كرد ما را از خرجي دنيا، مي‌گويد كاش بر عكس مي‌شد، كاش بر عكس مي‌شد،
فليتنا كفينا مئونة الآخرة  كاش خدا تضمين مي‌كرد آخرت ما را
و أمرنا بطلب الدنيا. و ما را امر مي‌كرد به طلب دنيا
اين كلام كلام حكمت آميز است ديگه
آقاي حسن بصري وقتي اين جمله را شنيد گفت
فقال هذه ضالة المؤمن خرجت من قلب المنافق. اين يكي از همان مصاديق حكمت 79 كه از سينه‌ي يك آدم منافق،‌ كلمه‌ي حكمت آميزي بيرون مي‌آيد.
مرحوم آقاي خويي در منهاج  مي‌فرمايد حكمت، يعني كلامي كه وقتي انسان مي‌شنود
تزيد معرفة الإنسان بالمبدأ و المعاد، ايمانش به مبدأ يعني خدا و معاد يعني روز قيامت بيشتر بشود اين را مي‌گويند كلمات حكمت آميز
بعد مي‌گويد منبع حكمت چيه؟
مي‌گويد منبع كلمات حكمت آميز دو چيز است، يا وحي است،
تعليم الأنبياء المتكى على الوحي من اللَّه تعالى، از يك پيغمبري بالاخره به گوش اينها رسيده سينه به سينه يا
أو ضوء عقلاني خدا يك نوري درعقل كسي تابيده يك كلامي برزبانش جاري شده است
  إنّ المنافق يأخذ من تعليمات الأنبياء و الأوصياء فتقع في يده كلمة حكمة،  اين منافق اين است
يك كلام حكمت آميز در دستش مي‌افتد حضرت امير عليه السلام مي‌فرمايد بگيريد حكمت را،
يعني نگاه نكنيد به  من قالَ چه كسي مي‌گويد،
نگاه كنيدبه ما قالَ چي مي‌گويد.
چه حرفي مي‌زند اين توصيه به تقوا
اما مناسبتهاي اين ماه انشاءالله از ماه رجب بهتر استفاده كنيم، ماه استغفار است همينجا كه نشستيد داريد به عرايض  حقير گوش مي‌كنيد تسبيحتان هم به دستتان باشد، ذكر شريف استغفار،
استغفرالله ربي و اتوب اليه،
‌ذكر شريف لا اله الا الله، هرذكري كه به هرحال دردلتان بيشتر جا باز مي‌كند،
ذكر شريف صلوات بر محمد و آل محمد
 لا اقل اگر توانستيم سه روز را در ماه رجب روزه بگيريم، تعبير بعضي از روايات اين است كه بدن انسان را برجهنم و آتش حرام مي‌كند، سه روز روزه‌ي ماه  رجب
مناسبت دوم، كشف حجاب رضاخاني است در17دي ماه1314،
خوب عنايت بفرماييد مخصوصا جوانان عزيزم،
نكته‌ي اول در اين زمينه،
زمينه‌ي اصلي كه آمدند كشور‌هاي صنعتي، حجاب را برداشتند از كشورهاي اسلامي اين بود، مي‌خواستند
2 ميليارد مسلمان بشوند بازار براي كالاهاي توليد اروپا، زمينه‌ي اصلي توطئه كشف حجاب ناظر بوده رويداد انقلاب صنعتي در اروپا
نظام سرمايه داري مي‌خواست به بازار بيشتر دست پيدا كند، گفت بايد هم درمذهبشان و هم در فرهنگشان من دست ببرم
نكته‌ي دوم:
در1299 الان 403 هستيم يعني 104 سال پيش ،‌3 اسفند  يك كودتايي كردند درايران، آقايي به نام رضاي سواد كوهي از مازندران است، رضاي سواد كوهي، يا رضاي ميرپنج كه بعدا شد رضاخان، ايشان را آوردند وزير دفاع،  بعد كم كم فرمانده كل قوا، بعد شد رضا شاه، بعدشد رضا پهلوي براي اين كار پيداش كردند، چرا او را انتخاب كردند
1-    چون بي سواد بود
2-    به شعائر مذهبي پايبند نبود
3-    كاملا مطيع اربابانش بود
خانم تاج الملكوك همسرش مي‌گويد رضا، اهل نماز و روزه و اين كارها نبود البته اوايل ازدواجمان يك بهشت و جهنمي را قبول داشت ولي اواخر منكر بود بالكل نسبت به بهشت و جهنم
 اردشير مهره‌ي اطلاعاتي انگليسي‌ها  مي‌گويد من وقتي كه مي‌خواستم رضا خان را به فرمانده‌ي انگليسي‌ها  ژنرال آيرون سايد معرفي كنم، شبها خيلي از شبها رفتم قزوين در آن بيابان آقا بابا كه آنجا بود با رضا خان ميرپنج در  رابطه با ايران باستان صحبت مي‌كردم، بعد تو گوشش خواندم كه
ايران چقدر از دست اسلام لطمه ديد، ايران چقدر از دست روحانيت لطمه ديد
حالا باز شبهه نشود براي  ذهن جوان ما كتابي است به نام خدمات متقابل  ايران و اسلام آنجا ببينيد اسلام به ايران چقدر خدمت كرده و بر عكس، شهيد مطهري.
نكته‌ي سوم:
تصميم گرفتند درعرض شود كه 1307، 1307 اين  تا كشور همزمان كشف حجاب را اجرا كنند، افغانستان آقاي امان الله خان، ‌تركيه كمال پاشا ترك، و ايران رضا خان
اما در ايران با يك مانع مواجه شدند، ايران چه مانعي بود؟ آن اين بود كه نوروز 1307 خانواده رضا خان بدون رعايت حجاب آمدند قم حرم حضرت معصومه سلام  الله عليها، يك مرد دلير، يك روحاني با غيرت به نام‌آيت الله بافقي آمد زن و بچه‌ي شاه را نهي از منكر كرد، اخراجشان كرد حق نداريد با اين وضعيت وارد حرم مطهر حضرت معصومه بشويد، بله رضا خان امد بعدش، او را به ضربات چوب زد، منجربه شهادت ايشان هم شد تدريجاً ولي، كار آقاي بافقي چه تأثيري داشت  خواهران و برادران؟ 7 سال رضا شاه را عقب انداخت 1314 كشف حجاب كرد، اين قدرت امر معروف و نهي از منكر است،
 ستاد احياء را تقويت كنيد، برادران و خواهران، مسئولان،
ستاد احياءكمك شماست در اجراي قوانين خداي متعال،
ستاد احياء مي‌خواهد ابتذال نباشددرشهرستان كاشان، و در استان اصفهان،
يك امر به معروف به موقع، توانست7 سال اقدام رضا خان را به عقب بندازد، يك روزش هم يك روز است كه  زنهاي ما با حجاب بيايند،
نكته‌ي چهارم:
مي‌رود به تركيه، يك ماه در تركيه مي‌ماند، 12 خرداد 1313 ، سفير ايران آن زمان مستشار الدوله بوده مي‌گويد يكشب وقتي از آن مهماني مخصوصشان آمد در تالار داشت  قدم ميزد، بلند مي‌گفت عجب عجب رفتم نزديكش گفت كه صادق اسم سفير ما صادق بود،‌ گفت تصور نمي‌كردم تركها انقدر از ما مترقي تر شده باشند و از ما جلو افتاده باشند ظواهر بي حجابي تركيه را كه مي‌بيند از اين انتزاع مي‌كند كه تركها  متمدن‌تر شده‌اند،
نكته‌ي پنجم
آذر 1314  به محمود جم وزير و وزراش، رئيس الوزراش مي‌گويد كه من 2 سال الان كشف فكرمن را مشغول كرده، رفتم تركيه ديدم حجاب، اين چادر را دور انداختند، من ديگه از هر چه زن چادري است بدم مي‌‌آيد چادر و چارقد دشمن ترقي و پيشرفت است، ببينيد فكر شاه مملكت اين بي سواد اين است،
نكته‌ي ششم
چه اثري گذاشت از روز 17  دي ماه سال 1314  كشف حجاب ديگه رسمي شد، يك كتابي است به نام تاريخ اجتماعي ايران در قرن 13، جلد1 صفحه 588، مي‌گويد جمعيت تهران 300هزار نفر بود، به اين عدد خوب دقت كنيد برادران و خواهران، جمعيت تهران 1314 ، 300 هزار نفر بود، اگربگوييم، هرخانواده اي سه تا بچه داشته با يك پدرو مادرمي‌شود 5 نفر، 300 هزار تقسيم بر5 ميشه چند خانوار؟ 60 هزار خانواده، درست است؟
60 هزار خانواده ضربدر5 مي‌شود 300 هزار نفر
اين نويسنده‌ي اين كتاب مي‌گويد در همان سال اولي كه رضا خان كشف حجاب كرد، از اين 60 هزار خانواده‌ي تهران، 12 هزار زن در تهران از شوهر خودشان جدا شدند، خيلي آمار بالاست،
از آن طرف فروش لوازم آرايشي زنانه و ماتيك و لباس بدن نما و امثال ذالك ديگه به صعود رسيد‌، بازارغربي‌ها رواج پيدا كرد،
تدين مردم ضعيف شد
اين فرمايش اميرالمؤمنين علي عليه السلام است  مَنْ رَقَّ ثَوْبُهُ هركي لباسش رقيق شود رَقَّ دِينُهُ.دينش هم رقيق مي‌شود
آقاي مخبر السلطنه 5/6 سال نخست وزير رضا خان بوده، مي‌گويد من رفتم پيش ايشان  كتابش خاطرات و خطرات است، مخبر السلطنه، كتاب خاطرات و خطرات، در اين كتاب مي‌نويسند  من رفتم پيش رضا خان گفتم جناب پادشاه، تقليد تمدن غرب دو تا معنا دارد،
1-تقليدي كه مفيد است، تمدني كه براي ما مفيد است و آن در كتابخانه‌ها ي غرب پيدا مي‌شود درلابراتوار و آزمايشگاههاي غرب پيدا مي‌شود
يك تمدني هم در بلوار‌ها  پيدا مي‌شود، درخيابانها پيدا مي‌شود اين دومي به درد خيابان  لاله زارتهران مي‌خورد كه مردم بي بند و بار خواهان آن هستند، مي‌دونيد جواب آقاي رضا خان چي بود؟
گفت من مي‌خواهم همرنگ بشويم با دنيا تا ما را مسخره نكنند من دنبال اين دومي هستم،
اينهايي كه رضا خان را تطهير مي‌كنند، بخوانند اينها را،
آقاي مخبر السلطنه  مي‌گويد با تأسف، كلاه فرنگي را كه آورد،‌ مليت را از ما گرفت، كلاه شاپور را كه آورد مليت را از ما گرفت، چادر را كه حذف كرد عفت را از زنان ما گرفت
از آن طرف هم بگويم، يك ترفند شيطاني ديگر هم به كار بردند و آن اين بود كه زن‌ها ي بدكاره را بخشنامه كردند گفتند همه بايد كشف حجاب بشوند غير از اينها، غير از اين زن‌هاي بدكاره، بخشنامه رسمي رضا خان، زن‌هاي معروفه و معلوم الحال بدكاره بايد  با چادر باشند، افسران حق ندارند اينها را چادرشان را بگيرند در مجالسي كه زن‌هاي نجيب ايران بدون چادر هستند بدون حجاب هستند، اين زن‌ها  نبايد بدون حجاب بروند. يعني يك تنفر اجتماعي نسبت به حجاب با اينروش هم به وجود آورد
خدا لعنت خودت بر اين رضا خان و پسرملعونش محمد رضا مضاعف بفرما
شهادت امام هادي عليه السلام مناسبت دوم ماست يك مقداررزمان را من از دست دادم
خوب من گاهي اوقات مدارس كه مي‌روم اطلاعات بچه‌هاي ما نسبت به دوازده امام كم است، و اين جاي تأسف دارد من دو سه تا مطلب ساده بگويم، در محضر علما هم عذرخواهي مي‌كنم
مادر امام‌هادي كيست، سمانه مغربيه،
 عمر امام‌ هادي عليه السلام چقدر است 42 سال
تولدشان كي  بوده؟ 15 ذيحجه 212 سه روز به عيد غدير، 15 ذي حجه 212،
 شهادتشان سوم ماه رجب امشب فردا، در سال 254 ، 254 را منها كنيد با 212 عمر شريف مي‌شود 42 سال
مدت امامت شان چقدر است؟
اگر يادتان رفت سال شهادت يادتان اين مي‌ماند مي‌دانيد تولد امام زمان 255 است يك سال قبل از تولد امام زمان حضرت امام‌هادي به شهادت مي‌رسند 254،
مدت امامتشان چقدر است؟ حدودا 33- 34 سال، چرا؟ شهادت امام جواد، آخر ذيقعده 220، شهادت خود امام ‌هادي 254-254 منهاي 220 حدودا مي‌شود 3- 34 سال،
 قاتل حضرت متوكل عباسي،
خدا رحمت كنه شهيد صدر را دوران ائمه را سه بخش مي‌كند مي‌گويد
بخش اول از زمان حضرت امير تا امام سجاد تا سال 95 مصون سازي اسلام بود در مقابل كجي‌ها  و آسيب‌ها
بخش دوم از زمان امامت امام باقر در سال 95 بود تا شهادت امام رضا 203 ايجاب چهارچوب و تشكيلات  براي شيعه
بعد از امام رضا دوران امام جواد عليه السلام امام ‌هادي امام عسكري حضرات ائمه ما تشكيلات وكالت را به وجود آوردند، كه شيعه در سر تا سر دنياي بزرگ اسلام آن روز داراي يك تشكل باشد و آماده شود اين فرمايش آقاي صدر است آماده شود براي به دست گرفتن زمام حكومت،
 دراين 33 -34 سال 6 تا حكومت بني عباس عوض مي‌كند، خيلي متلاطم بوده دوران حاكمان بني عباس چون درگيري‌هاي داخلي داشتند بردگان، تركانف اعراب اينها درگير بودند با بني عباس 6 تا حاكم عوض مي‌شود در اين 33 سال، عددزيادي است، در بين اين 6 تا حاكم معاصر امام‌ هادي عليه السلام اوني كه قصاوتش از همه بيشتر بوده، اوني كه بي بند و باري و شهوت رانيش از همه بيشتر بوده و اوني كه نفرت و كينه‌اش نسبت به مولا اميرالمؤمنين از همه بيشتر بود متوكل بوده، كه قاتل اما‌م هادي  همين متوكل است، دستور تخريب كربلا و قبر مطهر امام حسين و  تبديل آن به زمين كشاورزي را همين متوكل ملعون مي‌دهد،
براي امام‌هادي بدل درست مي‌كند به عنوان رئيس اهل بيتي شيعيان يعني شيعه‌ي لندني امروز را آن روز متوكل عباسي درست كرد با پرچمداري موسي برادر امام ‌هادي عليه السلام كه مردم به سمت امام‌هادي نيايند به سمت اين برادر بروند.
 اسكان امام عليه السلام در سامرا
 حالا امام چه كرد
اولا شبكه‌ي وكالتي كه امام جواد عليه السلام ايجاد كرده بودند پايه گذاري كرده بودند را تكميل  كرد، توسعه داد،
ثانياً مكاتبه‌ي بين شيعه و امام رواج پيدا كرد و امام خودشان باعث رواج اين كار شدند،
ثالثاً انقدر شيعه تشكيلاتش مخفي و سرّي بود كه رهبر معظم در يكي از سخنراني‌ها شون فرمودند روز شهادت  امام‌ هادي عليه السلام انقدر شيعه آمدند درسامرا كه دستگاه خلافت اصلا آن‌ها  را نمي شناخت اگر مي‌شناخت همه را قلع و غم مي‌كرد، اين مكرو و مكرالله خداي متعال نسبت به امام‌ هادي عليه السلام است، شيعه را  داراي تشكيلات مخفي از آن طرف، كساني كه مي‌مدند از امام سؤالي مي‌كردند در رابطه با طاغوت صريحا به آنها جواب مي‌داد نفي طاغوت
أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت‏ هم ولايت الهييه‌ي خودشان و هم اجتناب از طاغوت مرگ بر آمريكا بايد باشد
دركنار الله اكبر مرگ بر آمريكا بايد باشد اين سيره‌ي امام‌ هادي عليه السلام است
شخصي به نام محمد بن علي ابن عيسي كارگزار دولت بني عباس است، كارگزار است نامه مي‌نويسد به امام‌هادي عليه السلام، گفت آقا من كاركنم براي اينها پول بگيرم چه حكمي دارد،‌ حضرت نامه را جواب دادند، فرمودند آن مقداري از همكاري كه مجبوري اشكال ندارد، خداي متعال عذرت را مي‌پذيرد ولي بيش از آن مجاز نيستي، نامه‌ي دوم مي‌نويسد، اين آقاي محمد بن علي ابن عيسي مي‌گويد آقا من كه رفتم در دربار  بني عباس هدفم انگيزه ام اين است كه يك راهي پيدا كنم براي ضربه زدن به اين حكومت بني عباس، امام جواب دوم دادند  
 مَنْ فَعَلَ ذَلِكَ كسي كه انگيزه اش در رفتن به حكومت بني عباس اين باشد رفتي براي ضربه زدن در بني عباس، فَلَيْسَ مَدْخَلُهُ فِي الْعَمَلِ حَرَاماً   نه تنها حرام  نيست كار تو  بَلْ أَجْراً وَ ثَوَابا نثار روح مطهر و منور امام‌ هادي عليه السلام صلواتي ختم كنيد.
آخرين عرضم جبهه‌ي مقاومت است، از قول خارجي‌ها برايتان بگويم به لطف خدا، جبهه‌ي مخصوصا  يمن به حدي رسيده است كه سرتيپ ران كوخا فرمانده سابق سامانه‌ي پدافند هوايي رژيم صهيونيستي مي‌گويد واقعا نمي‌فهمم يمني‌ها  ازجان ما چي مي‌خواهند ما بايد نبرد غزه را متوقف كنيم، تا جنگ يمني‌ها  پيدا كنه  مي‌گويد من ارتباطش را نمي‌فهمم، ما با غزه داريم مي‌جنگيم يمن دارد ما را مي‌زند، چه ربطي غزه به يمن دارد؟ جوابش رهبر معظم دادند، يمن بر اساس ايمان دارد مبارزه مي‌كند آقاي رويي كايس خبرنگار شبكه‌ي عبري مي‌گويد اين انصارالله معامله‌ي فرودگاه در مقابل فرودگاه، نيروگاه برق درمقابل نيروگاه را دارند اجرا مي‌كنند هركاري دلشان مي‌خواهد دارند انجام مي‌دهند، يك خبرنگار نظامي صهيونيست، مي‌گويد اسرائيل نمي‌تواند در مقابل اين انصارالله از نظر نظامي موفقيت به دست بياورد، يك خبرنگار ديگر خارجي مي‌گويد سرّش اين است حاج قاسم سليماني يك امپراتوري مقاومت را پايه‌گذاري كرده است اگر از اين خبرنگار بپرسيم حاج قاسم شاگرد كيه؟ جواب از مردم شما مي‌شنود حاج قاسم سليماني شاگرد مكتب امام خميني و امام خامنه‌اي است.
مباني فكريش دقيق است، از آيت الله مصباح‌ها  مباني تئوريش را فرا گرفته با  افتخار، انشاءالله فردا شب جلسه‌اي بر اي آيت الله مصباح در مسجد شامخي برقرار است برادران و خواهران همت كنند تشريف بياورند، همانطور كه درجلسه‌ي سردار سليماني شركت كرديد، درسپاه پاسداران
انشاءالله بين دو نماز شعارهايي داده مي‌شود يك جمله فقط من عرض كنم خواهران و برادران وظيفه من و شما چيه؟
 گوش به حسينيه امام باشيم، ببينيم حضرت آقا الان چه دستوري دادند
يك دستور رسانه‌اي دادند فرمودند رسانه انقدر مهم است پيورزي يك طرف در دعواي دوطرف پيروزي يك طرف را دررساندن پيام بيشتر از ابزار نظامي امروز بيش  است خيلي مهم است اين جمله،  دوطرف با هم نزاع دارند اگركسي بتواند پيام خودش را برساند به دنيا، اين درپيروزي  از ابزار نظامي برايش مهمتر است دشمن امروز از  ابزاررسانه استفاده مي‌كند اين بيان قرآن است،
يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ  بچه‌ها ي حزب اللهي دختران ما پسران ما سواد رسانه را ياد بگيرند به جنگ رسانهاي رسانه‌هاي ابليس بروند اين يك دستورحضرت آقا،
 يكي هم در ديدار مداحان فرمودند، دشمن مي‌خواهد اغتشاش كند در اين كشور، بين دو طرف موافق و مخالف ايجاد كند، دو قطبي ايجاد كند فرمود هر كس قبول كند مزدوري آمريكا را در زمينه‌ي اغتشاش در ايران، زيرگام‌هاي محكم ملت ايران لگد مال مي‌شود
خدايا در ظهور مولامون تعجيل بفرما
ما را براي امام زمانمان مفيد قرار بده
ما را براي امام‌هادي عليه السلام زينت قرار بده
 تسليت ما را در شهادت امام‌ هادي عليه السلام به محضر مولامون امام عصر ابلاغ بفرما
پرچمي كه دست رهبر معظم هست هر چه زودتر به دست صاحب اصلي امام زمان عليه السلام برسان
حاجات جمع حاضرخواهران و برادران‌مان به حق ماه رجب به حق امام باقر به حق امام‌هادي به حق امروز صاحب امروز حضرت مهدي خدايا برآورده بفرما
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1) اللَّهُ الصَّمَدُ (2) لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)
 اللهم عجل لوليك الفرج
 

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.