/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۰ مهر
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ جمعه ۱۶ تير
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ شانزدهم تیر ۱۴۰۲ نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ شانزدهم تیر ۱۴۰۲
خطبه اول

خطبه دوم
خطبه اول
سلام عليكم و رحمت الله
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
 بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثنا لله رب العالمين و الصلوة و السلام علي خيرخلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلي الله عليه و آله و سلم و علي اهل بيته الطيبين الطاهرين سِيَّمَا بَقِيَّةُ اللَّهِ فِي الْأَرَضِينَ وَلعْنَة الله عَلِيِّ أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِينَ، الی يَوْمِ الدِّينِ
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
امروز شصت و هفتمین خطبه‌ای هست که در خدمت شما هستم؛ به بخش دوازدهم دعای بیستم صحیفه سجادیه رسیدیم که امام سجاد علیه‌السلام می‌فرمایند:
«وَ أَعِزَّنِي وَ لَا تَبْتَلِيَنِّي بِالْكِبْرِ» [خدایا!] مرا عزیز بدار و از خودبزرگ بینی و تکبر حفظ فرما.
این کبر در پیشگاه الهی چقدر مذمت شده است حدیثی از پیامبر عظیم الشان فرمود: روز قیامت دورترین افراد به من مستکبران هستند «انّ ابعدکم منّی یوم القیامه المستکبرون»
امام صادق علیه‌السلام فرمود: در جهنم یک وادی وجود دارد به نام سقر که شکایت می‌کند به خدای متعال از شدت حرارتش اجازه می‌خواهد که یک نفسی بکشد وقتی نفس می‌کشد جهنم می‌سوزد این وادی متکبران هست
«إِنَّ فِي جَهَنَّمَ وَادِياً لِلْمُتَكَبِّرِينَ يُقَالُ لَهُ سَقرٌ فَشَكَا إِلَى اَللَّهِ شِدَّةَ حَرِّهِ وَ سَأَلَهُ أَنْ يَأْذَنَ لَهُ أَنْ يَتَنَفَّسَ فَتَنَفَّسَ فَأَحْرَقَ جَهَنَّمَ»
اما علاج تکبر
 امیرالمؤمنین می‌فرماید: اگر انسان فکر بکند اول هستی او چه بود و آخرش هم چه می‌شود و بین این اول و آخر هم چه هست دیگر تکبر ندارد
«عَجِبتُ لابنِ آدمَ؛ أوَّلُهُ نُطفَةٌ و آخِرُهُ جِيفَةٌ ، و هو قائمٌ بينَهُما وِعاءٌ للغائطِ، ثُمّ يَتَكبَّرُ !»
در شگفتم از آدميزاد،كه آغازش نطفه اى است و فرجامش لاشه اى و در اين ميان انبار غائط است و با اين همه تكبّر مى ورزد!
بحث محوری ما قران بود به آیه 58 سوره بقره رسیدیم که خداوند متعال می‌فرماید:
«وَإِذْ قُلْنَا ادْخُلُوا هَذِهِ الْقَرْيَةَ فَكُلُوا مِنْهَا حَيْثُ شِئْتُمْ رَغَدًا وَادْخُلُوا الْبَابَ سُجَّدًا وَقُولُوا حِطَّةٌ نَغْفِرْ لَكُمْ خَطَايَاكُمْ ۚ وَسَنَزِيدُ الْمُحْسِنِينَ»
و به ياد آريد آن زمان را كه به شما گفتيم: به اين قريه درآييد و از نعمتهاى آن هر چه و هر جا كه خواسته باشيد به فراوانى بخوريد. ولى سجده‌كنان از دروازه داخل شويد و بگوييد: بار گناه از ما فرو نه. تا خطاهاى شما را بيامرزيم و به پاداش نيكوكاران بيفزاييم.
نکته‌ها:
1- زمانی که بنی‌اسرائیل مطیع حضرت موسی بودند برایشان دریا شکافته شد؛ اما وقتی حرف حضرت موسی را گوش نکردند چهل سال تنبیه شدند در جلد 22 تسنیم آمده که در یک سرزمین صبح حرکت می‌کردند شانزده فرسخ هم بیشتر نبود می‌خواستند به مقصد بعدی برسند یعنی 80 کیلومتر یعنی فاصله نجف تا کربلا کلاً همین قدر می‌خواستند طی کنند؛ اما چهل سال طول کشید صبح حرکت می‌کردند غروب می‌دیدند دوباره همان جا هستند این تنبیهشان در سرزمین طی بود بعد چهل سال وقتی آن متکبران از بین رفتند خداوند متعال دستور داد که وارد این قریه شوید من نام‌های که در قران کریم برای بیت‌المقدس آمده یک احصا ناقصی کردم این چند تا آیه را پیدا کردم بعضی وقت‌ها خداوند به بیت‌المقدس خطاب کرده "هذه القریه" مثل آیه 58 سوره بقره بعضی وقت‌ها عبارت قران این هست ارضی که ما برای عالمین برکت بهش دادیم آیه 71 سوره انبیا «الْأَرْضِ الَّتِي بَارَكْنَا فِيهَا»
بعضی وقت‌ها در قران ارض مقدسه نامیده شده مثل آیه 12 سوره مائده «يَا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ»
چهارمین تعبیر آیه 1 سوره مبارکه اسراء هست آیه معراج «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ» 
و تعبیر پنجمی که آمده در آیه 93 سوره یونس هست «وَ لَقَدْ بَوَّأْنا بَنِي إِسْرائِيلَ مُبَوَّأَ صِدْقٍ»
پس سرزمین بیت‌المقدس این پنج نام را به هش اطلاق شده است در این آیه خداوند سه دستور الزامی دارد:
یک) وارد این سرزمین بشوید
دو) از یک دری به نام باب حطه به‌صورت «سجدا» برخی از مفسرین گفتند: ارتفاع این در کوتاه بود مثل در زورخانه 
بعضی گفتند: نه اصلاً وظیفه‌شان این بود که قبل ورود سجد کنند و بعد وارد شوند
سه) موقعی که می‌خواهید باحالت تواضع وارد شهر شوید باید زبانتان این را بگوید: حطه در جواب این سؤال که کلمه حطه عربی هست و زبان آنان عبری بوده است بعضی مفسرین گفتند: مگر نماز برای همه مردم با لفظ عربی نیست؟ 
پس سه دستور الزامی برایشان آمد یک دستور هم ترخیصی «فَكُلُوا مِنْهَا حَيْثُ شِئْتُمْ رَغَدًا» از این نعمت‌های سرزمین مقدس هرچه خواستید بخورید و استفاده کنید
ان شا الله در آیه بعد در هفته بعد برای شما خواهیم گفت که متأسفانه بعد از چهل سرگردانی این دستور جدید که آمد هر سه دستور الزامی را زیر پا گذاشتند
«ادْخُلُوا هَذِهِ الْقَرْيَةَ» را گفتند: عمالقه وجود دارد ما نمی رویم
 
«وَادْخُلُوا الْبَابَ سُجَّدًا» تکبرکردن نرفتند
«وَقُولُوا حِطَّةٌ» لفظ حطه را عوض کردند گفتند: حنطه
فقط دستور ترخیصی «فَكُلُوا مِنْهَا حَيْثُ شِئْتُمْ رَغَدًا» را انجام دادند
2- عبارت آیه آخر آیه «وَسَنَزِيدُ الْمُحْسِنِينَ» آنچه که به آنانی که سه دستور الزامی را اجرائی کنند «نَغْفِرْ لَكُمْ خَطَايَاكُمْ» خداوند می‌بخشدتان و گناهتان پاک می‌شود در آخر آیه می‌فرماید: اگر شما سه دستور الزامی را انجام بدهید علاوه بر غفران مشمول رحمت رحیمیه خداوند متعال می‌شوید
اگر ما هم محسن باشیم این «وَسَنَزِيدُ الْمُحْسِنِينَ» برای ما هم هست من برای محسنین فقط دو آیه را محضر شما می‌خوانم
 یک) خداوند در آیه 90 سوره یوسف می‌فرماید: «إِنَّهُ مَنْ يَتَّقِ وَيَصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ»
زيرا هر كس كه پرهيزگارى كند و شكيبايى ورزد، خدا مزدش را تباه نمى‌سازد.
دو) خداوند در آیات 16 تا 19 سوره ذاریات سه ویژگی محسنین را بیان می‌کنند می‌فرماید:
«إِنَّهُمْ کَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُحْسِنِينَ»
 که آنان پیش از این همواره نیکوکار بودند.
چه‌کار می‌کردند؟
یک - «كَانُوا قَلِيلًا مِنَ اللَّيْلِ مَا يَهْجَعُونَ»
آنان اندکی از شب را می‌خوابیدند [و بیشتر آن را به عبادت و بندگی می‌گذراندند.] (۱۷)
دو - «وَبِالْأَسْحَارِ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ»
و سحرگاهان از خدا درخواست آمرزش می‌کردند.
سه - «وَفِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ»
و در اموالشان حقّی برای سائل تهیدست و محروم از معیشت بود.
این پنج ویژگی محسنین
3- ارتباط این آیه با اهل‌بیت 
احادیث فراوانی در برهان جلد 1 صفحه 103 وجود دارد که فرمودند این حطه همان اهل‌بیت عصمت و طهارت هستند
امام هادی علیه‌السلام می‌فرماید: «أَیْ قُولُوا إِنَّ سُجُودَنَا لِلَّهِ تَعْظِیماً لِمِثَالِ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ عَلِیٍّ (علیه السلام) و آلهما وَ اعْتِقَادُنَا لِوَلَایَتِهِمَا حِطَّهٌ لِذُنُوبِنَا»
 سجده‌ی ما برای خداوند و به جهت بزرگداشت مقام محمّد (و علی (علیه السلام) است و اعتقاد ما به ولایت آنها، مایه‌ی مغفرت است.
امروز شما با اعتقاد به ولایت پیامبر اکرم و اهل‌بیت او این اعتقاد به ولایت «حِطَّهٌ لِذُنُوبِنَا» در یک حدیث دیگر حضرت علی علیه‌السلام داریم «انا باب الحطه» یا امام باقر علیه‌السلام فرمود: «نَحْنُ بَابُ حِطَّتِکُمْ»
خدایا همه ما را در دنیا و برزخ و آخرت همنشین محشور و معیت با محمد و آل عطا بفرما

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)

خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و الصلوات و السلام علي خير خلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلی الله علیه وآله و سلم، و صل علي اميرالمؤمنين علي ابن ابي طالب و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه سيده نساء‌العالمين، و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنّه و صل علي علي ابن الحسين زين‌العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى و محمد ابن علي الجواد، و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري، و الحجت ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر، بِهِمْ نتَوَلَّى و من اعدائهم نتبرء الی الله
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
توصیه مصداقی بنده به تقوی، نهج‌البلاغه است که به حکمت سی و یکم رسیدیم که حکمتی طولانی است
حضرت امیرالمؤمنین ایمان را برای ما توضیح می‌دهند هفته قسمتی را عرض کردیم که ایمان چهار ستون دارد صبر ، یقین، عدل و جهاد که هر کدام از این چهار ستون خودش بر روی چهار ستون بنا شده است
چهار ستون صبر را خدمتتان عرض کردیم 
هر كه در او شوق بهشت باشد، بايد كه از شهوات دورى جويد و هر كه از آتش دوزخ ترسد، بايد كه از محرمات اجتناب كند، و هر كه در دنيا پارسايى گزيند، تحمل مصيبتها بر وى آسان شود و هر كه در انتظار مرگ باشد، به كارهاى نيك شتاب كند.
و يقين را چهار شعبه است: بينايى هوشمندانه و دريافت از روى حكمت و پند گرفتن از چيزهاى عبرت آميز مثل دیدن قدرت خداوند در حادثه طبس و تاسی به روش پيشينيان.
هر كه از روى هوشمندى نگرد، حكمت بر وى آشكار شود و هر كه از حكمت بر وى آشكار شود، آموخته است كه چگونه از حوادث عبرت گيرد و هر كه عبرت گرفتن را آموزد، گويى با گذشتگان در گذشته، زيسته است.
وَ الْيَقِينُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ: عَلَى تَبْصِرَةِ الْفِطْنَةِ وَ تَأَوُّلِ الْحِكْمَةِ وَ مَوْعِظَةِ الْعِبْرَةِ وَ سُنَّةِ الْأَوَّلِينَ؛ فَمَنْ تَبَصَّرَ فِي الْفِطْنَةِ تَبَيَّنَتْ لَهُ الْحِكْمَةُ وَ مَنْ تَبَيَّنَتْ لَهُ الْحِكْمَةُ عَرَفَ الْعِبْرَةَ وَ مَنْ عَرَفَ الْعِبْرَةَ فَكَأَنَّمَا كَانَ فِي الْأَوَّلِينَ.
مناسبت‌ها:
1- عید غدیر
امروز یکی از مستحباتش غسل است می‌توانیم با یک عمل چند نیت بکنیم می‌توانیم با یک غسل نیت غسل جمعه، غسل شهادت و غسل روز عید غدیر بکنیم
دومین مستحب زیارت حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام است یکی از مهم‌ترین زیارت‌های امروز زیارت امین الله است که مخصوص عید غدیر است این زیارت امین الله امام باقر علیه‌السلام فرمود: هر کس به دیدن هر امامی رفت اگر کسی این زیارت امین الله را بخواند در پاکتی از نور این زیارت را می‌گذارند در ملکوت می‌برند مهر پیامبر اکرم رویش زده می‌شود محفوظ می‌ماند تا تسلیم امام زمان علیه‌السلام بشود بعد امام زمان می‌بینند از کاشان مکرم از مصلی یا از جاهای مختلف شهر چند هزار زیارت امین الله برای ایشان هدیه رسیده است امام زمان با سه صفت با این هدیه‌دهنده برخورد می‌کنند یک با بشارت دو با تحیت و هدیه سه باکرامت و برخورد کریمانه
«إِنْ ذُكِرَ الْخَيْرُ كُنْتُمْ أَوَّلَهُ وَ أَصْلَهُ وَ فَرْعَهُ وَ مَعْدِنَهُ وَ مَأْوَاهُ وَ مُنْتَهَاه»
«اگر از خوبی یاد شود، آغاز و ریشه و شاخه و سرچشمه و جایگاه نهایتش شمایید»
سومین مستحب دو رکعت نماز بود که بهتر بود همین نزدیکی ظهر خوانده شود در رکعت اول حمد و قدر در رکعت دوم حمد و توحید بعد از نماز 100 بار در سجده شکرالله سپس دو صفحه دعا سپس 100 بار الحمدلله در حال سجده و 100 بار شکرالله بگوید مرحوم آشیخ عباس قمی می‌فرماید: اگر کسی این دو رکعت نماز را به جا بیاورد ثواب کسی را دارد که در روز عید غدیر با حضرت محمد صلی الله علیه و آله بیعت کرده است
دو رکعت دیگر نیز دارد که تا غروب می‌توانیم انجام بدهیم که در هر رکعت حمد و 10 مرتبه توحید و 10 مرتبه آیه الکرسی و 10 مرتبه سوره قدر هر کس این دو رکعت را انجام بدهد با 100 حج و عمره و برآورده‌شدن حوائج دنیوی و اخروی معادل است
در دیدوبازدید شما دیدار آیه الله اعتمادی و بزرگان شهر رفتید این جمله را می‌گفتید: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ»
یا همین جای که نشستید می‌توانید این ذکر را صد بار بگوید: الحمد لله الذي جعل كمالَ دينه، وتمامَ نعمتِه بولاية أمير المؤمنين عليِّ بن أبي طالب (عليه السلام)
از عزیرانی که بیرون مصلی از طرف اداره مالیات برای فرهنگ‌سازی آمده بودند تقدیر می‌کنم مسئولشان به من گزارش داد گفت: اگر ما هزار میلیارد مالیات در سال قبل گرفتیم نصفش به خزانه رفت؛ ولی نصفش در شهر به شهرداری و به دهداری و بخشداری‌ها داده شد که برای عمران و آبادی شهرمان مصرف شود
اما نکته اصلی من زیارت غدیریه امام هادی است این زیارت سه برابر دعای کمیل است عبارات فوق‌العاده عالی هست یک وقتی بگذاریم ولو یک صفحه یا پنج صفحه آن را بخوانیم من یک عبارتی را از ماجرای طلحه و زبیر در همین زیارت غدیریه انتخاب کردم که درس عبرتی برای امروز ما باشد 
«ثُمَّ لِحَزْمِکَ الْمَشْهُورِ وَ بَصِیرَتِکَ فِی الْأُمُورِ أَمَّرَکَ فِی الْمَوَاطِنِ وَ لَمْ یَکُنْ عَلَیْکَ أَمِیرٌ»
 و چون حزم و تدبیر و بصیرتت در امور مشهور بود تو را پیغمبر در بسیار مواطن فرمانده کرد و هیچکس بر تو امیر نبود
از اصحاب جای نداریم در جنگی که امیرمؤمنان زیر مجموعه نفر دیگری باشد
همیشه امیرمؤمنان فرمانده بوده است
این عبارتی است که امام هادی به آن افتخار می‌کنند و ما هم به تاسی از آن حضرت به آن افتخار می‌کنیم
در ادامه می‌رسند به ماجرای طلحه و زبیر که می‌فرمایند:
«وَ إِذْ مَاکَرَکَ النَّاکِثَانِ فَقَالاَ نُرِیدُ الْعُمْرَةَ فَقُلْتَ لَهُمَا لَعَمْرُکُمَا مَا تُرِیدَانِ الْعُمْرَةَ لَکِنْ تُرِیدَانِ الْغَدْرَةَ فَأَخَذْتَ الْبَیْعَةَ عَلَیْهِمَا وَ جَدَّدْتَ الْمِیثَاقَ‏»
 باز هنگامى که آن دو عهد شکن با تو مکر کرده و گفتند ما عزم عمره داریم و تو در جوابشان فرمودى که به جان خودتان که دروغ مى‏گویید شما قصد عمره ندارید بلکه به فکر خدعه با من بر آمده‏اید پس تو از آن دو بیعت گرفتى و تجدید عهد و پیمان کردى
توضیح این عبارت را از کتاب الجمل شیخ مفید برایتان می‌خوانم
روز جنگ جمل وقتی به بصره لشکر آوردند فرماندار حضرت امیرالمؤمنین پوست و ریشش را کندند و خونین از استان بیرون فرستادند این بغی است باغی یعنی کسی که بر فرماندار امام المسلمین این کارها را انجام بدهد به فتوای اهل‌سنت تمام اینها باقی اهل بقی پیمان‌شکن می‌شوند 
امیرالمؤمنین سپس عبدالله بن عباس را فراخواند و فرمود پيش آنان برو و عهد و بيعت مرا كه بر گردن ايشان است بازگو كن. ابن عباس می‌گوید از طلحه شروع كردم و بيعت را به ياد او آوردم. گفت: اى ابن عباس! به خدا سوگند با على در حالى
بيعت كردم كه شمشير بالاى سر و گردنم بود. گفتم: من خود ديدم تو با اختيار و ميل بيعت كردى. مگر على (ع) - وقتى كه تو مى خواستى با او بيعت كنى- به تو نگفت كه اگر دوست مى دارى من با تو بيعت كنم و تو گفتى نه، كه ما با تو بيعت مى كنيم. طلحه گفت: على هنگامى اين سخن را به من گفت كه گروهى با او بيعت كرده بودند و من ياراى مخالفت با ايشان را نداشتم.
«ثُمَّ دَعَا عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عَبَّاسٍ فَقَالَ «انْطَلِقْ إِلَيْهِمْ فَنَاشِدْهُمْ وَ ذَكِّرْهُمُ الْعَهْدَ الَّذِي لِي فِي رِقَابِهِمْ»
قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ فَجِئْتُ فَبَدَأْتُ بِطَلْحَةَ فَذَكَّرْتُهُ الْعَهْدَ فَقَالَ لِي يَا ابْنَ عَبَّاسٍ وَ اللَّهِ لَقَدْ بَايَعْتُ وَ اللُّجُّ عَلَى رَقَبَتِي فَقُلْتُ لَهُ أَنَا رَأَيْتُكَ بَايَعْتَ طَائِعاً أَ وَ لَمْ يَقُلْ لَكَ عَلِيٌّ قَبْلَ بَيْعَتِكَ لَهُ إِنْ أَحْبَبْتَ أَنْ أُبَايِعَكَ بَايَعْتُكَ فَقُلْتَ لَا بَلْ نَحْنُ نُبَايِعُكَ فَقَالَ طَلْحَةُ إِنَّمَا قَالَ لِي ذَلِكَ وَ قَدْ بَايَعَهُ قَوْمٌ فَلَمْ أَسْتَطِعْ خِلَافَهُمْ»
امام هادی در ادامه زیارت غدیریه می‌فرماید:
«فَجَدَّا فِی النِّفَاقِ فَلَمَّا نَبَّهْتَهُمَا عَلَى فِعْلِهِمَا أَغْفَلاَ وَ عَادَا وَ مَا انْتَفَعَا وَ کَانَ عَاقِبَةُ أَمْرِهِمَا خُسْراً»
 و آنان در نتیجه نفاق خود را جدی‌تر کردند و آنگاه که تو آنان را بر فعلشان آگاه و تنبیه ساختى باز تغافل کرده و هیچ منتفع از تذکر تو نشدند و عاقبت کارشان خسران گردید
اما عبرت این ماجرا
بارها گفته‌ام ملت عظیم الشان ایران قابل مقایسه با مردم هم عصر با پیامبر اکرم و ائمه هدی نیست اولین کاری که آنان کردند پیامبر اکرم هنوز زنده هست در بستر بیماری هست فرمود: قلم و دوات بیاورید تا چیزی برای شما بنویسم که هرگز گمراه نشوید از جلسه صدای بلند شد که «ان الرجل لیهجر» این مرد هذیان می‌گوید
اگر شما مردم در آن جلسه‌ای بودید در محضر امام راحل عظیم الشان یک کسی همچنین توهینی به امام می‌کرد شما در دهان آن فرد می‌زدید؛ اما کسی آن روز در کنار پیکر بیمار پیامبر اکرم جواب محکمی به آن فرد نداد
پیامبر اکرم از دنیا رفت با آن همه صراحتی که در غدیر انجام داد بیعت زبانی و عملی گرفت قسمشان داد فرمود: لعنت کنید بر هر کسی که این پیمان را بشکند این عبارت‌های خطبه غدیر است؛ اما در 28 صفر هنوز به تعبیر حضرت زهرا در خطبه فدکیه «لمّا یُقْبَرُ» هنوز پیامبر اکرم دفن نشده بود شما امت چه کردید؟ «منا امیر و منکم امیر» یا از ما اهل مکه باشد یا از اهل مدینه و انصار باشد پس خود پیامبر هفتاد روز پیش چه فرمود؟ جای حمزه سیدالشهدا خالی جای جعفر ابن ابی‌طالب خالی این حرف امام صادق علیه‌السلام است پیش امام صادق علیه‌السلام آمدند گفتند: بزرگان بنی‌هاشم بودند چرا جدتان حقش را نگرفت؟ فرمود: چه کسی از بزرگان بنی‌هاشم بود؟ عباس و عقیل بود که تازه‌مسلمان بودند نمی‌توانستند کاری بکنند اگر فقط دو نفر جعفر و حمزه بود جدم به این روز نمی‌افتاد
اما شما ملت چه؟
امام غدیر و اجتماع 120 هزار نفری برای رهبر انقلاب درست نکرد یک خاطره حاج احمد آقا باواسطه نقل کرد به رئیس شوری خبرگان پیام داد که این جمله را از جانب من بگوید که رهبر معظم آن زمان رئیس‌جمهور وقت در کره شمالی بودند در مجلس کره شمالی سخنرانی می‌کردند به امام گفتم: چقدر ریاست‌جمهوری به ایشان می‌آید امام فرمودند: ایشان برای رهبری لیاقت دارد
یک جمله خبر واحد حاج احمد آقا در مجلس خبرگان باعث شد اکثریت مجلس خبرگان به رهبر معظم رأی بدهد
این ملت و خبرگان بصیر ایران می‌شود
25 سال علی ابن ابی‌طالب را خانه‌نشین کردند در همین زیارت غدیریه یک عبارتی دارد حضرت امام هادی علیه‌السلام فرمود: گمان نکنند علی ابن ابی‌طالب بازویش کم‌توان بود که حق خود را بگیرد سکوت علی ابن ابی‌طالب از عجز نبود به‌خاطر مصلحت اسلام بود به تعبیری که در خطبه فدکیه اواخر خطبه وقتی که خانه آمد فرمود: «اِشْتَمَلْتَ شِمْلَةَ الْجَنینِ» همانند جنین در شکم مادر پرده‏‌نشین شده ای
این را اساتید به ما یاد داده‌اند که مقصود حضرت زهرا اعتراض نبود؛ بلکه می‌خواست به ما یاد بدهد که حضرت امیرالمؤمنین چرا سکوت کرد
لباس رزمش را پوشید شمشیر ذوالفقار را حمایل کرد صدای مؤذن بلند شد به نام شریف محمد رسول‌الله رسید فرمود: زهرا جان می‌خواهی این اسم باقی بماند؟
اگر می‌خواهی این اسم باقی بماند علی باید صبر کند «فَصَبَرتُ وَ فِی العَینِ قَذًی وَ فِی الحَلقِ شَجا»
25 سال گذشت بعد از کشته‌شدن سومین نفر دقیقاً در روز عید غدیر سال 35 مردم با علی ابن ابی‌طالب بیعت کردند دوباره مدار اصلی به‌جای خودش برگشت؛ ولی در این چهار سال و نیم سه جنگ به علی ابن ابی‌طالب تحمیل کردند جنگ نهروان خوارج جنگ صفین مارقین و جنگ جمل ناکثین عهدشکنان فرق آن سه جنگ زمان حضرت امیر با همین مارقین و خوارج و ناکثین انقلاب اسلامی ما این هست که آن روز نتیجه آن سه جنگ حکمیت شد ابوموسی اشعری آن مرد ساده‌لوح فریب عمروعاص را خورد و محدود حکومت امیرالمؤمنین استان کوفه شد باقی ممالک اسلامی دست معاویه افتاد
اما مردم عظیم الشان ایران در 14 خرداد نگذاشتند سقیفه تکرار شود و در طول این 34 سال رهبری رهبر معظم انقلاب عده‌ای شیطنت کردند منافقینی که قبل از انقلاب با انقلاب بودند؛ اما عهدشکنی کردند و 17 هزار شهید با ترور از ما گرفتند ولی دیدید عاقبتشان در اردوگاه اشرف 3 آلبانی به چه فلاکتی افتادند طوایف دیگر نیز همین‌طور 
الان به لطف خدای متعال وضعیت کشور ما با رهبری رهبر حکیم انقلاب ما شرایطی را داریم که آن پیش‌بینی امام راحل دارد تحقق پیدا می‌کند امام حکیم انقلابمان یک جمله تاریخی دارند فرمودند: من امیدوارم این بسیج عمومی اسلامی برای تمام مستضعفین جهان و ملت‌های مسلمان عالم الگو شود و قران پانزدهم قرن شکستن بت‌های بزرگ و جایگزینی اسلام و توحید به‌جای شرک باشد ما نشانه‌های این جایگزینی را به لطف خدا داریم می‌بینیم
ما امروز آمدیم برای بیت با امیرمؤمنان لبیک به رهبر معظم انقلاب لبیک به امیرمؤمنان علی ابن ابی‌طالب است  
خدایا در ظهور مولایمان تعجیل بفرما
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1)فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2)إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)
برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.