/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤
۱۴۰۴ شنبه ۲۳ آذر
صفحه اصلی
اخبار
پیامها و نامهها
زندگینامه
خطبه نماز جمعه
دروس
پیام سفیر
در محضر معصوم(ع)
شرح صحیفه سجادیه
سلسله درسهای نهجالبلاغه
مبانی فکری شهید مطهری(ره)
حضور در مدارس-سال سوم
حضور در مدارس-سال دوم
حضور در مدارس-سال اول
سخن نوشته
پاسخ به سوالات
عکس
فیلم
ارتباط با دفتر
تاریخ ارسال:
۱۴۰۲ جمعه ۲۴ شهريور
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجتالاسلام والمسلمین سید سعید حسینی 24 شهریور 1402
.
خطبه اول
Your browser does not support this audio
خطبه دوم
Your browser does not support this audio
خطبه اول
سلام عليكم و رحمت الله
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثنا لله رب العالمين و الصلوة و السلام علي خيرخلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلي الله عليه و آله و سلم و علي اهل بيته الطيبين الطاهرين سِيَّمَا بَقِيَّةُ اللَّهِ فِي الْأَرَضِينَ وَلعْنَة الله عَلِيِّ أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِينَ، الی يَوْمِ الدِّينِ
در هفتاد و پنجمین خطبه، خودم و شما را به رعایت بیشتر تقوی الهی توصیه میکنم
بهصورت مصداقی محضر دعای بیستم صحیفه سجادیه (مکارمالاخلاق) میرویم که جلسه بیستم از این دعا هست
«اَللّهُمَّ لا تَدَعْ خَصْلَةً تُعابُ منّى اِلاّ اَصْلَحْتَها وَ لا عائِبَةً اُوَنَّبُ بِها اِلاّحَسَّنْتَها وَ لا اُكْرومَةً فىَّ ناقِصَةً اِلاّ اَتـْمَمْتَها»
خدايا هيچ صفتى كه بر من عيب شمرده شود وامگذار مگر آن كه اصلاحش فرمايى وهيچ صفت نكوهيده اى را بجاى مگذار مگر آن كه آن را نكوسازى و مرا در هيچ خصلتپسنديده ناتمامى فرو مگذار مگر آن كه كاملش گردانى.
یکی از عیبهای که حضرت امیرالمؤمنین در نامه 53 دست گذاشتن روی آن، لجاجت است
حضرت امیرالمؤمنین آخر نامه 53، پنج ایاک یعنی بپرهیز دارند میفرمایند: «إِیَّاکَ وَ الْعَجَلَةَ بِالْأُمُورِ قَبْلَ أَوَانِهَا أَوِ التَّسَقُّطَ فِیهَا عِنْدَ إِمْکَانِهَا أَوِ اللَّجَاجَةَ فِیهَا إِذَا تَنَکَّرَتْ أَوِ الْوَهْنَ عَنْهَا إِذَا اسْتَوْضَحَتْ فَضَعْ کُلَّ أَمْرٍ مَوْضِعَهُ وَ أَوْقِعْ کُلَّ أَمْرٍ مَوْقِعَهُ»
مبادا هرگز در کاری که وقت آن فرا نرسیده شتاب کنی، یا کاری که وقت آن رسیده سستی ورزی، و یا در چیزی که (حقیقت آن) روشن نیست ستیزهجویی نمایی و یا در کارهای واضح و آشکار کوتاهی کنی تلاش کن تا هر کاری را در جای خود، و در زمان مخصوص به خود، انجام دهی.
امیرالمؤمنین در غررالحکم میفرماید: «خير الأخلاق أبعدها عن اللّجاج» بهترین اخلاق دورترینش از لجاجت است
این توصیه به تقوی خطبه اول
خدایا عیبهایمان را اصلاح کن، اگر یک چیزی دارم باعث سرزنش من است آن را تبدیل به نیکی کن و اگر نیکی دارم آن را کامل بفرما
اما سوره بقره آیه 65
«وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ الَّذِينَ اعْتَدَوْا مِنْكُمْ فِي السَّبْتِ فَقُلْنَا لَهُمْ كُونُوا قِرَدَةً خَاسِئِينَ»
و شناختهايد آن گروه را كه در آن روز شنبه از حد خود تجاوز كردند، پس به آنها خطاب كرديم: بوزينگانى خوار و خاموش گرديد
نکات:
1- درباره احکام خداوند حیله و مکر نکنیم
ذیل همین آیه شریفه روایت داریم که خداوند از باب امتحان به یهودیان زمان حضرت داوود فرمود: شنبه ماهیگیری حرام اما با نهی صریح خداوند مخالفت کردند؛ ولی با حیله این طور که حوضچهای درست کردند ماهیهای که روز شنبه نزدیک ساحل میآمدند را مانع برگشتنشان به دریا میشدند و روز بعد که گرفتن ماهی حلال بود میگرفتند گفتند: ما که شنبه ماهی نگرفتیم؛ بلکه شنبه حبس کردیم و یکشنبه گرفتیم
خداوند فرمود: نه این هم تعدی از حکم خداست
امام رضا علیهالسلام فرمود: تمامشان به بوزینه و میمون شدند و زود هم مردند
امام سجاد علیهالسلام در تفسیر برهان جلد 1 صفحه 107 فرمودند: «مَا زَالُوا کَذَلِکَ ثَلَاثَه أَیَّامٍ» سه روز بیشتر بهصورت میمون و بوزینه نبودند
2- مسخ و تبدیل صورت دو گونه هست
آیه الله جوادی آملی در تسنیم جلد 5 صفحه 143 به بعد میفرماید: بعضیها را خدا صورت ظاهریشان را از انسان به یک حیوان تبدیل میکند که مسخ دنیایی میگویند و این آیه همین را میگوید؛ اما مسخ دیگری نیز داریم ممکن است الان در کاشان یا تهران یا المان یا... زندگی بکند درحالیکه من و شما ظاهرش را آدم میبینیم؛ اما امیرالمؤمنین در خطبه 87 نهجالبلاغه میفرماید: «فَالصُّورَةُ صُورَةُ إِنْسَانٍ وَ الْقَلْبُ قَلْبُ حَيَوَانٍ»
صورتش صورت انسان است و دلش دل حيوان است این هم یک مسخ دیگری است آن قبلی مسخ دنیایی بود این مسخ ملکوتی و باطنی است
خداوند در آیه 18 سوره نبا میفرماید: «يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ فَتَأْتُونَ أَفْواجاً» روزيكه در «صور» دميده ميشود و شما فوجفوج [به محشر] ميآييد.
معاذ ابن جبل از پیامبر اعظم صلیالله علیه و آله و سلم تفسیر این آیه را سؤال کردند حضرت فرمودند:
«ای معاذ! دربارهی امر عظیمی پرسیدی» و فرمود: «ده گروه از امّت من محشور میشوند؛ برخی از آنان به شکل میمون و برخی دیگر به شکل خوک و برخی به این صورت که سرشان وارونه است؛ یعنی اینکه پاهای آنها در بالای سرشان است تا بر چهار دست و پا راه روند و برخی دیگر از آنان نابینا هستند و برخی دیگر کر و لال هستند، گروهی زبان خویش را که بر سینههای ایشان آویزان شده را میجوند که چرک از آن سرازیر میشود که دیگران به دلیل این آلودگی آنها، از آنان نفرت دارند و گروهی دیگر دست و پاهایشان قطع شده است و گروهی بر تنهی درختانی از آتش به صلیب کشیده شدهاند و گروهی از لاشه، گندیدهتر و بدبوتر هستند و به گروهی دیگر جامههایی پوشانده شده است که بلند و چسبان و از جنس قیر است. آن گروهی که به شکل میمونها هستند همان گروه سرکش از مردم هستند و گروهی که به شکل خوکان هستند، رشوه خوارانند و آن دسته که سرشان وارونه است، رباخوارانند و نابینایان کسانی هستند که در قضاوتکردن، ظلم میکنند و عدالت را رعایت نمیکنند و آن دسته که کرولال هستند، آنهایی هستند که شیفتهی اعمال خویش هستند و آنهایی که زبانهای خویش را میجوند، علما و قاضیانی هستند که گفتار آنها با عملشان متفاوت است و آن دسته که دست و پاهای آنها قطع شده است، کسانی هستند که به همسایهی خویش آزار میرسانند. امّا آن گروهی که بر درختانی از جنس آتش به صلیب کشیده شدهاند، آنهایی هستند که نزد پادشاه به مردم تهمت میزنند (سخنچینی میکنند) و آنهایی که از لاشه گندیدهتر هستند، آنهایی هستند که اسیر شهوت و لذّتها هستند و حق خداوند را در اموال خویش بهجای نمیآورند و آن دسته که لباسهایی از جنس آتش بر تن آنهاست، اهل کبر و فخرفروشی و تکبّر هستند»
«عَنْ مُعَاذ (رحمة الله علیه) أَنَّهُ سَأَلَ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) قَالَ یَا مُعَاذُ سَأَلْتَ عَنْ أَمْرٍ عَظِیمٍ مِنَ الْأُمُورِ ثُمَّ أَرْسَلَ عَیْنَیْهِ وَ قَالَ یُحْشَرُ عَشَرَهْ أَصْنَافٍ مِنْ أُمَّتِی بَعْضُهُمْ عَلَی صُورَهْ الْقِرَدَهْ وَ بَعْضُهُمْ عَلَی صُورَهْ الْخِنْزِیرِ وَ بَعْضُهُمْ عَلَی وُجُوهِهِمْ مُنَکَّسُونَ أَرْجُلُهُمْ فَوْقَ رُءُوسِهِمْ یُسْحَبُونَ عَلَیْهَا وَ بَعْضُهُمْ عُمْیاً {عُمْیٌ} وَ بَعْضُهُمْ صُمّاً {صُمٌ} وَ بُکْماً {بُکْمٌ} وَ بَعْضُهُمْ یَمْضَغُونَ أَلْسِنَتَهُمْ فَهِیَ مدلات {مُدْلَاهْ} عَلَی صُدُورِهِمْ یَسِیلُ الْقَیْحُ یَتَقَذَّرُهُمْ أَهْلُ الْجَمْعِ وَ بَعْضُهُمْ مُصَلَّبُونَ عَلَی جُذُوعٍ مِنَ النَّارِ وَ بَعْضُهُمْ أَشَدُّ نَتْناً مِنَ الْجِیفَهْ وَ بَعْضُهُمْ مُلْبَسُونَ جِبَاباً سَائِغَهْ مِنْ قَطِرَانٍ لَازِقَهْ بِجُلُودِهِمْ وَ أَمَّا الَّذِینَ عَلَی صُورَهْ الْقِرَدَهْ فَالْقَتَّابُ مِنَ النَّاسِ وَ أَمَّا الَّذِینَ عَلَی صُورَهْ الْخَنَازِیرِ فَأَهْلُ السُّحْتِ وَ أَمَّا الْمُنَکَّسُونَ عَلَی وُجُوهِهِمْ فَآکِلَهْ الرِّبَا وَ أَمَّا الْعُمْیُ فَالَّذِینَ یَجُورُونَ فِی الْحُکْمِ وَ أَمَّا الصُّمُّ وَ الْبُکْمُ فَالْمُعْجَبُونَ بِأَعْمَالِهِمْ وَ أَمَّا الَّذِینَ قُطِّعَتْ أَیْدِیهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ فَهُمُ الَّذِینَ یُؤْذُونَ الْجِیرَانَ وَ أَمَّا الْمُصَلَّبُونَ عَلَی جُذُوعٍ مِنْ نَارٍ فَالسُّعَاهْ بِالنَّاسِ لِسُلْطَانٍ وَ أَمَّا الَّذِینَ أَشَدُّ نَتْناً مِنَ الْجِیَفِ فَالَّذِینَ یَتَّبِعُون الشَّهَوَاتِ وَ اللَّذَّاتِ وَ مَنَعُوا حَقَّ اللَّهِ فِی أَمْوَالِهِمْ وَ أَمَّا الَّذِینَ یُلْبَسُونَ الْجِبَابَ أَهْلُ الْکِبْرِ وَ الْفُجُورِ وَ الْبُخَلَاءُ»
3- امام سجاد علیهالسلام در تفسیر برهان جلد 1 صفحه 107 فرمود:
خداوند بهخاطر یک صید ماهی آنها را به بوزینه تبدیل کرد پس چگونه است حال کسانی اولاد رسولالله را کشتند و حریم آنها را هتک کردند؟ اگر خداوند مسخ شان نکرده بهخاطر مهلتی بود که در دنیا به آنان داد؛ اما آنچه که برایشان آماده شده در آخرت سختتر و سختتر از عذاب مسخ دنیایی است
«إِنَّ اللَّهَ مَسَخَ هَؤُلَاءِ لِاصْطِیَادِهِمُ السَّمَکَ فَکَیْفَ تَرَی عِنْدَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ حَالَ مَنْ قَتَلَ أَوْلَادَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ هَتَکَ حُرْمَتَهُ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَی لَم یَمْسَخْهُمْ فِی الدُّنْیَا فَإِنَّ الْمُعَدَّ لَهُمْ مِنْ عَذَابِ الْآخِرَهْ أَضْعَافُ أَضْعَافُ عَذَابِ الْمَسْخِ»
4- عبرت بگیریم سنت خداوند این است که اگر گناه جدیدی در جامعه ایجاد شود، عذاب جدیدی هم میآید احکام خداوند را به سخره نگیریم و البته هیچکس هم از رحمت خداوند ناامید نشود چرا که هر گناهی انسان مرتکب شده باشد توبه آن را از بین میبرد مرحوم آشیخ رجبعلی خیاط میگوید: من در مجلس دعا و توسل و ذکری بودم که شخصی وارد شد که من دیدم این سه تا گناه دارد که صورت و بدنش به شکل سه حیوان است؛ اما وقتی خارج شد دیدم انسان است
خدا صورت و سیرت همه ما را انسان و مؤمن قرار بده
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1)فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2)إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)
خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و الصلوات و السلام علي خير خلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلی الله علیه وآله و سلم، و صل علي اميرالمؤمنين علي ابن ابي طالب و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه سيده نساءالعالمين، و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنّه و صل علي علي ابن الحسين زينالعابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ و اللهم صلی علی محمد ابن علي الجواد، و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري، و الحجت ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر، بِهِمْ نتَوَلَّى و من اعدائهم نتبرء الی الله
به نیابت از اسراء آل الله بخوانیم
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن
صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ
فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ
وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً
حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً
وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
شادی روح حضرت امام، همه شهدا و گذشتگان شهدای منطقه کاشان و استان اصفهان و شهدا این ماه
سلامتی و نصرت رهبر عزیزمان
توفیق بیشتر جمع حاضر
صلواتی هدیه بفرماید
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
توصیه مصداقی بنده به تقوی، نهجالبلاغه است که به حکمت سی و دو رسیدیم
«فَاعِلُ الْخَيْرِ خَيْرٌ مِنْهُ، وَ فَاعِلُ الشَّرِّ شَرٌّ مِنْهُ»
نيكوكار از كار نيكويش بهتر است و بدكار از كار بدش بدتر است
ابن ابیالحدید در شرح نهجالبلاغهاش میگوید: اگر از آدمی که زنده است و قدرت دارد کاری از او سر بزند نفع و ضرری حاصل نمیشود پس فاعل خیر از خود خیر بالاتر است؛ چون از او سر میزند
جناب آقای خویی در منهاج البراعه تشبیه میکنند میگویند: فعل نسبت به فاعلش مثل میوه نسبت درخت است این فعل میوه است و خود آن شخص که انجام داده درخت است از این درخت میوههای متعدد صادر میشود اصل فاعل است که آن فعل و کار فرع او هست
آیه الله مکارم چند وجه ذکر میکنند میفرمایند: کسی که کار خوب یا بدانجام میدهد آن کار در او ملکه شده است نه فقط این یک کار را میتواند انجام بدهد کارهای متعددی را میتواند انجام بدهد امام باقر علیهالسلام فرمودند: نیت مؤمن از عملش بهتر است زيرا كارهاى خيرى در دل دارد كه نمیتواند آنها را انجام دهد؛ مثلاً نیت میکند خدایا من الان توان داشتم پنج هزار تومان به جشن عاطفهها کمک کنم؛ ولی اگر توان داشتم پانصد تومان کمک میکردم و نيت كافر بدتر از عمل اوست، زيرا كارهاى بدى در سر دارد که توان آن را ندارد داعش اعلام کرده بود اگر در نبل و الزهرا حاجقاسم اینها را نجات نمیداد همه را سر میبریدیم
مناسبت ها:
1- سالروز اغتشاشات سال قبل
رهبر عزیز و حکیم ما سال گذشته یک سندی از آمریکاییها افشا کردند فرمودند: چند ماه بعد از انقلاب اسلامی کارتر رئیسجمهور وقت آمریکا به سازمان سیا دستور داد جمهوری اسلامی را از راه پروپاگاندا سرنگون کن
پروپاگاندا نوعی تبلیغات است که به افکار و ذهن اطلاعات جهتدار بدهی فقط یک نوع اطلاعات مؤلفه اصلی پروپاگاندا دروغپردازی است
بیست شهریور سالروز حمله آمریکا به افغانستان بود آمریکاییها با یک دروغ حمله کردند برجهای دوقلو منفجر شد گفتند هواپیما به هش خورده داخل هواپیما مسلمانان بودند مسلمانان تابعیت افغانستان داشتند و جزو القاعده بودند پس به افغانستان حمله کنیم کمیتههای حقیقتیاب اثبات کردند که کذب محض است بر اساس دروغپردازی این پروپاگاندا را راه میاندازند پارسال اولین قدمشان قبل از اجرای برنامه این بود که بهصورت وسیع شایعه کردند که رهبر معظم کسالت دارند چهقدر به ما زنگ زدند که جدی شده مطلب تا روز رژه نیروهای مسلح در آن صبحگاه مشترک با حضور مقتدرانه رهبر انقلاب این شایعه کنار رفت
وارد متن شدند خانمی ۲۱ساله به نام مسها امینی که گشت ارشاد بهخاطر لباسهای بسیار مبتذل و زنندهاش او را خیلی عادی فراخوان کرده و دستگیر میشود و بعد با آن پیشینه پزشکی و کسالت خودش از دنیا میرود شایعهای که درست میکنند این هست که نیروی انتظامی با ضربات به جمجمه این دختر او را دچار مرگ مغزی کرد این خبر در تیراژ وسیع منتشر شد
امسال آمریکاییها اعلام کردند تنها و آخرین نقطه امید ما سالروز همان اغتشاشات است یعنی 25 شهریور 1402
پیشبینی دوستان امنیتی و سپاه و اطلاعات و انتظامی آن است که در این یک سال کارهای خوبی انجام شده است
یک) آن شریان اصلی دروغپردازی که دونقطه مهم در اطراف ما، محدود یا مهار شده است هم آلبانی و اینترنشنال عربستان این که چگونه آلبانی اقناع شد که به منافقین حمله کند جزو اسرار است
دو) دیگر آن غافلگیری پارسال نیست جمهوری اسلامی و بچههای جهاد تبیین، قدرت اقناعسازیشان بالا رفته است
سه) در همان خارج از کشور سرحلقههای شبکههای سازماندهی را دستگیر کردند و به ایران آوردند گفتند: ما اصلاً فکرش را نمیکردیم که نظام ما را از آنجا به ایران بکشاند
چهار) خود اپوزسیون در داخل خودشان انسجامشان بههمخورده و از همدیگر سهمخواهی میکنند
پنج) برخی از همین هنرمندان بعدازاین که با آنان صحبت شد، نادم و پشیمان شدند اینقدر روی فکر اینها کارکرده بودند که دوستان بازجو وقتی از آنان سؤال میکردند طرف میگفت: فقط سه روز به من مهلت بدهید سه روز دیگر من از تو بازجویی میکنم نظام تغییر میکند
خدای متعال لطف کرد با هدایتهای رهبر معظم انقلاب آن فتنه و اغتشاش به حمدلله سامان یافت؛ اما رهبر معظم هشدارشان را دادند که دشمن در حال ضعیفشدن است ولی مکار است آحاد مردم و مسئولان باید بیدار باشند دشمن برای کشورهای همسایه ما نقشه دارد و برای خود جمهوری اسلامی ما نیز برنامه بحرانسازی دارد جوانان بیدار باشند تا یک جمله زن زندگی آزادی گفتند اول ما باید از فرانسه، آلمان، انگلیس مطالبه کنیم ما مطالبه داریم در سال 2022 فقط در فرانسه 118 زن را کشتند و در 2019 در آلمان 117 زن را به قتل رساندند
بیبیسی میگوید: در 2019 در هشت ماه اول 100 زن فرانسوی را کشتند و این بالاترین آمار نیست کشورهای دیگری نیز در اروپا داریم که آمار زنکشیشان بیشتر است
ثانیاً وقتی که ماجرای سلمان رشدی مطرح میشود میگویند آزادی بیان است حق دارد این شخص به عقاید دو میلیارد مسلمان توهین بکند یا در آن کشور قران را بسوزانند؛ اما موقع محجبه به مدرسه رفتن دانشآموز میشود به گونه دیگری عمل میکنند
سال 1989 سه دانشآموز محجبه را از فرانسه به دلیل روسری و حجاب اخراج کردند و در سال 1999 بخشنامه ممنوعیت حجاب در مدارس صادر کردند در سال 2004 گفتند نه فقط در مدرسه در تمام اماکن عمومی حجاب ممنوع در سال 2010 گفتند: نه تنها حجاب و روسری ممنوع حتی کلاه هم ممنوع هست در سال 2014، 130 دانشآموز محجبه را اخراج کردند و در سال 2023، 300 دانشآموز را محروم کردند
فرق شما با طالبان چه هست؟ طالبان میگوید نباید زن درس بخواند و شما هم میگوید نباید زن با حجاب درس بخواند هر دو دارید زن را از درسخواندن محروم میکنید؛ اما جمهوری اسلامی با همین حجاب
جناب آقای جانثاری در جلسه شورای اداری نکته جالبی بیان کردند که قبلاً از وزیر کشور هم شنیده بودم گفت: ما از مردم آمار گرفتیم حجاب قبول دارید؟ 87درصد گفتند ما حجاب قبول داریم
دومین سؤال این بود که به نظر شما چند درصد مردم ایران حجاب ایران قبول دارند؟ این قدر فکر با دروغپردازی روش کار شده که میگویند: به نظر ما 68 تا 70 درصد مردم ایران حجاب قبول ندارند این همان تبلیغات و پروپاگاندا است؛ لذا هم باید بیدار باشیم و هم اقناعسازی بکنیم و هم تا یک جملهای گفتند ما از دشمن مطالبه کنیم
نثار شهدای عزیزمان که در طول این یک سال بهشهادترسیدن صلواتی هدیه بفرماید
2- شاخصههای حکومت نبوی
امام مجتبی و امام رضا و حضرت صاحب همه دنبال این شاخصهها بودند بزرگان تحقیق میگویند: پیامبر عظیم الشان با هجرتشان به مدینه توانستند آن اجتماع سهنفری نماز در مسجدالحرام را در این ده سال کاری بکنند که سوره نصر نازل بشود
«إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ* وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا»
حکومت نبوی چه ویژگی داشت که مردم فوجفوج مسلمان شدند؟
محققان میگویند: هفتپایه داشت:
یک) ایمان به خدا و ایمان به غیب «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ» و ایمان به صفات خدا و سنتهای الهی و حجت غایب
دو) عدالت مردم دنیا تشنه عدالت هستند بااطلاع عرض میکنم حتی کسانی که مسلمان نیستند وقتی نام حاجقاسم برده میشود در 4 هزارکیلومتری مسکو میگویند: این ژنرال ایرانی در دهان آمریکا زد آمریکا ظالم است
سه) علم پیامبر عظیم الشان با این آیه شریفه «هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ» علم را ترویج دادند «العلم سلطان» علم تسلط میآورد یک مسلمان باید دانشمند باشد
چهار) اخوت و برادری «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» مومنین با هم برادر هستند اگر در لیبی و مراکش سیل و زلزله می آید تمام مردم خودشان را یک خانواده حساب کردند
پنج) عزت مسلمان حق ندارد که ذلیل باشد «لَن يَجعَلَ اللَّهُ لِلكافِرينَ عَلَى المُؤمِنينَ سَبيلا» خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلّطی نداده است. اینها تربیت نبوی است و اصول و ارکان حکومت نبوی است
شش) حرکت دائمی
سوره انشراح را در نظر بگیرید «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا» تحریم و سختی و فشار اقتصادی داریم؛ اما اگر تحمل کنیم خداوند درون همین عسر، یسر را قرارداده است «فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ» اینجا تفاسیر متعدد است اگر از کاری فارغ شدی به کار دیگر مشغول شو تعطیلی و توقفممنوع «المُؤْمِنُ مَشْغُولٌ وَقْتُهُ» حرکت دائم اینها اصول حکومت نبوی است
هفت) اصلاح اخلاق و رفتار «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا» «یوثرون علی انفسهم و لو کان بهم خصاصه»
این هفت عامل حکومت نبوی را جهانی کرد
اما شیطان هم بیکار نیست اولین دشمن حکومت نبوی نفاق بود که توانستند با نفاق خودشان 25 سال خانهنشینی را بر امیرالمؤمنین تحمیل کنند و بعد امام مجتبی با آن صلحنامه نفاق معاویه را افشا کرد کار بزرگ امام حسن علیهالسلام افشا نفاق بود امام رضا علیهالسلام هم علیرغم این که امیرالمؤمنین فرمود: «سابعهم أعلمهم» هفتیم نفر از بنیعباس داناترینشان هست؛ ولی در مکر و کید و تدبیر امام رضا علیهالسلام مکر زده شد فکر کرد چگونه شیعه را از بین ببرم؟ امام رضا را فراخوان کرد به او ولایتعهدی و خلافت پیشنهاد کرد؛ اما باتدبیر امام رضا علیهالسلام تمام نقشههای مأمون از بین رفت؛ بلکه امامت در اقصا نقاط عالم تبین شد از جمله در نیشابور «كَلِمَةُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْني فَمَنْ دَخَلَ حِصْني اَمِنَ مِنْ عَذابي» «بشروطها و انا من شروطها» شرط توحید ولایت محمد وآل محمد است
چقدر این هفت شاخصه حکومت نبوی به هفت توصیه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم شباهت دارد
خدایا همه ما را پیرو راستین پیامبر اکرم و ولایتفقیه قرار بده
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)
برچسب ها
مطالب مرتبط
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی چهاردهم آذر ماه 1404
۱۴۰۴ جمعه ۱۵ آذر
درس فقه مضاربه نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان - جلسه هشتاد و سوم
۱۴۰۴ سه شنبه ۱۲ آذر
درس فقه مضاربه نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان - جلسه هشتاد و دوم
۱۴۰۴ دوشنبه ۱۱ آذر
درس فقه مضاربه نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان - جلسه هشتاد و یکم
۱۴۰۴ يکشنبه ۱۰ آذر
درس فقه مضاربه نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان - جلسه هشتادم
۱۴۰۴ شنبه ۹ آذر
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.