/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ دي
صفحه اصلی
اخبار
پیامها و نامهها
زندگینامه
خطبه نماز جمعه
دروس
پیام سفیر
در محضر معصوم(ع)
شرح صحیفه سجادیه
سلسله درسهای نهجالبلاغه
مبانی فکری شهید مطهری(ره)
حضور در مدارس-سال سوم
حضور در مدارس-سال دوم
حضور در مدارس-سال اول
سخن نوشته
پاسخ به سوالات
عکس
فیلم
ارتباط با دفتر
تاریخ ارسال:
۱۴۰۳ جمعه ۱۱ خرداد
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ یازدهم خرداد 1403
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ یازدهم خرداد 1403
خطبه اول
Your browser does not support this audio
خطبه دوم
Your browser does not support this audio
السلام عليكم جميعا و رحمت الله و بركاته
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثنا لله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا و نبينا ابي القاسم المصطفي محمد صلي الله عليه و آله و سلم و علي اهل بيته الطيبين الطاهرين سِيَّمَا بَقِيَّةُ اللَّهِ،في الْأَرَضِينَ وَلعْنَة الله عَلِيِّ أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِينَ، الی يَوْمِ الدِّينِ
درخطبهي 106 در كاشان مكرم خود و شما را به رعايت بيشتر تقوا سفارش ميكنم
اوصيكم و نفسي بتقوي الله.
مصداقاً ميرويم به محضر دعاي مكارم الاخلاق دعاي بيستم جلسه 50 از اين دعا
وَ أَلْبِسْنِي زِينَةَ الْمُتَّقِينَ، خدايا لباس اهل تقوا را به من بپوشان و من را مزيّن كن به آن لباس
وَ الْقَوْلِ بِالْحَقِّ كه حق را بگويم
وَ إِنْ عَزَّ، اگرچه برايم سخت باشد، حق را بگويم اگر چه برايم سخت باشد.
مرحوم سيد علي خان كبير در شرح اين عبارت در رياض السالكين ميفرمايدك عزّ دو تا معنا دارد
وَ إِنْ عَزَّ، دو تا معنا دارد،
يك معنايش اين است كه شقّ و اشتد يعني من حق را بگويم ولو براي من مشقت آور باشد كه اين مشقت ميفرمايد ممكن است براي گوينده باشد ، مني كه حرف حق را زدم نتيجه اش اين بشود كه خوف نفار القلوب عنه دلها از من متنفر بشود كوچ كند، حرف حق براي برخي تلخ است، آدم حرف حق را بزند براي گوينده باعث مشقت ميشود بعضي از دلها كه باطل گرا هستند از او متنفر ميشوند يا براي گوينده، براي شنونده مقول له مشقتي به وجود ميآورد،
يك معناي ديگر عزّ ميفرمايد يعني قلّ، كم باشد، حق را بگوييد ولو اين كه قول به آن قليل باشد، طرفداران اين حق كم باشند، اما بايد بگوييم كه يك مصداقش در سطح كلان ميشود حمايت جمهوري اسلامي از فلسطين اول انقلاب، ما كم بوديم اما به لطف خدا در اين 45- 46 سال ميبينيم حاميان جمهوري اسلامي در طرفداري از اين حق بيشتر شده اند، در منزل هم ميتوانيم همين حق را بگوييم، بين زن و شوهر گاهي اوقات نزاعي رخ ميدهد آدم تأمل كند ببيند حق با كي بود،
بين پسر و پدر ، مادرو دختر انسان حق را بگويد اگر چه مشقت آور باشد، با رعايت احترام پدرو مادر.
يك فرمايشي را مرحوم مجلسي در بحار آوردند از قول پيامبر اعظم جلد74 صفحه 157 مينويسد كه حضرت امير عليه السلام فرمود يكي از شمشيرهاي پيامبر اكرم روي دسته ي اين شمشير اين جمله نوشته بود،
فى قائِمَةِ سَيْفٍ مِنْ سُيوفِ رَسولِ اللّهِ صلي الله عليه و آلهصَحيفَةٌ فيها نوشته شده بود روي اين دسته شمشير نبوي قل الحق حق را بگو ولو علي نفسك اگرچه به ضرر شخص شما باشد حق را ولي بگوييد، اين حق ميتواند در تمام جنبهها مصداق داشته باشد اما مصداق بارز آن ولايت اميرالمومنين علي عليه السلام است.
سورهي زخرف آيه 78 ميفرمايد كه در روز قيامت مالك جهنم به جهنميان ميگويد
لَقَدْ جِئْناكُمْ بِالْحَقِّ ما حق را براي شما اورديم
وَ لكِنَّ أَكْثَرَكُمْ لِلْحَقِّ كارِهُون اما اكثريت شما نسبت به حق اكراه داشتيد نپذيرفتيد آن حق را
روايت داريم در نور الثقلين جلد 4 صفحهي 614 اين حقي كه مالك جهنم به جهنميان ميگويد آورديم و شما ازش اكراه داشتيد ولايت اميرالمؤمنين علي ابن ابي طالب است.
اين بود توصيه به تقواي خطبه اول حق را بگوييم اگرچه مشقت داشته باشد، اگر چه طرفداران حق كم باشند خصوصا ان حق بزرگ ولايت مولا
اما بحث محوري ما سوره بقره است آيه 91
وَ إِذا قيلَ لَهُمْ آمِنُوا وقتي كه گفته شد به آنها، آنها يعني يهوديها، آمنوا شما ايمان بياوريد
بِما أَنْزَلَ اللَّهُ به قرآن،
قالُوا جواب دادند به پيامبر اكرم
نُؤْمِنُ بِما أُنْزِلَ عَلَيْنا ما ايمان ميآوريم به تورات خودمان،
وَ يَكْفُرُونَ بِما وَراءَهُ به وراء تورات غير از تورات ديگه كافر ميشوند
وَ هُوَ الْحَقُّ درحالي كه ان قرآن حق است
مُصَدِّقاً لِما مَعَهُمْ آن اركان تورات را دارد قرآن تصديق ميكند
قُلْ يا رسو الله به ايشان جواب بده،
لِمَ تَقْتُلُونَ أَنْبِياءَ اللَّهِ اگر واقعا شما به تورات ايمان داريد پس چرا انبيا را كشتيد مگر در تورات نوشته انبياء را بكشيد،
فَلِمَ تَقْتُلُونَ أَنْبِياءَ اللَّهِ منْ قَبْلُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ
3-4 نكتهي سريع از اين آيهي شريف،
نكتهي اول
وَ إِذا قيلَ لَهُمْ آمِنُوا بِما أَنْزَلَ اللَّهُ ببينيد اين جا پيامبر اكرم به يهود فرمود آمِنُوا بِما أَنْزَلَ اللَّهُ، ايمان بياوريد به قرآن، از اين استفاده ميكنند مفسران ما كه گسترهي دعوت پيامبر اكرم شامل اهل كتاب، يهوديها، مسيحيها، زرتشتيها همه ميشود، و مشركين، امروز هم شما وقتي نامهي رهبر معظم صادر شد به جوانان اروپا و امريكا آدم متوجه ميشود كه رهبر معظم در استمرار دعوت پيامبر اكرم كه موظف بود تمام دنيا را به قرآن دعوت كند رهبر معظم هم در اين نامهي به جوانان آمريكا فرمود بياييد با قرآن آشنا شويد اين نكتهي اول، دايرهي دعوت فراتر از حيطهي منطقه اي و مذهبي،
نكتهي دوم،
قالُوا نُؤْمِنُ بِما أُنْزِلَ عَلَيْنا ما ايمان داريم به توراتمان
وَ يَكْفُرُونَ بِما وَراءَهُ
اينجا مفسرين ميگويند اين دو تا جمله است يك جملهي اثباتي دارد ميگويند ما ايمان داريم به تورات خودمان، يك جمله هم نفي دارد قضيهي صلبي دارد ميگويند ما كافر هستيم به غيرتورات، خدا هر دو را در همين آيه جواب ميدهد
ايمان داريم به تورات، ايمان نداريم به غير از تورات هر دو را خدا در اين آيهي شريفه جواب ميدهد.
اما قضيهي اول كه قضيهي اثباتي است ميگويد ما ايمان آورديم به تورات، خدا به ايشان جواب ميدهد كه شما ميگوييد نُؤْمِنُ بِما أُنْزِلَ عَلَيْنا ما ايمان داريم به آنچه كه نازل شده بر ما خدا ميفرمايد ملاك اين است ببينيد كي نازل كرده؟ خدا نازل كرده قرآن را
أَنْزَلَ اللَّه مهم است شما ميگوييد علينا مهم است، بر ما نازل شود مهم است، قرآن ميفرمايد نه معيار حق بودن كتاب صدور از جانب خداي متعال است،
آمِنُوا بِما أَنْزَلَ اللَّه نگاه كنيد از خدا صادر شده است.
ادامه آيه فرمود هُوَ الْحَقُّ اين قرآن حق است
از نظر ادبيات اين جمله خيلي دقيق است، هُوَ الْحَقُّ
يك وقت يك ورزشكاري در كاشان تجليل شد ايشان واليباليست بود ما اگر بگوييم آقاي متيني واليباليست است، يعني ديگران هم واليبال بازي ميكنند خوب اما ايشان هم يكي از انهاست اما يك ميگويند واليباليست، آقاي متيني است، اينجا ميگويند حصر است،
اينجا قرآن از اين ابتكار استفاده كرده هُوَ الْحَقُّ يعني الان تنها در اين عصر قرآن است كه حق است
هُوَ الْحَقُّ اين جواب اول به انديشه آنها كه گفتند ما تورات را قبول داريم، قرآن ميفرمايد ملاك أَنْزَلَ اللَّه است قرآن أَنْزَلَ اللَّه است بايد به قرآن ايمان بياريد. الان قرآن حق است منحصراً،
اما قضيه دومشان كه گفتند ما كافر ميشويم به ما وراء تورات، ديگر غير تورات را ما قبول نداريم. خدا باز جواب داد، دو تا جواب در همين آيه آمده خدا ميفرمايد اولاً قرآن دارد تصديق ميكند تورات را، قرآن ميشود مصدق تصديق كننده، تورات ميشود مصدَّق تصديق شونده
شما اگر قرآني كه دارد تصديق ميكند رد كنيد داريد خود زني ميكنيد كتاب خودتان را داريد رد ميكنيد قرآن دارد تورات شما را تصديق ميكند تكذيب مصدق، تصديق كننده، يعني تكذيب مصدَّق تصديق شونده، خود زني است اين براي شما
و ثانيا، اگر واقعا شما به تورات ايمان داريد، مگه در تورات نوشته كه انبيائتان را بكشيد؟
لِمَ تَقْتُلُونَ أَنْبِياءَ اللَّهِ مِنْ قَبْلُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ (91) يا شبيه آيه 87 كه جلسات قبل محضر قرآن بوديم كه خدا فرمود اگر واقعا ايمان داريد به آن چه برشما نازل شده چرا، فريقا كذبتم، تكذيب كرديد؟ و، فريقا تقتلون،
و نكتهي پاياني اين آيه، يك نكته بسيار دقيقي است كه اين را من براي افرادي كه بيشتر ميخواهند در ظرايف قرآن دقت كنند فقط عرض ميكنم، مرحوم علامه درالميزان جلد 1 صفحه 222 ميفرمايد. ميفرمايد آيه فرمود
وَ يَكْفُرُونَ بِما وَراءَهُ كافر ميشوند به وراء تورات، يعني غير تورات را ميگويند ما قبول نداريم ،
مرحوم علامه ميفرمايد اينجا يك ظاهري دارد، يك باطني دارد، كفر به ماوراء تورات را در ظاهر با زبان دارند بيان ميكنند كه ما قرآن را قبول نداريم، يظهرون الكفررا بما وراءه ولي نسبت به خودت هم اينها كافرند در باطن، تورات هم قبول ندارند
يظهرون الكفر را به ماوراء تورات يعني قرآن و إلاَّفهم بالذي أنزل إليهم به خود تورات هم أيضاً كافرون
درس عبرت از خطبهي اول را خلاصه كنم و محضر خطبه دوم برويم
اولا توصيه به تقوا اين بود كه حق را بگوييم ولو براي ما گران باشد
نكتهي قرآني اين بود كه قرآن تمام انسانها را چه يهودي چه مسيحي چه زرتشتي چه غير مسلمان درگسترهي دعوت خودش آورده است، ملاك حقانيت هم اين نيست كه بر چه كسي نازل ميشود ملاك حقانيت يك كتاب اين است كه خدا نازل كرده است،
خدايا ما را آشناي به قرآن و عامل به آيات شريفهي آن قرار بده
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1)فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2)إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)
السلام عليكم جميعا و رحمه الله بركاته
خطبهي دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا و نبينا ابي القاسم المصطفي محمد صلي الله عليه و آله و سلم اللهم صل علي علي اميرالمؤمنين و صل علي الصديقه الطاهره و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنه و علي علي ابن الحسين زينالعابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و علي ابن موسي الرضا و محمد ابن علي الجواد و علي ابن محمد الهادي اللهم صل علي الحسن ابن علي الزكي العسكري و الحجة ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر،
همهي برادران و خواهران را دعوت ميكنم با توجه ايستاده دعاي سلامتي مولامون را بخوانيم
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ، ی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ، ی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ، یهَا طَوِیلا
شادي روح حضرت امام، همهي شهدا، شهداي عزيز خدمتمان كه دوازدهمين روز شهادتشان هست، شهداي استان اصفهان، منطقهي كاشان و سلامتي و نصرت رهبر عزيز انقلاب، توفيق بيشتر جمع حاضر و همه شنوندگان عزيزمان صلواتي اهدا بفرماييد.
اوصيكم و نفسي بتقوي الله
برادران و خواهرانم، خود و شما را به رعايت بيشتر تقوا سفارش ميكنم
مصداقا ميرويم محضر نهج البلاغه حكمت 53
السَّخَاءُ مَا كَانَ ابْتِدَاءً سخاوت اين است كه آدم ابتدائا بدون درخواست ديگران به او كمك كند،
أَمَّا مَا كَانَ مِنْ مَسْأَلَةٍ اما اگردرخواست كرد،
حَيَاءٌ وَ تَذَمُّم اين ديگربه واسطهي شرم و حيا و خلاصي از نكوهش كردن است.
هم جناب ابن ميثم و هم جناب مغنيه در شرح شان بر اين عبارت ميفرمايد تذمم يعني فرار از مذمت، يه وقت هست ما سخاوت ميخواهيم داشته باشيم يك وقت ميخواهيم عطا داشته باشيم اگر بدون درخواست ما حاجت شخص را، هميديم همسايه ما نيازمند است، فاميل ما نيازمند است، پسر دارد ميخواهد ازدواج كند، دختردارد ميخواهد جهيزيه تهيه كند من تمكن دارم بدون اينكه او رو بزند پيامك به من بدهد اگر من حاجت او را در حد خودم بر آورده كردم، اين ميشود سخاوت، اما اگر رو زد و بعد من كمك كردم اين عطا هست اما ديگه اسمش سخاوت نيست.
جناب ابن ميثم ميگويد
السخا ملكة يك صفتي است كه راسخ شود در انسان، ببذل المال انسان مالش را بذل كند ببخشد
لمن يستحق بقدر ما ينبقي به مقدار توانش
ابتدائا بدون درخواست او عن في نفسٍ با رضايت كامل و حسن المواصات لذوي الحاجة منه
كسي كه نياز دارد اما اگربعد از سوال و درخواست شد يا از حياء من است يا از تذمم است،
تذمم يعني من ميخواهم فرار كنم از مذمت اون بنده خدا يا ديگراني كه ميبينند كه اين آقا درخواست كرد من كمك نكردم پس توصيه به تقوا اين است بالاتر از عطاء اهل سخاوت باشيم.
اما مناسبتهاي سياسي و اجتماعي اين هفته
اولين مناسبت استفاده از بهتر ماه ذي قعده برادران و خواهران مستحضريد خودتان اهل مفتايح و دعا هستيد يكشنبههاي ماه ذيقعده كه سه هفتهاش گذشت و دو روز بعد چهارمين يكشنبه را داريم نمازي مستحب از پيامبر اكرم، نماز راحتي هم هست ولي 7-8 10 تا خاصيت دارد، اين نماز را كسي بخواند پيامبر اكرم فرمودند:
• توبهي انسان قبول،
• گناه انسان آمرزيده،
• خصماء و دشمنان از انسان در روز قيامت راضي ميشوند،
• انسان رحلتش با ايمان خواهد بود عاقبت به خير مي شود،
• وسعت قبر ميآورد،
• نورانيت قبرمي آورد،
• والدين از انسان راضي ميشوند
• مغفرت با خواندن اين دو تا دو ركعت هم شامل خود انسان هم والدين و هم نسل انسان ميشود.
• وسعت رزق ميآورد
و ملك الموت هم قول داده موقع قبض روح با خواننده اين نماز با آن خواهر و برادر با مدارا عمل كند،
آسان هم هست دو تا روكعت در هر ركعت حمد يك دانه بعد سه تا قل هوالله احد، يك ناس، يك فلق، ركعت دوم مثل همين بعد سلام ميدهيم دو ركعت بعدي مثل همين بعد از چهار ركعت تسبيح را بر ميداريم 70 ار استغفر الله ربي و اتوب اليه، يكدانه لا حول و لا قوه الا بالله العلي العظيم يك خط هم دعا يا عَزيزُ يا غَفَّارُ اغفِر لي ذُنوبي خدايا گناهانم را ببخش،
وَذُنوبَ جَميعِ المُؤمِنينَ وَالمُؤمِناتِ گناه همه مؤمنين و مؤمنات را ببخش،
فإنَّهُ لا يَغفِرُ الذُّنوبَ إلاّ أنتَ
23 ذي قعده يعني فردا مرحوم سيد ابن طاووس ميگويد رأيت في بعض تصانيف أصحابنا
دربعضي ازكتابهاي اصحابمان ديدم
أنه يستحب أن يزار مولانا الرضا عليه السلام
روز زيارتي مستحب امام رضا عليه السلام شنبه هست 23 ماه ذي قعده و به نقلي روز شهادت امام رضا عليه السلام
25 كه دقيقا روز رحلت امام راحل عظيم الشدن هست 14 خرداد روز دحو الارض است، گسترش زمين از زيركعبه، شب آن به عبادت اگر انسان بپردازد معادل 100 سال عبادت است روزش را اگر روزه بگيرد معادل 70 سال روزه است، يك نمازي دارد موقع چاشت، مثلا 9 صبح، 10 صبح اين حدود خوانده ميشود آن موقع هم اگر نتوانستيد بعدش بخوانيم، حمد يكدانه، سوره شمس 5 بار، شمس هم اگربلد نيستيم قرآن را باز كنيم جلومان، كساني هم كه پا درد دارند روي صندلي بنشينند شايد سر اين كه اين سوره هم مستحب شده در اين نماز به خاطر آيهي شريفه است كه وَ السَّماءِ وَ ما بَناها
قسم به آسمان و ان كسي كه آسمان را بنا نهاد
وَ الْأَرْضِ و زمين وَ ما طَحاها (6) وكسي كه زمين را طَحاها، طحاها يعني وهاها يعني كسي كه دحو الارض كرد گستراند
و يك دعايي هم دارد كه اين دعا بسيارخوش مضمون است كه در اين دعا ما يك عبارتي داريم ميگوييم خدايا ما را مشمول سلام امام زمان قراربده
وردد الينا سلامه درعاي ندبه برعكسش را خوانديد گفتيد،
فَبَلِّغْهُ مِنَّا تَحِیَّهً وَ سَلاما ، سلام ما را به امام زمان برسان اين براي دعاي ندبه است
اما در دعاي دحوالارض بر عكسش را از خدا ميخواهيم وردد الينا سلاما، سلام امام زمان را به ما برسان، اين دعا را هم انشاءالله دربرنامه روز 25 ذي قعده داشته باشيم
مناسبت دوم مجلس شوراي اسلامي است كه نماينده محترممان جناب آقاي دكتر معيني توضيحات خوبي، فرمودند، بشارتي هم دادند براي پي گيريهاي كارهاشون
من از پيام رهبر معظم يكي دو تا نكته را عرض ميكنم كه فرمودند مجلس استمرار و استحكام مردم سالاري ديني است كه اين مردم سالاري ديني يك هديهي بزرگ خداست به مردم ايران ، مجلس جديد فرمودند تركيبش هم نمايندگان تازه نفس دارد و هم منتخبان كار آزموده مجرب از سابق اين تركيب ميفرمايد همراه كردن نوآوري است و پختگي سابق، جديديها نوآوري، سابقيهام پختگي و سنجيدگي دارند،
انتظار رهبر معظم از مجلس چيه؟
يك تعامل منضبط با قواي ديگر،
2- رفتارجمعي شان صبورانه باشد، داخل مجلس،
برانگيزاننده همت ها باشند،
كيمياي تقوا را رعايت كنند،
منافع ملي و كشور براشون مهم باشد، اگر هم درحوزهي انتخابيه يك نيازي است درچهارچوب نگاه كلان به مسائل كشور،
مسابقهي بي فايدهي سياسي و رسانه اي ممنوع،
سوگندي كه خوردي تشريفاتي نيست،
اينهافرمايشات رهبرمعظم به نمايندگان عزيزمان كه انشاءالله حتي اگر ديگران رعايت نميكنند ما درخواستمان از نماينده محترم كاشان و آران و بيدگل و نطنز و بادرود اين است كه اين دو عزيزلااقل كاملا به دستور رهبر معظم مطيع باشند.
مناسبت بعدي رفح هست، غزه هست، جبههي مقاومت است ضلع اول اين ماجرا جنايت آمريكا و اسرائيل است برادران و خواهران، در اين 7-8 ماه 40 هزار تن بمب ويرانگر آمريكايي برسر اين مردم مظلوم ريخته شد، 36 هزارشهيد دادند و حدود 80 هزار زخمي دادند، در كجا؟ در يك باريكه اي غزه به نام غزه كه واقعا دارند نسل كشي ميكنند با اين حجم .
يك پلاكاردي را دانشجوهاي سوئدي بلندكرده بودند آماررا اين دانشجوهاي سوئدي دادند گفتند 5479 هزار دانشجو در اين زمان كشته شد 261 معلم و 95 استاد دانشگاه،
شبكهي سي ان ان خودش آمريكايي است ميگويد اثر انگشت آمريكا در حمله وحشتناك اسراييل به اردوگاه رفح به چشم ميخورد،
دررفح چكار كردند؟ خواهران، برادران در فاصلهي 48 ساعت 60 حملهي هوايي كردند به چادرهاي اين آوارگان بي پناه در رفح، اين عدد را كي داردمي گويد 60 تا حمله ي هوايي، نهاد بين المللي ديدبان حقوق بشر، بمبهايي كه ميريختند بر سر اين مردم بمبهاي 1000كيلويي بود در اين چادرها، لذا اجساد اين بچهها و كودكها ديگه سوخته و تكه تكه شده،
دادگاه بين المللي لاهه براي اولين بار در تاريخ تشكيل اين رژيم صهيونيستي آمد اعلان كرد نتانياهو و گالانت وزيرجنگ بايد بازداشت شوند، حتي بعضي از كشورهاي اروپايي آمدند حمايت كردند ازاين حكم دادگاه
مثل فرانسه،
مثل بلژيك،
اسلووني و آلمان
از اين اقدامدادگاه حمايت كردند، اما مثل هميشه همان كشوري كه تا حالا 50 بار از حق وتوي خودش به نفع اسرائيل استفاده كرده، باز با اين حكم دادگاه مخالفت كرده و آن كشور كسي نيست جز طاغوت اكبر آمريكاي جنايتكار، مرگ بر آمريكا،
در كنار اين ضلع جنايت ما بيداري مردم دنيا را داريم،خواهران و برادران اين خيلي جاي نويد و بشارت است،
در مكزيك سفارت اسرائيل را با پرتاب كوكتل آتش زدند، تلاش كردند اين حصارها را بشكنند، مجري اينترنشنال خودش ميگويد شما اسرائيليها در اين غزهي كوچك نتوانستيد تونلها را پيدا كنيد، نتوانستيد، شما كه ميگفتيد اگربرگ كاغذ در يك خانه، فلسطيني بيفتد ما مي فهميم، نتوانستيد طوفان الاقصي 7 اكتبر را پيشبيني كنيد. نتواستيد اسراي خودتان را آزاد كنيد، در اين ايام نيروهاي مقاومت يك اسيري را به نام آساف را از بزرگان اسرائيلي بود تصويرش را پخش كردند كه اسرائيل گفته بود اين كشته شده و يك نمادين هم براي او تشييع جنازه درست كرده بودند، لذا خود مجري اينتر نشنال ميگويد اسرائيل اصلا توان نداردقبلا ميگفتند كه من هسته اي ايران را ميزنم ولو به هزينه خودكشي خودم باشد، اصلا توانش را ندارد اين ببينيد دشمنان ما دارند اقرار ميكنند.
در مصر شنيديد يك سرباز مصري در مرز مصرو غزه ديگه تحملش ازجنايات اسرائيلي ها به حد اعلاي خودش رسيد اين سرباز مصري اسلحه كشيد روي سربازان اسرائيل و دو نفر را به درك واصل كرد، ارتش مصرر از ترس اسرائيلي ها حاضر نشد براي اين جوان سرباز عزيز مصري تشييع جنازه نظامي برپا كند اما مردم آمدند تصوير شما اگر ببينيد خواهران و برادران اكثريت تشييع كنندگان مردمي جوانان بودند، اينها خيلي بشارت است يعني در خود كشور مصر در بدنهي مصر خشم شديد مردم وجود دارد از سران نظامي مصر، همين طور در بارسلون مردم اسپانيا يك تجمع بزرگي را عليه اسرائيل و جناياتش برپا كردند شعارشون چي بود ؟ اسرائيل قاتل مردم فلسطين است، دولت صهيونيستي دولت تروريست، اسرائيل ميكشد اروپا حمايت ميكند اين شعار مردم بارسلون است
نروژ، اسپانيا، ايرلند، اينا جزو 144 كشوري بودند كه گفتند بايد كشور مستقل فلسطيني تشكيل شود كه اسرائيليها از دست اين دو سه تا كشور خيلي عصباني شدند، گفتندشما پاداش داديدبه تروريستها،
در فرانسه برادران و خواهران درپارلمان فرانسه دركاخ بربرن فرانسه نمايندهي پارلمان پرچم فلسطين را بلند كرد و تا دقايقي جلسه تعطيل شد، اينها بيداري جهاني است به لطف خداي متعال دركنارآن ظلم،
ضلع سوم اين ماجرا ورود رهبر معظم انقلاب با نامهي حكيمانهي خودشان به جوانان آمريكايي،
حقيقتا رهبر انقلاب رهبرحكيم هستند، اگربه قول آيت الله مصباح روزي صد بارتسبيح برداريم بگوييم الحمدلله الحمد لله الحمد لله بر وجود اين رهبر كم است،
دانشگاههاي آمريكا از اوايل ارديبهشت يعني حدود40روزاست كه درنشانهي اعتراض به نسل كشي صهيونيستها در نوار غزه بيش از 50 دانشگاه آمريكا آمدند اعتراض كردند كه تحليل گران ميگويند نمونهي اين را ما فقط 1960 دههي 1960 داشتيم كه عليه جنايات آمريكا در ويتنام دانشگاهها آمدند به ميدان، حالا ببينيد رهبر معظم در اين نامه چه كردند،
اولا مخاطب را دانشجوهاي آمريكا قرار دادند، فرمودند شما وجدانتان بيدار شده است شما مدافع مظلومان غزه هستيد،
ثانياً يك مدال افتخار را به اين جوانان داد، با اينكه مسلمان نيستند، اما آقا فرمودند شما بخشي از جبههي مقاومتيد شما مبارزهتان شرافتمندانه است انسانهاي شريف و غيور هستيد
بعد فرمودند آقا اين فلسطين كشور مستقلي بوده با سابقهي تاريخي، مردمش مسلمان بودند مسيحي بودند، يهودي بودند، اما انگليس و درادامه ايالات متحده با پشتيباني سياسي، اقتصادي و تسليحاتي اين كشور را الان 75 -76 سال است به وجود آورده غاصبانه در مقابل تمام جنايات آن هم اخم حتي به ابرو نياورده اسرائيل و آمريكا، جمهوري اسلامي چه كرده؟
اين جزونامه هست، جمهوري اسلامي مقاومت مردم را تقويت كره، تمام آنها را گسترده تر كرده است، مردم براي چي آمدند مبارزه كردند طوفان الاقصي را به پاكردند؟ براي امنيتشان، براي آزاديشان، براي تعيين حق سرنوشتشان، بعد يك بشارت و نويد هم آقا دادند به دانشجويان،
برادران و خواهران اين الفاظ را جدي بگيريم آقا فرمودند من با اطمينان ميگويم وضعيت جهان درحال تغيير است، وجدانها در مقياس جهاني بيدار شده است. تاريخ در حال ورق خوردن است، دانشگاههاي ديگر هم به پا خواستند، استادها هم اگر به شما كمك كنند نفوذ اثر شما بيشتر ميشود، بياييد با قرآن آشنا شويد.
14 و 15 خرداد آخرين مناسبت
در جمع ما عزيزان ما هستند از دانشگاه اميرالمؤمنين عليه السلام ممنون هستيم كه عاشقان حسيني زائران امام راحل عظيم الشأن كاروان دوي امدادي دارند انشاءالله خداوند متعال هر قدمي كه بر ميدارند برايشان حسنهاي براي دنيا و برزخ و آخرتشان بنويسد،
امام راحل فرمودند: مبدأ انقلاب اسلامي 15 خرداد است، ممكن است يك جوان عزيز تاريخدان ما بگويد
امام چرا نفرمودند مبدأ نهضت تنباكوست در 1270؟
چرا امام نفرمودند مبدأ نهضت مشروطه است در 1285 شمسي؟
چرا نفرمودند مبدأ نهضت ملي نفت است 1329؟
چرا فرمودند مبدأ 15 خرداد 42 است؟
يك جواب اين است
آن سه مرحله قيام ملت ايران از نظر اهداف متفاوت بود با هدف امام راحل عظيم الشأن،
هدف نهضت تنباكو اين بود كه سلطهي بيگانه بر توتون و تنباكوي ايران و اقتصاد ايران سلطهاش از بين برود
در نهضت مشروطه ميگفتند سلطنت حفظ شود اما مشروط به قانون اساسي اسلام
در نهضت ملي نفت قطع دست بيگانه از منابع ملي ايران هدف بود
اما اين مرد الهي، امام راحل عظيم الشأن 42 وقتي قيام كرد فرمود هدف اول و نزديك من فقط اين است كه شاه بايد برود و دست شاه از اين كشور قطع شود و حكومت جمهوري اسلامي را در اين جا به وجود بياوريم اهداف خيلي متفاوت است مبدأ 15 خرداد42 هست روش مبارزه هم روش امام با روش قبليها متفاوت بود،
امام در اين 15 سال به كمك محرم به كمك مردم ارزشي، به كمك روحانيت، به كمك طرفداران خودش كه درگهواره بودند توانست قلبها را متحول كند و اجتماعات ميليوني محرم سال 57 و صفر سال 57 طومار 2500 ساله را درهم پيچيد.
امام راحل رفت اما يادگار اصلي ولايت فقيه باقي ماند
رهبر عزيز ما در14 خرداد توسط خبرگان به رهبري نظام اسلامي انتخاب شدند.
ويژگيهاي رهبرمان چيست؟
اولين و مهمترين ويژگي رهبر معظم اسلام شناس است آن هم همه جانبه
ما چند نفرشايد داشته باشيم مثل
شهيد مطهري
آيت الله مصباح يزدي
آيت الله جوادي آملي
علامه طباطبايي
اين بزرگان كه اسلام را كامل مثل يك بسته كامل شناختند
يكيش رهبر معظم انقلاب است شاگرد بزرگ رهبركبيرمان امام راحل عظيم الشأن
وقتي در سازمان ملل رفت سخنراني كرد در 31شهريور66 آنجا هم فرمود ريشه اين انقلاب جهان بيني توحيدي اسلام است، ريشه انقلاب ما جهان بيني توحيدي اسلام است.
لذا من همهي خواهران و برادران را توصيه ميكنم به ارتقاء فكري، آثار شهيد مطهري را بخوانيم
اگر اطلاعيهاي ديديد دركاشان براي خواهران و برادران كه سفارش كرده براي دورههاي آثار شهيد مطهري استقبال كنيد
اگر براي طرح ولايت آيت الله مصباح ديديد استقبال كنيد
اگر براي منظومهي فكري رهبر معظم از توحيد تا تمدن اطلاعيهاي ديديد استقبال كنيد اينها براي جلو انداختن ظهور امام زمان به من و شما كمك ميكند
اسلام شناس
شجاع
شجاعت ايشان درحمله به عين الاسد و در زدن اسرائيل براي دوست و دشمن محرز شد
نميدانيد برادران و خواهران چه هجمه اي بود درهمين 13 روز از زدن كنسولي تا اقدام جمهوري اسلامي عليه ما
خيلي رجز خواندند كه اگر ايران بزند قطعا ما ايران را مي زنيم در ماجراي عين الاسد هم همينطور
آنجا كه ترامپ شخصا اعلان كرده بود اگر كوچكترين عكسالعملي ايران نشان بدهد بعد از زدن سردار سليماني ترامپ گفت 52 نقطه ايران را ميزنم از جمله بيت رهبر معظم را
بيت رهبري يكي از اهداف 52گانهاش بود
اما اين رهبر الهي، اين فرزند اميرالمؤمنين تصميم قاطعش را گرفت و ارادهي خود را كه ارادهي شما مردم عزيز بود اجرايي كرد به لطف خداي متعال
از آن طرف مسلط بر امورديپلماتيك
اين خاطرات را بزرگترها شنيدند براي نسل جوان عرض ميكنم
اقا در زمان رياست جمهوري سفري به چين داشتند، از قبل تعيين شده بود با رهبر چين ديدار كنند، با نخست وزيرچين ديداركنند، با وزير خارجه و امثال ذالك، هواپيماي آقا دارد فرود ميآيد به چين اعلام كردند كه رهبر چين مريض است و نميتواند با رئيس جمهور ايران ديدار كند. خوب سفير ما ميگويد ما خيلي ناراحت شديم، رهبر چين گفته ملاقات لغو يك شكستي براي جمهوري اسلامي است، حضرت آقا فرمودند چارهاش را خودم انجام ميدهم ساعت 6 بعد از ظهر رهبر معظم ديدار داشتند درچين با نخست وزيرچين، نخست وزير چين رفت درجايگاه خودش نشست اما ساعت 6 شد آقا فرمود اعلام كنيد من نميروم، تمام خبرگزاريهاي دنيا اعلام كردند در روابط ايران و چين يك مشكل جدي به وجود آمده است، ساعت 6 و نيم نخست وزير آمد به جايگاه رهبر معظم از همان دور اعلام كرد كوچك آمد به ديدن بزرگتر، آقا واقعا رهبر ما مريض است ولي با اين حال ما تقاضا كرديم ده دقيقه يك ربع براي شما ملاقات فراهم شود وقتي آقا قول ملاقات را گرفتند ساعت 7 رفتند ملاقات با نخست وزيرشان، اين ديپلماسي،
ليبي آن معمر قذافي يك آدم خبيثي بود خيلي متكبر بود، عياش بود آدم فاسدي بود به جاي كاخ يك چادري درست كرده بود بلاتشبيه بلا تشبيه شبيه زورخانهاي كه در كوچك را ميگذارند اينجا به عنوان تواضع امّا آن خبيث مقابل درب آن خيمه عكس خودش را ميگذاشت هركسي وارد خيمهي معمرقذافي ميخواست بشود بايد سرش را خم ميكرد از ان طرف خبرنگارها هم بلافاصله عكسش را ميگرفتند نتيجهاش اين ميشد كه رئيس جمهور ايران درحال تعظيم و ركوع رفتن نسبت به معمرقذافي است، اين را تيم وزارت خارجه خدا رحمت آقاي اميرعبداللهيان را و همهي عزيزان ما كه زحمت ميكشند. به حضرت آقا گفتند اين معمر قذافي يك همچين حالتي دارد آقا فرمود براي او هم تدبيري دارم، با آقاي ولايتي دارند صحبت ميكنند برسيدند دم درب خيمهي معمر قذافي تا دم در رسيدند آقا روشو برگردند به سمت آقاي ولايتي مطلبي كه گفتيد چي بود؟ پشت سري به پشت وارد خيمهي معمرقذافي شدند و همه توهين رهبر معظم به اين خبيث را انتزاع كردند.
اين تسلط ايشان به مطالب ديپلماتيك
خدا انشالله شما را حفظ كند
در صفات رهبر معظم حقيقتا بايد جلسات متعدد گفته شود من فقط به يك جملهي تدبير نظامي ايشان اشاره كنم و عرضم تمام
طالبان در افغانستان كنسولي ما را حمله كردند خساراتي وارد كردند عدهاي را شهيد كردند
حضرت آقا به ستاد كل فرمود طراحي كنيد كه جواب اين خبيث بايد داده شود ، نتيجهي طراحي را آوردند محضر آقا خوب فرمانده كل قوا هستند ميپرسند آقاي مسئول ستاد كل نظر شما چيه؟
آقاي مسئول قرارگاه نظر شما چيه؟
فرماندهان ارشد مشاوران نظر خودشان را دادند حضرت آقا وقتي حرف همه را شنيدند طراحي را نپذيرفتند، طراحي مقامات عالي نظامي را نپذيرفتند، فرمودند اين تلفات دارد حملهي هوايي انجام بدهيد بزنيد و برگرديد
خدايا در ظهور مولامون تعجيل بفرما
ثوابي از اين اجتماع و اذكار به روح مطهر امام و همه شهدا عائد و واصل بفرما
رهبر عزيز مقتدرمان را براي رساندن اين پرچم انقلاب به امام زمان حفظ و تأييد بفرما
خدايا همهي ما را براي امام زمانمان در زمان غيبت و زمان ظهور مفيد قرار بده
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)
اللهم عجل لوليك الفرج
برچسب ها
مطالب مرتبط
مقاومت انصارالله یمن (۱۴۰۳/۱۰/۱۴)
۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ دي
تقویت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان (۱۴۰۳/۱۰/۱۴)
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ دي
ایران همدل (۱۴۰۳/۱۰/۱۴)
۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ دي
درس فقه الاجاره نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان - سال سوم جلسه هفتاد و هشت
۱۴۰۳ شنبه ۱۵ دي
کافی باب ۱۴۵ حدیث ۱۰
۱۴۰۳ شنبه ۱۵ دي
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.