السلام علیکم و رحمة الله
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ الْحَمْدُ
لِلَّهِ الَّذِی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ جَعَلَ الظُّلُماتِ وَ النُّورَ ثُمَّ الَّذِینَ کفَرُوا بِرَبِّهِمْ یعْدِلُونَ لَا نُشْرِک بِاللَّهِ شَیئاً وَ لَا نَتَّخِذُ مِنْ دُونِهِ وَلِیاً .
اللهم صل علی رسولک و بشیرک و نذیرک و خاتم سفرائک و افضل انبیائک ابی القاسم المصطفی محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین المکرمین و اللعن الدائم على أعدائهم أجمعین، من الان الى یوم الدین عباد الله اوصیکم و نفسی بتقوی الله.
پنجم مرداد ماه 58 با حکم امام راحل اعلی الله مقامه الشریف، اولین نماز جمعهی این کشور به شکل رسمی شکل گرفت، عالم مجاهد و نستوه حضرت آیت الله طالقانی در چنین روزی به شکل رسمی اقامهی نماز جمعه کرد، فریضهای که قرنها جامعهی شیعی از آن نعمت بی بهره بود چون شرط اقامهی نماز جمعه داشتن حکومت اسلامی است، و ابلاغ اقامهی نماز جمعه را باید امام معصوم علیه السلام، یا امام عادل صادر کند و این جزء مبانی اعتقادی ما است و همین هم فرق است بین ما و اهل سنت، آنها اقامه نمازجمعه را به حکومت معنوی و عادلانه مشروط نمیدانند، و حکم را هم منوط به حاکم عادل نمیشناسند، مساحت و مسافت را به مثل ما قائل نیستند، سالها خطیب جمعهی زاهدان بودم به عنوان یک شهر تقریبا 800 هزارنفری شیعه یک نماز جمعه بیشتر نمیتوانست داشته باشد، ولی 18 تا نماز جمعه مربوط به عزیزان اهل سنت ما در درون شهر زاهدان بود، پس از لحاظ مبانی فقهی، ما و اهل سنت تفاوتهایی را داریم،
در ظرف هفته که 35 نماز واجب داریم، یک نماز فقط اقامهاش به جماعت فرض شد، فرادا معنا ندارد، اگر این جمع نبودند من میآمدم امروز در مصلی هیچ کس را نمیدیدم، یا جمعیتی را میدیدم ولی کمتر از 5 نفر فقط میتوانستیم نماز ظهر را به جماعت بخوانیم و برگردیم، هم آمار جمعیتی لازم است، و هم فرض است به جماعت برگزار کردن، نماز یومیه، هم به جماعت است و هم به فردا، ولی نماز جمعه فقط و فقط به جماعت است، نماز یومیه یکی میتواند بشود امام و دیگری مأموم، با دو نفر جماعت برپاست، ولی نمازجمعه، حداقل آمار جمعیتیاش 5 نفر به بالاست.
نماز جمعه آنقدر عظمت دارد که نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: (التَّهْجِیرُ إِلَی بِالْجُمُعَةِ روز جمعه مهاجر بشوید، خانه نشین نباشید، اهل گردش و تفرج نباشید، هجرت کنید، به کجا؟ هجرت به سمت من، تو در مدینهای چگونه از کاشان به سمت تو هجرت کنم؟ فرمود: یعنی به سمت نماز جمعه، نمازجمعه، حج فقرای امت من است صلاة الجمعه حَجُّ فُقَرَاءِ أُمَّتِی، اگر شما به خانه برگردید خانواده بپرسد کجا بودید؟ بفرمایید رفتیم برای حج،می گوید امسال که کرونا است، شما راهی به حج نداری، میگوید والله من رفتم برای حج، امروز رفتم حج، حج رفتی؟ بله، حج کجا؟ کاشان کجا/میگویی کاشان هم حجی دارد، حج کاشان محلّ اقامه نماز جمعه هست،
نماز جمعه به گونهای است که نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:
أَرْبَعَةٌ یسْتَأْنِفُونَ او یستقبلون چهار گروهند از این طرف که میروند با بار گناه میروند، با کوله بار سنگین آلودگی، و وزر و وبال زندگی اما بر میگردند سبکبار بر میگردند، مثل کسی که تازه از مادر متولد شد، پرسیدند یا رسول الله اینها کی هستند؟ فرمود
الْمَرِیضُ إِذَا بَرَأَ آدم که بیمار میشود بهبودی پیدا میکند، مثل کسی است که تازه از مادر متولد شده گناهش بخشیده میشود
وَ الْمُشْرِک إِذَا أَسْلَمَ مشرک وقتی ایمان میآورد مثل کسی است که تازه از مادر متولد شد
وَ الْمُنْصَرِفُ مِنَ الْجُمُعَةِ إِیمَاناً وَ احْتِسَاباً کسی که به نماز جمعه میرود در بازگشت وزر و وبال گناهش همه از بین میرود آنچه که حق الله بدهکار بود پرداخت میشود أَرْبَعَةٌ یسْتَأْنِفُونَ
چهارم کی؟ فرمودند وَ الْحَاجُّ کسی که به مکه میرود و بر میگردد کما یولد من امه مثل این که تازه از مادرش زائیده شد و به دنیا آمد.
در عظمت نمازجمعه آقا امام صادق علیه السلام چنین فرمود:
إِنَّ اللَّهَ أَکرَمَ الْمُؤْمِنِینَ بِالْجُمُعَةِ مؤمنین را ذات اقدس ربوبی در روز جمعه کرامت میدهد، عظمت میدهد ،فضیلت میدهد، رشد میدهد، درجه میدهد، ارتقا میدهد، به برکت نماز جمعه،
فَسَنَّهَا رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم لذا پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نماز جمعه را سنت قرار داد بِشَارَةً لَهُمْ تَوْبِیخاً لِلْمُنَافِقِینَ به خاطر بشارت به مومنین و به خاطر توبیخ به منافقین
وَ لَا ینْبَغِی تَرْکها شایسته نیست که نمازجمعه را ترک کنید،
فَمَنْ تَرَکها مُتَعَمِّداً کسی که نماز جمعه را عمداً ترک کند فَلَا صَلَاةَ لَهُ. مثل اینکه اصلا اهل نماز نیست . لَا صَلَاةَ لَهُ، این کلمه لَا صَلَاةَ لَهُ عنایتی از پیشوایان معصوم به این امر است، یک وقت میگویند: جَارُ الْمَسْجِد باید نمازش در مسجد باشد، «لَا صَلَاةَ لِجَارِ الْمَسْجِدِ إِلَّا فِی الْمَسْجِدِ» همسایه مسجد اگر نماز را در خانه بخواند مثل کسی است که نماز نخوانده، فرمود اگر روز جمعه نمازجمعه خوانده نشود مثل این است که اصلا نماز خوانده نشده،
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: مَنِ اسْتَأْجَرَ أَجِیراً فَلَا یحْبِسْهُ عَنِ الْجُمُعَةِ فَیأْثَمَ شما امروز کارگر داری سرکار، حق نداری موقع نماز جمعه تو را او را ممنوع از نماز جمعه کنی و اگر جلو رفتنش را به نمازجمعه بگیری،گناه کردی وَ إِنْ لَمْ یحْبِسْهُ عَنِ الْجُمُعَةِ اگر آزاد بگذاری، بگو برو نماز جمعه را بخوان بیا کارت را ادامه بده، اشْتَرَکا فِی الْأَجْرِ. جنابعالی امروز دوبار نماز جمعه خواندی، یکبار خودت آمدی، یکبار آن کارگر آمد نماز جمعه خواند، هر چه ثوابش هست به همان اندازه هم برای شما هم خواهد بود، امیر المؤمنین علیه السلام فرمود:
(ثَلَاثَةٌ إِنْ أَنْتُمْ خَالَفْتُمْ فِیهِنَّ أَئِمَّتَکمْ هَلَکتُمْ جُمُعَتُکمْ وَ جِهَادُ عَدُوِّکمْ وَ مَنَاسِککم)
فرمود: سه چیز است اگرکسی با آنها مخالفت کند قطعا و قطعا هلاک شده است،
یکی مسئلهی نماز جمعه است، کسی مخالفت کند نگذارد کسی برود برای نماز جمعه، اهل هلاکت است
یکی جهاد با دشمن است، پدر، مادر، جلو فرزند را بگیرند که نگذارند به میدان جهاد بروند اهل هلاکت است و دیگر هم جلوگیری از حج است، هرکه مانع حج شود، اهل هلاکت است،
قطب راوندی این فخر عالم تشیع در کتاب گرانسنگ لُب لباب میفرمایند:
أَنَّ النَّبِی صلی الله علیه و آله و سلم خَطَبَ یوْمَ الْجُمُعَةِ روز جمعه خطبه ایراد کرد و فرمود:
فَقَالَ تُوبُوا إِلَى رَبِّکمْ قَبْلَ أَنْ تَمُوتُوا فرمود روز جمعه توبه کنید قبل از آنکه از دنیا بروید
وَ بَادِرُوا بِالْأَعْمَالِ الزَّاکیةِ قَبْلَ أَنْ تُشْغَلُوا قبل از اینکه مشاغل شما را گرفتار کند به اعمال پاک و منزّه و زاکی مبادرت کنید
وصِلُوا بَینَکمْ وَ بَینَ رَبِّکمْ بِکثْرَةِ ذِکرِکمْ إِیاهُ سعی کنید با خدا وصلت کنید وصلت با خدا به معنی ذکرالهی است و فراوان ذکرخدا را بگویید (اذْکرُوا اللَّهَ ذِکراً کثِیراً وَ سَبِّحُوهُ بُکرَةً وَ أَصِیلا)
وَ الصَّدَقَةِ فِی السِّرِّ وَ الْعَلَانِیةِ صدقه زیاد بدهید چه علنی و آشکار و چه پنهان و مخفی
وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ فَرَضَ عَلَیکمُ الْجُمُعَةَ إِلَى یوْمِ الْقِیامَة نماز جمعه را بر شما واجب کرد تا روز قیامت فراموش نکنید،
نماز جمعه ابعادگوناگون دارد، یک بخشش جنبه ی سیاسی است، عامل ایجاد وحدت و همدلی میان مجتمعات مسلمین است، مردم را به هم آمیخته میکند، جمعیتها را به هم پیوند میدهد، خطیب جمعه هم باید با ارائهی تحلیلهای سیاسی و اجتماعی در خطبهی خود مسائل زمان را تبیین کند و به روشنگری بپردازد
و چون نماز جمعه مظهر حضور مردم در صحنه هست در نتیجه حمایت از نظام اسلامی پشتوانگی برای انقلاب اسلامی، پایگاهش نماز جمعه است، چقدر از نماز جمعه موج موج، فوج فوج نیروها به جبهه گسیل شدند و به جبهه اعزام شدند، از لحاظ فرهنگی و اجتماعی هم نماز جمعه گذار نهاد تربیتی است که در ارتباط مؤثر و مدام با مردم و در نوع خطبه و خطابه و وعظ و موعظه میتواند نقش تربیتی داشته باشد و بُعد معنوی و عبادی هم در نماز جمعه موج میزند چون ذکر الله یعنی نماز جمعه.
(وإِذا نُودِی لِلصَّلاةِ مِنْ یوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلى ذِکرِ اللَّهِ (جمعه/9)) امیدواریم در اقامه این نماز موفق باشید و خدا ما را با نمازگزاران جمعه آن هم نمازگزاران واقعی جمعه که تبلور وحدت و همدلی باشد محشور بفرمایند.
إِنَ أَحْسَنَ الکلام وَ أَبْلَغَ الحدیثِ- کتَابُ اللَّهِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
( قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ*اللَّهُ الصَّمَدُ *لَمْ یلِدْ وَ لَمْ یولَدْ *وَ لَمْ یکنْ لَهُ کفُواً أَحَدٌ )
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله و الصلواة و السلام علی رسول الله حَبِیبِ إِلَهِ الْعَالَمِینَ أَبِی الْقَاسِمِ المصطفی مُحَمَّدِ. اللهم صلی علی امیرالمؤمنین علیه السلام و صل علی فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ سَیدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ وصل علی سبطی الرحمة و امامَی الهُدی الحسن و الحسین وصل علی ائمه المسلمین علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفربن محمد و موسی ابن جعفر و علی ابن موسی و محمد ابن علی و علی ابن محمد و الحسن بن علی وحجة ابن الحسن المهدی صلواة الله و سلامه علیهم اجمعین اللهم انا رضینا بهم ائمه فرضنا لهم انک علی کل شیء قدیر
با توصیهی مجدد به تقوا مناسبتها را یادآوری میکنیم:
یکشنبه 3 مرداد تصویب قانون کاپیتولاسیون در سال 1343 که همان به اصطلاح مقدماتش موجب خروش امام امت و در نهایت طلیعه پیدایش انقلاب اسلامی شد.
دوشنبه سالروز ولادت آقا امام هادی علیه الصلوات و السلام در مدینه منوره در سال 212 هجری قمری است و روز بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی
سه شنبه اولین اقامه نماز جمعه در تهران در سال 58 به امامت آیت الله طالقانی و صدور حکم از سوی امام امت و آغاز عملیات غرور آفرین مرصاد در منطقه اسلام آباد غرب و در واقع یعنی میخ نهایی کوبیدن بر تابوت منافقین
چهارشنبه روز کارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفهای است
پنجشنبه عید سعید غدیر خم و انتخاب مولای متقیان امیرمؤمنان علیه السلام به عنوان جانشین و خلیفهی بلافصل نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم آن هم به قدری باشدت و حدّت این انتخاب صورت گرفت که فرمود : (مَنْ کنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِی مَوْلَاه) پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله و سلم که زبانی هرگز به نفرین وا نمیکرد ولی در برابر این پدیده به خاطر شدّت موضوع حدّت موضوع زبان به نفرین هم وا کرد، اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ
و سالروز وفات حکیم خواجه نصیر الدین طوسی است
و فرار بنی صدر رئیس جمهور مخلوع ایران با آرایش غیر زی مردانگی و رجوی سردسته منافقین به فرانسه
یکی از دوستان فرمود 28 تیرماه رحلت مرحوم آیت الله کاشف الغطا است که آن هم یاد آوری کنیم ولی دوستان اعتراض میکنند میگویند مناسبتهای مهم را مطرح کنید که خیلی وقت گرفته نشود
سه مناسبت درون منطقهای داریم
یک مناسبت مشکل برق که البته مشکل برق در سراسر کشور است و مشکل آب در خیلی از مناطق حالا منطقهی ما مشکل آب بحرانی نیست ولی مشکل برق جدی است و قطعا جواب این دغدغههای سنگین باید با مصرف بهینه و با مهندسی در مصرف صورت بگیرد در هر حال منطقه چه کاشان و چه آران وبیدگل منطقه صنعتی است قطعا متولیان برق باید به نوعی تدبیر کنند که صنایع آسیب پذیر نشود،
عزیزی فرمود : با یک به اصطلاح خاموشی غیرپیش بینی بدون اطلاع قبلی 300 میلیون یک لحظه متضرر شدم و خدا خوشش نمیآید که ما این جور بی تدبیری کنیم که خدای ناکرده عزیزان ما آسیب ببینند،
نکتهی دوم:
اول مرداد ماه 87 عالم برجسته حضرت آیت الله اصیلی در سن 83 سالگی دار دنیا را وداع گفت و ما برای روح بلند او از ذات اقدس ربوبی علوّ درجه درخواست میکنیم
و نکتهی سوم
ارتحال عالم مجاهد حجت الاسلام و المسلمین مرحوم شیخ ابوالقاسم اقبالیان که این عزیز هم در جبهه نقش محوری داشت و هم در نمایندگی از طلاب و هم در ارائهی فکر حوزوی و نشر معارف دینی در دانشگاهها و هم در مدیریت بسیج نقش بسیارکلیدی و محوری داشت که این ایام ما مواجه با ارتحال این بزرگوار هستیم
ما تصمیممان بر این است که خطبهی دوم راجع به بیانیه گام دوم انقلاب به مقدار فرصت و به اندازه بضاعت صحبت کنیم
جمهوری اسلامی در اوج ناباوریها و کار آمدی دین و معنویت به پیروزی رسید زیرا در آن زمان به تودههای عظیم مسلمانان عالم چنین تلقین میشد که اسلام قدرت تأمین سعادت، عزت ، عظمت برای پیروان خودش را ندارد، برای به دست آوردن سعادت، عزت و عظمت و قدرت باید به دنبال یا الگوی غربی و فرهنگ اروپایی رفت که بر اصل مالکیت خصوصی و با سیستم نظام سرمایه داری حاکمیت داشت و یا باید به دنبال تئوریهای مارکسیسم که بر اصل مالکیت اشتراکی و نظام کمونیستی استوار بود، در درون این ناباوریها امام امت شعار نه غربی و نه شرقی را جا انداخت، پیروان امام امت و امت این امام این شعار را برای خودشان شعارکلیدی قلمداد کردند و در هر برهه و زمان این شعار را سر میدادند، با این شعار دو قدرت خارجی از نگاه انقلاب اسلامی از تقسیمات سیاسی و جغرافیایی جهان دور انداخته شده بودند، طبیعی است که هر دو میشوند عصبانی، هردو میشوند خشمناک، هر دو میشوند کینه ورز و مخالف و مهاجم با ما،
ریچار نیکسون کتابی نوشت به نام جنگ حقیقی، در این کتاب میگوید تضاد اصلی در دنیا بین کاپیتالیزم و کمونیزم است و این تضاد بین این دو قدرت هم ابدا پایان پذیر نخواهد بود،
وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، قلم به دست گرفت کتاب دیگری نوشت به نام پیروزی بدون جنگ، در این کتاب ریچار نیکسون سفارش میکند میگوید: باید شرق و غرب هر دو برای شکست انقلاب اسلامی دست به دست هم بدهند متحد بشوند چرا که خطر اصلی امروز بشریت، اسلام به سبک ایران است، و هجوم آوردند و ناجوانمردانه هم هجوم آوردند آمریکا با همهی کشورهای تحت قلمروش که برخی حتی ماهیت اسلامی هم دارند مثل همین عربستان به دشمنی با ما برخاستند، آمریکا به دو جهت دشمن ما شد،
1- منافع خودش را در این کشور از دست داده بود و
2- اعتقاد و باور مذهبی وحفظ کرامت انسانی در لوای اسلام ناب محمدی به عنوان یک قدرت در درون این کشور ایران سربلند کرده بود و داعیهی مدیریت جهان را هم داشت، امام فرمود: باید انقلابمان را صادر کنیم، پروا نداشت، ترس نداشت، واهمه نداشت و میفرمود این فکر باید جهانی و جهان شمول شود، کشورهایی که هم اقمار با آمریکا بودند به خاطر همسویی با آمریکا با ما به دشمنی برخاستند وگرنه ما با عربستان دشمنی نداشتیم،
ما کعبه مان یکی است،
مدینه مان یکی است،
بقیع ما یکی است،
عرفات ما یکی است،
منای ما یکی است ما دشمنی نداشتیم،
دشمنی ها از اینجا اغاز شد که شما در جمعهی خونین 66 مرگ بر آمریکا گفتید و آنها شما را هدف گلوله مستقیم گرفتند، چیزی که خودم از اول لحظه تا آخر صحنه در صحنه بودم، بله چرت و پرتی هم گفتند، گفتند ایرانیها میخواستند بیایند مسجد الحرام، پرده خانه کعبه را ببرند بیندازند روی ضریح حضرت معصومه علیهاالسلام، قبله را تغییر بدهند وقبله خودشان را قم قرار دهند، این چرت و پرت را هرکسی بشوند غم سنگین هم داشته باشد به خنده در میآید، اساس کار این بود، شوروی با اینکه از ناحیهی انقلاب ما نه چیزی را از دست داد بلکه فراوان سود هم برد در کنار مرز شوروی سیستمهای جاسوسی آمریکایی نصب بود، ماهوارهها و دوربینها در کنار مرز شوروی از آمریکا وجود داشت و در کشور اسلامی ما همه سیستمهای جاسوسی آمریکا علیه شوروی برچیده شد، او باید میآمد دست ما را میبوسید، حتی پای ما را میبوسید و تشکر میکرد ولی چرا او آمد با ما به دشمنی برخاست، دشمنی شوروی با ما به خاطر هویت انقلاب ما بود، دید یک حکومت دینی شکل گرفت و اینها هم از دین لجشان میآمد،
دین را افیون میدانستند،
دین را تریاک میدانستند
دین را قرص مسکن می دانستند
و میگفتند عمر دین به پایان رسیده و دین را باید در زوایای تاریخ جستجو کرد، دین توان حاکمیت ندارد، یک مرتبه در کنار شوروی یک حاکمیت قوی دینی شکل گرفت
یک حاکمیتی که انگیزههایش دینی بود،
هویت انقلابش دینی بود،
خط و مشیش دینی بود،
رهبریش دینی بود،
شعارهاش دینی بود،
حتی تاکتیک هایش هم دینی بود
یکبار امام از تاکتیک دروغ برای تعقیب هدف استفاده نکرد، صاف و شفاف حرفهایش را میزد، تشر هم میزد، آمریکا پلید است، انگلیس پلیدتر است، شوروی از همه آنها ناپاکتر و خبیثتر است، ملاحظه نمیکرد، شوروی اینها را دید ، با اینکه میبایست به سپاس وتشکر بر میآمد که سایتهای جاسوسی آمریکا علیه شوروی در نوار مرزی برچیده شد ولی به دشمنی با ما بر آمد، حداقل به تعبیر مقام معظم رهبری، دشمنی در دوران 8 سال جنگ روی سر ما مانور میداد و بمب میریخت، این نبود که مدرسههای ما فقط با بمب آمریکایی و فرانسوی منفجر شود با بمب شوروی هم منفجرمی شد، من به بعضی از دشمنیهای آمریکا کوتاه اشاره کنم
* تبدیل سفارتخانه اش به لانهی جاسوسی که وقتی این سفارتخانه تبدیل به لانه جاسوسی شده بود به وسیله دانشجویان پیرو خط امام فتح شد امام فرمود این انقلاب بزرگتر از انقلاب اول بود
* مصادره یا بهتر بگوییم سرقت اموال ایران،
* اقدام به هجوم نظامی در واقعهی طبس
* طراحی کودتای نوژه
* حمایت از جریان و گروههای تجزیه طلب در مرزها،
ماجرای گنبد را داشتیم،
ماجرای کردستان را داشتیم،
ماجرای خوزستان را داشتیم،
ماجرای بلوچستان
* تحریک صدام برای حمله به ایران
* حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی از صدام در طول 8 سال دفاع مقدس
* تأمین سلاحهای شیمیایی برای صدامیان علیه ایران
* ورود مستقیم به جنگ علیه ایران و حمله به کشتیها و سکوهای نفتی ایران برای یاری دادن به صدام،
* حمله به هواپیمای مسافربری در 12 تیرماه 67
* اعمال تحریمهای ناجوانمردانه حتی تحریم دارو برای بیماران
* حمایت از سازمان تروریستی منافقین خلق که چند روز قبل یک مانور در اروپا دادند به خاطر به رخ کشیدن
* تهاجم فرهنگی و تشکیل جبهه ناتوی فرهنگی علیه انقلاب و نظام اسلامی مان
* ایجاد موج اسلام هراسی و ایران هراسی در منطقه و جهان
* تحریک دائمی سران مرتجع منطقه علیه ایران
* اختصاص بودجه برای بر اندازی جمهوری اسلامی ایران،
عربستان گفت من مقدار هزینهای که در 8 سال جنگ عراق علیه ایران برای حمایت عراق مصرف کردم آمادگی برای انجام این هزینه برای سقوط ایران را دارم
* تحریک مواضع خصمانه علیه ایران در تمام سازمانهای بین المللی
یکبار در طی این ایام انقلاب از آمریکا دفاعی از ایران دیده نشد حتی درپیشرفتهای علمی، حتی درمبارزه با تروریزم حتی در مقابله با مواد مخدر
*تهدید مستمر ایران به حملهی نظامی همیشه میگفت پرونده حمله نظام روی میز کار ماست نه زیر میز،
*پرونده سازی و اتهام به ایران در فن آوری هستهای با هدف محروم کردن ملت ایران از حق مسلم انرژی هستهای شان، با اینکه مقام معظم رهبری مکرر فتوایش را مطرح کرد که ما از انرژی هستهای استفادهی نظامی نمیخواهیم بکنیم ولی استفاده طبی، کشاورزی و علمی مورد نظرماست ولی ناجوانمردانه علیه ما شروع کردند پرونده سازی کردن
* تلاش مستمر برای نفوذ در ایران به هر شکلی و به هر نوعی و دیدیم چه جنایاتی از این دست انجام دادند
* حمایت کامل از هرگونه فتنه و اغتشاش در فتنه 78 بود پای آمریکا در بین بود 88 فتنه بود رد پای آمریکا پیدا بود 98 فتنه بود با ز هم حضور و ظهور آمریکا آشکار بود
* ترور دانشمندان هستهای و ترور سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
* بد عهدیهایی که نسبت به ماجرای برجام انجام داد
و امثال این جنایت از آمریکا فراوان است ما نفرتمان نسبت به آمریکا به دولت آمریکا و حاکمیت آمریکاست ربطی به مردم ندارد و به قول سردار رشید اسلام سلامی، ما حاضریم خدمات علمی درمانی حتی به آمریکا بدهیم، مشکلی از این جهت نداریم اما آن را که ما از آن متنفریم تحکم حاکم بر حاکمیت آمریکاست که به تعبیر امام تفکر گرگ صفتانه است، تا زمانی که بخواهند رابطهشان با ایران رابطهی گرگ و میش باشد، ایران امروز ایران 50 سال قبل نیست، زیر بار زور، زیر بار ظلم، زیر بار عربده کشی نخواهد رفت
در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی کسی پیش بینی نمیکرد که چند سال بعد معنویت جمهوری اسلامی تنه بزند به شوروی و مطمئن هم باشید دوم قدرت دنیا هم در حال فروریزی است و امروز هم مقدمات فروپاشی آمریکا تا حد زیادی مشهود و آشکار است
إِنَ أَحْسَنَ الْحَدِیثِ وَ أَبْلَغَ الْمَوْعِظَةِ- کتَابُ اللَّهِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
(وَ الْعَصْرِ *إِنَّ الْإِنْسانَ لَفی خُسْرٍ *إِلاَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ)
اَللَّهُمَّ انْصُرْ اْلإِسْلَامَ وَالْمُسْلِمِینَ و انصر من نصر الدین
وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَ المؤمنین
اللهم اید حماة الدین لا سیما زعیمنا و قائدنا الامام خامنهای