/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ پنج شنبه ۸ دي
چاپ خبر
دیدار با دانش آموزان متوسطه اوا پسرانه رویش حجت الاسلام سید سعید حسینی در دیدار با دانش آموزان متوسطه اوا پسرانه رویش با توجه به قرائت سوره انسان در ابتدای جلسه در رابطه با شرح نزول این سوره اظهار داشت : امام حسن و امام حسین (ع) در دوران کودکی بیمار شدند پیامبر (ص) از آنها عیادت کرد و به امام علی (ع) فرمودند: ای ابوالحسن اگر برای فرزندانت نذری کنی خداوند به ایشان عافیت می‌بخشد.


حجت الاسلام سید سعید حسینی در دیدار با دانش آموزان متوسطه اوا پسرانه رویش با توجه به قرائت سوره انسان در ابتدای جلسه در رابطه با شرح نزول این سوره اظهار داشت : امام حسن و امام حسین (ع) در دوران کودکی بیمار شدند پیامبر (ص) از آنها عیادت کرد و به امام علی (ع) فرمودند: ای ابوالحسن اگر برای فرزندانت نذری کنی خداوند به ایشان عافیت می‌بخشد.

حجت الاسلام سید سعید حسینی در دیدار با دانش آموزان متوسطه اوا پسرانه رویش با توجه به قرائت سوره انسان در ابتدای جلسه در رابطه با شرح نزول این سوره اظهار داشت : امام حسن و امام حسین (ع) در دوران کودکی بیمار شدند پیامبر (ص) از آنها عیادت کرد و به امام علی (ع) فرمودند: ای ابالحسن اگر برای فرزندانت نذری کنی خداوند به ایشان عافیت می‌بخشد.
امام علی(ع)، فاطمه (س) و فضه(خدمتکارشان) نذر کردند که سه روز روزه بگیرند تا بیماری امام حسن و امام حسین شفا یابد. بچه‌ها بهبود یافتند و علی ع با قرض گرفتن سه کیلو گندم یا جو از یک یهودی در عوض ریسیدن پشم برای او، نان آماده نمودند، در روز اول هنگام افطار مسکینی به در خانه آمد و تقاضای غذا کرد. حضرت علی ع  غذای خود را که یک قرص نان بود به او دادند و بقیه هم غذای خود را دادند . روز دوم هنگام افطار یتیم و در روز سوم اسیری به در خانه آمدند و آنها قرص نان خود را به آنها دادند و خود با آب افطار نمودند.

وی افزود : روز چهارم، جبرئیل بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد و عرض کرد: ای رسول خدا (ص) آن چه خداوند متعال درباره اهل بیت تو عنایت کرده است، بنگر. فرمود: چه چیزی را بنگرم جبرئیل امین این سوره را که در شأن فداکاری حضرت (ع) و همسرش فاطمه زهرا (س) و فرزندانش حسن و حسین علیهماالسلام نازل شد، بر آن حضرت قرائت کرد (...... وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‌ حُبِّهِ مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً، إِنَّما نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُوراً ). بنا به روایتی در آن روز برای اهل بیت غذایی از آسمان فرود آمد.
 این سوال پیش می اید، برای فقیر که یک قرص نان کافی بود چرا بقیه هم نان خود را دادند که در جواب گفته می شود انان در بخشش نان به معصوم اقتدا نمودند.
 
 حجت الاسلام حسینی افزود : آیات سوره انسان که در وصف این معصومین نازل شد، اوج مقام اهل بیت نیست چون علاوه بر چهار معصوم، خادمه ی انها هم جزو این ها بود لذا نشان می دهد انسان های عادی هم می توانند به این مقام برسند و در اصطلاح به این مقام، مقام  ابرار اهل بیت می گویند و مقام بالاتر، مقام مقربون است.
 
امام جمعه کاشان گفت : حضرت زهرا وقتی دید مقام ولایت خدایی حضرت علی ع مورد پذیرش مردم قرار نگرفت، قیام کردند. با تمام وجود در مقابل دستگاه ظالم و غاصب ایستادند.

امام جمعه کاشان گفت : ولایت خدایی که گفته می شود یعنی امام معصوم باید توسط خداوند نصب شود اما برادران  اهل سنت اعتقاد دارند خدا کسی را نصب نکرد، به مردم واگذار نمود، از این رو می گویند نفر اول با رای مهاجرین و انصار تعیین شدند، برای نفر دوم می گویند، نفر اول او را نصب کرد و نفر سوم، توسط یک شورای شش نفره، تعیین شد. در اشکال به این رویه باید گفت : اولاً، شما که ادعا نصب از طرف خدا ندارید و می گوئید به مردم واگذار شده، چرا وحدت نظر ندارید، نفر اول توسط مردم، نفر دوم توسط نفر اول و نفر سوم توسط شورای شش نفره، چرا رای مردم را برای نفر دوم و سوم نگرفتید.

وی افزود : اشکال دوم آنست که، جانشین پیامبر باید معصوم باشد و فقط خدا او را می شناسد، انسان ها او را نمی شناسند که با انتخابات تعیین شود ( معصوم، یعنی کسی که گناه نکند، خطا و اشتباه هم نکند، سهو و فراموشی هم نداشته باشد )

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان نمود: حضرت زهرا به مسجد آمده و مهاجرین و انصار، را خطاب قرار دادند و مساله غدیر را یادآوری نمودند، به مردم مدینه می فرمودند چون تعداد شما زیاد است می توانید حق علی ع را بگیرید، شب ها به همراه، امام علی ع، امام حسن و امام حسین به درب خانه مهاجرین و انصار می رفت و طلب یاری می نمود.و هیچ کس جز سلمان، ابوذر و مقدا به ( هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی) اگر چه در آنزمان هیچ کس به حضرت زهرا جواب نداد  اما در بلند مدت، ایجاد نظام اسلامی در کشور ما، تشکیل اجتماع فاطمیون و حضور شما در این جلسه و وجود مدرسه ای به نام رویش که می خواهد ارزش های انقلاب و شهدا را در بین نوجوانان ترویج و نهادینه نماید، نشان داد که پیروز، آن میدان حضرت زهرا س است.



برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.