/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۳ آذر
چاپ خبر
دیدار با دانش آموزان دبیرستان پسرانه استثایی شهید فهمیده امام جمعه کاشان در دیدار با دانش آموزان دبیرستان پسرانه استثایی شهید فهمیده اظهار داشت: ایمان بخدا، نبوت پیامبر و دوازده امام بزرگترین سرمایه انسان های با ایمان است.

حجت الاسلام حسینی به کلمه رحیم  که باز هم به معنی مهربانی است اشاره کرد و گفت : این مهربانی، مخصوص انسان های خوب و با ایمان است.

وی گفت :  ایمان بخدا وخداباوری، ایمان به نبوت پیامبر و دوازده معصوم را از جمله ملاک انسان های خوب و با ایمان دانست و یاداور شد، در زمان امام چهارم، شخصی خدمت امام سجاد رسید و گفت : ای پسر رسول خدا(ص)! این مرد، پدرم را به قتل رساند. امام زین العابدین(ع) از متهم حقیقت را پرسید، آن مرد نیز اعتراف به قتل نمود، امام از فرزند مقتول درخواست بخشش نمود، تا خداوند پاداش بزرگی به او دهد، ولی گویا فرزند مقتول به عفو، راضى نبود. امام سجاد(ع) رو به وى نمود و فرمود: اگر بیاد می‌آوری که این مرد بر تو حقّی دارد، پس به جهت آن حقّ، این جنایت را بر وی ببخش و به خاطر این گناه، از خدا برایش طلب بخشش کن.

آن مرد گفت: ای فرزند رسول خدا(ص)! او بر من حق دارد، اما آن‌قدر نیست که به خاطر آن، او را عفو نمایم و از خون پدرم درگذرم. امام(ع) فرمود: می‌خواهى چه کُنی؟ گفت: می‌خواهم او را قصاص کنم، ولی اگر شما می‌خواهید که من به همان حقّ اندک او، با وی مصالحه بر دیه کنم و از قصاصش درگذرم، من نیز صلح کرده و او را عفو نمودم. حضرت سجاد(ع) پرسید: حقّ او بر ذمّه‌ات چیست؟ گفت: او یگانگی خدا و نبوّت پیامبرش و امامت علىّ بن أبى طالب و أئمّه معصومین(ع) را به من آموخت. امام(ع) فرمود: آیا به نظرت این کفایت از خون پدرت نمی‌کند؟

امام جمعه کاشان بیان داشت : ارزش و قدر خود را که اصول دین، معارف و فروع دین را می دانید و به ان عمل می کنید  بدانید.

وی افزود،. در زمان امام صادق ع فردی نزد امام امد و اظهار فقر نمود، امام به او فرمود شما ثروتمند هستید. و او انکار کرد، امام به او گفت اگر کل دنیا را با نقره پُر کنند و به تو بگویند این ثروت را بگیر و در عوض، از ایمان به پیامبر و حضرت زهرا و دوازده امام دست بردار، ایا قبول می کنی، ان فرد گفت نه. اگر طلا هم بدهند قبول نمی کنم و امام به او گفت این سرمایه توست لذا قدر و ارزش خود را بدانید.

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.