/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۷ اسفند
چاپ خبر
در زمان غیبت اولین وظیفه آنست که امام را حاضر و ناظر بر خود بدانیم حجت الاسلام سید سعید حسینی در بازدید از دبیرستان پسرانه امام خمینی ره در رابطه با طول عمر امام زمان ع اظهار داشت : در زمان غیبت اولین وظیفه آنست که امام را حاضر و ناظر بر خود بدانیم.

حجت الاسلام سید سعید حسینی در بازدید از دبیرستان پسرانه امام خمینی ره در رابطه با طول عمر امام زمان ع اظهار داشت : سوال می شود ایا نمونه قرانی یا تاریخی عمر طولانی مانند امام زمان داریم یا خیر؟ باید بدانیم برای خدا امکان دارد که یک موجود عمر طولانی داشته باشد در شهرستان ابرقو در استان یزد، درختی وجود دارد که جزو آثار تاریخی هم هست، متخصصین محیط زیست می گویند این درخت چهارهزار سال عمر دارد.

امام جمعه کاشان به داستان حضرت عُزیر هم اشاره نمود و گفت :  امام باقر ع در مدینه اقامت داشتند و خلیفه ظالم انزمان در شام بودند، خلفا، امام باقر را از مدینه به شام احضار نمودند، روزی در شام امام ملاحظه نمود مردم از کوهی بالا می روند، امام از اطرافیان پرسید: آیا امروز عید آنان است؟ گفتند: نه؛ آنان هر سال در این روز نزد عالمی دانا از نصاری که اصحاب حواریون عیسی(ع) را درک کرده می‌روند و پرسش‌های خود را از او می‌پرسند. امام سر خود را پوشاند و با همراهان خود به آن کوه رفت و در میان نصاری نشست. روزی امام مشاهده کرد که نصاری به کوهی در آن منطقه می‌روند. امام از اطرافیان پرسید: آیا امروز عید آنان است؟ گفتند: نه؛ آنان هر سال در این روز نزد عالمی دانا از نصاری که اصحاب حواریون عیسی(ع) را درک کرده می‌روند و پرسش‌های خود را از او می‌پرسند. امام سر خود را پوشاند و با همراهان خود به آن کوه رفت و در میان نصاری نشست.

امام جمعه کاشان افزود : اسقف نگاهی به جمعیت حاضر کرد و چون سیمای امام باقر(ع) توجه او را به خود جلب نمود، روبه امام کرد و پرسید: از ما مسیحیان هستی یا از مسلمانان؟ امام(ع) فرمود: از مسلمانان. اسقف: از دانشمندان آنان هستی؟ امام(ع): از افراد نادان نیستم.
اسقف: اول من سوال کنم یا شما می‌پرسید امام(ع): اگر مایلید شما سوال کنید. دانشمند نصرانی: به من از دو مولود خبر بده که در یک روز به دنیا آمدند و در یک روز از دنیا رفتند در حالی که یکی پنجاه سال عمر کرد و دیگری صد و پنجاه سال. امام باقر(ع) فرمودن : آنان عزیر و برادرش بودند و چون به ۲۵ سالگی رسیدند، عزیر سوار بر درازگوش خود از قریه انطاکیه می‌گذشت که دید به کلی ویران شده است، گفت: چگونه خداوند این قریه را بعد از نابودیش دوباره زنده می‌کند؟با آنکه خداوند او را برگزیده بود و هدایتش کرده بود، وقتی چنین سخنی گفت خداوند بر او خشم گرفت و او را به مدت صد سال میراند « فَأَماتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ » به خاطر سخن ناشایستی که گفته بود و دوباره او را با درازگوش و غذا و نوشیدنیش زنده کرد در صورتی که غذا در این مدت سالم بود .پس نزد برادرش بازگشت ولی برادرش را نشناخت، اما مهمان او شد. فرزندان عزیر و فرزندان فرزندانش به نزد او می‌آمدند در حالی که او خود جوانی ۲۵ ساله بود.

وی افزود : یکی از مفسرین با استفاده از این داستان، برای عمر امام زمان استفاده می کند و می گوید : خداوند حضرت عزیر و الاغ او را زنده نمود ولی غذایش سالم بود، شما می دانید غذا اگر درون یخچال نباشد بعد از یک هفته فاسد می شود ولی اگر غذایی یکسال در یخچال نباشد و فاسد نشد یعنی عمر غذا پنجاه برابر شده و خداوند صدسال غذا را سالم نگه داشت. عمر امام زمان 1200 سال است، اگر عمر انسان معمولی 80 سال باشد یعنی عمر امام زمان 15 برابر شده است در حالی که عمر غذا 5000 برابر شده است. ضمنا داستان حضرت نوح هم که عمر طولانی داشت و فقط 950 سال پیامبری کرد در قران آمده است

امام جمعه کاشان در بیان این که آیا امام زمان ع الان زنده است یا خیر، بیان داشت : در  سوره قدر امده است، ( تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِيها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ) فرشتگان در شب قدر نازل می شوند، امام صادق ع می فرماید : با این ایه به کسانی که می گویند امام زمان وجود ندارد استدلال می کنیم، شخصی نزد امام باقر ع امد و سوال نمود، شب قدر که فرشتگان نازل می شوند می دانید کدام از شب های قدر است ( شب 19_ 21_ 23 ماه رمضان) امام فرمودند،. چطور من ندانم در صورتی که ملائک دور ما طواف می کنند. ملائک دور امام معصوم طواف می کنند. امام صادق فرمودند : ( تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِيها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ) بر طبق این ایه هر سال در شب قدر فرشتگان بر امام معصوم نازل می شوند، در زمان پیامبر،. بر پیامبر ص، در زمان امام علی ع بر این امام، و در این زمان بر حضرت مهدی عج الله که حجت حق می باشد

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان نمود : با اعتقاد عرض می کنم دل های جوانان پاک است لذا باید ببینیم وظیفه ما در قبال امام زمان ع چیست؟ اولین وظیفه آنست که امام را حاضر و ناظر بر خود بدانیم،
وی در خاطره ای از ایت الله بهجت گفت : یکی از معلمین ما می گفت سوالی داشتم و می خواستم از ایت الله بهجت سوال کنم، زودتر به درب منزل ایشان می رفتم که وقتی از منزل بیرون می اید سوال کنم، اما هر گاه از منزل بیرون می امد مردم می امدند و اطراف ایشان شلوغ می شد و نمی توانستم سوال کنم، چند روز رفتم و نشد. یک روز گفتم برای والدین ایت الله بهجت نذر صلوات کنم تا بلکه درست شود. صد صلوات فرستادم. مرحله بعد که رفتم وقتی از منزل بیرون امد بدون این که من کاری انجام بدهم نگاهی کرد و گفت شما سوالی داری.

امام جمعه کاشان گفت : از ایت الله بهجت سوال نمودند، ظهور امام زمان ع چه زمانی است؟ فرمودند، مهم این است، شما به این باور برسید که وقتی من با شما صحبت می کنم قبل از این که حرف من به گوش شما برسد امام زمان ع آنرا شنیده است، باید به این باور برسیم. امشب، شب ِنیمه شعبان است. باید از امام زمان درخواست کنیم و دعا کنیم برای ظهور

وی با ذکر داستانی گفت : صیاد شیرازی هرگاه از جبهه می امد خدمت ایت الله بها الدینی در قم می رسید. یک شب، صیاد شیرازی دیر وقت به قم رسید، مردد بودم منزل ایت الله بها الدینی بروم یا نه، گفتم می روم و یک تک زنگ می زنم اگر جواب دادند که می روم وگرنه بر می گردم، رفتم و تک زنگ زدم، فرزند ایت الله بها الدینی درب را باز کرد و خدمت ایشان رسیدم و دیدم وسایل پذیرایی را اماده کرده و منتظر من است، تعجب نمودم و سوال کردم؟ ایت الله بهالدینی فرمودند : همان خدایی که به ذهن شما القا کرد بیایی و تک زنگ بزنی به من هم القا نمود که وسایل پذیرایی را اماده کنم

امام جمعه کاشان گفت : ایت الله بهالدینی یک مدتی در قنوت نمازش دعای  ( اللهم کن لولیک ) می خواند، از ایشان  علت را سوال نمودند، فرمود امام زمان فرموده اند در قنوت نماز به من دعا کنید. و اگر دعای فرج را نمی خوانید حداقل ( اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِل فَرَجَهُم ) را بگوئید. در خواست و حاجت خود را از خدا بواسطه امام زمان بخواهیم. به هر کدام از ائمه یا امام زادگان متوسل بشویم،  نیاز ما از طریق امام زمان به ما داده می شود

امام جمعه کاشان بیان داشت : یکی از شاگردان مقدس اردبیلی می گوید : در یکی از شب ها در صحن مطهر حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام بودم. آن موقع قسمت عمده شب گذشته بود. در اثنایی که در صحن گردش می کردم، دیدم شخصی از مقابل من به طرف حرم منور امیرالمؤمنین علیه السلام می رود. وقتی نزدیک رفتم، دیدم استاد بزرگوارم ملا احمد اردبیلی است. خود را از وی پنهان نگاه داشتم تا این که به طرف درِ حرم آمد. در بسته بود، ولی به محض رسیدن او، باز شد و او وارد حرم گردید. شنیدم که سخن می گوید؛ مثل این که با کسی درگوشی حرف می زند. آن گاه از حرم بیرون آمد و در بسته شد. من هم پشت سر او رفتم، تا از شهر نجف خارج شد و به سمت مسجد کوفه رفت. من دنبال او بودم، ولی او مرا نمی دید. همین که وارد مسجد کوفه گردید، به سمت محرابی که حضرت امیر المؤمنین علیه السلام در آن جا شهید شد رفت و مدتی در آن جا ایستاد و سپس برگشت و از مسجد بیرون آمد و آهنگ نجف کرد. من هم چنان پشت سر او بودم تا این که به نزدیک مسجد حنانه رسیدیم. در آن جا سرفه ام گرفت، به طوری که نتوانستم خودداری کنم. وقتی صدای سرفه مرا شنید، برگشت و نگاهی به من کرد و مرا شناخت. پرسید: تو میرعلّام هستی؟ گفتم: آری. گفت: این جا چه می کنی؟ گفتم: از موقعی که شما وارد صحن مطهر شدید تاکنون همه جا با شما بوده ام. شما را به صاحب این قبر مطهر قسم می دهم آن چه امشب بر شما گذشت از اول تا آخر به من اطلاع دهید! گفت: می گویم، ولی به این شرط که تا من زنده ام، به کسی نگویی! وقتی به وی اطمینان دادم، فرمود: در پاره ای از مسائل علمی فکر می کردم و حلّ آن برایم مشکل می نمود. به دلم افتاد خدمت امیرالمؤمنین علیه السلام بروم و حلّ آن مشکل را از آن حضرت بخواهم. هنگامی که به درِ حرم رسیدم، چنان که دیدی درِ بسته به رویم گشوده شد و داخل حرم شدم و از خداوند خواستم که شاه ولایت جواب سؤالم را بدهد. ناگهان صدایی از قبر منور شنیدم که فرمود: به مسجد کوفه برو و از قائم ما سؤال کن؛ زیرا او امام زمان توست. من هم به کنار محراب آمدم و آن حضرت را آن جا دیدم. مسئله خود را پرسیدم و حضرت جواب آن را مرحمت فرمود و اینک به منزل برمی گردم.

حجت الاسلام حسینی گفت : درخواست از علی ع بود ولی امیرالمومنین به مقدس اردبیلی فرمود به امام زمان ع مراجعه کن و اساتید با استفاده از این داستان می گویند به هر کدام از ائمه یا امامزادگان متوسل بشویم ولی فیض باید از طرف امام زمان ع باشد.
امام جمعه کاشان در رابطه با پایان تاریخ و دوران آخرالزمان گفت : یکی از عقاید ما این است، امام زمان وقتی ظهور می کنند در بیت المقدس نماز جماعت اقامه می کنند و حضرت مسیح به ایشان اقتدا می کنند و اکثر مسیحیان با دیدن این صحنه با رغبت با مسلمان می شوند و به امام زمان اقتدا می کنند، وی با طرن این سوال که قدس چه موقع در اختیار مسلمانان قرار می گیرد گفت : هفتاد و پنجمین سالی است که اسرائیل غاصب تشکیل شده، با اوضاعی که در جبهه مقاومت ایجاد شده و اینکه خود اسرائیلی ها می گویند بخاطر بیداری مسلمانان که بر اثر انقلاب اسلامی ایران بوجود امده می گویند ما پنج سال اینده را نخواهیم دید

امام جمعه کاشان افزود : بنا بر تعبیر قران  ( إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيداً وَ نَرٰاهُ قَرِيباً ) انان می گویند، ظهور امام زمان دور است ولی ما اعتقا داریم زمان ظهور نزدیک است. لذا یک قدم برداریم تا خود را شبیه به امام زمان کنیم. ما باید بعنوان منتظر یک قدم برای اصلاح خود بر داریم و بقول ایت الله بهجت،. اولین قدم برای اصلاح، مواظبت از نماز است.

امام جمعه کاشان در رابطه با مواظبت از نماز گفت : پیامبر ص می فرماید، وقتی انسان خدا را ملاقات می کند باید پاک و طاهر باشد و در حکمت اعمال وضو می فرمایند : وضو گرفتن، يعني شستن صورت و دستها و مسح سر و پاها؛ شستن صورت، يعني خدايا هر گناهي كه با اين صورت انجام دادم آن را شستشو مي‏ كنم كه با صورت پاك به جانب تو عبادت كنم و با پيشاني پاك سر بر خاك بگذارم.
شستن دستها در وضو؛ يعني خدايا از گناه، دست شستم و گناهاني را كه با دستم مرتكب شده‏ ام، با شستن دست، آن را تطهير مي‏ كنم. مسح سر در وضو؛ يعني خدايا از هر خيال باطل و هوس خام كه در سر پروراندم، سرم را تطهير مي ‏كنم و آن خيالهاي باطل را از سر به دور مي ‏افكنم. مسح پا؛ يعني اگر این پا به جلسه گناه رفت توبه می کنم  و اين پا را از هر گناهي كه با آن انجام داده ‏ام تطهير مي ‏كنم. و بعد تکبیره الاحرام می گوئیم.

برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.