/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ سه شنبه ۱۶ اسفند
چاپ خبر
اقناع عقل و تحریک احساسات دو عامل مهم انجام کارها توسط انسان می باشد حجت الاسلام سید سعید حسینی در مراسم روز درختکاری با حضور مسئولین و تعدادی از دانش آموزان در مجتمع مدارس سما اظهار داشت : ایت الله مصباح ره می فرمودند، اگر انسان بخواهد یک کار اختیاری انجام بدهد باید عقلش قانع، و احساساتش تحریک شود.



حجت الاسلام سید سعید حسینی در مراسم روز درختکاری با حضور مسئولین و تعدادی از دانش آموزان در مجتمع مدارس سما اظهار داشت : ایت الله مصباح ره می فرمودند، اگر انسان بخواهد یک کار اختیاری انجام بدهد باید عقلش قانع، و احساساتش تحریک شود.

امام جمعه کاشان گفت : برای کاشت نهال توسط نوجوانان، جوانان و تک تک مردم، باید قاعده بالا اتفاق بیفتد یعنی هم عقل قانع و هم احساسات تحریک شود. باید فواید درختکاری را بدانیم تا با اشتیاق انرا عملی کنند.

وی در رابطه با فواید درختکاری افزود : کارشناسان عنوان می کنند اگر در زمینی درخت باشد حدود هفت دقیقه زمان می برد تا آب جذب زمین شود و اگر زمینی فاقد پوشش گیاهی و درخت باشد این مدت چهارساعت می باشد. و با توجه به کم آبی در کشور، این بهترین دلیل برای درختکاری توسط مردم است

امام جمعه کاشان در رابطه با تحریک احساسات برای کاشت نهال بیان داشت  :  موقعی که دنیا در پایان خود قرار دارد، و نشانه های آن پدیدار می شود ( إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ، آنگاه كه خورشيد به هم درپيچد و کدر شود ) و یا ( إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا، آنگاه كه زمين به لرزش شديد خود لرزانيده شود ) و این پایان آنقدر شدید و سخت است که هر موجودی که باردار است، حمل خود را سقط می کند. پیامبر ص می فرماید در این موقع که دنیا در حال پایان است، اگر نهالی در دست داشتید و در حال کاشت نهال بودید،. بکار خود ادامه دهید، و کاشت نهال را ادامه بدهید، پیامبر ص می فرماید: اگر دنیا در حال پایان است، اگر نهالی در دست داشتید و در حال کاشت نهال بودید،. بکار خود ادامه دهید ( إن قامَتِ السَّاعَةُ و فِی یَدِ أحَدِکم فَسیلَةٌ، فإنِ استَطاعَ أنْ لا یَقومَ حَتّی یَغرِسَها، فَلیَغرِسْها )



برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.