/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ يکشنبه ۲۱ اسفند
چاپ خبر
شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ملت ایران عامل بیداری مردم جهان و شناساندن کانون های ظلم به مردم در جهان است حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در دبیرستان پسرانه امام جواد ع در جمع دانش آموزان اظهار داشت: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ملت ایران عامل بیداری مردم جهان و شناساندن کانون های ظلم به مردم در جهان است.

حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در دبیرستان پسرانه امام جواد ع در جمع دانش آموزان اظهار داشت : در کتاب کامل الزیارات که ثواب زیارت ائمه را ذکر نموده، آمده است، شخصی از امام جواد ع سوال نمود، زیارت امام رضا ع در مشهد بیشتر است یا زیارت امام حسین ع در کربلا ؟ امام جواد فرمودند : زیارت پدرم افضل است. در مفاتیح الجنان، نقل می کند،. در روز قیامت منبری راذبرای پیامبر ص و ائمه قرار می دهند. منبری را هم پائین تر قرار می دهند برای پیامبران اولُوالْعزم، و روبروی این جایگاه ها، زائران چهارده معصوم قرار دارند. در این حدیث هم آمده زائران امام رضا ع از همه زائران نعمت و هدیه ی بیشتری از طرف خداوند دریافت می کنند. و لااقل بعد از نماز، سلامی به امام رضا عرض کنید

امام جمعه کاشان گفت : اراده خدا این است که همیشه هدایت در دسترس باشد، زمانی مردم حضوراً خدمت معصوم می رسیدند و سوالات خود را می پرسیدند اما امروز ما به امام معصوم با توجه به رحمت و مهربانی خدا دسترسی نداریم، و امام زمان غایب است. کارهای خداوند قانون دارد و در قران از قوانین خداوند به سنت تعبیر شده است. یکی از سنت های خداوند این است که اگر جان پیامبر ص و امام در یک شهر در خطر باشد، خداوند قانونی دارد بنام سنت هجرت، و موقعی که جان پیامبر در مکه به خطر افتاد، این قانون برای پیامبر اجرا شد و. خداوند دستور به هجرت پیامبر از مکه به مدینه را دادند. حال اگر جانِ امام نه در یک شهر بلکه در تمام شهرها در خطر باشد، خداوند قانون دیگری بنام سنت غیبت دارد و این سنت برای حفظ جان امام زمان ع جاری شده است.

حجت الاسلام حسینی افزود : سنتی بنام ظهور هم داریم،  و امام زمان ع بالاخره ظهور خواهد نمود. سوال این است، که ایا ما می توانیم، در ظهور تسریع ایجاد کنیم که زودتر انجام شود؟ جواب این است که ما می توانیم ظهور امام زمان را جلو بیندازیم.ما می توانیم ظهور را با دعا (  دعای فرج،. صلوات...) که سفارش خودِ امام زمان ع هم هست ( اَكثِروا الدُّعاءَ بِتَعجِیل الفَرَجِ فَاِنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم )  برای تعجیل در ظهور من زیاد دعا کنید که خود فَرَج و نجات شما است.و یار واقعی بودن برای امام زمان باشیم جلو بیندازیم.

امام جمعه کاشان در رابطه با اثر دعا در تعجیل فرج بیان داشت : حضرت یوسف در منطقه ای زندگی می کردند که فرعون ها بودند. حضرت یوسف فرعون زمان خود را خداپرست نمود و مردم هم خداپرست شدند اما موقعی که حضرت یوسف از دنیا رفت دوباره فرعون های بعدی انسان های بدی شدند . در کلام پیامبران امده بود اگر فرعون ها حاکم شدند چهارصد سال بعد پیامبری بنام حضرت موسی بعنوان منجی می اید که فرعون زمان خودش را شکست می دهد. وی در ادامه افزود : مردم در سختی و ظلم بودند، امام صادق ع می فرمایند، وقتی مردم متوجه شدند قرار است موسی بیاید شروع به دعا و گریه به درگاه خدا نمودند لذا خداوند 170 سال، ظهور حضرت موسی را کم نمود و امام صادق فرمودند،. شما هم می توانید.

حجت الاسلام حسینی در رابطه با یار واقعی بودن امام زمان گفت : یکی از ویژگی های یاران امام زمان این است که خدا شناس کامل هستند،. خداشناسی آنها بسیار قوی است ( يَعْرِفُونه حَقَّ مَعْرِفَتِهِ) مثلا در دعای جوشن کبیر که هزار اسم خدا امده است. یکی از اسامی  ( قدیر) است، خداوند قدرت فوق العاده دارد. . یا می گوئیم خدا علیم است، علیم یعنی این که، خداوند به انچه در ذهن شما و همه مردم می گذرد اگاه است. وقتی می گوئیم یاران امام زمان خدا را خوب می شناسند، یعنی به همین صفات خدا  ( قدیر، علیم ) اعتقاد دارند. موقعی مقام معظم رهبری در جمکران حضور یافتند، فرمودند به اطلاع ایت الله بهالدینی برسانید به دیدار او می رویم، سرتیم حفاظت حضرت اقا به منزل اقای بهاالدینی رفتند و پیام را دادند. لحظاتی بعد س تیم حفاظت با تیم حفاظت تماس گرفتند و انها گفتند حرکت کردیم و این مطلب به ایت الله بهاالدینی گفته شد اما ایشان گفتند اقا حرکت نکرده و هنوز در محراب است. سرتیم حفاظت تعجب نمود و دوباره تماس گرفت و گفت مگر شما حرکت نکردید و انها در جواب گفتند نه. خداوند علیم است و علم خود را به بعضی از بندگان خوب خود می دهد. هر کاری در هر کجا انجام بدهیم خدا می بیند.

وی در رابطه با قدرت خدا و باور یاران امام زمان به این قدرت در بیان داستانی گفت : وی افزود :  کارتر، ریاست جمهور امریکا، دستور حمله نظامی به ایران را صادر کرد،  امام ره در جواب به کارتر گفت، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.



برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.