/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ يکشنبه ۱۰ ارديبهشت
چاپ خبر
یک راه شناخت عظمت خدا، شناخت عظمت آفریده های خداست حجت الاسلام سید سعید حسینی در بازدید و دیدار با دانش آموزان دبیرستان پسرانه مرحوم زارع در رابطه با برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان اظهار داشت : یک راه شناخت عظمت خدا، شناخت عظمت آفریده های خداست.

 

حجت الاسلام سید سعید حسینی در بازدید و دیدار با دانش آموزان دبیرستان پسرانه مرحوم زارع در رابطه با برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان اظهار داشت : تکلیف، تکلیف کننده و تکلیف شونده، سه جزء وظیفه هر فردی است که به تکلیف می رسد، تکلیف کننده خداست، باید خدا را بشناسیم تا ارزش کار مشخص شود. عظمت خدا را باید بشناسیم. یک راه شناخت عظمت خدا، شناخت عظمت آفریده های خداست. وی در همین رابطه به داستان زینب عطاره اشاره نمود و گفت : روزی خانمی به نام زینب (( شغلش عطر فروشی بود)) خدمت پیامبر ص رسید و عرض کرد برای من بگو خداوند چقدر بزرگ و با عظمت است، پیامبر فرمود من مخلوق خدا را توصیف می کنم بعد خودت به بزرگی خدا خودت پی ببر، آنگاه فرمود، تمام ستاره هایی که شب در آسمان می بینی در نظر بگیر، همه این ستاره ها، مانند یک انگشتر هستند و زیر مجموعه آسمان اول ( آسمان اول را فرض کنید بیابان وسیع است)  پس آسمان اول مانند بیابان وسیعی است و نسبتِ ستارگان به آسمان اول « کحلقة فی فلات » مثل یک حلقه ای که در بیابان افتاده است. یعنی، ستاره ها مانند حلقه و اسمان اول مانند بیابان است. (( آیت الله مصباح برای توضیح بیشتر با توجه به علم فیزیک توضیح می دادند و می فرمودند، سرعت نور در ثانیه سیصد هزار کیلومتر است و امروز با پیشرفت علم و ساخت تلسکوپ های بسیار پیشرفته انسان توانسته است ستاره ها و کهکشان هایی که چهارده میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارند را شناسایی کنند. برای دریافت عظمت این مقدار جالب است بدانیم که اگر بخواهیم یکسال نوری را بدست بیاوریم باید : 360000 را ضربدر 60 ضربدر 60 ضربدر 24 و حاصل را در 365 ضرب کنیم که حاصل تمام اینها یکسال نوری می شود  )) بعد پیامبر ادامه دادند: اسمان اول در برابر آنچه که بالای آن است و آسمان دوم می باشد مثل حلقه ای در بیابان، و این دو  اسمان با هم با هر آنچه بر آنها و در آنها هستند در برابر آنچه که بالای آن که آسمان دوم است همچون حلقه ایست در بیابان، و به همین ترتیب  آسمان سوم در مقابل آسمان  چهارمی تا به آسمان هفتم برسد و آسمان هفتم نسبت به کرسی مانند حلقه است و کرسی نسبت به عرش خدا، و خداوند تمام این ها را با یک امر (( کُن، وجود باش )) بوجود آورده و اینها همه مخلوق هستند. لذا روایت داریم قبل از این که در نماز الله اکبر بگوئیم درباره عظمت خدا فکر کنیم، تا نماز ما متفاوت شود. لذا تکلیف کننده، این عظمت را دارد 

امام جمعه کاشان درباره تکلیف شونده گفت : خدا موجودات فراوان و گوناگونی دارد، فرشتگان هستند که در هفت اسمان وجود دارد که یک فرشته انرا معرفی می کنیم بنام ملک الموت ( عزرائیل) این فرشته برای مومن فوق العاده زیبا و مهربان است. در شب معراج پیامبر ص که به اسمان رفتند. در معراج پیامبر ص چیزهای بسیاری را دیدند از جمله این فرشته را ،  پیامبر ص دیدند جلو ملک الموت تابلویی بود که به ان دقیق نگاه می کرد، پیامبر سوال کرد این تابلو چیست؟ عزرائیل فرمود، تابلو عمر موجودات می باشد، من هر روز پنج نوبت به خانه همه سر می زنم. ببینید چه احاطه ای دارد. هشت میلیارد انسان داریم. حیوانات را الان کار نداریم. این پنج باری که عزرائیل سر می زند موقع نماز است ( صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشا ) تا ببیند انسان اول وقت به نماز ایستاده یا نه؟ اگر اول وقت به نماز بایستد ملک الموت می گوید، من سه قول به او می دهم، 1 _ جان او را راحت می گیرم. وی با بیان روایتی گفت : امام‌ جعفر صادق‌ (ع) نقل میکند كه‌ چشم‌ دردی برای أمیرالمؤمنین‌ (ع) پدید آمد. رسول‌ خدا (ص)‌ برای عیادت‌ آنحضرت‌ تشریف‌ آوردند و دیدند كه‌ أمیرالمؤمنین‌ از شدّت‌ درد فریاد میكشد. رسول‌ خدا (ص) فرمودند: یا علی! دردِ چشمت زیاد است یا صبرت کموشده است ؟ أمیرالمؤمنین‌ (ع) عرض‌ كرد: یا رسول‌ الله‌ در مدّت‌ عمر من‌ دردی بدین‌ شدّت‌ عارض‌ من‌ نگردیده‌ است‌. پس‌ رسول‌ خدا فرمودند: ای علی! ملك‌ الموت‌ چون‌ برای قبض‌ روح‌ كافر حاضر میگردد با او سیخی‌ است‌ از آتش‌، که با آن روح‌ او را میگیرد. و به‌ اندازه‌ای بر آن‌ كافر دشوار است‌ كه‌ از شدّت‌ آن‌ جهنّم‌ بفریاد آید. أمیرالمؤمنین‌ (ع)‌ برخاسته‌ و نشستند، و گفتند: ای رسول‌ خدا! این‌ حدیث‌ را برای من‌ تكرار كن‌؛ چراکه این‌ گفتارت‌ موجب‌ شد درد خود را فراموش‌ كردم‌. . انسانی که کافر باشد مانند ترامپ و نتانیاهو، این عذاب را دارد. اما برای مومن، مانند آنست که گل زیبا را استشمام نماید. این قدر انسان مومن راحت جان می دهد. 2 _ شیطان را از او دور میکنم. یکی از کارهای شیطان، لحظه جان دادن افراد، این است که نگاه می کند ان شخص به چه چیزی علاقمند است.

شیطان از علاقمندی انسان ها استفاده می کند و نمی گذارد ان شخص شهادتین را بگوید،  چون،  وسیله مورد علاقه فرد را جلو چشمش می آورد و می گوید اگر شهادتین را بگویی، چیزی را که دوست داری از بین می برم  3 _ خودم، ( عزرائیل) شهادتین را به او تلقین می کنم. این یک موجود از موجودات خداست که اینقدر احاطه دارد. خداوند موجود دیگری بنام جن دارد. عمر اجنّه طولانی است. علامه طباطبایی می فرمود : بعضی از اجنه که خدمت من رسیدند، به من گفتند ما در طایفه ما اهل سنت وجود ندارد. یا شیعه هستند یا کافر،. سوال کرد چرا؟ گفتن چون پیرمردهای ما عمر 1400 و اندی سال دارند و غدیر را به چشم خود دیده اند که پیامبر ص علی ع را خلیفه خود قرار داده است. و فرموده است ( مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ ). جن های خوب هم داریم که روز عاشورا برای کمک امام حسین ع به کربلا امدند. یکی از این جن ها که منحرف شد اسمش ابلیس است. شیطان به خدا گفت سالیان زیادی برای تو عبادت کرده ام ولی بر ادم سجده نکرده ام لذا  بخاطر عبادت های خودم از تو در خواست دارم تا روز قیامت عمر مرا طولانی کنی، ولی خدا گفت، به تو مهلت می دهم تا روز وقت معلوم، وقت معلوم یعنی، روز ظهور امام زمان ع . در روایت داریم در زمان ظهور، امام زمان ع گردن شیطان را می زند يَضْرَبْ عُنُقَهُ»

وی گفت : موجود دیگر خداوند انسان است. قدر تکلیف شونده را می خواهم بدانید. خدا فرمود : می خواهم در تمام هفت عالم برای خودم جانشین تعیین کنم. مانند دنیا که روئسا برای خود معاون دارند. فرشته ها و همه مو جودات مایل بودند که جانشین از میان انها باشد. اما خداوند جانشین خود را از انسان ها انتخاب نمود. انسان کامل، انسانی که هیچ گناهی نمی کند، سردسته و گل سرسبد این انسان ها که معصوم هستند حضرت محمد ص می باشد. پیامبر ص جانشین خدا شد.

امام جمعه کاشان گفت : خداوند پیامبر را فرستاد که هشت میلیارد انسان را هدایت و از دست شیطان نجات بدهد. در صحیفه سجادیه، امام سجاد ع می فرمایند : برای همه دو دعوت نامه می اید. یکی از طرف خدا و یکی از طرف شیطان. نتیجه دعوت نامه خدا، بهشت است و نتیجه دعوت نامه شیطان جهنم است و بعضی انسان ها با وجود این که نتایج این دعوت نامه ها را می دانند اما دعوت نامه شیطان را قبول می کنند.

حجت الاسلام حسینی چند خواسته شیطان را نام برد و گفت : شیطان می گوید مشروب بخورید، خدا، پیامبر و قران می گوید مشروب نجس و حرام است نخورید. خدا به خانم ها می گوید، حجاب داشته باشید ولی شیطان می گوید حجاب نداشته باشید. شیطان می گوید،. نماز، بی نماز، راحت باشید، خدا می گوید به پدر و مادر و معلم احترام بگذارید و صدای خود را برای والدین بلند نکنید اما شیطان می گوید احترام نگذارید. 

امام جمعه کاشان در رابطه با تکلیف شونده گفت : تکلیف یعنی، ما در بین این دو دعوت نامه، دعوت خدا را گوش کنیم. و دعوت نامه شیطان را خط بزنیم. وی در رابطه با مهربانی خداوند گفت : اگر انسان کارهایی را که گفته انجام ندهید و حرام است اگر ما انجام دادیم، خدا به ما فرصت می دهد تا انسان توبه کند. در روایت داریم خداوند هفت ساعت گناهی را که انجام داده ایم را به فرشته ها گفته ننویسند. ولی اگر کار خوبی انجام دادید بلافاصله می نویسند. مانند همین کار خوبی که الان دارید انجام می دهید و نشسته اید و در رابطه با قران و تکلیف مطالبی را گوش می کنید.این در کارنامه عمل ما هست. اگر فکر گناه به ذهن ما بیاید. اصلا فرشته ها نمی نویسند ولی فکر کار خوب را می نویسند. الان در ذهن خود بیاورید که رفتید منزل به پدر و مادر خود سلام می کنیم، فرشته ها می نویسند. این مهربانی خداست. کار بد با توبه پاک می شود هر موقع که یادت امد و واقعا پشیمان شدی و توبه نمودی، گناه پاک می شود، چنان پاک می شود مانند این که فرشته ها فراموش می کنند و چیزی باقی نمی ماند که انها بخواهند بر علیه ما شهادت بدهند 

امام جمعه کاشان گفت : همانطور که حرف خدا و پیامبر ص را گوش می دهیم. امروز هم وظیفه داریم و باید به حرف امام زمان ع گوش دهیم و چون او غایب است باید حرف نایب امام زمان ع را گوش کنیم. این تکالیف را از کجا بفهمیم که چگونه باید انجام دهیم،  نماز، روزه، خمس و کلاً  فروع دین را چگونه باید انجام دهیم. این را اصطلاحا می گوئیم جانشینان عام امام زمان ع، مراجع تقلید برای ما مشخص می کنند و از انها یاد می گیریم که یکی از مراجع تقلید مقام معظم رهبری است که هم احکام فردی را یاد ما می دهد و هم کشور را اداره می کند. وی گفت : خوب درس بخوانید تا متخصص ترین شوید. احکام دین را عمل کنید و دشمن را بشناسید.خداوند در قران می فرماید شیطان جن و انس داریم  یکی از دشمنان ابلیس و شیطان است. شیطان انسانی هم داریم مانند بایدن و ترامپ.

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.