/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ سه شنبه ۱۲ ارديبهشت
چاپ خبر
هر کس در دنیا علمی را بیاموزد و بخاطر خدا به دیگران یاد بدهد، روز قیامت به تنهایی یک امت محشور می شود. و معلمان مصداق ان هستند حجت الاسلام سید سعید حسینی همزمان با شهادت علامه مطهری و روز معلم با حضور در دبیرستان دخترانه شهید سید حسین اعتماد الحسینی و دیدار با دانش آموزان اظهار داشت: هر کس در دنیا علمی را بیاموزد و بخاطر خدا به دیگران یاد بدهد، روز قیامت به تنهایی یک امت محشور می شود. و معلمان مصداق ان هستند.

حجت الاسلام سید سعید حسینی همزمان با شهادت علامه مطهری و روز معلم با حضور در دبیرستان دخترانه شهید سید حسین اعتماد الحسینی و دیدار با دانش آموزان اظهار داشت : به جهت نام دبیرستان ابتدا قسمتی از وصیت نامه شهید را با هم مرور می کنیم : شهید در وصیت نامه خود می نویسد : امام حسین ع می فرماید انکه جان داد، خود جان گرفت، برای مسلمانان عزیز نمی گویم امام خمینی را تنها نگذارید چون خدا و امام زمان با او هستند.
امام علی(ع) پس از قرآن به نیزه کردن سپاه معاوه تنها نماند بلکه آنها تنها شدند که امام را رها نمودند و عقوبت تنها را کشیدند. حال فریاد می زنم مسلمین! حواسها راجمع کنید ، خودتان را تنها نیابید که این تنهائی زیان آور و جبران ناپذیر خواهد بود. خدایا ! من نتوانستم دِینِ خودم را نسبت به این رهبر ادا نمایم ، لذا خدمتش درود و سلام می فرستم، دفاع از دین مبین اسلام دفاع از آزادی است، دفاع از حق و میهن است نه جنگ احساسات، لذا مواظب باشید اگر کمکی نمی کنید حداقل پا روی خون شهدا نگذارید، گذشت را در همه زمینه ها فراموش نکنید اهل گذشت باشید، حفظ ابرو و شخصیت خانوادگی حفظ کنید. حتما به اقوام سرکشی کنید مخصوصا انهایی که بیشتر نیاز به دید و بازدید دارند، به همه به احترام نگاه کنید به قران و دعا رو بیاورید و سرباز مخلص ولایت باشید.

امام جمعه کاشان در بیان مقام و جایگاه معلم گفت : با توجه به ایه قران، اولین معلم خداوند است، ( وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ) خداوند همه اسماء را به آدم ع تعلیم داد. در دعای جوشن کبیر، در ماه رمضان هزار اسم خداوند را می خوانیم. هر یک از اسما خداوند کاری در عالم انجام می دهد. یک اسم خداوند، (  مُحیی) است،  زنده کننده. تمام کسانی که به دنیا می ایند با این نام خداوند حیات می گیرنند، اسم دیگر خداوند ( مُمیت) است به معنی میراننده. فرشته مرگ که جان انسان ها را می گیرد مظهر این نام خداوند است ( رَزّاق ) هر کسی دارد در دنیا رزق و روزی می خورد خداوند روزی او را می دهد. نام دیگر خداوند ( شافی ) است. خداوند  شفا دهنده است . اسماالله  موجودات هستند که تاثیر دارند در عالم. دومین معلم پیامبر ص است. ما معتقدیم، 124 هزار پیامبر داریم که بعضی از انها مقام بالاتری دارند و به انها رسول می گوئیم. که تعداد این ها 313 نفر هستند و در بین این 313 نفر، پنج نفر اولوالعزم ( صاحبان عزم قوی ) هستند. و در بین این پنج نفر، با فضیلت ترین پیامبر اعظم (  تعبیری که خداوند آورده است ). در دعای شب مبعث، این تعبیر آمده است. ( اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُکَ بِالتَّجَلِی الاَْعْظَمِ فی هذِهِ اللَّیْلَةِ ) تجلّی اعظم خدا، یعنی بالاترین جلوه خدا.بعد هر کسی که شغل پیامبری را ادامه دهد. مانند معلمان. در ذیل پیامبر ص دوازده امام قرار می گیرد. شغل معلمان،. شغل خدا و پیامبر اکرم ص است

حجت الاسلام حسینی گفت : روز قیامت، جایگاه معلم کجاست؟ پیامبر ص می فرماید : هر کس در دنیا علمی را بیاموزد و بخاطر خدا به دیگران یاد بدهد، روز قیامت به تنهایی یک امت محشور می شود. تعبیر امت در قران برای حضرت ابراهیم امده است ( إِنَّ إِبْرَاهِيمَ كَانَ أُمَّةً قَانِتًا ) و حضرت امام ره برای شهید بهشتی ره این تعبیر را بکار بردند. بهشتی یک ملت بود برای ملت ما. یک امت بودن یا ملت بودن یعنی چه؟ در تفسیر قران جواب آن امده است. فرض کنید و فضائل ملت ایران را در نظر بگیرید : دانشمند، با گذشت، اهل صله رحم، با ایمان، شجاع، با غیرت، با محبت و مهربان، با وفا... این ها بخشی از فضایل مردم ایران است. وقتی می گویند یک فرد، یک امت محشور می شود، یعنی تمام فضایل، ان ملت برای او حساب می شود. در بین شغل ها، خداوند شغلی را برای فردی در نظر بگیرد که روز قیامت یک امت حساب شود. این عظمت معلمان است

امام جمعه کاشان در توصیه هایی به دانش آموزان گفت : 1 _ شما باید حداکثر تلاش را انجام دهید برای تحصیل علم. متخصص شوید. در زمان پهلوی ها، رضا شاه و محمد رضا، سازمان ملل آمار داد و اعلام نمود ، نرخ سواد زنان در ایران در بین دویست کشور جهان، در رتبه 199 جهان بود. یک کشور بعد از ما قرار داشت، اما در نظام اسلامی، سازمان ملل اعلام نمود، نرخ سواد زنان ایران رتبه اول دنیا را دارند. این زحمات معلمان و تلاش شما می باشد. پس توصیه اول من علم آموزی است. تلاش کنید به قله علم برسید 2 _ توصیه دوم، ایمان و دین داری  است. دین خود را حفظ کنید. تمام پیامبران و معلمان ، برای تزکیه و تعلیم امده اند. تزکیه، یعنی پاک کردن روح از بدی ها. صفات بخل، حرص، حسد، بدچشمی،. بد زبانی، برهنگی و بی حجابی، پیامبران امده اند که این صفات را از ما دور کنند. گوهر دین را در وجود خود تقویت کنید.

کسانی در سن شما، ( متوسطه دوره اول) هستند که نماز که می خوانند بخاطر دوری از گناه بعضی وقت ها در قنوت نماز، چشم انها به باطن عالم باز می شود. چشم برزخی، دارند. چه کسانی انسان هستند پیدا می کنند. گوهر دین را که در خود تقویت کردید دعای شما مستجاب می شود. دعا کنند، بیمار شفا پیدا می یابد، چشم، گوش، زبان و دامن خود را از گناه حفظ کنید

امام جمعه کاشان در توصیه سوم گفت : دشمن را بشناسید. تمام تلاش پیامبر ص و قران این است که عاقبت ما خیر و خوشبخت و سعادتمند شویم اما دشمن قسم خورده ای داریم بنام ابلیس که گفته نمی گذارم انسان سعادتمند شود. قسم یاد نموده که همه را بدبخت و گمراه می کند ( فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ ) علاوه بر شیاطین جن، مانند ابلیس. شیاطین انس هم داریم مانند رسانه های دشمن و صهیونیست که حق را جای باطل و باطل را جای حق می نشانند و به ما نشان می دهند و خداوند در سوره ناس به ان اشاره نموده است  ( قُلْ أَعُوذُ بِرَ‌بِّ النَّاسِ ﴿١﴾ مَلِكِ النَّاسِ ﴿٢﴾ إِلَـٰهِ النَّاسِ ﴿٣﴾ مِن شَرِّ‌ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ ﴿٤﴾ الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ‌ النَّاسِ ﴿٥﴾ مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ ). دشمن را بشناسید.



برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.