/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۱ آبان
چاپ خبر
خدا می فرماید در کارهای خوب از همدیگر سبقت بگیرید حضور در مدارس - 1402/8/10 _ جلسه سی و هفتم _ آیه 148 سوره بقره

حجت الاسلام حسینی در جمع دانش آموزان دبستان دخترانه مرحوم تولیت گفت : خداوند در ایه 148 بقره می فرماید : «... فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ ۚ أَيْنَ مَا تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعًا ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ » در کارهای خیر با هم مسابقه بدهید. هر کجا باشید خدا شما را می اورد.  « منظور امدن 313 یار امام زمان که در کنار کعبه جمع می شوند  » حدیثی درباره یاران امام زمان ع دا یم. امام زمان ع با 313 نفر کار اصلی خود را شروع می کند. ما چکار کنیم یار امام زمان بشویم؟ اگر انسان می خواهد یار امام زمان شود باید در کارهای خیر بر دیگران سبقت بگیرید.

وی در بیانن مصداق چند کار خوب گفت : نیکی به پدر و مادر، که بسیار مهم است. من همیشه برای بچه ها مثالی می زنم، می گویم، یک ساختمان سی طبقه را در نظر بگیرید، با پله می توانید تا طبقه اخر بروید. و همچنین با آسانسور، اگر کارهای خوب ما معمولی باشد، ترقی ما به سوی مراتب بالا مانند بالا رفتن از پله است، ولی هر کسی به پدر و مادرش بیشتر مهربانی کند، خداوند طبقه طبقه او را بالا می برد مانند آسانسور. وی با ذکر خاطره ای گفت :  دشمنان امام خمینی را از ایران به مدت هشت ماه به ترکیه، چهارده سال به عراق و شش ماه به نوفل لوشاتو در فرانسه تبعید کردند . بعد از 15 سال امام می خواهد به ایران بر می گردد. پدر امام شهید شده بود  جهت استقبال برادر امام داخل هواپیما می رود. برادر  مانند پدر احترام دارد. امام فرمود، اول برادرم باید برود و من پشت ایشان می ایم  همه گفتند، شما رهبر هستید و خبرنگاران و دوربین منتظر شما هستند ولی امام قبول نکرد، قرار شد برادر امام از هواپیما پائین بیاید و بعد از او امام تنها بیاید. نیکی به پدر و مادر این است که پای خود را جلو انها دراز نکنیم. بچه های مودب صدای خود را برای پدر و مادر بلند نمی کنند. بچه های مودب برای کار کردن برای پدر و. مادر از هم سبقت می گیرند

امام جمعه کاشان، درس خواندن را هم یک کار خوب دانست و گفت : مقام معظم رهبری فرمودند، خوب درس بخوانید، شما خانم ها باید باسواد بشوید و به مراتب عالی برسید، در هر شغلی مانند  معلم، استاد دانشگاه، مادر باسواد، خانم حوزوی باسواد یا دکتر، وارد شدید باید باسواد باشید. خدا در قران می فرماید، مومن دو گونه است، مومن باسواد، مومن بی سواد. خدا بخاطر ایمان مومن بی سواد او را یک درجه بالا می برد اما اگر مومن، با سواد بود، او را بصورت درجات بالا می برد.  « يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ » درجات بالای خدا مانند درجات دنیوی نیست. فاصله یک درجه با درجه بالاتر در اخرت، فاصله اش از زمین تا اسمان است.

وی کار خوب دیگر را عبادت دانست و گفت : نماز، از مصادیق عبادت است. تلاش کنید در بحث نماز، نماز شما قضا نشود. در همان ساعتی که خدا فرموده، بخوانید. وی گفت : مردی برای رفتن به تجارت نزد امام صادق ع امد تا استخاره نماید، استخاره مشورت با خداست. استخاره بد امد. اما مرد به ان تجارت رفت و یک ماه بعد نزد امام صادق امد و گفت، به ان سفر تجاری رفتم و اتفاقا سود خوبی هم داشتم ولی شما گفتید استخاره بد است. امام گفت درست است، اما یادت هست یک روز در این مسافرت نماز تو قضا شد. امام گفت درست است سود خوبی کردی، اما اگر تمام طلاهای دنیا را داشته باشی و همه را به فقرا انفاق کنی و بخدا بگویی نماز قضا صبح مرا از کارنامه عمل من پاک کن و نماز اداء و به موقع بنویس. مرحله بعد این است که نماز ما اول وقت باشد. خواندن نماز اول وقت ، یکی از معانی سبقت گرفتن در خیرات است. ایه ای در قران داریم که می فرماید، خدا عمل صالح را بالا می برد، برای عمل صالح باید نیئت ما خدایی باشد. اگر نماز را اول وقت بخوانید در کنار نماز امام زمان بالا می رود. چون نماز امام زمان خالص است و به بالا می رود لذا نماز ما به طُفیلی نماز امام بالا می رود.

وی حجاب را نمونه دیگری از عبادت را حجاب دانست و بیان داشت : دشمنان با حجاب بد هستند. دشمنان از صد سال قبل با همین چادر، مقنعه، روسری، مانتو، بد هستند. قبل از انقلاب شاهی بود که محمد رضا نام داشت و اسم پدرش رضا خان بود. هر دو با حجاب بد بودند اما روش انها فرق داشت روش رضا خان این بود که به پلیس ها گفته بود در خیابان ها روسری و چادر  را از سر خانم ها بکشید 1314 تا 1320. از این روش استفاده شد. هفت سال هیچ خانمی حق نداشت در خیابان با حجاب باشد. ایت الله مشکینی ره گفت، خودم دیدم، پلیس ها روبروی حرم، حجاب خانمی را کشیدند و او برای حفظ خودش وارد مغازه ای شد و مخفی شد .

وی با ذکر خاطره ای گفت : پدربزرگ آیت الله سیستانی دوست داشت امام زمان را ببیند، و برای دیدن امام زمان اربعین می گرفت، یعنی یک کار خوب مانند زیارت عاشورا را چهل بار می خواند، یک روز به او. گفتند اگر می خواهی امام زمان ع را ببینی، الان در فلان خانه بالای بالین خانمی است که در حال فوت است، به انجا رفتم مشاهده کردم که حضرت ولی‏عصر امام زمان علیه السلام، در یکی از اتاق‏ های آن خانه، تشریف دارند و در آن اتاق، جنازه ‏ای را مشاهده کردم که پارچه ‏ای سفید روی آن کشیده بودند .وقتی که من وارد شدم و اشک‌ریزان سلام کردم، امام زمان(عج) فرمودند:  چرا این گونه به دنبال من می‏گردی و این رنج ‏ها را متحمل می‏شوی؟! مثل این باشید (اشاره به آن جنازه کردند) تا من به دنبال شما بیایم".بعد فرمود: «این، بانویی است که در دوره‌ی‏ بی‌حجابی (دوران رضاخان پهلوی)، هفت ‏سال از سال 1314 تا 1320از خانه بیرون نیامد تا مبادا نامحرم او را ببیند. مبارزه با حجاب توسط محمد رضا به گونه ای دیگری بود او با استفاده از مجلات، تئاتر، سینما حجاب را مورد حمله قرار داد و وضع حجاب بسیار بد شد  اما به لطف خدا امام خمینی ره قیام نمود و وضعیت حجاب خوب شد و اگر بد حجابی یا بی حجابی می بینید انها کم هستند. از شما خواهش می کنم، سعی کنید موهای شما پیدا نباشد.

حجت الاسلام حسینی گفت : یکی از کارهای خوب دیگر این است که با ظالم دشمن و بد باشیم. امام علی ع این را گفته است. وقتی امام علی ع در سحر ماه رمضان با شمشیر ضربت خوردند، وصیت کردند با ظالم دشمن باشید. امروز بزرگترین ظالم، امریکا و اسرائیل هستند. بیست و چهار روز است، اسرائیل دارد غزه در فلسطین را بمباران می کند. نود درصد سرزمین فلسطین را اسرائیلی ها اشغال کردند و هفت میلیون فلسطینی را بیرون کردند و ده درصد سرزمین فلسطین در اختیار فلسطینی هاست که نصف ان در اختیار مردم غزه و نصف دیگر ده درصد در اختیار حکومتی است که دوست اسرائیل است. 75 سال است اسرائیل دارد فلسطینی ها را اذیت می کند. لذا مردم غزه عملیات کردند. اسرائیل در طول 75 سال 33000 کودک را کشته  که در این بیست و سه روز 3000 کودک را کشته است. خیلی هست. 3000 کودک یعنی هر ده دقیقه یک کودک، یک ساعت شصت دقیقه است که تقسیم بر ده کنیم 6 می شود، یعنی هر ده دقیقه یک کودک، یک روز بیست و چهار ساعت است، یعنی 144 کشته در 24 ساعت. در ده روز 1440 کودک و در بیست روز 2880 کودک کشته شده است. و الان بیست و چهار روز است. چقدر ظالم است

امام جمعه کاشان گفت : بدتر از اسرائیل، امریکا می باشد.  می گوید اگر اسرائیل هم وجود نداشت من ان را درست می کردم. لذا در روز سیزده ابان امسال، همه شما در راه پیمایی شرکت می کنید و در صبح گاه مدرسه و الان هم بگوئید، مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.