/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ سه شنبه ۴ بهمن
چاپ خبر
کامل ترین دین اسلام است و نباید بر خلاف عقل در ادیان گذشته توقف کنیم حجت الاسلام سید سعید حسینی در پاسخ به این سوال که طبق ایات قران، هر پیامبری با زبان قوم خودش مبعوث شده است پس باید ایرانی ها به دین زردتشت پایبند می ماندند و نباید به آئین اسلام ایمان می آورد اظهار داشت : ایه قران که می فرماید ما هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر به لسان قومش، ( وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ بِلِسانِ قَوْمِهِ) یعنی محل مبعوث شدن پیامبر، متناسب با لسان قوم خود بود، این آیه نمی فرماید محدوده نبوت و رسالت ان نبی محدود است به ان منطقه ای که در انجا مبعوث شده است. در مورد پیامبر هم همین گونه است ایات فراوانی داریم که می فرماید پیامبر مبعوث شده است نه برای مکه و شبه جزیره حجاز، بلکه برای للعالمین نذیرا،. برای تمام جهانیان نذیر است. این تعبیر برای کره زمین هم نیست، برای تمام عوالم است.

حجت الاسلام سید سعید حسینی در پاسخ به این سوال که طبق ایات قران، هر پیامبری با زبان قوم خودش مبعوث شده است پس باید ایرانی ها به دین زردتشت پایبند می ماندند و نباید به آئین اسلام ایمان می آورد اظهار داشت : ایه قران که می فرماید ما هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر به لسان قومش، ( وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ بِلِسانِ قَوْمِهِ) یعنی محل مبعوث شدن پیامبر، متناسب با لسان قوم خود بود، این آیه نمی فرماید محدوده نبوت و رسالت ان نبی محدود است به ان منطقه ای که در انجا مبعوث شده است. در مورد پیامبر هم همین گونه است ایات فراوانی داریم که می فرماید پیامبر مبعوث شده است نه برای مکه و شبه جزیره حجاز، بلکه برای للعالمین نذیرا،. برای تمام جهانیان نذیر است. این تعبیر برای کره زمین هم نیست، برای تمام عوالم است.

نکته دیگری که در سوال مطرح کرده اند این است که در ایه قران، می فرماید اگر این قران را بر بعض الاعجمین نازل می کردیم، اعراب حجاز به ان ایمان نمی اوردند ( وَ لَوْ نَزَّلْناهُ عَلى‌ بَعْضِ الْأَعْجَمِينَ، فَقَرَأَهُ عَلَيْهِمْ ما كانُوا بِهِ مُؤْمِنِينَ)، پس قران اگر بر عرب نازل شده، پس مختص عرب است همانگونه که ایه می فرماید اگر قران بر غیر عرب نازل می شد، اعراب ایمان نمی اوردند، در پاسخ به این سوال باید گفت : ازاین ایه این استفاده نمی شود که قران مخصوص اعراب است، بلکه این ایه، در واقع یک توبیخ است به مردم مشرک حجاز که شما اگر این قران، غیر عربی بود به ان ایگان نمی اوردید، شما لجوج و عنود بودید و زیر کلام حق نمی رفتید و در غیر عرب این ها وجود نداشت و ایمان اورده اند، چناچه  در بین یاران پیامبرص،. سلمان فارسی، بلال حبشی و اویس قرنی بودند 

وی افزود : این که هر کسی باید در این زمان به پیامبر خودش ایمان بیاورد،. کلام درستی نیست و اگر هم به قران استناد می کنند ( إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ الَّذِينَ هادُوا وَ النَّصارى‌ وَ الصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ‌) کسانی که ایمان آوردند، کسانی که یهودی و مسیحی شدند و کسانی که پیرو حضرت یحیی هستند، این ها نزد خدا اجر دارند، بعضی به استناد به این ایه می گویند وظیفه یهودی انست که یهودی باشد و همینطور بقیه افراد به دین خود باشند. در جواب می گوئیم، اگر به تفسیر رجوع کنید مثلا به تفسیر نور اقای قرائتی جلد اول ص 126،. می گوید : سلمان فارسى به رسول اكرم ص گفت: دوستان من كه اهل ايمان و نماز بودند، ولى شما را نديدند تا به شما ايمان بياورند، وضع آنها در قيامت چگونه است؟ يكى از حاضران جواب داد: اهل دوزخند. ولى اين آيه نازل شد كه هر كدام از پيروان اديان كه در عصر خود بر طبق وظايف و فرمان الهى عمل كرده‌اند، مأجورند. البتّه اين آيه نمى‌تواند دستاويزى براى ماندن در يهودي و مسيحي و زردتشتی باشند. و قرآن، اهل كتاب را به اسلام دعوت نموده است. 

وی در پایان گفت : اگر بر اساس عقل هم بخواهیم پیش برویم، عقل می گوید انسان وقتی کلاس اول بود،. سال بعد دوباره کلاس اول نمی نشیند هر سال به کلاس بالاتری می رود. این خلاف عقل است که کسی بگوید من دوازده سال می خواهم درس بخوانم و هر دوازده سال می خواهم کلاس اول باشم. خداوند انبیا را بر اساس فهم مردم طبقه بندی کرده، انبیا متناسب نازل شده اند تا به کامل ترین دین رسیده، بعضی از برادران زردتشتی به من گفته اند که ما اوستا و قران را با ترجمه خوانده ایم،  معارف قران در اوج و برتری هست و با مطالب اوستا اصلا قابل مقایسه نیست،. در زمان و مقطع خودش مناسب، اما توقف در آن خلاف عقل است

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.