/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ دوشنبه ۳ بهمن
چاپ خبر
شش سوال، شش پاسخ در دیدار با جمعی از جوانان، تلاش و دغدغه من بیانیه گام دوم است حجت الاسلام حسینی در دیدار با جمعی از جوانان و تشکل ها شهرستان کاشان ضمن تبریک ماه رجب و ایام الله دهه فجر به سوالات انان پاسخ داد

حجت الاسلام حسینی در دیدار با جمعی از جوانان و تشکل ها شهرستان کاشان ضمن تبریک ماه رجب و ایام الله دهه فجر به سوالات انان پاسخ داد، وی در پاسخ به این سوال که اهداف و برنامه های عملی و کاربردی شما در منطقه کاشان و راهکارهای اجرایی ان چیست و. چه کارهایی انجام داده اید اظهار داشت : با توجه به  فرامین حضرت اقا در حکم انتصاب  اینجانب به نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان که فرموده اند، 1 _  از شما انتظار دارم با همه توان در خدمت نیازهای معنوی و فکری و اجتماعی آنان بوده 2 _ و بویژه جوانان عزیز را با زبان و عمل در جهت اعتلای دینی و انقلابی کمک نمائید. 3 _ تکریم خانواده‌های معزَّز شهیدان و ایثارگران وظیفه‌ی همیشگی همه‌ی ما است و لازم است به آن توجه ویژه نمائید. 4 _  محتوای خطبه‌های نماز جمعه و دیگر نشستهای دینی و تبلیغی را به‌گونه‌ی شایسته ارتقاء دهید، و 5 _ رفتار مردمی را شیوه‌ی همیشگی خود قرار دهید یکی از مواردی را که پیگیری و اصرار نموده ام، تشکیل اندیشکده یا مجموعه ای متشکل از اندیشمندان حوزه و دانشگاه و جوانان است که دو کار را انجام دهند، اول چگونگی اجرا و پیگیری فرامین حضرت اقا و ضمنا پیگیری بیانیه گام دوم، که در هر دو مورد معاونت فرهنگی و اجتماعی دفتر جلسات متعددی با صاحب نظران حوزه و دانشگاه و همچنین بعضی از افراد صاحب تجربه در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی برگزار نموده اند و ایده ها و راهکارها اخذ گردیده، بخشی از ان چاپ و در اختیار افراد گذاشته شده تا نظرات نهایی را جمع بندی نمایند، ضمنا در رابطه با توصیه های هفت گانه حضرت اقا در بیانیه گام دوم قرار شده با همکاری دانشگاه ها ماموریت های دستگاه های علمی و اجرایی مطابق با توصیه های بیانیه استخراج و عملیاتی گردد، ضمنا در سبک زندگی که حضرت اقا توصیه نموده اند با همکاری مشاورین در رابطه با کاهش طلاق جلسات و عملیات اجرایی خوبی برگزار شده است

امام جمعه کاشان در پاسخ به سوال دوم و چگونگی ارتباط با دانش آموزان و دانشجویان  افزود : ارتباط با جوانان را با جدیت دنبال می کنم و به دفتر هم گفته ام اولین جلسه من هر روز صبح دیدار از مدارس و دانش آموزان باشد و این رویه را هر روز انجام داده ام و تا کنون حدود هشتاد مدرسه را بازدید نموده و برای دانش آموزان صحبت کرده ام و اثرات ان را گاها در مساجد یا منازلی که حضور پیدا می کنم می بینم که نوجوان یا جوان عنوان می نماید در مدرسه ما حضور داشته اید و جملاتی از صحبت های من را بازگو می کند. حضور در دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی را هم در چندین نوبت انجام داده،. ضمن این که گروه های دانشجویی، اساتید و هئیت رئیسه دانشگاه ها هم مرتب در دفتر حضور داشته و ملاقات انجام می گیرد

حجت الاسلام حسینی در پاسخ به سوال یکی از جوانان در رابطه یادگاران دفاع مقدس و خانواده شهدا و رفع مشکلات و استفاده از تجربیات انان گفت :  در راستای فرمان حضرت اقا، خود را ملزم نموده ام که بصورت هفتگی به دیدار یادگاران و سرداران دفاع مقدس و نیز خانواده شهدا بروم و این کار بصورت هفتگی انجام می شود، در ماه گذشته هم جلسه ای با حضور بزرگواران دفاع مقدس در رابطه با اجرایی نمودن امر به معروف و نهی از منکر و استفاده از تجربیات و توان جسمی و فکری انان برگزار نمودیم. ضمنا از شما هم به جهت ارشیوی که از هفتصد شهید از 1800 شهید کاشان تهیه نموده اید تشکر می کنم و مناسب است با اعضای مجموعه باغ موزه دفاع مقدس که متشکل از پیشکسوتان دفاع مقدس هستند همفکری نمائید و هماهنگی داشته باشید. و ضمنا این پیشنهاد شما که جمعی از جوانان دنبال من در این دیدارها باشند بسیار خوب است اما من نگران پدران و مادران شهدا با وجود کهولت سن و زحمات خانواده ها هستم و اگر تدبیری در این زمینه دارید اعلام کنید و استقبال می کنیم. اقای بارفروش هم مدیریت جلسات را بعهده دارند و از مدیریت ایشان راضی هستم. لیست دیدارها را هم اولویت بندی می کند.

امام جمعه کاشان در پاسخ به سوال یکی دیگر از شرکت کنندگان که موضع شما نسبت به بعضی انتقادات و بی حرمتی ها نسبت به مسئولین شهری و همچنین بکارگیری بعصی افراد در زیر مجموعه های دفتر اظهار داشت  : در رابطه با استفاده از افراد در مجموعه های مرتبط با دفتر، از نیروها و سازمان های مربوطه استعلام می گیرم و هر کدام که مورد تائید قرار گرفتند با مشورت از انها استفاده می کنم، ضمنا در رابطه با مسئولین شهری خصوصا شهردار و فرماندار هم، رویه خودم را همان رویه مقام معظم رهبری قرار دادم و در جلسات هم بعنوان مثال اگر احساس کنم کسی بخواهد حتی در لحن ابهت فرماندار را خدشه دار می کند هر فردی بوده، چه روحانی و چه مقام مسئول، فورا موضع می گیرم. در رابطه با شهردار هم می دانم بار اصلی شهر روی دوش ایشان است و وقتی متوجه اصطکاکی می شوم، در دفتر جلسه تشکیل می دهم و تذکرات را می دهم و اگر جلسه هم نگرفته ام در یک جلسه عمومی از او نکات مثبتی گفته ام که دیگران متوجه  موضع امام جمعه و نماینده ولی فقیه بشوند.

یکی از شرکت کنندگان در جلسه گفت، بعضی افراد نسبت به نحوه رفتار و نشستن شما در جلسات و این که رعایت جایگاه حقوقی را انجام نمی دهید و بدون تشریفات مرسوم اداری در میان مردم در جلسات می نشینید انتقاد می کنند سوال نمود و امام جمعه کاشان گفت : سعی کرده ام سیره پیامبر ص را در نشستن در مجاس و در بین مردم را در نظر بگیرم ،  من می گویم مگر جایگاه حقوقی بالاتر از پیامبر داریم؟ اما همین پیامبر در جلسات بصورت دایره وار می نشستند و اگر کسی پیامبر را نمی شناخت، تشخیص نمی داد کدام فرد پیامبر ص است. در رابطه با مساله خاصی که در اصفهان اتفاق افتاد، اختیاری نبود و تذکرات لازم داده شد.

امام جمعه کاشان در  پاسخ به سوالی در رابطه با استفاده  از جوانان در نهادهای انقلابی گفت : بعضی دوستان جوان را در بعضی از نهادهای انقلابی گذاشتم که در کنار مسئول فعلی کسب تجربه نماید ضمنا در ادامه مسیر افرادی را که روحیه جهادی دارند وافرادی که مقید به زدن ساعت نیستند را نیز می شناسیم که استفاده خواهیم نمود  زیرا مقام معظم رهبری اذعان دارند کارها بصورت جهادی جلو خواهد رفت. 

وی در پایان گفت :تلاش و دغدغه من بیانیه گام دوم است. زیرا بیانیه دستور حضرت آقا می باشد و دستور حضرت آقا یعنی دستور امام زمان ع  و هر کسی باید ببیند مخاطب  کدام توصیه حضرت اقا در بیانیه است.

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.