/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۶ بهمن
چاپ خبر
حجت الاسلام حسینی به سه سوال دانش آموزان در رابطه با نماز جماعت، عضویت در بسیج و نماز جمعه پاسخ داد. حجت الاسلام حسینی به سه سوال دانش آموزان در رابطه با نماز جماعت، عضویت در بسیج و نماز جمعه پاسخ داد.

امام جمعه کاشان در پاسخ به این سوال که نماز خود را در مسجد و نمازخانه مدرسه بخوانیم بهتر است یا در مسجد و فرق آن چیست؟ وی گفت، هر کجا نماز را با جماعت بخوانیم نسبت به نماز فُرادا بهتر و قابل مقایسه  نیست  در روایت هم داریم، اگر نماز جماعت از ده نفر بیشتر باشد اگر تمام فرشتگان نویسنده، تمام دریاها جوهر و تمام درختان کاغذ باشند کسی نمی تواند ثواب ان را بنویسید، و یقینا خواندن نماز جماعت در مسجد بهتر است. چون پیامب ص برای مسجد فرموده اند، هر کس بسوی مسجد بخاطر نماز جماعت قدمی بردارد با هر قدمی که بر می دارد هفتاد هزار حسنه برای او می نویسند، هفتاد هزار درجه ی او را بالا می برند و اگر در این مسیر از دنیا برود هفتاد هزار فرشته او را بدرقه می کنند، در قبر با او انس می گیرند و برای او تا روز قیامت استغفار می کنند ( مَن مَشى إلى مَسجِدٍ يَطلُبُ فيهِ الجَماعَةَ كانَ لَهُ بكُلِّ خُطوَةٍ سَبعونَ ألفَ حَسَنةٍ ، و يُرفَعُ لَهُ مِن الدَّرَجاتِ مِثلُ ذلكَ ، و إن ماتَ و هُو على ذلكَ وكَّلَ اللّه ُ بهِ سَبعينَ ألفَ مَلَكٍ يَعُودُونَهُ في قَبرِهِ ، و يُؤنِسُونَهُ في وَحدَتِهِ ، و يَستَغفِرُونَ لَهُ حتّى يُبعَثَ )

امام جمعه کاشان در جواب به این سوال که چرا نماز جمعه با نماز های دیگر متفاوت است؟ بیان داشت : اسلام یک دین سیاسی هست می خواهد مردم مسلمان و امت پیامبر ص اگاه باشند، پیامبر فرمود من مردم را بسوی خدا دعوت می کنم اما با بصیرت و بینش تا فریب نخوریم ( قُلْ هَٰذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلَىٰ بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي) اسلام دین کاملی است، نماز ظهر جمعه بجای این که چهار رکعت باشد دو رکعت است و بجای ان دو رکعت، دو خطبه خوانده می شود. در خطبه اول مسائل معنوی و ایمان مردم تقویت می شود و خطبه دوم مسائل سیاسی اجتماعی، شهر، کشور و جهان گفته می شود تا مردم از اخبار مطلع باشند و از توطئه های دشمنان  با خبر شوند تا با اتحاد بتوانیم اسلام را ارتقا بدهیم. حقیقتا نماز جمعه یکی از احکام مترقی اسلام است

حجت الاسلام در پاسخ به این سوال، ایا ما در بسیج عضو شویم یا نه؟ گفت، یکی از وظایف ما کمک به امام زمان است و یکی از مصادیق کمک، این است که این حکومتی که برای ظهور زمینه سازی می کند کمک کنیم و یکی از مصادیق کمک به حکومت انست که هم درس بخوانیم، با تقوا باشیم و هم در جاهای خوب مانند بسیج عضو بشویم که هم اموزش نظامی ببینیم، جسم و روح ما قوی شود و هم تاکتیک یاد بگیریم تا در موقع لزوم از این لشکر خداوند علیه دشمنان استفاده کنیم.

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.