/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ دوشنبه ۱ اسفند
چاپ خبر
انقلاب اسلامی تئوری دویست ساله غرب در مورد حجاب و زن و تئوری هفتاد ساله شرق مبنی بر دین افیون توده ها را باطل نمود حجت الاسلام سید سعید حسینی در پنجمین جلسه با امامان جماعت مساجد با طرح یک سوال اظهار داشت: انقلاب اسلامی تئوری دویست ساله غرب در مورد حجاب و زن و تئوری هفتاد ساله شرق مبنی بر دین افیون توده ها را باطل نمود.

حجت الاسلام سید سعید حسینی در پنجمین جلسه با امامان جماعت مساجد با طرح یک سوال اظهار داشت : در شرایط کنونی جامعه، و علیرغم همه تهاجمات سنگین فرهنگی ایا امکان فعالیت فرهنگی وجود دارد یا خیر؟ وی با اشاره به مبعث پیامبر ص  گفت : یک بحث بعثت، قران است که تلاوت، تعلیم و تفسیر دو جزء انست و بحث دوم تزکیه و اخلاق و بحث سوم حکمت و عقلانیت است.

امام جمعه کاشان گفت : ابلیس قسم یاد نموده که همه را گمراه می کند ( قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ) و چهار تاکید در این قسم وجود دارد و ابلیس از خداوند درخواست نمود تا روز معاد فرصت داشته باشد ( قالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِي إِلى‌ يَوْمِ يُبْعَثُونَ) و به تعبیر علامه خداوند جواب دقیقی به ابلیس می دهد و گفت، تو یکی از مهلت یافتگان هستی ( قالَ إِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرينَ) و ان هم نه تا ( يَوْمِ يُبْعَثُونَ) بلکه تا وقت معلوم و امام سجاد ع در ذیل ایه می فرماید، وقت معلوم، زمان ظهور است، شیطان را در مسجد کوفه و حضرت صاحب عج الله گردن او را می زند «يُضْرَبُ عُنُقُهُ»

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان نمود : ابلیس علم دارد که مهلت خداوند رو به اتمام است، وقت معلوم، در حال تمام شدن است. در کتاب زندگی مرحوم شیخ مرتضی زاهد، این داستان آمده است که : در یکی از شبهای تابستانی، یکی از جلسات آقا شیخ مرتضی زاهد در خانه مرحوم حاج محمد حسین سعیدیان برپا بود.
آن شب برای اقامه نماز جماعت سجاده آقا شیخ مرتضی را در حیاط، در کنار باغچه و زیر یک درخت پهن می کنند. آقا شیخ مرتضی بلند می شود و خودش سجاده را چند متر جا به جا می کند. بعضی از حاضرین اعتراض می کنند و می گویند: آقا اگر سجاده را آنجا بگذارید صف های نماز به هم می خورد و جا کم می آید. آقا شیخ مرتضی با آن سیمای آرام و باوقارش فقط سکوت می کند؛ ولی از حالت چهره اش همه می فهمند او دوست ندارد سجاده اش در زیر آن درخت انداخته شود. حاج محمد سعید سعیدیان به کنار آقا شیخ مرتضی می آید و در این باره با او صحبت می کند.آقا شیخ مرتضی با آن حیای ذاتی خود می گوید: « نمی دانم شاید به این ریشه های درختان که هر ساله رشد و نمود می کنند خمس تعلق می گیرد و ما آنرا به حساب نمی آوریم؛ اگر اجازه بدهید من برای احتیاط در جایی بایستم که ریشه های درختان در زیر آن نباشد. » آقای حاج محمدحسین سعیدیان جواب می دهد:
راستش آقا جان من هم تا به حال این امر به ذهنم خطور نکرده بود؛ ولی خودتان می دانید من هر ساله زمانی که حقوق شرعی و خمس اموالم را حساب می کنم، همیشه برای احتیاط، مبلغ قابل توجهی را برای امور جزئی که شاید از چشمم مخفی مانده باشد و به ذهنم نیاید، پرداخت کرده ام. مرحوم آقا شیخ مرضی زاهد بعد از شنیدن این جواب، تأملی می کند و دوباره سجاده اش را به همان جای اول بر می گرداند. »

امام جمعه کاشان در ادامه بیان داشت : شیخ مرتضی زاهد با ان تقیّد به احکام، در احوالات شیخ آمده است، یک بار در رکعات نماز اشتباه کرد مامومین تعجب کردند با این حضور قلب چطور اشتباه نمود، بعد از نماز سوال کردند، فرمود، در نماز یاد این حدیث پیامبر (ص) افتادم که به حضرت علی ع فرمودند: یا علی، به همان تعداد که تو راه می شناسی برای هدایت مردم، به همان تعداد شیطان برای گمراهی مردم راه می شناسد.

وی گفت : شیطان با این علم و تاکیداتش به جنگ بندگان خدا آمده است و تهاجم سنگین است. اما بشارت این است که ما در مقابل شیطان، مدد الهیِ فرشتگان را هم داریم چون در روایات داریم یکی از کارهای فرشتگان استغفار برای مومنین است و این مدد الهی است. در جنگ بدر ملائک به کمک آمدند ( بَلى‌ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا وَ يَأْتُوكُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هذا يُمْدِدْكُمْ رَبُّكُمْ بِخَمْسَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ مُسَوِّمِينَ‌) البتّه اگر صبر ومقاومت كنيد وپرهيزگارى نماييد (گرچه) دشمنان با خشم و خروش بر شما بتازند، پروردگارتان شما را با پنج هزار فرشته مخصوص مدد مى‌رساند. آیت الله مصباح فرمودند : وقتی در جنگ سی و سه روزه هیاتی از مجمع جهانی اهل بیت برای عرض تبریک به لبنان رفتیم، آسید حسن نصرالله در جلسه مطلبی از تلویزیون اسرائیل گفتند، در تلویزیون اسرائیل با سرباز اسرائیل مصاحبه نمود و ان سرباز گفت،. در این جنگ افرادی را دیدیم که هر چه به انها شلیک نمودیم به انها اثر نمی کرد و بعضی از انها شمشیر داشتند و یکی از انها دست مرا قطع نمود و دست خود را نشان داد و بطور ناخواسته مدد غیبی را اعلام نمود. ما به سنت الهی باور داریم. خدا مدد می کند. خداوند، ژاپن را بخاطر سعی و تلاشش مددمی کند(  وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى) ولی اگر مومنی مانند سید حسن نصرالله در لبنان و طهرانی مقدم و شهریاری و مقام معظم رهبری.. تلاش کند ان مدد، علاوه بر مدد عادی، مدد غیبی می شود.
امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد :  مقام معظم رهبری فرمودند، مَثَل ما مانند اتوبوسی است که در گردنه در حال حرکت است، مسافران به اعتماد این که راننده بیدار است خوابیده اند ولی انکه پشت فرمان است می داند کسی دیگر، اتوبوس را هدایت می کند. تهاجم سنگین است ولی مدد الهی هم اگر جبهه حق به میدان بیاید وجود دارد. ( كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِي ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ ) خداوند چنین مقرر داشته که من و رسولانم پیروز می‌شویم؛ چرا که خداوند قوّی است و ما در پیروزی انقلاب انرا دیدیم. چه کسی باور می کرد در سال 42 موقعی که ایت الله سید جواد علم الهدی، نامه امام را به ایت الله میلانی تحویل داد، امام در ان نامه نوشته بود، من تصمیم دارم شاه را ساقط کنم اگر امریکا به او کمک کند با امریکا هم می جنگم. و امام با قاطعیت وارد مبارزه شد. سال 42 امام از قدرت ظاهری، هیچ نداشت و تمام ابزار نظامی و نیروهای مسلح در اختیار شاه بود و امام فقط خدا را داشت و با توکل به او مبارزه را شروع نمود

امام جمعه کاشان بیان داشت : امام بعد از پیروزی انقلاب فرمود، 22 بهمن سرآغاز حکومت الله بر جهان است. در میزان الحکمه روایت داریم از امام باقر ع، می فرماید،. قبل از ظهور، انقلابِ زمینه سازی بوجود می اید. هر کس ان انقلاب را درک کند واجب است ان حکومت را حمایت کند هر چند بصورت سینه خیز روی برف باشد. ( حبواً على الثلج) انقلاب اسلامی، تئوری غرب و شرق را باطل کرد. مقام معظم رهبری در بحث حجاب فرمود : کسانی که تلاش می کنند بی حجابی را ترویج کنند برای آنست که تئوری دویست ساله غرب را جمهوری اسلامی زیر پا گذاشت،. دویست سال فریاد زدند با حجاب نمی شود پیشرفت نمود و جمهوری اسلامی نشان داد عالی ترین درجات علمی و... با حجاب میسّر است و انها انتقام باطل شدن تئوری خود را می گیرند

وی افزود : شرق هفتاد سال فریاد زد و گفت، دین، افیون و مواد مخدر ملت هاست. اما مرکز کمونیست، مقام معظم رهبری و اقای رئیسی را دعوت می کند و همین دعوت خط بطلانی بر ان تئوری بود و ثابت کرد دین افیون نیست بلکه محرک ملت هاست. ما شعار استقلال، آزادی را گفتیم. و به ان عمل کردیم

امام جمعه کاشان در رابطه با استقلال و قدرت ایران گفت : بعد از ترور حاج قاسم، ترامپ رسما اعلام کرد اگر ایران عکس العمل نشان دهد 52 نقطه از ایران از جمله بیت رهبری را هدف قرار می دهم پوتین به دکتر ولایتی گفت، امریکا سگ هار است . سردار سلامی کنار قبر حاج قاسم گفت : اگر امریکا خطایی انجام دهد آنجایی را می زنیم که امریکا خیلی دوستش دارد و انجا اسرائیل است. و مقام معظم رهبری هم در جواب به این تهدید برای اولین بار دیدار مردمی خود را بصورت مستقیم از صدا و سیما پخش نمود تا همه دنیا بدانند که این ساعت رهبر ایران در حسینیه حضرت امام در حال سخنرانی است یعنی اقای ترامپ جرات داری اقدام کن ، و فرمانده ارتش گفتن امریکا شروع نماید تا ببین 52 نقطه این طرف است یا انطرف، اما اراده خدا و امام زمان ع ودر طوا ایشان، رهبر معظم انقلاب، ایران پایگاه آمریکایی عین الاسد را در عراق با موشک های تمام ایرانی هدف قرار داد

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان نمود : انقلاب ما برای معنویت بود. از وضعیت حجاب راضی نیستیم. اما مقام معظم رهبری می فرمایند ما سوار بر قطار جمهوری اسلامی در حال حرکت به سمت قله ظهور هستیم و در این قطار همه گونه افراد داریم. در اشوب های اخیر، مقام معظم رهبری فرمودند : تئوری دشمن در به میدان اوردن افراد کم حجاب را، همین خانم های کم حجاب خنثی نمودند همانگونه که افراد در نماز، زکات و خمس یکسان نیستند

وی گفت : ایت الله مصباح فرمودند، قبل از انقلاب کنار حرم ( پل آهنچی) منتظر بودیم با یک جیپ برای نماز امام زمان به جمکران برویم و کسی نمی آمد و وارد مسجد جمکران هم که می شدیم جمعیت انگشت شمار بود ان هم در شب جمعه، ولی به لطف الان در شب جمعه صدها دستگاه اتوبوس از سراسر کشور به مسجد جمکران می ایند. در بحث اعتکاف هم همینطور در مسجد امام قم، حدود شصت تا هفتاد نفر افراد مسن حضور داشتند ، در همین کاشان چند هزار معتکف داشتیم که هفتاد درصد انها جوان و نوجوان بودند، و این گسترش معنویت در انقلاب است

امام جمعه کاشان افزود : در برهه ای از زمان قبل، شاه مصاحبه نمود و تا سیصد درصد نرخ تورم را اعلام نمود ولی به دروغ ثبات قیمت به مدت بیست سال را به هویدا نسبت دادند. پدران ما می گفتند فقط در ایام عید برنج مصرف می کردیم. خانواده ها در سختی زندگی می کردند اما به برکت نظام اسلامی آب، برق، گاز و تلفن در اکثر روستاها وجود دارد.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان نمود :   سازمان ملل گزارشی را از خانم های با سواد منتشر نمود و اعلام نمود : ایران در نرخ سواد آموزی خانم ها در دنیا در بین 200 کشور در قبل از انقلاب نمره و رتبه ایران 199 بود و یک کشور از ما بی سواد تر بود و همین سازمان ملل عنوان می کند بعد از انقلاب، رتبه ایران در سواد آموزی  مقام اول است. رشد علمی ایران یازده برابر جهان است.. در دانشگاه کاشان، اساتیدی حضور دارند که 1100 مقاله علمی بین المللی دارند. تعداد اعضای هیات علمی قبل از انقلاب اسلامی حدود صدو هفتاد و شش هزار نفر بود و الان 25 برابر شده است   ( العِلمُ سُلطانٌ، مَن وَجَدَهُ صالَ بِهِ، ومَن لَم يَجِدهُ صيلَ عَلَيهِ) علم باعث قدرت و برتری است.

وی در پایان گفت : در دعای افتتاح امده، ظهور امام زمان ع  دو بستر می خواهد  1_  رغبت اجتماعی، باید همه فریاد بزنند 2_ شکایت اجتماعی، همه فریاد بزنند از ظلم خسته شده ایم. حضرت اقا، رغبت اجتماعی را با بین المللی شدن اربعین پیگیری می کند و حضرت امام ره با اعلام روز قدس، شکایت اجتماعی از کانون ظلم را جهانی نمود.

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.