/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۰ جمعه ۱۶ مهر
چاپ خبر
امام جمعه کاشان: مطالبات رهبر از دستگاه‌های فرهنگی عملیاتی نشده است امام جمعه کاشان با بیان اینکه ۳۶ سیاست ابلاغی رهبر هنوز بر روی زمین مانده است، گفت: مطالبات رهبر از دستگاه‌های فرهنگی عملیاتی نشده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان ضمن اشاره به مناسبت‌های در پیش رو و مناسبت‌های گذشته اظهار داشت: خیلی از افراد حافظ را نشناختند و به تحریف این شاعر پرداختند در حالی که حافظ را از آن جهت به این نام می‌خوانند که حافظ کل قرآن بود و غزلیات وی تفسیر آیاتی از قرآن است.

وی با بیان اینکه دولت جدید میراثی معیوب را در دست گرفت، افزود: دو سال آخر دولت دوازدهم با وجود بی پولی هزینه‌های زیادی را به بار آوردند به گونه‌ای که دولت باید ماهانه 142هزار میلیارد تومان پول در اختیار داشته باشد تا بتواند کشور را اداره کند که از این رقم سالانه 500هزار میلیارد تومان حقوق و دستمزد دولت است که اگر با تأخیر پرداخت شود انفجاری را به دنبال دارد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه رقم نقدینگی در کشور چهار هزار هزار میلیارد تومان است، ابراز داشت: دولت روحانی با 670هزار میلیارد تومان دولت قبل را تحویل گرفت و امروز به این رقم رسید و از سوی دیگر نیز پایه پولی 200هزار میلیارد تومان در اوایل دولت روحانی بود اما در شرایط فعلی به 500هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تورم از 15 درصد به 42 درصد رسیده است، گفت: کمر مردم زیر بار این فشار خم شده است و این شرایط دولت فعلی است؛ کالبد فعلی اقتصاد کشور توان جراحی را ندارد و باید دولت با دو اقدام بالینی توزیع عدالت محور امکانات موجود و نظارت بر بانک‌ها امورات را به پیش ببرد.

سلیمانی با بیان اینکه ارزش پول کشور به قدری کاهش پیدا کرده است که تصور این بی‌ارزشی وجود نداشت، تصریح کرد: سالانه در کشور 200هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی و 200هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی، 370هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی داریم و 770هزار میلیارد تومان در اختیار نیست و لازم است با مدیریت و تأمین زیرساخت ها و مهار نقدینگی و قرار گرفتن در چرخه معیشت می‌تواند توسعه مقبولی را ایجاد کند.

وی ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه گام دوم انقلاب تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب تاکنون 37 سیاست کلی را ابلاغ کردند که فقط یک مورد آن قانونی شد و مابقی روی زمین مانده است؛ مشکل امروز آن است که پیوستگی میان قانون اساسی و سیاست ابلاغی با برنامه‌های پنج ساله و یک ساله کشور وجود ندارد و برنامه‌ها هیچ نسبتی با سیاست‌ها و قانون اساسی ندارد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف علمی پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم، افزود: این در حالی است که در حوزه فرهنگی پیشرفت‌های قابل توجهی نداشتیم در حالی که انقلاب ما انقلاب دینی و مقدمات انقلاب مهدوی است اما از لحاظ فرهنگی اوضاع خوبی نیست و مطالبات رهبر معظم انقلاب از شورای انقلاب فرهنگی، صدا و سیما و برخی دستگاه‌ها عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه نوع توسعه فرهنگ کشور ما از نوع توسعه فرهنگ غربی است، ابراز داشت: این موضوع از نوع پوشش‌ها مشخص است و ما در کشور با فرهنگ غربی آسیب جدی دیدیم در حالی که باید بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی باشد و شهید مطهری نیز در کتاب حجاب تأکید دارد که حجاب ریشه ملی و دینی دارد.

سلیمانی با بیان اینکه با نگاه به گذشته متوجه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی خود می‌شویم، گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتی فرمودند که فضای مجازی قتلگاه جوانان ما شده است و باید مسئولان جلوی این وضعیت نابسمان را بگیرد و از این رو باید همه دست به دست هم بدهند تا تحول بنیادین در راستای ارتقاء امید مردم مبتنی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب به وجود بیاید.
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
گزارش تصویری
عیادت از جوان بستری در بیمارستان  ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء  جهت شفا  :
عیادت از جوان بستری در بیمارستان ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء جهت شفا :
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان -  سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان  : 21 /12 /1402
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان : 21 /12 /1402
نخستین یادواره سرداران و ۲۲۳ شهید پاسدار شهرستان کاشان
نخستین یادواره سرداران و ۲۲۳ شهید پاسدار شهرستان کاشان
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.