/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۱ يکشنبه ۵ تير
چاپ خبر
نماینده ولی فقیه در کاشان: فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی زمینه تکامل روح انسان را فراهم می‌کنند حجت الاسلام والمسلمین حسینی خطاب به فعالان عرصه کتاب، گفت: به جای اینکه منتظر بمانید مردم به کتابخانه‌ها مراجعه کنند، کتاب‌ها را به میان مردم ببرید و معرفی کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دومین نشست انجمن کتابخانه‌های شهرستان کاشان، گفت: بر اساس روایات ملائکه و فرشتگان بال خود را زیر پای کسی که به طرف مطالعه می‌رود می‌گسترانند.

وی افزود: آیت الله مرعشی نجفی در وصیت نامه خودشان، محل دفن خود را ورودی کتابخانه اش اعلام می‌کند تا اهل مطالعه گام‌های خود روی قبر او گذاشته و به سوی مطالعه بروند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه شهید مطهری می‌فرماید، تکامل روح انسان به عمل صالح و علم نافع است، گفت: فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی زمینه علم نافع برای تکامل روح انسان را فراهم می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به برخی از دستاورد‌های کتاب و مطالعه اشاره کرد و یادآور شد: یکی از زندانیان اعلام می‌کند، اگر من قبل از ارتکاب جرم به کتاب شهید ابراهیم هادی دسترسی داشتم، هیچگاه مرتکب جرم نمی‌شدم.

وی ادامه داد: رواج صحیفه سجادیه خوانی در اصفهان در زمان شیخ بهایی به اندازه‌ای رشد کرد که در آن مقطع مردم اصفهان به مانند آیت الله بهجت صاحب کشف و کرامت شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به هشدار‌های رهبرمعظم انقلاب مبنی بر خطر تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی دشمن اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از مهمترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی دشمن تقویت ایمان است که مقدمه آن تقویت اصول دین است، با درست شدن اصول دین، فروع دین نیز درست خواهد شد.

وی افزود: به جای اینکه منتظر بمانید مردم به کتابخانه‌ها مراجعه کنند، کتاب‌های فاخر در کتابخانه‌های را به میان مردم در مساجد، مدارس و دانشگاه ببرید و معرفی کنید و برای آن تبلیغ کنید.

نماینده ولی فقیه در کاشان شیعه را سرشار از گنجینه معارف دانست و با بیان اینکه بسیاری از ادیان دیگر دست شان از داشتن چنین معارفی تهی و کوتاه است، اظهار داشت: بزرگترین آسیب عدم عرضه صحیح معارف شیعه است.

به گفته وی اگر معارف شیعه به درستی عرضه شود و محاسن کلام اهل بیت(ع) بیان شود، مردم مشتاق و پذیرای آن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: سفیر ایران در کانادا با بیان حدیثی از پیامبراکرم(ص) که هرکس شاخه‌ای از درخت را بشکند مانند این است که بال فرشته‌ای را شکسته است، تحولی را در کانادا ایجاد کرد.

وی به لزوم معرفی صحیح کتاب با هدف ایجاد انگیزه برای مطالعه کتاب اشاره کرد و با بیان اینکه زبان و بیان مانند شمشیر جذاب است، افزود: کتابخانه‌ها افرادی را برای بیان و معرفی کتاب آموزش و تربیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین مطالعه کتاب و بیان خلاصه‌ای از کتاب مطالعه شده برای افرادی که وقت مطالعه ندارند و یا حوصله مطالعه کتاب ندارند را تاثیر گذار دانست.

نماینده ولی فقیه در کاشان توجه به ترویج فرهنگ مطالعه و پرداختن به ورزش برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را مهم دانست و ابراز امیدواری کرد، فرهنگ مطلعه در جامعه ترویج شود./۱۳۰۷/

برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
امام جمعه کاشان : عزت و قدرت نظام اسلامی ، بر اثر استقامت ، جانبازان و ازادگان و به برکت خون شهدا می باشد امام جمعه کاشان : بیکاری و زیاد خوابیدن در اسلام مذمت شده است امام جمعه کاشان : پیامبر ص و امامان معلمان قران هستند امام جمعه کاشان : یکی از روش های دریافت صلوات الهی ، صبر است امام جمعه کاشان : کسب مهربانی ویژه خداوند ، با انجام واجبات و ترک محرمات امام جمعه کاشان : اعتقاد به شاهد بودن خداوند و یاداوری مصائب اهل بیت ، تسکین دهنده مصیبت است
گزارش تصویری
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
عیادت از جوان بستری در بیمارستان  ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء  جهت شفا  :
عیادت از جوان بستری در بیمارستان ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء جهت شفا :
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان -  سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان  : 21 /12 /1402
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان : 21 /12 /1402
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.