/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۱ يکشنبه ۱۳ آذر
چاپ خبر
حجت الاسلام سید سعید حسینی: آثار شهید مطهری، اصول دین و بصیرت افراد را قوی می کند/ با آثار شهید مطهری می توان به نود درصد شبهات پاسخ داد. امام جمعه کاشان در جمع اعضا شورای پایگاه بسیج و کانون مسجد پنج تن فین اظهار داشت: آثار شهید مطهری، اصول دین و بصیرت افراد را قوی می کند.

امام جمعه کاشان در جمع اعضا شورای پایگاه بسیج و کانون مسجد پنج تن فین اظهار داشت : علامه طباطبایی می فرمایند، اسلام سه بخش دارد، بخش اول اصول دین، که همان اعتقادات است بخش دوم اخلاق و بخش سوم احکام شرعی می باشد و هر سه بخش مهم است. جوان ما چه در بسیج و چه در کانون باید مجموعه دین ( اعتقادات، اخلاقیات و احکام) خود را کامل کند. یک نفر حدود ده سال در اختیار شما می باشد. برنامه ریزی کنید آثار شهید مطهری که رهبری بارها گفته اند در کارهای خود یک دوره آثار شهید باشد را برگزار کنید، ایت الله مصباح گفتند در کانادا فردی را دیدم که برای حضورش در جلسات برای اسلام شناسی وقت سه ماهه تنظیم می کنند از او سوال کردم چقدر با اسلام آشنایی داری؟ گفت به اندازه آثار شهید مطهری، مثلا، از او دعوت می کردند برای حقوق زن در اسلام صحبت کند، ایشان کتاب شهید مطهری را می خواند و صحبت می کرد.  آثار شهید مطهری را در برنامه پایگاه بگذارید،  آثار شهید مطهری، اصول دین و بصیرت افراد را قوی می کند. دکتر رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی می گوید تقریبا با تمامی شبهات در سطح جامعه آشنا هستم، با آثار شهید مطهری می توان به نود درصد شبهات پاسخ داد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه افزود : آثار ایت الله مصباح زیاد است اما خودش ده کتاب را جدا کرده و در قالب طرح ولایت اجرایی نموده. الان این طرح در کاشان در حال اجراست. می توانید استفاده کنید ولی باید بصورت منظم از این کتاب ها استفاده کنید.

 وی افزود : هدف از بعثت خواندن و تعلیم و تفسیر قران است، یکی از مباحثی که می تواند برای ما سیر و توالی منظم ایجاد کند قران و تفسیر آنست، در مدارس این اشکال را گفته ام که یک دانش آموز در مدت سه سالی که در خدمت شما هست، از سال اول بصورت منظم در صبح گاه یک صفحه قران بخوانید و چند دقیقه هم از ان صفحه نکته تفسیری عنوان کنید ششصد صفحه قران در پایان سال سوم تمام می شود و دانش آموز مدرسه در این سه سال یک دور کامل قران را خوانده و نکات تفسیری آن را شنیده است، این کار و ایجاد سیر را شما هم می توانید عملی کنید.

وی در زمینه مباحث اخلاقی هم گفت : در سوره شمس یازده قسم خداوند یاد می کند و می فرمایند : رستگار شد کسی که نفس خود را پاک کند. ( قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا). این تزکیه مگر راهکار ندارد؟ معلمی مانند امام ره در کتاب چهل حدیث این راهکار را گفته است و شما می توانید در مباحث اخلاقی از این کتاب استفاده کنید. احکام شرعی را مهم بشمارید. حلال و حرام آنقدر مهم است که هر شب امیر مومنان می رفتند بازار و می فرمودند، اول احکام بعد تجارت و بازار ( اَلْفِقْهُ ثُمَّ الْمَتْجَرُ). لذا ما باید برای احکام وقت بگذارم. ایت الله بهجت، هر شب یکساعت رساله را دوره می کرد. ( البته کتاب لمعه را).

لذا در مسائل فرهنگی حتما سیر مطالعاتی داشته باشید تا نتیجه بیشتر و بهتر گردد

برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
گزارش تصویری
عیادت از جوان بستری در بیمارستان  ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء  جهت شفا  :
عیادت از جوان بستری در بیمارستان ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء جهت شفا :
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان -  سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان  : 21 /12 /1402
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان : 21 /12 /1402
نخستین یادواره سرداران و ۲۲۳ شهید پاسدار شهرستان کاشان
نخستین یادواره سرداران و ۲۲۳ شهید پاسدار شهرستان کاشان
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.