/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۲ جمعه ۱۹ خرداد
چاپ خبر
امام جمعه کاشان: هنرمندان فرهنگ ایرانی_اسلامی را در قالب هنر بیان کنند نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: هنر بهترین قالب برای معرفی فرهنگ ایرانی-اسلامی است و هنرمندان باید با استفاده از ظرفیت هنر این فرهنگ اصیل را بیان کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: روز صنایع دستی و روز ملی فرش دستباف ایران از مناسبت های هفته است که این هر ۲ مناسبت با کاشان ارتباط دارد،مقام معظم رهبری در خصوص صنایع فرموده اند که تلاش کنید صادرات کشور رشد کند و لازمه آن ارتقا کیفیت محصولات تولید داخل کشور است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب یکی از افتخارات چهل ساله اخیر را صادرات غیر نفتی کشور عنوان کردند و فرمودند این بخش از صادرات کشور ۶۰ برابر شده است، توصیه من به هنرمندان کاشانی هم در بخش صنایع دستی و هم در بخش فرش این است که در کنار هنر تلاش کنید تا فرهنگ ایرانی و اسلامی در قالب صنایع دستی و فرش به دیگر بلاد منتقل شود.

حجت الاسلام حسینی گفت: مقام معظم رهبری روز 14 خرداد جاری فرمودند نرم افزار امام راحل«ره» در سطح کشور،جهان اسلام و همه جهان تغییر ایجاد کرد و این نرم افزار ایمان و امید است،معظم له از همه ما خواسته اند در جامعه و برای نسل جوان ایمان و امید را ترویج کنیم.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب در صفحه نخست امیدآفرینی از چله نخست انقلاب است و در آنجا آمده که جایگاه مرجعیت جمهوری اسلامی در رشته های مهم پزشکی،تبدیل صنعت مونتاژ با فناوری بومی،10 برابر شدن واحد های صنعتی،60 برابر شدن صادرات غیرنفتی،طرح های بزرگ ازجمله سلول های بنیادی و فناوری نانو و غیره در این چهل سال ایجاد شد.

وی اظهار کرد:در سه ماه گذشته اتفاقاتی در حوزه بین الملل برای کشور رخ داد و اینها همه امیدآفرین است چون آمریکایی ها و اسرائیلی ها همه تلاش خود را برای انزوای جمهوری اسلامی در مجامع بین الملل انجام می دهند و باوجود این تلاش ها کشور ما در پنج مجموعه مهم بین الملل عضو شده است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: ایران اکنون نایب رییس مجمع عمومی سازمان ملل متحد،گزارشگر کمیته خلع سلاح و عدم اشاعه مجمع عمومی سازمان ملل،رییس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل، عضوکمیسیون عدالت کیفری سازمان ملل است و این یعنی ایران در نظم نوین جهانی نقش آفرین می باشد.

حجت الاسلام حسینی گفت:موشک هایپرسونیک فراصوت فتاح کشور دستاورد بزرگی است و تنها آمریکا،روسیه و چین توان تولید این سه موشک را دارند چون سرعت آن بیشتر از سرعت امواج صوت است.

وی افزود: آمریکایی ها اعتراف کردند که ایران با این موشک دیگر نیازی به بمب هسته ای ندارد چون به بازدارندگی بالا رسیده است.

وی اظهار کرد: سفر دریایی ناوگان جمهوری اسلامی به دور دنیا از دیگر موارد امیدآفرین است،برای نخستین بار نیروی دریایی کشور وارد 2 اقیانوس اطلس و آرام شد و تنها یک کشتی به وزن 200 هزار تن می تواند وارد اقیانوس آرام شود اما کشتی تمام ایرانی دنا با 1200 تن هشت ماه سفر کرد و 120 روز بدون پهلوگیری سفر می کرد، سوخت گیری کشتی ما برای آمریکا معماست و این همان ایمان و امید است.

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش افزود:24 خرداد روز دحوالارض روز مخصوص زیارت امام رضا«ع» است و در این روز خواندن دعای جامعه کبیره یا ذکر صلوات خاصه برای امام رضا«ع» و یا روزه در این روز فضیلت دارد.

حجت الاسلام حسینی گفت: هفته گذشته با نظر شورای اسلامی شهر خاتمه فعالیت شهردار کاشان اعلام و ایشان در سنگرهای دیگر علمی یا غیرعلمی توفیق خدمت خواهد داشت،از شورای اسلامی شهر کاشان هم تقاضا داریم شهرداری متخصص،متعهد و انقلابی انتخاب کنند.

وی افزود:۲۰ خرداد سال ۱۳۴۹ مصادف با شهادت آیت الله سعیدی است،ایشان در ۴۱ سالگی به شهادت رسید،این شهید بزرگوار بعد از رحلت آیت الله بروجردی حضرت امام خمینی«ره» را به عنوان مرجع تقلید معرفی کرد.

وی اظهار کرد: در سندی که سال ۱۳۴۴ توسط ساواک منتشر شد،آمده که آیت الله سعیدی در اجتماع هزار نفری از امام خمینی«ره» نام می برد و رژیم شاه را مروج بی عفتی معرفی می کند و می گوید که شخص شاه نابود کننده اسلام است ، جرم شهید آیت الله سعیدی این موارد بوده است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: روز ۲۱ خرداد سال ۱۳۴۹ برق زندان را قطع می کنند و افراد ناشناس وارد سلول آیت الله سعیدی شده و این عالم بزرگوار را به شهادت می رسانند.

برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
امام جمعه کاشان : عزت و قدرت نظام اسلامی ، بر اثر استقامت ، جانبازان و ازادگان و به برکت خون شهدا می باشد امام جمعه کاشان : بیکاری و زیاد خوابیدن در اسلام مذمت شده است امام جمعه کاشان : پیامبر ص و امامان معلمان قران هستند امام جمعه کاشان : یکی از روش های دریافت صلوات الهی ، صبر است امام جمعه کاشان : کسب مهربانی ویژه خداوند ، با انجام واجبات و ترک محرمات امام جمعه کاشان : اعتقاد به شاهد بودن خداوند و یاداوری مصائب اهل بیت ، تسکین دهنده مصیبت است
گزارش تصویری
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
عیادت از جوان بستری در بیمارستان  ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء  جهت شفا  :
عیادت از جوان بستری در بیمارستان ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء جهت شفا :
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان -  سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان  : 21 /12 /1402
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان : 21 /12 /1402
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.