/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
تاریخ خبر:۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
چاپ خبر
حضور در مدارس : مدرسه ۲۷۴ ، مدرسه متوسطه دوره دوم دخترانه دهخدا _ شرح آیه ۵١ و ۵٢ سوره نساء : ١٠ /٢ / ١۴٠٣ امام جمعه کاشان : روز قیامت ، فضایل یک امت در کارنامه عمل معلم خوب وجود دارد / جبهه حق را بشناسید و کمک کنید امام جمعه کاشان : به شما توصیه می کنم ١ _ همت خود را بلند کنید . خدا همت های بلند را دوست دارد. پیامبر ص می فرماید « : إنّ اللّه َ تعالى يُحِبُّ مَعالِيَ الاُمورِ وأشرافَها ، ويَكرَهُ سَفسافَها » خداوند متعال كارهاى والا و شريف را دوست دارد و كارهاى پست و حقير را خوش ندارد .

حضور در مدارس  :  مدرسه  ۲۷۴ ، مدرسه متوسطه دوره دوم دخترانه دهخدا  _  شرح آیه ۵١ و ۵٢  سوره نساء : ١٠ /٢ / ١۴٠٣

امام جمعه کاشان :  روز قیامت ، فضایل یک امت در کارنامه عمل معلم خوب وجود دارد /  جبهه حق را بشناسید و کمک کنید


حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در مدرسه متوسطه دوره اول پسرانه دهخدا در جمع دانش آموزان اظهار داشت  : خداوند در آیه ۵١ سوره نسا می فرماید « أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِنَ الْكِتَابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ .... » آیا ندیدی کسانی را که بهره ای از کتاب آسمانی بردند ، به خدایان دروغین ایمان آوردند ... » نکاتی از آیه را بیان می کنم .

نکته اول  : خداوند در این آیه از کسانی نام می برد که به انها کتاب داده شده است، پس بحث علم است . در بحث علم ، می توانیم فضیلت علم را بگوئیم. اولین سوره ای که بر پیامبر نازل شد سوره علق است که با خواندن شروع شده است و  این نشانه اهمیت اسلام به علم است . « اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ  » بخوان به نام پروردگارت كه جهان را آفريد . « اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ »  بخوان كه پروردگارت از همه بزرگوارتر است . « الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ »  همان كسي كه به وسيله قلم تعليم داد . اسم فاعل « عَلَّمَ » مُعَلّم ، می شود . این را گفتم ، که بدانید ،  اولین معلم ، خداوند است . 

نکته دوم  : در روایات ، اهمیت معلم خوب و نقش او امده است . در میزان الحکمه در ماده  « جود » از پیامبر ص روایت شده است :  ألا اُخبِرُكُم عَنِ الأجوَدِالأجوَدِین ؟ اللّه ُ الأجوَدُ الأجوَدُ ، وأنا أجوَدُ وُلدِ آدَمَ ، وأجوَدُكُم مِن بَعدي رَجُلٌ عُلِّمَ عِلما فنَشَرَ عِلمَهُ ، يُبعَثُ يَومَ القِيامَةِ اُمَّةً وَحدَهُ ، ورَجُلٌ جادَ بِنَفسِهِ للّه ِِ عَزَّوجلَّ حَتّى يُقتَلَ ، پیامبر ص می فرمایند ،  آيا شما را از بخشنده ترين بخشنده گان خبر دهم ؟ بعد پیامبر ص فرمود : خداوند بخشنده ترين بخشنده  گان است . مصداقی از اجود الاجودین خداوند را برای شما می گویم . وی در ثواب نماز جماعت گفت : روزی پیامبر بعد از نماز ظهر ، جبرائیل را دیدند که با هفتاد هزار فرشته نازل شدند  ( درباره جبرائیل در صحیفه سجادیه امده است ، مقام جبرائیل انقدر بالا می باشد که در تمام هفت آسمان از او اطاعت می کنند ) و گفتند دو هدیه از طرف خداوند اورده ام :  « اتاني جَبْرَئيلُ مَعَ سَبْعينَ اَلْفَ مَلَكٍ بَعْدَ صَلاةِ الظُّهْرِ فَقالَ: يا مُحَمَّدُ اِنَّ رَبَّكَ يَقْرَئُكَ السَّلامَ وَ اَهْدي اِلَيْكَ هَدِيَتَيْنِ لَمْ يَهْدِهِما اِلي نَبِيٍّ قَبْلَكَ، قُلْتُ: وَ ما تِلْكَ الْهَدِيَتانِ قالَ: اَلْوِتْرُ ثَلاثُ رَكَعاتٍ وَ الصَّلاةُ الْخَمْسِ في جَماعَة،......»  و گفت : اي محمد پروردگارت سلام مي رساند و دو هديه براي تو فرستاده كه قبل از تو براي هيچ پيامبري نفرستاده است .
گفتم آن دو هديه چيست ؟ گفت :1 ـ  نماز شب  2 ـ خواندن نمازهاي پنجگانه (يوميه) به جماعت ، پیامبر ص فرمودند : در جماعت چه ثوابي براي امت من خواهد بود ؟ حدیث طولانی است و من فقط قسمت اخر حدیث را می گویم  « يا مُحَمَّدُ تَكْبيرَةٌ يُدْرِكُهَا الْمُؤْمِنُ مَعَ الاِْمام خَيْرٌ مِنْ سِتّينَ اَلْفَ حَجَّةٍ وَ عُمْرَةٍ وَ خَيْرٌ مِنَ الدُّنْيا وَ ما فيها سَبْعينَ اَلْفَ مَرَّةٍ وَ رَكْعَةٌ يُصَلّيهَا الْمُؤْمِنُ مَعَ الاِْمامِ خَيْرٌ مِنْ مِائَةِ اَلْفِ دينارٍ يَتَصَدَّقُ بِها عَلَي الْمَساكينَ وَ سَجْدَةٌ يَسْجُدُها الْمُؤمِنُ مَعَ الاِْمامِ في جَماعَةٍ خَيْرُ مِنْ عِتْقِ مِائَةِ رَقَبَةٍ » جبرئيل همچنين گفت: اي محمد ، اگر مأموم تكبيرة الاحرام امام را درك كند ، از تمام ثروت جهان را ضربدر هفتاد هزار کنی ، این الله اکبر ، بالاتر است . خودتان ثروت جهان را تصور کنید  « ، شمش های طلا دولت ها ، طلاهای تمام زنان جهان ، و تمام طلاهای طلا فروشی ها و.....» این مصداقی از اجود الاجودین است . 

سپس پیامبر ص فرمود :  بعد از خدا ، در بین انسان ها ، من بخشنده ترين فرزند آدم هستم . جواد بودن پیامبر در شفاعت می باشد . وی با بیان حدیثی گفت  : روزى حضرت فاطمه علیهماالسلام به رسول خدا صلى الله علیه و آله عرض كرد : پدر جان ، روز قیامت تو را كجا دیدار كنم ؟ پیامبر. ص فرمود : فاطمه جان ! كنار درب بهشت ،  فاطمه س گفت : پدر جان! اگر آنجا به خدمت نرسیدم ؟ پیامبر ص  فرمود : در صراط مرا ملاقات كن ،  برای عبور از صراط به امتم کمک کنم اگر آنجا نتوانستم ؟ مرا پاى میزان و هنگام دریافت کارنامه اعمال ، دیدار كن ، ( کارنامه اعمال همانند کارنامه امتحان کنکور است که نگران هستیم . انجا هم. منتظر هستیم کارنامه عمل را بدست راست ما می دهند که سعادتمندیم یا دست چپ ) چنانچه آنجا هم نشد ؟ با من در پرتگاه دوزخ و کنار درب جهنم  مرا دیدار كن كه شعله هایش را از امتم دور مى كنم . خداوند در سوره ضحی می فرماید  « وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضَی » در آینده ، حتما به تو انقدر شفاعت می دهیم که راضی شوی . این هم مصداقی از جواد بودن پیامبر ص . سپس پیامبر  ص فرمود بعد از من دو دسته هستند ١  _ بعد شهدا هستند که جان خود را جُود می کنند . ٢ _  معلمین ، مردى است كه دانشی را فرا گرفته و آنرا تعلیم داده  و آموزش دهد و از اين راه دانش او پخش شود .  بعد فرمودند ، معلم به تنهایی یک امت مبعوث می شود . همان تعبیری که برای حضرت ابراهیم در قران آمده است  «  إِنَّ إِبْرَاهِیمَ کَانَ أُمَّةً » معلمین روز قیامت به تنهایی یک امت مبعوث می شوند ، علامه طباطبایی ذیل ایه قران می فرمایند ، فضایل یک امت را در کارنامه عمل معلم می نویسند . این هدیه خداوند برای
 معلمین است .

عضو خبرگان رهبری در بیان نکته سوم افزود : نکته ای که در ایه ۵١ امده است این است ، با وجود این که خدا به بعضی علم داده است اما انها عالم بدی می شوند ، و این عجیب است . ماجرای آیه این است  : « أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِنَ الْكِتَابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ .... » آیا ندیدی کسانی را که بهره ای از کتاب آسمانی بردند ، به خدایان دروغین ایمان آوردند ... » عالم وحی بودند . قران که می خوانیم ، ترجمه ای دارد که در قران ها امده است و باید در قدم اول قران را با ترجمه بخوانیم . وی با ذکر خاطره ای از دوران تبلیغ در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت : روزی بعد از صحبت برای دانشجویان دانشجویی به من گفت کار خصوصی با شما دارم . او گفت ، من زردتشتی بودم و تازه مسلمان شدم ، گفتم چرا مسلمان شدی ؟ گفت دبیرستان با بچه های مسلمان و شیعه بودم . روزی یکی از دوستانم به من قران هدیه داد . من با کنجکاوی که داشتم قران را کامل با ترجمه خواندم . بعد کتاب زردتشت ( اوستا ) را هم خواندم . ان دانشجو گفت : اصلا قران قابل مقایسه نبود . اوستا مانند کتاب مهد کودک است اما قران ، مانند کتب فوق تخصص است ، به پدر و مادرم گفتم می خواهم مسلمان شوم  ، اما انها قبول نکردند ، حتی مادرم تا یک سال با من حرف نمی زد . ، اما ایات قران تفسیری دارد . تفاسیر متعددی داریم ، تفاسیر اسان داریم مانند تفسیر نمونه از ایت الله مکارم ، تفسیر نور از اقای قرائتی . وی در ویژگی تفسیر نور گفت : یک روز اقایی که مهندس بود به من گفت : قران برای امروز ما نیست . من پیام قران را برای امروز خود نمی دانم . من یک جلد تفسیر نور را به او دادم . دو هفته بعد به من گفت : هر ایه قران برای امروز ما پیام دارد . تفسیر اقای قرائتی این خوبی را دارد که پیام قران را برای امروز ما می گوید . تفاسیر قوی تر داریم مانند تفسیر المیزان از ایت الله طباطبایی ، استاد شهید مطهری ، و تفسیر تسنیم از ایت الله جوادی . 

امام جمعه کاشان گفت  : در تفسیر ایه ۵١ سوره نساء آمده است  : بعد از هجرت پیامبر از مکه به مدینه ، یهودیان مدینه ، نزد بزرگان قریش که بت پرست بودند رفتند و خواستند علیه پیامبر ص متحد شوند و کار پیامبر را تمام کنند  . کفار به انها گفتند به شما شک داریم ، زیرا شما از ما به پیامبر نزدیک تر هستید ، ما بت پرست هستیم ولی شما خدا را قبول دارید و پیامبر را قبول ندارید . اگر واقعا در دشمنی با پیامبر ص جدی هستید ، ما شما را امتحان می کنیم ، به علمای یهود گفتند باید به بت های ما سجده کنید تا متوجه شویم راست می گوئید و انها سجده کردند . این آیه به این موضوع اشاره دارد . « أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِنَ الْكِتَابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ .... » آیا ندیدی کسانی را که بهره ای از کتاب آسمانی بردند ، به خدایان دروغین ایمان آوردند ... »

حجت الاسلام حسینی افزود  : خداوند در ایه ۵٢ در ادامه می فرماید  « أُولَٰئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ ۖ وَمَنْ يَلْعَنِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ نَصِيرًا » انها ملعون خداوند هستند  « ملعون ، یعنی از رحمت خدا دور هستند ». و هر كس را خدا لعن كند، هرگز براى او ياورى نخواهى يافت . پس انسان در دوراهی قرار دارد . با علم می تواند انسان به جایی برسد که مصداق اجودالاجودین بشود و می تواند عالم بدی شود که ملعون خداوند شود . قران می خواهد ما عالم بشویم ، عالمی که بصورت امت برانگیخته شویم . 

امام جمعه کاشان گفت  : به شما توصیه می کنم  ١ _ همت خود را بلند کنید . خدا همت های بلند را دوست دارد. پیامبر ص می فرماید  « : إنّ اللّه َ تعالى يُحِبُّ مَعالِيَ الاُمورِ وأشرافَها ، ويَكرَهُ سَفسافَها  » خداوند متعال كارهاى والا و شريف را دوست دارد و كارهاى پست و حقير را خوش ندارد . علامه دهخدا یک مصداق همت بلند است ، او متولد سال ١٢۵٧ تهران است که کتاب لغت او ، در بعضی چاپ ها ، پنجاه جلد است . و چهل سال برای این کتاب زحمت کشید . یکی دیگر از افراد دارای همت بلند ، علامه امینی است که الغدیر را نوشته است . یازده جلد است . علامه می گوید ، بیست سال برای این کتاب زحمت کشیده ام ، روز هفده ساعت کار علمی کرده ام  برای این کتاب  ده هزار کتاب را  خواندم و به صد هزار کتاب هم مراجعه کردم تا در این کتاب ثابت کند ، در روز غدیر پیامبر ص علی ع را معرفی نمود و فرمود  « مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ » و ولیّ یعنی صاحب اختیار و امام . یکی دیگر از همت های بلند ، حضرت امام ره است . در سال ١٣۴٢ در حالی قیام نمود که شرق و غرب ، جهان را به دوری از خدا می بردند . نصف دنیا را کمو نیست ها گرفته بودند و می گفتند اصلا خدا وجود ندارد . وی گفت  : عالی ترین مقام عالم مسیحی در  روسیه وقتی با سفیر ما در شوروی دیدار می کند می گوید چر ا شما به رهبرتان می گوئید  رهبر مسلمانان ، بگوئید رهبر خدا پرستان عالم ، سفیر سوال می کند چرا ؟ و عالم مسیحی می گوید در دوران هفتاد ساله حکومت کمو نیست بر ما ، کلیساها تبدیل به طویله شده بود و عبادتی در آن انجام نمی شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، کمونیست ها به ما اجازه دادند به کلیسا برویم .با پیروزی انقلاب اسلامی ، جهان به سمت معنویت ، تغییر جهت داد و هدف نهایی امام ، این بود که برای ظهور امام زمان ع زمینه سازی کنید . انشاء الله شما هم عالم و متخصص شوید  ٢ _ ایمان خود را تقویت کنید . یک راه تقویت ایمان ، این است که قران در زندگی ما حاکم باشد  ٣ _ جبهه گیری های حق و باطل را بشناسید . در طول تاریخ این جبهه گیری بوده است ، زمان پیامبر ص ابوسفیان و زمان امام حسین ع یزید و زمان امام رضا علیه السلام ، مامون بوده است ، و الان که در زمان امام زمان ع هستیم ، امریکا و اسرائیل هستند . اگر امام زمان ع را ببینند همانند یازده امام قبلی ، ایشان را شهید می کنند . جبهه حق را بشناسید و کمک کنید .
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان دعای رهبر انقلاب برای سلامتی رئیس‌جمهور در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار مراسم سوگواری شهادت رییس جمهور در حسینیه حضرت علی اکبر علیه السلام امام جمعه کاشان : امروز بالاترین نهی از منکر ، ایستادن در مقابل ولایت امریکا می باشد نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت
گزارش تصویری
 افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری
مراسم  سوگواری شهادت رییس جمهور در حسینیه حضرت علی اکبر علیه السلام
مراسم سوگواری شهادت رییس جمهور در حسینیه حضرت علی اکبر علیه السلام
تضویر حضور در قبور شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی  - 31 / 2 / 1403
تضویر حضور در قبور شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی - 31 / 2 / 1403
تصاویر : جلسه شرح خطبه اول نهج  البلاغه و مراسم پاس داشت آیت الله شهید رئیسی - دانشگاه علوم پزشکی - 31 / 2 / 1403
تصاویر : جلسه شرح خطبه اول نهج البلاغه و مراسم پاس داشت آیت الله شهید رئیسی - دانشگاه علوم پزشکی - 31 / 2 / 1403
تصاویر : زیارت مرقد مطهر امام زاده قاسم  ابن علی النقی ع - آران و بیدگل
تصاویر : زیارت مرقد مطهر امام زاده قاسم ابن علی النقی ع - آران و بیدگل
آیین تکریم ۵٠ دختر نخبه کاشانی  :
آیین تکریم ۵٠ دختر نخبه کاشانی :
نماز بر پیکر مادر شهید سردار علی رحمانی قهرودی  رحمه الله علیه
نماز بر پیکر مادر شهید سردار علی رحمانی قهرودی رحمه الله علیه
گزارش تصویری :  تجلیل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جناب دکتر نیازی استاد سرآمد کشور ـ  یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳-
گزارش تصویری : تجلیل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جناب دکتر نیازی استاد سرآمد کشور ـ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳-
زیارت حضرت حیقوق نبی -  تویسرکان همدان
زیارت حضرت حیقوق نبی - تویسرکان همدان
جشن بزرگ دختران حورا در سفیدشهر - به مناسبت تولد حضرت معصومه س و روز دختر
جشن بزرگ دختران حورا در سفیدشهر - به مناسبت تولد حضرت معصومه س و روز دختر
حضور در جوشقان قالی  : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در جوشقان قالی : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان -  15 / 2 / 1403
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان - 15 / 2 / 1403
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.