/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
چاپ خبر
دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران _ ٢٢۴ ، سال سوم ، امام جمعه کاشان : وظیفه ما تقویت نظام اسلامی است حجت الاسلام حسینی : وظیفه ما ادامه مسیر شهدا می باشد . وظیفه ما کمک به جبهه حق است . مهم این است که با گفتار و عمل و هر راهی که می توانیم نظام اسلامی را تقویت کنیم . دانش اموزان با خوب درس خواندن ، دختران با رعایت حجاب و بزرگترها با شرکت در اجتماعات انقلابی و ارزشی نظیر راه پیمایی ها

دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران  _ ٢٢۴ ، سال  سوم ، 

امام جمعه کاشان  : باید قدر مجاهدت های سردار کریمی را بدانیم 

حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در منزل  شهید حاج عباس کریمی اظهار داشت  : با توجه به مطالب مطرح شده در دیدار ، متوجه ، اهمیت فوق العاده حق الناس  ، وظیفه شناسی ، اهتمام به تلاوت قران و نماز اول وقت ، عشق به خداوند ، از ویژگی های بارز شهید بود . وی گفت ، این جمله شهید در وصیت نامه  «  من لياقت يك شهيد را ندارم و اميدوارم كه آنها كه قبل و بعد از من به درجه شهادت نائل آمده‌اند من را در آن دنيا شفاعت نمايند » را من از هیچ شهیدی من ندیده بودم . 

حجت الاسلام حسینی گفت ، تاکید شهید بر اجرای کامل دستورات امام ، و مهربانی والدین با همسرش و بالعکس ، و اهدا نصف اموال به جبهه و نیازمندان و نیز سفارش ایشان به همسرش که برای خانواده و فامیل معلم باشند از نکات ، قابل توجه در وصیت نامه شهید است . 

امام جمعه کاشان گفت  : امیدوارم همه ما قدر مجاهدت های سردار کریمی و قدر استقامت و صبر ، شما را بدانیم . و خداوند انشاء الله به صبر شما اجر متناسب با کرم خودش عطا کند . 

در این دیدار وصیت نامه شهید توسط اقای بارفروش قرائت شد  :
 

بسم‌الله القاصم الجبارين

چرا در راه خدا جهاد نمي‌كنيد در صورتي كه جمعي ناتوان از مرد و زن و كودك شما در چنگال ظلم كافرانند .

« و ما لكم لا تقاتلون في سبيل‌الله و المستضعفين من الرجال و النساء والولدان و قاتلو هم حتي لاتكون فتنه و يكون الدين لله ». بكشيد كافران را تا بر كنده شود ريشه فساد، و دين منحصر به دين خدا شود ، هيچ قطره‌اي در مقياس حقيقت در نزد خدا از قطره خوني كه در راه خدا ريخته شود، بهتر نيست و من مي‌خواهم كه با اين قطره خون به عشقم برسم كه خداست . شهيد كسي است كه حقيقت و هدف الهي را درك كرد و براي حقيقت پايداري كرد و جان داد . شهادت در اسلام نه مرگي است كه دشمن به مجاهد تحميل مي‌كند بلكه انتخابي است كه وي با تمام آگاهي و شعور و شناختش به آن دست مي‌يازد . « و لا تقولوا لمن يقتل في سبيل‌الله اموات احياء ولكن لا تشعرون » و آن كسي كه در راه خدا كشته شده مرده نپنداريد بلكه او زنده ابدي است وليكن همه شما اين حقيقت را در نخواهيد يافت . ( سوره بقره 154 ) شهادت براي من يك فيض بزرگي است من لياقت يك شهيد را ندارم و اميدوارم كه آنها كه قبل و بعد از من به درجه شهادت نائل آمده‌اند من را در آن دنيا شفاعت نمايند . ان شاء الله و از قول من به تمام اقوام و خويشاوندان خصوصا پدر و مادر و خواهرم و همسرم و برادرانم بگوييد بعد از من براي من گريه و زاري نكنند و در عوض به همه دوستان و آشنايان با چهره‌اي خندان تبريك بگويند و به آنها بگويند جان او هديه‌اي براي اسلام عزيز و امام امت و امت امام بود و در رابطه با شهادت من و بقيه برادرانم كه اگر لياقت شركت در جبهه‌هاي حق عليه باطل را داشتند خانواده من صبر را پيشه كنيد و صبر نه اين كه در مقابل باطل و ناحق تسليم شدن بلكه استواري و ايستادگي در برابر ناملايمات تسليم شدن بلكه استواري و ايستادگي در برابر ناملايمات در برابر سختي‌ها ، در مقابل گرفتاري‌ها و مبارزه سرسخت با مشكلات زندگي مبارزه با هواي نقس ، اجراي كليه دستورات امام است مبارزه با منافقين داخلي كه خود نيز يك نوع جبهه داخلي است . لذا طبق فرمايشات قرآن كريم: « واقتلو هم حيث ثقفتموهم و اخرجوهم من حيث اخرجوكم و الفتنة اشد من القتل » هر جا مشركان را دريافتند به قتل رسانيد و از شهرهايشان برانيد جنان كه آنان شما را از وطن آواره كردند و فتنه‌گري كه آنان كنند سخت‌تر از جنگ و فسادش بيشتر است . و در رابطه با رزمندگان اسلام بايد بگويم كه هميشه با توكل به خدا و ائمه معصومين و اجراي دستورات رهبر عزيز و عالي قدرمان بر دشمنان بتازيد تا آنها را از صفحه روزگار برداريد و هيچ وقت بر پيروزي‌هايتان مغرور نشويد چون در مرحله اول اين شما نيستيد كه مي‌جنگيد و اين شما نيستيد كه شليك مي‌كنيد بلكه طبق آيه قرآن مجيد « و ما رميت اذرميت ولكن‌ الله رمي » و شما بايد مجاهد في‌سبيل‌الله باشيد آن كسي كه جهاد كند « كلمة الله هي العلياء » تا اين كه اراده خدا بالا بيايد و حاكم بر اراده‌ها شود اين همان راه خداست ، سلام و دعاي هميشگي‌تان را فراموش نكنيد. خدايا، خدايا ، تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار از عمر ما بکاه  و بر عمر او بيفزاي .

۶١/٨/٢٧


دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران  _ ٢٢۵ ، سال  سوم ، 

امام جمعه کاشان  : وظیفه ما تقویت نظام اسلامی است 

حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در منزل والدین شهید حسین ابوالفضلی اظهار داشت  :  روحیه صبر بر مصیبت شما دارای اجر بزرگی است .

پیامبر ص می فرماید  : اگر خدا فرزندی به کسی بدهد و ان فرزند قبل از فوت یکی از والدین از دنیا برود و ان والدین صبر کنند ، از انکه هفتاد فرزند داشته باشند و همه انها در رکاب امام زمان ع جهاد نمایند برتر و اجر بیشتری دارد .

حجت الاسلام حسینی گفت  : وظیفه ما ادامه مسیر شهدا می باشد . وظیفه ما کمک به جبهه حق است . مهم این است که با گفتار و عمل و هر راهی که می توانیم نظام اسلامی را تقویت کنیم . دانش اموزان با خوب درس خواندن ، دختران با رعایت حجاب و بزرگترها با شرکت در اجتماعات انقلابی و ارزشی نظیر راه پیمایی ها می باشد . این ها کمک به راه شهید و انقلاب است . 


دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران  _ ٢٢۶ ، سال  سوم ، 

امام جمعه کاشان  : شهید در بهترین حالت با اسماء رحمت الهی ، خدا را ملاقات می کند

حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در منزل والدین شهید حسین فرجی اظهار داشت  : خداوند توفیق داد در خدمت شما هستیم . به فرزندان این مادر ، توصیه می کنم از دعای خیر مادر حداکثر بهره را ببرید . مادر منبع و گنج بزرگی از دعای خیر است . شهادت لقاء الله است . تعبیر قران این است که همه به ملاقات خدا می رویم ، منتهی ملاقات خدا دو گونه است ، ممکن است با اسماء مهر خدا ، خدا را ملاقات کنند ، و کفار با اسماء غضب الهی . شهید در بهترین حالت با اسماء رحمت الهی ، خدا را ملاقات می کند ، همان حدیث پیامبر ص که می فرماید  : اولین قطره خون  شهید که به زمین می ریزد ، خداوند هفت هدیه به او می دهد که یکی از آنان این است که شهید نظر می کند به وجه الله . وجه الله می تواند ، اهل بیت باشند ، یا رویت قلبی خداوند باشد  « الی ربها ناظره » . 


حجت الاسلام حسینی گفت  : اخلاق خوشی که برای پدر شهید می گویند ، سعادتی است که او داشته است ، اخلاق خوش باعث قرابت انسان با اهل بیت می شود .امام رضا ع می فرمایند : أَقْرَبُكُمْ مِنِّي مَجْلِساً يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ أَحْسَنُكُمْ خُلُقاً وَ خَيْرُكُمْ لِأَهْلِهِ ، نزدیکترین شما به من از نظر مقام در روز قیامت ، کسی است که در مورد خانواده خود خوش رفتار باشد . اهل بیت دوست دارند کانون خانواده با محبت و با انس باشند . این شاخصه اسلام است . یکی از شاخصه های غرب گسستن پیوندها می باشد . خداوند در سوره فلق می فرماید  « بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِیمِ، قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ اَلْفَلَقِ ، مِنْ شَرِّ مٰا خَلَقَ ، وَ مِنْ شَرِّ غٰاسِقٍ إِذٰا وَقَبَ ، وَ مِنْ شَرِّ اَلنَّفّٰاثٰاتِ فِی اَلْعُقَدِ ، وَ مِنْ شَرِّ حٰاسِدٍ إِذٰا حَسَدَ » عُقَد ، جمع عَقد است ، عَقد یعنی گره و پیوند . شیطان پیوندها را از بین می برد . مستر همفر ، جاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی ، که یکی از شیاطین انسانی است می گوید ، باید پیوند مردم با روحانیت ، پیوند با امام جامعه و پیوند درون خانواده ها را باید از بین ببریم . ارتباط فرزند با والدین در غرب از بین رفته است . 

امام جمعه کاشان با نقل خاطره ای گفت  : یکی از اساتید دانشگاه تعریف نمود برای ادامه تحصیل به فرانسه رفتم ، به من گفتند برای قوی شدن زبان فرانسوی سعی کن در خانه پیرمرد یا پیرزنی مستاجر باشی ، خانه پیرزنی که دو طبقه بود را پیدا کردیم و به همراه همسرم در طبقه دوم منزل او مستقر شدیم . گاها، کارهای خرید خانه ان پیرزن که هفت فرزند داشت را انجام می دادیم ، روزی در مسیر خرید ، منزل فرزند خود را که چند کوچه پائین تر بود به من نشان داد با وجود نزدیکی منزل اما اصلا فرزند با مادر خود ارتباطی نداشت ، یک شب پیرزن به منزل نیامد و طبق قانون فرانسه اگر کسی بعد از ساعت نه و نیم به منزل نیامد باید به پلیس خبر بدهند لذا من هم به پلیس تماس گرفتم . پلیس درب منزل امد و بعد از چند سوال سراغ فرزندان او را گرفت ، من هم ادرس فرزندی که نشانم داده بود را گفتم و با هم به درب منزل پلیس رفتیم ، پلیس درب منزل را زد و پسر ان پیرزن از پنجره ای که مشرف به بیرون بود جواب داد و پلیس علت مراجعه را گفت . پسر با ناراحتی به پلیس گفت ، به من ربطی ندارد که مادرم کجاست  و چرا نیامده است و پنجره را بست ، این برخورد را با فرهنگ اسلام مقایسه کنید . نهاد خانواده و احترام به پدر و مادر در غرب متلاشی شده است و می خواهند در ایران هم این نهاد مقدس را از بین ببرند . اما در اسلام وقتی از پیامبر درباره حق پدر و مادر سوال می کنند ، می فرمایند ، انها بهشت و جهنم شما هستند . اگر احسان کنید ، به بهشت می روید . انشاء الله خداوند انس ما را با پدر و مادر بیشتر کند .
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
امام جمعه کاشان : هنر یعنی دمیدن روح تعهد به کالبد انسان ها امام جمعه کاشان : مرحله نهایی ایمان و اسلام ، تسلیم محض است که هر بار در ذکر صلوات انرا به ما تذکر می دهند امام جمعه کاشان : به احترام والدین و معلمان از جای خود بلند شوید و احترام کنید امام جمعه کاشان : شعراء و مادحین اهل بیت یاری گر دین خدا هستند امام جمعه کاشان : بلند فرستادن ذکر صلوات نفاق را برطرف می کند امام جمعه کاشان : فرح و شادی با رعایت موازین اخلاقی و حریم ها جزو برنامه اسلام است
گزارش تصویری
تصاویر : زیارت مرقد مطهر امام زاده قاسم - آران و بیدگل
تصاویر : زیارت مرقد مطهر امام زاده قاسم - آران و بیدگل
آیین تکریم ۵٠ دختر نخبه کاشانی  :
آیین تکریم ۵٠ دختر نخبه کاشانی :
نماز بر پیکر مادر شهید سردار علی رحمانی قهرودی  رحمه الله علیه
نماز بر پیکر مادر شهید سردار علی رحمانی قهرودی رحمه الله علیه
گزارش تصویری :  تجلیل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جناب دکتر نیازی استاد سرآمد کشور ـ  یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳-
گزارش تصویری : تجلیل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جناب دکتر نیازی استاد سرآمد کشور ـ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳-
زیارت حضرت حیقوق نبی -  تویسرکان همدان
زیارت حضرت حیقوق نبی - تویسرکان همدان
جشن بزرگ دختران حورا در سفیدشهر - به مناسبت تولد حضرت معصومه س و روز دختر
جشن بزرگ دختران حورا در سفیدشهر - به مناسبت تولد حضرت معصومه س و روز دختر
حضور در جوشقان قالی  : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در جوشقان قالی : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان -  15 / 2 / 1403
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان - 15 / 2 / 1403
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (علیه السلام) در بیت مرحوم آیت الله العظمی مدنی (ره)
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (علیه السلام) در بیت مرحوم آیت الله العظمی مدنی (ره)
بازدید نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از نمایشگاه بهشت اردیبهشت
بازدید نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از نمایشگاه بهشت اردیبهشت
 حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر سر قبر مطهر علامه شهید مطهری (ره)
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر سر قبر مطهر علامه شهید مطهری (ره)
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.