/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
تاریخ خبر:۱۴۰۳ سه شنبه ۲۷ شهريور
چاپ خبر
دیدار با خانواده شهدا ، ایثارگران و آزادگان _ خانواده ، تمنایی ، چاووشی ، میرزایی و عطوفی ، سال سوم ، ٢۵ /۶ / ١۴٠٣ امام جمعه کاشان : روحیه شهادت طلبی در یک جامعه موجب تقویت اسلام و کنار رفتن افراد فاسد می شود امام جمعه کاشان : شهدا ، ایثارگران ، ازادگان و جانبازان و تمام مردمی که استقامت نمودند ، در حرکت بسوی مسیر الهیه ، سهیم هستند ، انچه بدست اوردیم اصلا قابل مقایسه نیست با انچه هزینه کردیم . امام ره می فرمایند ، ملت عظیم الشان همیشه به یاد داشته باشند ، هزینه ها را با مقصد الهی مقایسه کنید .

دیدار با خانواده شهدا ، ایثارگران و آزادگان _ ٢٩١ ، سال  سوم ، ٢۵ /۶ / ١۴٠٣

امام جمعه کاشان  :  جایگاه خانواده شهدا ، نزد اهل بیت فوق العاده است . 


حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در منزل والدین شهید جواد تمنایی اظهار داشت  : در روایت داریم که پیامبر ص می فرماید « ما أعْمالُ العِبادِ كُلِّهِم عِند المُجاهِدينَ في سبيلِ اللّه ِ إلاّ كَمِثْلِ خُطّافٍ أخَذَ بمِنْقارِهِ مِن ماءِ البَحرِ  » اعمال همه بندگان در مقايسه با ارزش جهاد مجاهدانِ در راه خدا نيست مگر به اندازه مقدار آبى كه پرستويى دريايى با منقار خود از دريا برداشته است . این ثواب هم برای شهید و هم برای برادر رزمنده اش و همه  مجاهدان است . 

وی گفت  : خدا به شهید ویژگی دیگری داده است و ان این است که پیامبر ص فرمودند ،  خداوند ، با اولین قطره خون شهید که به زمین ریخته می شود هفت ویژگی به شهید می دهد که هفتمین آن ، این است که شهید نظر می کند به وجه الله ، معنای نظر می کند به وجه الله چیست  ؟ در قران آیه ٢٢ سوره قیامت این کلمه امده است « وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ نَاضِرَةٌ » در آن روز چهره هایی شاداب است « اِلی رَبِّها ناظِرَةٌ » به پروردگارشان چشم دوخته اند . یک. معنای به ربّ نظر می کنند ، روایت امام صادق ع است که می فرمایند ، هم جسم انسان دو چشم دارد و هم قلب انسان ، و شهید با چشم قلب به خدا نظر می کند . 

امام جمعه کاشان گفت  :یک معنای وجه الله در دعای ندبه آمده است « أَیْنَ وَجْهُ اللَّهِ الَّذى إِلَیْهِ یَتَوَجَّهُ الْأَوْلِیاءُ » كجاست آن وجه اللهی كه دوستان خدا به جانب او روى مى آورند ، یک معنای وجه الله یعنی امام ، که این دوران ، امام زمان ع می شود و در هر دوره ، سایر ائمه . پس شهید نظر می کند به وجه الله یعنی ، شهید یا با چشم قلبش به خدا نظر می کند و یا امام معصوم را می بیند و شاید هم هر دو باشد . و این مقام شهدا می باشد و اوج تقرّب یک عبد به خدا می باشد . وی گفت ، جایگاه خانواده شهدا ، نزد اهل بیت فوق العاده است . 

امام جمعه کاشان با نقل خاطره ای گفت  : یکی از پدران شهید تمایل چندانی برای حضور در جماران و ملاقات با امام را نداشت ، نهایتا با اصرار در یک ملاقات به جماران رفتند وقتی شور و معرفت و ابراز احساسات مردم را دید از خود بیخود شد وغش کرد و تا پایان سخنرانی امام در همان حالت بود ، وقتی حالش بهتر شد تقاضا نمود امام را ملاقات کند ، وقتی به دیدار امام رفت ، حضرت امام به پدر شهید فرمود ، به من قول بده اگر روز قیامت برای من مشکلی پیش امد شما مرا شفاعت کنید . خداوند شما و فرزند شما را برگزیده است . خدا مشتری جان شهید است و این با هیچ مقام دنیایی قابل مقایسه نیست . و این برای خانواده های شهدا افتخار است .




در این دیدار گفته شد  : 
جواد تمنایی متولد ١٣۴۴ هستند . جواد عصاره ادب بود . مکبّر نماز جماعت بودند . سه بار با جبهه اعزام شدند ، در والفجر مقدماتی زخمی و به اسارت در می ایند و به خاطر مقاومت در مسیر اسارت در غربت او را به شهادت رساندند . یازده سال طول کشید تا در سال ١٣٧٣ بقایای بدن مطهر شهید به کاشان امد و در دارالسلام بخاک سپرده شد . ضمنا برادر شهید هم از رزمندگان دفاع مقدس بوده که از دنیا رحلت کرده اند .


دیدار با خانواده شهدا ، ایثارگران و آزادگان _ ٢٩٢ ، سال  سوم ، ٢۵ /۶ / ١۴٠٣

امام جمعه کاشان  :  روحیه شهادت طلبی در یک جامعه موجب تقویت اسلام و کنار رفتن افراد فاسد می شود 


حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در منزل والدین شهید سید حسن چاووشی اظهار داشت  : امام حسین ع در منا در سال ۵٩ هجری قمری در جمع دویست نفر از اصحاب و هفتصد نفر از تابعین از بزرگان و متفکرین حجّاج فرموده ، معاویه حاکم شده است ، معاویه کسی است که پیامبر ص دستور قتل معاویه را صادر کرده بود ، پیامبر ص فرموده بود ، اگر روزی معاویه در مسجدالنبی روی منبر من نشسته بود او را بکُشید . امام حسین ع فرمود ، می دانید چرا معاویه حاکم شد ؟ امام فرمودند شما سه نقطه ضعف دارید ، یکی از انها این است که شما روحیه شهادت طلبی نداشتید . اگر جامعه ای روحیه شهادت طلبی نداشته باشند ، افرادی مانند معاویه حاکم می شوند . اگر در کشور ما محمد رضا کنار رفت و ولایت فقیه امد ، چون در حوادث مختلف در مقاطعی که خون نیاز بود ، مردم خون خود را تقدیم نمودند که یکی از مصادیق ان هفده شهریور سال ۵٧ است . 

وی گفت ، شانزده شهریور  رژیم شاه تصمیم گرفت از هفده شهریور از ساعت شش صبح حکومت نظامی برگزار شود، مردم از قبل تصمیم داشتند ، راه پیمایی کنند ، لذا اجتماع بزرگ مردم در میدان ژاله شکل گرفت ، رژیم می توانست مردم را متفرق کند ، اما اراده انها با مشورت امریکا و انگلیس کشتار بود . امام ره در پیامی که به ایت الله قمی دادند ، نوشتند ، در میدان ژاله ، در یک روز بیش از چهار هزار نفر شهید شدند .
امام ره فرمودند ، اگر عده ای امدند و شبهه ایجاد نمودند که چه کسی جواب خون شهدا را خواهد داد ، بگوئید ، برای استقرار حکومت اسلامی ، امیرالمومنین ع در جنگ صفین با معاویه ، بیش از این ها شهید داد . 

امام جمعه کاشان گفت  : علی ع ، امام عادل تشخیص دادند . برای این که اسلام بماند ، حضرت زهرا س ، حضرت محسن ، امام حسین و امام معصوم فدا می شود تا اسلام ، قران و حکومت اسلامی بماند و ما امروز ثمرات خون شهدا را می بینیم . ایت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه هفته قبل در کاشان فرمودند ، صد کشور جهان را رفته ام ، فاصله بعضی از این کشورها با ایران پانزده هزار کیلومتر است ، اما وقتی در ان کشورها در خیابان راه می رفتم ، مردم وقتی این لباس را می دیدند از مغازه بیرون می امدند و دست خود را به لباس ما می گذاشتند  برای تبرِک  ، چون این لباس را ، لباس حضرت امام ره و لباس مقام معظم رهبری و نماد انقلاب اسلامی می دانند و این بخاطر برکت خون شهدا می باشد . همه افتخار کنیم به شهدا و انشاء الله راه آنان را محکم ادامه می دهیم 


در این دیدار گفته شد  : شهید در زمان شهادت چهارده سال و چهار ماه سن داشت . شهید بیست روز در جبهه حضور داشت و در عملیات خیبر با اصابت ترکش به شهادت می رسد .


دیدار با خانواده شهدا ، ایثارگران و آزادگان _ ٢٩٣ ، سال  سوم ، ٢۵ /۶ / ١۴٠٣

امام جمعه کاشان  :  مقصد انقلاب اسلامی الهی است


حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در منزل  شهید اکبر میرزایی اظهار داشت  : آن چیزی که ما با خون شهدا ، ایثارگران و استقامت مردم بدست آوردیم  ، این است که طاغوت از بین رفت و ولایت الهیه حاکم شد . امام صادق ع می فرمایند ، اگر حکومت طاغوت باشد و انسان های ان حکومت نیکوکار باشد ، خداوند به انها غضب دارد ، اما اگر حاکم ولیّ خدا باشد ، چه ولیّ معصوم و چه و استمرار ان ، ولیّ فقیه باشد ، ولو مردم به هم تعرض داشته باشند و گناهی انجام دهند ، خدا می فرماید من انها را عفو می کنم . این جمله شاید برای شما عجیب باشد ، اما مقام معظم رهبری در کتاب نظام توحیدی طرح کلی اندیشه اسلامی در قران ، برای این مورد در قالب مثالی می فرمایند . شما اتوبوسی را در نظر بگیرید که بسوی مشهد در حرکت است ، ممکن است مسافرین با ادب باشند ، به همدیگر احترام بگذارند ، که این ایده ال است و اتوبوس هم به مقصد می رسد ، حال فرض کنید ، در یک اتوبوس دیگر ، بعضی مسافرین به همدیگر متعرض هستند ، دعوا می کنند ، با این اوضاع ، باز هم اتوبوس به مقصد و مشهد می رسد ولی عقاب خود را دارند . اما یک اتوبوسی ، اصلا ، مسیرش رو به مشهد نیست .  قران در آیه ٩٨ سوره هود می فرماید « يَقْدُمُ قَوْمَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَأَوْرَدَهُمُ النَّارَ »  فرعون با پیشوائیش  « بجای فرعون ، محمد رضا پهلوی بگذارید » قوم خود را به سمت جهنم می برد ، اما پیشوایی امام نور ، انها را به سوی مقصد الهیه و به بهشت می برد . این تعبیر را هم مقام معظم رهبری دارند و هم ایت الله مصباح ره می فرمایند ، انقلاب اسلامی بعد از بیست و دوم بهمن سال ۵٧ حکایت اتوبوسی است که بسمت صراط مستقیم و بهشت در حرکت است ، اگر چه بعضی از افراد ماشین بد باشند ، حجاب را رعایت نکنند ، آئینه ماشین را بشکنند ، این ها به ماشین ضربه می زنند ، اما اتوبوس در حال حرکت بسوی مقصد الهیه است . 

امام جمعه کاشان گفت  : شهدا ، ایثارگران ، ازادگان و جانبازان و تمام مردمی که استقامت نمودند ، در حرکت بسوی مسیر الهیه ، سهیم هستند ،   انچه بدست اوردیم اصلا قابل مقایسه نیست با انچه هزینه کردیم . امام ره می فرمایند ، ملت عظیم الشان همیشه به یاد داشته باشند ، هزینه ها را با مقصد الهی مقایسه کنید . امام ره فرمودند ، قرن پانزدهم هجری قمری ، قرن شکستن استکبار است ، شما بت های بزرگ استکبار را می شکنید ، امام ره فرمودند ، من با اطمینان می گویم اسلام ، ابر قدرت ها را به ذلت می نشاند ، یمن قرار بود عربستان در مدت دو هفته یمن را تصرف کند ، اما انها امروز ، با موشک دو هزار کیلومتری ، اسرائیل را هدف قرار می دهند . این ها بخاطر خون شهدا می باشد ، پس مقصد کاملا الهی است و بعضی از این مظالمی که هست مانند نامهربانی بعضی از مسافرین ان اتوبوس است . 


در این دیدارگفته شد ، شهید میرزایی پنج فرزند دارد . نزدیک پیروزی انقلاب از تهران به کاشان می ایند . یکی از ویژگی های شهید این بود که ، چون در کاشان ناشناس بود ، شروع کننده تظاهر ات در کاشان بود . این شروع کنندگی مصداق  ایه« فَاستَبِقُوا الخَیراتِ » ، در کار خیر سبقت بگیرید ، است و همچنین  مصداق این ایه است ، که قران می فرماید ، عبادالرحمان ویژگی هایی دارد که یکی از ان ویژگی ها این است که امام المتقین می باشند . امام المتقین به تعبیر علامه طباطبایی ره ، یعنی انها شروع می کنند و سایرین به انها اقتدا می کنند . 
در سال ١٣۶٠ از طریق جهاد سازندگی به جبهه اعزام می شوند ، خودشان مایل بودند که در جبهه سقّا و آب رسان باشند . اما آقای ابهری فرمانده او ، گفتند ، ما به تعمیرکار خودرو بیشتر نیاز داریم و ایشان هم اطاعت نمودند ولی در نهایت همان آبرسانی را بعهده گرفتند و به دایی اکبر معروف بودند . برادر همسر شهید که از فضلای حوزه هستند در حوادث انقلاب ، نارنجک در دستش منفجر می شود ، او را به منزل اقای عارف می برند . و در ان خانه از او پرستاری می کنند . این حادثه در سیزده شهریور سال ۵٧ بوده که منجر به هفده شهریور خونین منجر می شود 
امام ره هم پس از حادثه هفده شهریور در پیامی فرمودند ، وظیفه مردم اعتصاب است و نگران نباشید که کسب و کار شما تعطیل می شود .
 
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
امام جمعه کاشان : روحیه شهادت طلبی در یک جامعه موجب تقویت اسلام و کنار رفتن افراد فاسد می شود امام جمعه کاشان : جامعه امروز ما باید با نهج البلاغه آشنا شود . امام جمعه کاشان : منبر و روضه اسلام را حفظ کرده است امام جمعه کاشان : اطاعت از خداوند ، قناعت و انصاف از عوامل عزت انسان می باشد امام جمعه کاشان : تربیت فرزندان بر اساس محبت به پیامبر ص و اهل بیت بالاترین روش تربیتی است امام جمعه کاشان : ولایت اهل بیت ، نعمت باطنی خداوند به مومنین است
گزارش تصویری
شورای اداری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با حضور محمدباقر قالیباف
شورای اداری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با حضور محمدباقر قالیباف
حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در آستان مقدس آقا علی‌عباس (ع) بادرود
حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در آستان مقدس آقا علی‌عباس (ع) بادرود
حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در جمع خادمین افتخاری وراهنمایان زائرین اربعین مستقردرکربلا
حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در جمع خادمین افتخاری وراهنمایان زائرین اربعین مستقردرکربلا
تصاویر : برگزاری نماز جماعت جوانان ونوجوانان  ، هیئت انصارالحسین خیابان طالقانی ره  - خیابان شهید سعادتی ره - 25 / 6 / 1403
تصاویر : برگزاری نماز جماعت جوانان ونوجوانان ، هیئت انصارالحسین خیابان طالقانی ره - خیابان شهید سعادتی ره - 25 / 6 / 1403
تصاویر :  آیین رونمایی از کتاب  _  (( شهیدان پرواز اردیبهشت ))  - تازه ترین اثر انتشارات ندای فتح الفتوح  - 24 / 6 / 1403
تصاویر : آیین رونمایی از کتاب _ (( شهیدان پرواز اردیبهشت )) - تازه ترین اثر انتشارات ندای فتح الفتوح - 24 / 6 / 1403
تصاویر : تقدیر و تشکر از امامان جمعه شهرستان آران و بیدگل و شهر نوش آباد .
تصاویر : تقدیر و تشکر از امامان جمعه شهرستان آران و بیدگل و شهر نوش آباد .
حضور امام جمعه کاشان در منزل جانباز ۷۰ درصد آقای عطوفی
حضور امام جمعه کاشان در منزل جانباز ۷۰ درصد آقای عطوفی
حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم افتتاح موسسه خیریه ونیکوکاری فطرس
حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم افتتاح موسسه خیریه ونیکوکاری فطرس
تصاویر :  دیدار خادمین مسجد مقدس جمکران با نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان ،  جهت عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن نهم ربیع الاول با عنوان طرح معنوی رحمت الواسعه
تصاویر : دیدار خادمین مسجد مقدس جمکران با نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان ، جهت عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن نهم ربیع الاول با عنوان طرح معنوی رحمت الواسعه
تصاویر : مجلس سوگواری و عزاداری امام عسگری (ع) - حسینیه حضرت علی اکبر ع
تصاویر : مجلس سوگواری و عزاداری امام عسگری (ع) - حسینیه حضرت علی اکبر ع
ادای احترام آیت‌الله اعرافی به شهدای کاشان
ادای احترام آیت‌الله اعرافی به شهدای کاشان
مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه کاشان
مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه کاشان
 بازدید از شرکت فرش کهکشان
بازدید از شرکت فرش کهکشان
حضور امام جمعه کاشان در مسجد الحسین (ع) خیابان بخارایی
حضور امام جمعه کاشان در مسجد الحسین (ع) خیابان بخارایی
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم لزوم رعایت سرعت و دقت در کار ارباب رجوع از سوی مسئولان خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.