/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ جمعه ۲۷ مهر
تاریخ خبر:۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۶ مهر
چاپ خبر
حضور در مدارس : مدرسه ٣١٠ _ مدارس شهر قمصر ، دبستان ٢٢ بهمن ، ٢٣ /٧ / ١۴٠٣ امام جمعه کاشان : یکی از اهداف دشمن عقب نگه داشتن علمی کشور بود حجت الاسلام حسینی : دشمنان نمی خواهند ما تقوا داشته باشیم و دستور خدا را انجام ندهیم ، یکی از دشمنان ، شیطان است . هر کاری خدا فرموده ، شیطان می گوید ، عکس ان را انجام دهید . خدا فرموده مودب باشید ، شیطان می گوید بی ادب باشید . شیطان ، از انسان های بد ، هم دوست و رفیق دارد . با هم کمک می کنند تا ایمان ما را بگیرند .

حضور در مدارس  :  مدرسه  ٣١٠ _ مدارس شهر قمصر  ، دبستان ٢٢ بهمن ،  ٢٣ /٧ / ١۴٠٣

امام جمعه کاشان  : یکی از اهداف دشمن عقب نگه داشتن علمی کشور بود 


حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در جمع دانش  آموزان مدارس شهر قمصر در دبستان ٢٢ بهمن  اظهار داشت : بحث خود را با دعای سلامتی امام زمان ع آغاز می کنم « اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا »

امام جمعه کاشان گفت  : قران کتاب اسمانی ما می باشد که ١١۴ سوره دارد . اولین سوره قران حمد و آخرین سوره قران ناس است . در مدارس یک ایه از قران را شرح مختصری می دهم . قران در ایه ٧٧ سوره نسا می فرماید « قُلْ مَتَاعُ الدُّنْيَا قَلِيلٌ وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ لِمَنِ اتَّقَىٰ » کالاهای دنیا کوچک است و آخرت بهتر است برای کسی که با تقوا باشد . وی در توضیح ایه گفت  : دنیا با همه بزرگی ان کوچک است ، شب ها به ستاره ها نگاه کنید . الان هواپیما ها هزار کیلومتر را حدود یک ساعت طی می کنند . دانشمندان می گویند اگر هواپیمایی با سرعت نور « سیصد هزار کیلومتر در ثانیه » ساخته شود . چهارده میلیارد سال نوری طول می کشد ، تا ما از زمین به اخرین ستاره برسیم . ولی با این حال خدا می فرماید کوچک است . خدا آخرتی ساخته است که قابل مقایسه با دنیا نیست . 

وی گفت  : اگر بخواهیم در اخرت خوشبخت شویم  باید تقوا را پیشه کنیم . معنا تقوا چیست ؟ امام جمعه در نماز جمعه در حالی که اسلحه را به نشانه اماده به جنگ با دشمن در دست می گیرد ،  خود و همه جمعیت را به تقوا دعوت می کند  ، می فرماید « اُوصیَکُم وَ نَفسیِ بِتَقوَی اللّه » . امام ششم ، امام صادق ع  می فرماید ، تقوا یعنی ، هر جا خدا دستور داده که کاری را انجام بدهیم حاضر باشیم . خدا فرموده  « نماز ، روزه ، حج برای کسانی که وضع مالی خوبی دارند ، حجاب برای خانم ها و جهاد برای کسی که می تواند» ، بگوئیم چشم ، و هر جا خداوند نهی کرده و فرموده این کار حرام است ، غایب باشیم . خدا فرموده  « دروغ نگوئید ، غیبت نکنید ، دزدی نکنید ، پول حرام نگیرید به پدر و مادر توهین نکنید » بگوئیم چشم . این تقوا می باشد . هر که دستورات خدا را انجام بدهد ، خدا می فرماید ، اخرت بهتر است . 

حجت الاسلام حسینی گفت  : دشمنان نمی خواهند ما تقوا داشته باشیم و دستور خدا را انجام ندهیم ، یکی از دشمنان ، شیطان است . هر کاری خدا فرموده ، شیطان می گوید ، عکس ان را انجام دهید .  خدا فرموده مودب باشید ، شیطان می گوید بی ادب باشید . شیطان ، از انسان های بد ، هم دوست و رفیق دارد . با هم کمک می کنند تا ایمان ما را بگیرند . و اگر بتوانند انسان های خوب را از بین ببرند ، سن شریف امامان را مرور می کنیم « امام علی ع ۶٣ سال ، امام حسن ع ۴٧ سال ، امام حسین ع ۵٧ سال ، امام سجاد ع ۵٧ سال ، امام باقر ع ۵٧ سال ، امام صادق ع ۶۵ سال ، امام کاظم ع  ۵۵ سال ، امام رضا ع  ۵۵ سال ، امام جواد ع ٢۵ سال ، امام هادی ع ۴٢ سال ، امام عسکری ع ٢٨ سال ، تمام امامان را شهید کردند . مجموع سن سه امام آخرین ما ٩۵ سال است . دشمنان نمی گذاشتند امامان زنده باشند و مردم را هدایت کنند .

امام جمعه کاشان گفت  : امروز هم انسان های بد هستند و در راس انان امریکا و اسرائیل است . شیطان و انسان های بد ، علیه ما که پیرو امامان هستیم به هم کمک می کنند  ، مسیر امامان را رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه می دهد ، در مقابل رهبر عزیزمان ، امریکا و اسرائیل همیشه توطئه می کنند ، اما اگر کسی با تقوا باشد ، با امام زمان ع باشد و اگر کسی به خدا توکل کند ، قوی ترین افراد است . وی گفت  : صدام با تحریک امریکا   شهریور سال ۵٩ جنگ را بر ما تحمیل کردند ، و از این جنگ سه هدف داشتند ، ١  _ تصرف خاک ایران   ٢ _ از بین بردن جمهوری اسلامی ٣ _ جلوگیری از صدور فکر انقلاب  . روز سوم جنگ ، بچه های خوب خلبان ما یاداشتی را به رهبر فعلی انقلاب دادند و نوشتند ، هر هواپیما یا هلی کوپتر بعد از پرواز دوم ، باید بعضی از قطعات ان عوض شود تا برای پرواز بعدی اماده شود ، مقداری قطعه داریم ، به امام بفرمائید ، اگر می خواهید جنگ را ادامه دهد حداکثر تا ٣٣ روز دیگر قطعه داریم ، و بعد از این مدت ، جنگنده ها ، دیگر نمی توانند پرواز کنند . حضرت اقا می فرماید ، این مطلب را به امام ره گفتم ، امام فرمود ، این حرف ها چیست ، به خدا توکل کنید ، خدا می رساند . رهبر عزیز ما این جمله را به خلبانان گفت ، و در طول هشت سال جنگ ، تمام جنگنده های ما پرواز کردند و همچنین توانستیم در این مشکلات ، خودمان هواپیما ، هلی کوپتر ،  ناو و موشک بسازیم . امام بسیار بخدا توکل داشت .

امام جمعه کاشان گفت  : در درس هم همین طور باشید
، دشمنان ، شیطان و انسان های بد نمی خواهند شما با سواد باشید ، قبل از انقلاب اسلامی ، حداکثر مدرکی که دانشگاه های ما می دادند لیسانس بود ، بالاتر از لیسانس در رشته های صنعتی نداشتیم . هر کس می خواست ارشد و دکترا بگیرد باید به خارج می رفت . دشمنان می خواستند ما عقب مانده باشیم ، ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام ره فرمودند ، دختران و پسران باید درس بخوانند ، و به مراتب عالی تحصیلی برسند ، الحمد لله به جاهای خوبی دست پیدا کرده ایم ، بعنوان نمونه ، پالایشگاهی بنام خلیج فارس داریم که وقتی روئسای جمهور دیگر کشورها از آنجا بازدید کردند ، تعجب نمودند ، و باور نمی کردند ایرانی ها ساخته باشند ، همین بچه ها یی ساختند  که نخست وزیر شاه ، « با عرض معذرت » می گفت  آفتابه هم نمی توانید بسازید ، اما امام ره فرمود شما می توانید ، خواهش می کنم ، خوب و قوی درس بخوانید ، همه ما تقوا را رعایت کنیم و دشمنان  و جبهه حق و باطل را بشناسید . با اجازه پدر و مادر ، در مسجد محله خودتان برای نماز جماعت بروید .
 
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
امام جمعه کاشان : یکی از کارهای ملائکه امداد مومنین است امام جمعه کاشان : علم ، ایمان و احترام به پدر و مادر از عوامل موفقیت انسان می باشد امام جمعه کاشان : امروز وظیفه ما بنا بر دستور مقام معظم رهبری کمک به لبنان است امام جمعه کاشان : یکی از اهداف دشمن عقب نگه داشتن علمی کشور بود امام جمعه کاشان : جان و نفس ما ارزشمند است ، مراقب باشید ان را ارزان به شیطان نفروشید امام جمعه کاشان : حضرت امام ره ، جهان را بسوی معنویت و خدا برگرداند .
گزارش تصویری
تصویر : دیدار آقای اربابی رییس اداره کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان :
تصویر : دیدار آقای اربابی رییس اداره کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان :
تصاویر : دیدار دکتر جوانی متخصص جنگ شناختی با نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان :
تصاویر : دیدار دکتر جوانی متخصص جنگ شناختی با نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان :
تصاویر : حضور در گلزار شهدای برزک
تصاویر : حضور در گلزار شهدای برزک
تصاویر : عیادت از سرکار خانم پدرام فر عضو محترم شورای شهر
تصاویر : عیادت از سرکار خانم پدرام فر عضو محترم شورای شهر
تصاویر : دیدار با خانواده شهید نایینی
تصاویر : دیدار با خانواده شهید نایینی
تصاویر حضور در مراسم جمعه نشلجی و دیدار با حجت الاسلام حسینی قمی سخنران مراسم
تصاویر حضور در مراسم جمعه نشلجی و دیدار با حجت الاسلام حسینی قمی سخنران مراسم
امام جمعه کاشان  :  مقدمه اقتدار و قوی شدن کشور علم است . علم اقتدار می اورد
امام جمعه کاشان : مقدمه اقتدار و قوی شدن کشور علم است . علم اقتدار می اورد
امام جمعه کاشان  :  انشاء الله خداوند همه ما را در  مسیر انقلاب و شهدا ثابت قدم بدارد
امام جمعه کاشان : انشاء الله خداوند همه ما را در مسیر انقلاب و شهدا ثابت قدم بدارد
امام جمعه کاشان  : خداوند برای اصلاح بین دو نفر ثواب لیله القدر را قرار داده است
امام جمعه کاشان : خداوند برای اصلاح بین دو نفر ثواب لیله القدر را قرار داده است
حضور امام جمعه کاشان در دبیرستان متوسطه اول  شهید بهشتی آران و بیدگل
حضور امام جمعه کاشان در دبیرستان متوسطه اول شهید بهشتی آران و بیدگل
دیدار خواهران ولایی با نماینده مقام معظم رهبری و درخواست تحویل زیور آلات و وجوه نقدی جهت کمک به مردم مظلوم لبنان و غزه و تجدید بیعت با رهبری
دیدار خواهران ولایی با نماینده مقام معظم رهبری و درخواست تحویل زیور آلات و وجوه نقدی جهت کمک به مردم مظلوم لبنان و غزه و تجدید بیعت با رهبری
مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله  و یادواره ۱۵۰شهید محدوده پایگاه شهید بهشتی مسجد صفاری
مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله و یادواره ۱۵۰شهید محدوده پایگاه شهید بهشتی مسجد صفاری
حضور امام جمعه کاشان در مدرسه متوسطه اول مرحوم لاجوردی
حضور امام جمعه کاشان در مدرسه متوسطه اول مرحوم لاجوردی
دیدار دبیر کل نهاد کتابخانه های کشور
دیدار دبیر کل نهاد کتابخانه های کشور
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم لزوم رعایت سرعت و دقت در کار ارباب رجوع از سوی مسئولان خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.