/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ جمعه ۲۷ مهر
تاریخ خبر:۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۶ مهر
چاپ خبر
حضور در مساجد : ٢٧٣ _ ٢٢ / ٧ / ١۴٠٣ _ مسجد النبی صل الله علیه و آله امام جمعه کاشان : حضرت امام ره ، جهان را بسوی معنویت و خدا برگرداند . حجت الاسلام حسینی : خداوند می فرماید اگر می خواهید از مدد الهی بهره بگیرید ، راه ان « إِن تَصْبِرُواْ وَتَتَّقُواْ » استقامت و تقوا می باشد .خدا خطاب به پیامبر ص در ایه ١٢٧ سوره نحل می فرماید ، « وَاصْبِرْ وَمَا صَبْرُكَ إِلَّا بِاللَّهِ » یا رسول الله صبر کن ،


حضور در مساجد :  ٢٧٣  _   ٢٢ / ٧ / ١۴٠٣  _  مسجد النبی صل الله علیه و آله


امام جمعه کاشان  : حضرت امام ره ، جهان را بسوی معنویت و خدا برگرداند .


حجت الاسلام سید سعید حسینی در مسجد النبی ص ، بعد از اقامه نماز مغربین در شب شهادت حضرت معصومه س اظهار داشت  : پدر ایت الله مرعشی ره ، بسیار به اهل بیت متوسل می شود تا قبر حضرت فاطمه س را به او نشان دهند ، در این توسل ها ، امیرالمومنین علی ع را در خواب می بیند و به ایشان می فرماید ، بر شما باد کریمه اهل بیت . ایت الله مرعشی ره گفت ، من هم کریمه اهل بیت را می خواهم . امام فرمود ، منظور من از کریمه اهل بیت حضرت زهرا س نیست  ، به قم برو ، کریمه اهل بیت در قم دفن است ، فرمودند ، خدا ، هر عظمتی که می خواست در دنیا از نظر حرم ، شکوه و بارگاه به حضرت زهرا س بدهد ، همان عظمت را به دخترش فاطمه معصومه س داده است . انقدر حضرت معصومه س عظمت دارد . اساتید ما می فرمایند ، حاجات بزرگی که انسان از حضرت زهرا س دارد می تواند از دخترش فاطمه معصومه بگیرد . 

وی در رابطه با جبهه مقاومت و امدادهای الهی گفت : قران در ایه ١٢۴ سوره ال عمران می فرماید ، ما در جنگ بدر با سه هزار فرشته به پیامبر ص کمک کردیم « إِذْ تَقُولُ لِلْمُؤْمِنِينَ أَ لَنْ يَكْفِيَكُمْ أَنْ يُمِدَّكُمْ رَبُّكُمْ بِثَلاثَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ مُنْزَلِينَ‌ » ایه بعد می فرماید ،  اگر شما اهل استقامت و اهل تقوا باشید با پنج هزار فرشته به شما کمک شما خواهند امد  « بَلَى إِن تَصْبِرُواْ وَتَتَّقُواْ وَيَأْتُوكُم مِّن فَوْرِهِمْ هَذَا يُمْدِدْكُمْ رَبُّكُم بِخَمْسَةِ آلافٍ مِّنَ الْمَلآئِكَةِ مُسَوِّمِينَ » . این ایه برای جنگ بدر نیست ، امروز هم حاکم است  ، وی با نقل خاطره ای گفت  : آیت الله مصباح فرمودند : بعد از جنگ سی و سه روزه ، با هیاتی از مجمع جهانی اهل بیت برای عرض تبریک به لبنان رفتیم ، سید حسن نصرالله در جلسه مطلبی از تلویزیون اسرائیل نقل کردند و گفتند ، تلویزیون اسرائیل با سرباز اسرائیل مصاحبه نمود و ان سرباز گفت ، در این جنگ افرادی را دیدیم که هر چه به انها شلیک نمودیم به انها اثر نمی کرد و بعضی از انها شمشیر داشتند و یکی از انها دست مرا قطع نمود و دست خود را نشان داد  ، سید حسن نصرالله گفت ، انها می خواستند ، ما را مضحکه کنند که در این دوران و قرن ٢١ انها با شمشیر حمله می کنند ولی بطور ناخواسته مدد غیبی را اعلام نمود . مدد الهی بود . 

حجت الاسلام حسینی گفت  : خداوند می فرماید اگر می خواهید از مدد الهی بهره بگیرید ، راه ان «  إِن تَصْبِرُواْ وَتَتَّقُواْ » استقامت و تقوا می باشد .خدا خطاب به پیامبر ص در ایه ١٢٧ سوره نحل می فرماید ، « وَاصْبِرْ وَمَا صَبْرُكَ إِلَّا بِاللَّهِ » یا رسول الله صبر کن ، صبر هم اگر می کنید ، توفیق خداوند است ، شبیه این ایه است « وَمَا تَوْفِيقِي إِلَّا بِاللَّهِ » هیچ کاری نیست که انسان موفق شود ، مگر این که ، توفیق ان را خدا داده است ، شما امشب به مسجد امدید ، نماز خواندید ، در این جلسه برای شهداء نشستید ، این توفیق خداوند است . یک توفیق بزرگ خداوند به ملت عظیم الشان ایران داد ، شرق و غرب در راستای نقشه های شیطان ، جهان را به دور شدن از خدا پیش می بردند ، شرق می گفت خدا وجود ندارد . وی با ذکر خاطره ای گفت  : زمانی سفیر ایران در شوروی با عالی ترین مقام مسیحی دیدار نمود و مقام مسیحی گلایه نموده بود که چرا به امام می گوئید رهبر مسلمانان ، باید بگوئید رهبر خداپرستان عالم ، سفیر ایران علت را سوال کرد ، او گفت ،  وقتی در شوروی کمونیست حاکم بود کلیسای ما تبدیل به اصطبل شده بود و نمی توانستیم عبادت کنیم . انقلاب شما باعث آزادی ما هم شد . انقلاب اسلامی ایران راه عبادت را برای دیگر ادیان هم باز کرد . در مقابل جهان شرق  ، جهان غرب هم خدا را محدود به روز یک شنبه و کلیسا کرده بود . انقلاب اسلامی تئوری حکم و شرق را باطل کرد  « لا حُكْمَ إِلّا لِلّه‏ ». خدا باید حاکم باشد . 

وی گفت  : این که می گوئیم ولیّ فقیه نایب امام زمان ع است و امام زمان ع نایب پیامبر ص است و پیامبر ص خلیفه خداوند است ، مبنا دارد  « أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْكُمْ » . جابر بن عبدالله انصاری که هفت معصوم « پیامبر ص ، حضرت زهرا س ، امام علی ع ، امام حسن ع ، امام حسین ع ، امام سجاد ع ، امام باقر ع » را دیده است ، پیامبر ص به جابر فرمود ، هفتمین معصوم را که دیدی سلام من را به او برسان . ایه « أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْكُمْ » که نازل شد  . جابر بن عبدالله انصاری به پیامبر ص فرمود ، أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ را متوجه می شوم ، اما  وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْكُمْ را توصیح دهید ، پیامبر ص فرمود ،   أُولِی الْأَمْرِ یعنی حصرت علی و یازده امام معصوم .

برادران و خواهران ، شیعه علی بن ابی طالب بودن ، قیمت ندارد  . الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ . یازده امام ما را قدر ندانستند . سن شریف امامان را مرور می کنیم « امام علی ع ۶٣ سال ، امام حسن ع ۴٧ سال ، امام حسین ع ۵٧ سال ، امام سجاد ع ۵٧ سال ، امام باقر ع ۵٧ سال ، امام صادق ع ۶۵ سال ، امام کاظم ع  ۵۵ سال ، امام رضا ع  ۵۵ سال ، امام جواد ع ٢۵ سال ، امام هادی ع ۴٢ سال ، امام عسکری ع ٢٨ سال ، تمام امامان را شهید کردند . مجموع سن سه امام آخرین ما ٩۵ سال است . تمام ائمه را شهید می کردند . مردم بد انزمان قدر ائمه را ندانستند و یکی از دلایل غیبت امام زمان ع همین است . در ابتدا غیبت ، چهار نایب خاص امدند و حدود هفتاد سال این نواب  اربعه بودند . یکی از نواب اربعه ، عثمان بن سعید بود ، انگشتری از  عثمان بن سعید ، به سید حسن نصرالله رسید ، سید حسن ، انگشتر را همراه با نامه ای تقدیم مقام معظم رهبری نمود . در نامه نوشته بود ، اگر می توانستم ، همراه با این انگشتر ، روح و عمرم را فدای شما می کردم .  سید هاشم حیدری می گوید ، سید حسن وقتی دعا می کند ، نمی گوید خدایا ، از عمر من کم کن و بر عمر حضرت اقا بیفزا ، می فرماید ، خدایا ، بقیه عمر خودم ، فرزندانم ، همسرم ، پدر و مادرم فدای این که رهبرم یک ثانیه عمرش بیشتر باشد . خیلی اعتقاد است . فرض کنید به شما بگویند ، پنجاه سال عمر داری ، ایا حاضری این پنجاه سال عمر را بدهی و یک ساعت به عمر رهبری عزیز اضافه شود . شاید بعضی ها تردید کنند ، ولی سید حسن با اعتقاد می گفت ، خدایا ، بقیه عمر خودم ، فرزندانم ، همسرم ، پدر و مادرم فدای این که رهبرم یک ثانیه عمرش بیشتر باشد

امام جمعه کاشان گفت  :  بعد از چهار نایب خاص ، امام صادق ع فرمود ، نایب عام می اید
. انقلاب اسلامی در زمانی پیروز شد که جهان بسوی بی خدایی جلو می رفت ، و امام ره جهان را بسوی معنویت و خدا برگرداند . امام زمان ع و امام صادق ع ، ملاک های نواب عام را بیان کرده اند  « مَن كانَ مِن الفُقَهاءِ صائنا لنفسِهِ حافِظا لِدينِهِ مُخالِفا لهَواهُ مُطِيعا لأمرِ مَولاهُ » . در رابطه با تقوا مقام معظم رهبری ، در زمان ریاست جمهوری گفته اند ، اگر فرزندان حضرت اقا در زمان ریاست جمهوری از چایی  محل کار حضرت اقا استفاده کرده بودند ، هزینه قند و چایی را حضرت اقا حساب می کرد . ایت الله جوادی املی می فرمایند ، من سالی یک بار محضر حضرت اقا می روم تا کتاب هایی را که تازه تالیف کرده ام ، خدمت اقا تقدیم کنم . می فرماید ، یک بار موقع ناهار شد ، سفره پهن شد   پسر حضرت اقا حاضر بودند  ، حضرت اقا به فرزندش فرمود شما به منزل برو . ایت الله جوادی املی فرمودند ، اگر اشکالی ندارد ایشان هم حاضر باشند . حضرت اقا فرمودند ، این ناهار از بیت المال تهیه شده است ، شما مهمان بیت المال هستید . ایت الله جوادی املی می فرماید ، بخود گفتم ، خدا بی خود به کسی عزت نمی دهد و کسی را بالا نمی برد . شاید بگوئید ، مگر قیمت ناهار چقدر بود ، نکته این است که باید مراقبت نمود ، یک ریال باشد ، از بیت المال باید مراقبت نمود . وی در بیان خاطره دیگری گفت ، میر حسین موسوی از سران فتنه می گوید ، در پایان دوران ریاست جمهوری ، ایشان پنجاه هزارتومان به من داد ، و گفت ،  در تمام این دوران هشت سال ، پنجاه هزار تومان استفاده شخصی از بیت المال نکرده ام  ولی این مبلغ را به من داد تا به حساب بیت المال واریز کنم . از محافظین حضرت اقا شنیدم ، در مراسم عروسی ساده که برای پسرش گرفته بود ، تاکید کرده بود از ماشین بیت المال به هیچ وجه استفاده نکنید ، این می شود مُخالِفا لهَواهُ .  بعد امام صادق ع می فرماید ، کسی که این شرایط را داشته باشد من او را نصب می کنم  به نصب عام . 

وی در بیان خاطره ای از ایت الله مصباح بیان نمود : بعد از چها روز از انتصاب حضرت اقا به رهبری برای دیدار مقام معظم رهبری خواستم به تهران برای تبریک بروم ، نزد ایت الله بهجت رفتم که اگر پیامی برای رهبری دارند من ببرم و ابلاغ کنم ،  ایت الله بهجت فرمودند ، نامه ای دارم به حضرت اقا بدهید ، نامه ای به من داد و من اجازه گرفتم که از ان نامه کپی بگیرم ،  آیت الله بهجت یک نامه چهار صفحه‌ای برای حضرت آقا که تازه رهبر شده بودند ، نوشتند . شروع نامه هم با این جمله بود ، که بنده انتصاب حضرتعالی را به سمت مقام ولایت تبریک عرض می‌کنم  ، حضرت آقا به آیت الله مصباح فرموده بودند که تا حالا خیلی‌ها از مردم و مسئولین به من تبریک گفته بودند ،  ولی هیچ کدام دلم را آرام نکرد که من در این جایگاه باید باشم یا نه الا با این نامه دلم آرام شد . چون می‌دانم که ایشان اصلا بر مبنایی که دیگران ممکن است بنویسند و حرف بزنند ، نمی‌نویسند و صحبت نمی‌کنند .

خدا را شاکر باشیم که بالای سر ما نایب عام امام زمان ه قرار دارد . قدر شهدا را بدانیم .  خواهش می کنم ، پیام شهدا که در وصیت نامه و نامه های انها امده و سیره شهدا که رفتار و اخلاق انان بوده است و با مصاحبه با خانواده و دوستان او بدست می اید را تهیه کنید ، این شهید چه ویژگی داشت که خداوند مشتری جان او شده است  « إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ » این ها بررسی و اماده کنید و برای نسل جوان هر شب بین نماز  ، مدارس و یا در جلسات دیگر بخوانید .

 
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
امام جمعه کاشان : یکی از کارهای ملائکه امداد مومنین است امام جمعه کاشان : علم ، ایمان و احترام به پدر و مادر از عوامل موفقیت انسان می باشد امام جمعه کاشان : امروز وظیفه ما بنا بر دستور مقام معظم رهبری کمک به لبنان است امام جمعه کاشان : یکی از اهداف دشمن عقب نگه داشتن علمی کشور بود امام جمعه کاشان : جان و نفس ما ارزشمند است ، مراقب باشید ان را ارزان به شیطان نفروشید امام جمعه کاشان : حضرت امام ره ، جهان را بسوی معنویت و خدا برگرداند .
گزارش تصویری
تصویر : دیدار آقای اربابی رییس اداره کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان :
تصویر : دیدار آقای اربابی رییس اداره کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان :
تصاویر : دیدار دکتر جوانی متخصص جنگ شناختی با نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان :
تصاویر : دیدار دکتر جوانی متخصص جنگ شناختی با نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان :
تصاویر : حضور در گلزار شهدای برزک
تصاویر : حضور در گلزار شهدای برزک
تصاویر : عیادت از سرکار خانم پدرام فر عضو محترم شورای شهر
تصاویر : عیادت از سرکار خانم پدرام فر عضو محترم شورای شهر
تصاویر : دیدار با خانواده شهید نایینی
تصاویر : دیدار با خانواده شهید نایینی
تصاویر حضور در مراسم جمعه نشلجی و دیدار با حجت الاسلام حسینی قمی سخنران مراسم
تصاویر حضور در مراسم جمعه نشلجی و دیدار با حجت الاسلام حسینی قمی سخنران مراسم
امام جمعه کاشان  :  مقدمه اقتدار و قوی شدن کشور علم است . علم اقتدار می اورد
امام جمعه کاشان : مقدمه اقتدار و قوی شدن کشور علم است . علم اقتدار می اورد
امام جمعه کاشان  :  انشاء الله خداوند همه ما را در  مسیر انقلاب و شهدا ثابت قدم بدارد
امام جمعه کاشان : انشاء الله خداوند همه ما را در مسیر انقلاب و شهدا ثابت قدم بدارد
امام جمعه کاشان  : خداوند برای اصلاح بین دو نفر ثواب لیله القدر را قرار داده است
امام جمعه کاشان : خداوند برای اصلاح بین دو نفر ثواب لیله القدر را قرار داده است
حضور امام جمعه کاشان در دبیرستان متوسطه اول  شهید بهشتی آران و بیدگل
حضور امام جمعه کاشان در دبیرستان متوسطه اول شهید بهشتی آران و بیدگل
دیدار خواهران ولایی با نماینده مقام معظم رهبری و درخواست تحویل زیور آلات و وجوه نقدی جهت کمک به مردم مظلوم لبنان و غزه و تجدید بیعت با رهبری
دیدار خواهران ولایی با نماینده مقام معظم رهبری و درخواست تحویل زیور آلات و وجوه نقدی جهت کمک به مردم مظلوم لبنان و غزه و تجدید بیعت با رهبری
مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله  و یادواره ۱۵۰شهید محدوده پایگاه شهید بهشتی مسجد صفاری
مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله و یادواره ۱۵۰شهید محدوده پایگاه شهید بهشتی مسجد صفاری
حضور امام جمعه کاشان در مدرسه متوسطه اول مرحوم لاجوردی
حضور امام جمعه کاشان در مدرسه متوسطه اول مرحوم لاجوردی
دیدار دبیر کل نهاد کتابخانه های کشور
دیدار دبیر کل نهاد کتابخانه های کشور
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم لزوم رعایت سرعت و دقت در کار ارباب رجوع از سوی مسئولان خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.