/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۱ جمعه ۱۰ تير
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ جمعه ۳۰ ارديبهشت
چاپ خبر
خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ ۱۴۰۱/۲/۳۰ خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ ۱۴۰۱/۲/۳۰
خطبه اول

خطبه دوم

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی خیرخلقه و اشرف بریته و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین سِیمَا بَقِیةُ اللَّهِ فِی الْأَرَضِینَ وَلعْنَة الله عَلِی أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِینَ، الی یوْمِ الدِّینِ

در هشتمین خطبه نماز جمعه با توجه دعای سلامتی مولایمان را می‌خوانیم:
بسم الله الرحمن الرحیم
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
شادی روح حضرت امام، همه‌ی شهدا، گذشتگان، شهدای عزیز منطقه کاشان،‌ شهدای عزیز روحانیت که برادرمان به خوبی به تفصیل، چهار هزار شهید روحانی را برامون معرفی کردند و سلامتی و نصرت رهبر عزیزمان صلواتی اهدا بفرمایید.
خیر مقدم عرض می‌کنم به همه برادران و خواهران از نقاط دور و نزدیک که به میعادگاه نماز جمعه تشریف آوردید
اوصیکم و نفسی بتقوی الله شمارا برادران  و خواهران و خودم را به رعایت حدود الهی، تقوا توصیه می‌کنم. مصداقا امروز تقوا را به معنای دنیا طلب نبودن، تفسیر می‌کنیم و این را از حضرت امیر علیه السلام یاد گرفتیم در نامه‌ی 47  نهج البلاغه خطاب به دو فرزند نازنینشان درفاصله‌ی 19 تا 21 این وصیت صادر شده دیگه، فرمودند:
أُوصِیکمَا بِتَقْوَى اللَّهِ ای دو پسرم شما را به تقوای الهی توصیه می‌کنم
وَ أَلَّا تَبْغِیا الدُّنْیا دنیا طلب نباشید در طلب دنیا دنیا نباشید، نه اینکه کار نکنید‌ها، کاربرای آخرت، آخرت است، انسان درمزرعه‌اش کارکند، درکارخانه اش کارکند برای آخرت، این دنیا طلبی نیست،
وَ إِنْ بَغَتْکمَا اگرچه دنیا، دنبال شما بیاید ولی شما دنیا طلب نباشید غافل از آخرت نباشید
وَ لَا تَأْسَفَا عَلَى شَی‏ءٍ مِنْهَا زُوِی عَنْکمَا، بر آنچه ازدنیا از دستتان رفت، یا به دست نیاوردید، تأسف نخورید، نگویید که موبایل آن آقا 10 میلیونی است موبایل من 2 میلیونی، موبایل آن آقا 40 میلیونی، موبایل من 3 میلیونی است، نه  تأسف نخورید برای آنچه از دنیا به دست شما نرسیده، نگویید خانه‌ی فلانی  هزارمتراست، خانه من 80 متر است، دنیا طلب نباشید،
حدیث شریفی در ماده‌ی حرص درسفینه البحار آمده امام  باقر علیه السلام، امام پنجم فرمودند:
مثل آدم حریص مثل کرم ابریشم است،‌ هرچی این ابریشم‌ها را دور خودش می‌تند، کار خودش را سخت می‌کند که می‌خواهد از داخل این پیله برود بیرون، خیلی جالب است،
مَثَلُ الْحَرِیصِ عَلَى الدُّنْیا کمَثَلِ دُودَةِ الْقَزِّ،‌مثل حریص بر دنیا، مثل کرم ابریشم است،
کلَّمَا ازْدَادَتْ مِنَ الْقَزِّ، هرچه که این تارها بیشترمی تند،
 عَلَى نَفْسِهَا لَفّاً کانَ أَبْعَدَ لَهَا مِنَ الْخُرُوجِ کارخودش را برای خروج از این پیله سخت تر می‌کند تا کی؟
حَتَّى تَمُوتَ غَمّا، تا اینکه از غم و غصه داخل همان پیله  می‌میرد،
حضرت امام باقر علیه السلام می‌فرماید دنیا طلب این است،‌ حرص می‌خورد بر افزایش، افزایش بدون توجه به آخرت، آخرش همین می‌شود
‌به لطف خدا درهفت خطبه‌ی گذشته رسیدیم به آیه‌ی 3 سوره بقره
جلسه‌ی قبل (هُدىً لِلْمُتَّقینَ) امروز محضر آیه سوم هستیم خوب متقین چه کسانی هستند؟ سه ویژگی در آیه بعد آمده
الَّذینَ یؤْمِنُونَ بِالْغَیبِ ایمان به غیب دارند، اگر بخواهیم ببینیم ما متقی هستیم یا نه ببینیم  این سه ویژگی را  داریم یا نه، برادران و خواهران وخودم
1-    ایمان به غیب
2-     وَ یقیمُونَ الصَّلاةَ نماز را اقامه می‌کنند، نه فقط می‌خوانند‌، اقامه توضیحش را عرض میکنم و
3-     وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ ینْفِقُونَ از آنچه که ما رزقشان کردیم انفاق می‌کنند،
خدا رحمت کند  شهیدمطهری را در این کتاب‌ آشنایی با قرآن شان میفرماید:
غیب درمقابل شهادت و محسوس قرار دارد، آنچه که می‌بینیم، می‌شنویم، می‌بوییم با حواس درکش میکنیم، می‌گوییم عالم شهادت یا محسوس، ولی این عالم محسوس نسبت به آنچه که نمی بینیم اصلا خیلی کم است، ‌خیلی چیزها است ما نمی‌بینیم، خواهران  و برادران،  
تمام عالم ملائکه در هفت آسمان می‌شوند عالم غیب،
روح می‌شود عالم غیب،
تمام ارواح مؤمنین از صدر عالم تا حالا همه اش این روح مؤمن و انسان جزو عالم غیب است
خود خدای متعال مصداق عالم غیب است
درروایت شریفی که آیت الله جوادی در تسنیم آوردند می‌فرمودند:
امام صادق علیه السلام  فرمود: یعنی تصدیق می‌کند یک متقی بِالْبَعْثِ که قیامتی  درکار هست،
وَ النُّشُورِ ما همه در صحرای محشرخواهیم آمد
وَ الْوَعْدِ وَ الْوَعِیدِ  بهشت، جهنم، حق است، اینها می‌شود ایمان به غیب
یک روایتی هم در کمال  الدین صدوق آمده  که در تسنیم  من ندیدم این روایت را عزیزانی که درنوشتن تسنیم، سهیم بودند و‌ آن روایت غیب را برخود امام زمان علیه السلام  تطبیق می‌کنند.انسان متقی کسی است که به غیب ایمان دارد و غیب یعنی امام زمان علیه السلام، فرمود
الْمُتَّقُونَ شِیعَةُ عَلِی، متقی یعنی شیعه‌ی علی ابن ابیطالب
 وَ أَمَّا الْغَیبُ فَهُوَ الْحُجَّةُ الْغَائِبُ، پس اولین ویژگی اهل تقوا  این است که ایمان به غیب دارند، ایمان به غیب یعنی مصادیقی  که نمی‌بینیم، مثل عالم ملائکه، خداوند متعال، روح، روان، بهشت، جهنم، شب اول قبر، اینها مصداق غیب است و مصداق باررزش هم امام زمان علیه السلام
اما ویژگی دوم
ویژگی دوم اقامه نمازاست، هم شهید مطهری، هم آیت الله جوادی می‌فرمایند اقامه غیر از خواندن نماز است، ‌اقامه‌ی نماز، معنایش چیست؟
شهید مطهری می‌فرماید: اقامه‌ی نماز یعنی حق نماز را ادا کردن، نماز به صورت یک پیکر و جسد بدون روح انجام نشود، نماز روح دارد، روایت هم داریم، ‌نماز را وقتی درست بخوانیم، این نماز به انسان دعا می‌کند، می‌گوید تو حق مرا به جا آوردی، خدا تو را اصلا ح کند، اگرخوب به جا نیاوردیم، خدایی نکرده اگرنماز من  قضا شود، این نماز انسان را مذمت می‌کند، وهمین جا من خودم و برادران و خواهران را توصیه می‌کنم شبها را طوری برنامه ریزی کنیم که انسان زودتربخوابد برای نمازصبح  و قبل از نماز یک20 دقیقه لااقل  بیدار شویم،
روایت داریم در زمان امام صادق علیه السلام یک فردی آمد برود تجارت خارج از کشور، گفت آقا یک استخاره کنید، حضرت استخاره کردند فرمودند بد است، علی رغم اینکه  بدبودرفت، ‌برگشت گفت ‌آقا سودسرشاری بردم، مثلا قرار  بودمثل 5 میلیون سود ببرم، 50 میلیون  سود بردم، حضرت فرمود بله، ولی یادت هست در فلان روزدرهمان مسافرت یک نماز  صبح شما قضا شد؟
فرمود: اگرآن 50 میلیون که هیچی تمام ثروت دنیا را بدهی، و بگویی خدایا این یک  روزکه درکارنامه‌ی من قضا نوشته شده این را پاک کنید بجایش ادا بنویسید‌، نمی‌شود.
اقامه می کنند نماز را، یعنی نماز را با حدودش به جا می آ‌ورند، این فرمایش شهیدمطهری است
می فرماید که یعنی در همین مدت کوتاه 5 دقیقه – 10 دقیقه انسان  الله اکبر گفته تا والسلام علیکم  خدا را با اسم رحمان، با اسم رحیم، با رب العالمین، مالک یوم الدین، لم یلد، لم یولد، صمد، لم یکن له کفوااحد، انسان خدای عالم را دارد صدا می‌کند با این عناوین و صفات و این به تعبیر استاد مطهری همین 5 دقیقه و ده دقیقه‌ی نماز عالیترین تأثیررا در نفس انسان دارد،
آیت الله جوادی اقامه‌ی نماز را می‌فرماید غیر از این الفاظ، الله اکبر، بسم الله، سبحان ربی‌ العظیم و بحمده، و امثال ذالک،  و غیراز این هیأت، این شکل رکوع، شکل سجده، پیام اصلی نماز در روح من نمازگزار، مجسم بشود،
روح نمازچیست؟
 إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکرِ  نماز  اگر اقامه شود، ‌از فحشا و منکرنهی می‌کند، ‌پس ویژگی دوم اهل تقوا، اقامه‌ی نماز است، اولی که بحث ایمان به غیب بود، نظام فکری یک متقی را دارد درست می‌کند
دومی: خودسازی او را دارد درست می‌کند.
سومین ویژگی انفاق است مِمَّا رَزَقْنا
استاد مطهری می‌فرماید: فلسفه‌ی انفاق این است که من ساخته  شوم، این دست که درجیب برده می‌شود، ‌روایت داریم شیاطین، انقدر وسوسه می‌کنند  انسان را که اصلا دست بیرون نیاید،‌ فلسفه‌ی انفاق به تعبیر استاد مطهری این است که خلأهای اجتماعی توسط من و شما پُر شود علاوه بر دستگاههای دولتی، باید کمیته امداد  باشد باید بهزیستی باشد، باید خیرین باشند
ولی من و شما هم باید دست به جیب شویم تا از آنچه که دوست داریم، دل بکنیم تا من ساخته شوم، روحیه‌ی ایثار در من تقویت شود  این فرمایش شهید مطهری است
روح باید ساخته شود، یکی ازمصادیق ساخته شدن، انفاق است اما از چی؟ مِمَّا رَزَقْنا
نکته‌ی جالبی که آیت الله جوادی  آوردند درذیل همین آیه، می‌فرمایند ‌خدا فرمود، رزق، رزق من، مِمَّا رَزَقْنا باید حلال باشد، رزق خدا دست من و شما که حرام نیست، از حلال  باید من انفاق کنم اولا
ثانیاً، فقط هم پول نیست، مادی هست، معنوی هم هست،
اگر امدند  به شما گفتند ‌آقا من فلان مشکل را دارم، توان مالی نداری، اما می‌توانی تلفن  بزنی آقای فلانی، همسایه‌ی ما صد هزارتومان، 500 هزار تومان قرض می‌خواهد می‌شود به خاطر وساطت من به او کمک کنی؟ این می‌شود انفاق از رزق معنوی خودت که آبرو داری، آبرو گذاشتی که به ایشان یک قرضی بدهد، ‌
علم، مصداق مِمَّا رَزَقْنا تمام معلمین، دارند این را انفاق می‌کنند
 اساتید محترم حوزه و دانشگاه دارندانفاق می‌کنند ‏ مِمَّا رَزَقْنا
و این را از شهید مطهری به عنوان آخرین مطلب در ذیل این عبارت بیاورم، استاد مطهری می‌فرماید: خدا می‌خواهد با این انفاق مِمَّا رَزَقْنا ما آن اسماء خدا را درخودمان متجلی کنیم، اسم رحمان، اسم رحیم، اسم عطوف، خود عطوف می‌فرماید یعنی توجه به دیگران، بعد یک گوشه ‌ای میزند به راسل، این روشن فکرجهان غرب که می‌گوید قدیمها باید پدر و مادرها بچه هاشون را تربیت می‌کردند، الان دیگر عصرجدید هست باید  مهد کودک درست کنند، بچه را از زایشگاه مستقیم ببرند در مهدکودک،  این سخن آقای راسل هست و اتباع او، آقای مطهری می‌فرماید: اگر بچه مهر مادری و پدری را نبیند،‌ در مهد کودک بزرگ شود، این دستورات دین که پدر اگر بچه اش را ببوسد، چه حسنه ای دارد، مادربچه اش را درآغوش بگیرد، چه حسنه ای دارد، اگر اینها برود کنار، مهد کودک فقط جایگزین شود، این بچه‌ی کم عاطفه به تعبیر شهید مطهری بزرگ که شود بعضی وقت‌ها از بزرگترین جانی‌ها می‌شود.
عرض من تمام درخطبه‌ی اول با عبارتی از صحیفه‌ی سجادیه،  
دعای هشتم درخطبه‌ی هشتم
اللَّهُمَّ إِنی أَعُوذُ بِک مِنْ هَیجَانِ الْحِرْصِ،خدایا به تو پناه می‌برم از هیجان حرص ورزی
 وَ سَوْرَةِ الْغَضَبِ، تسلط قوه غضب
وَ غَلَبَةِ الْحَسَدِ، از اینکه حسد بر من غلبه کند
وَ ضَعْفِ الصَّبْرِ، از اینکه صبرو استقامت من  کم باشد
 وَ قِلَّةِ الْقَنَاعَةِ، از اینکه برحلال من قانع نباشم، به کم قانع نباشم،
خدایا همه‌ی ما را مؤمن به غیب، اقامه کننده‌ی نماز، انفاق کننده‌ی مِمَّا رَزَقْنا،  قرار بده
خدایاما را از دنیا طلبی و حرص مصون بدار
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ یلِدْ وَ لَمْ یولَدْ (3)وَ لَمْ یکنْ لَهُ کفُواً أَحَدٌ (4)

 
خطبه‌ی دوم
بسم الله الرحمن الرحیم
 الحمد و الثناء لله رب العالمین والصلاة والسلام علی خیرخلقه و اشرف بریته، محمد ابن عبدالله صلی الله علیه و آله وسلم و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین  اللهم صل علی، علی امیرالمؤمنین و صل علی صدیقه الطاهره فاطمه الزکیه سیده النساء العالمین، و صل علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنّه و صل علی علی ابن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی ابن جعفر و علی ابن موسی الرضا، اللهم صل علی محمد ابن علی الجواد، وعلی ابن محمد الهادی و الحسن ابن علی الزکی العسکری و حجت ابن الحسن المهدی القائمَ المنتظر، بِهِمْ نتَوَلَّى به ولایت 14 معصوم ولایت داریم وَ مِنْ‏ أَعْدَائِهِمْ‏ نتَبَرَّأ و از دشمنان شما بیزارم
6 مناسبت را سریع عرض میکنم
اولین مناسبت اوصیکم و نفسی به تقوی الله خودم و شما را به تقوای الهی توصیه می‌کنم و توصیه‌ی به تقوای این خطبه مثل خطبه‌ی قبل این است که دنیا طلب نباشیم، بایک توضیح جدید علی ابن مهزیار در سفر 20 وقتی به محضر امام زمان علیه السلام مشرف شد، حضرت با مهربانی تمام فرمود که چرا دیر آمدی
فَمَا الَّذِی أَبْطَأَ بِک عَلَینَا چرا کند‌ آمدی؟
کنَّا نَتَوَقَّعُک‏ لَیلًا وَ نَهَاراً، شب و روز منتظرت بودیم، ابن مهزیار
علی ابن مهزیارگفت آقا من که 19 سفر آمدم، راهنما نفرستادید، این دفعه راهنما ‌آمد، آمدم محضرتان فرمود:  نه شما سه تا اشکال داشتی
یک اشکالش را در خطبه‌ی قبل عرض کردم
 قطعتم عن رحم الذی بینکم  قطع رحم کردید، به فکر فامیلتان نیستید
یک ایراد دیگر را الان عرض میکنم
لَا وَ لَکنَّکمْ کثَّرْتُمُ‏ الْأَمْوَالَ‏، دنیا طلب شدید به فکر آخرت نیستید، به فکر اضافه کردن صفرها هستید
چون ایام شهادت حضرت حمزه‌ی سید الشهداست من یک نکته‌ای را عرض می‌کنم از تاریخ که بدانید برادران و خواهران این دنیا طلبی کار را به کجا  رساند
همه می‌دانید درجنگ احد پیامبر عظیم الشأن 50 نفر را گذاشتند درتنگه‌ی احد فرمودند اگر، ما شکست خوردیم تا مدینه تعقیب شدیم تکان نخورید.
اگرپیروز شدیم تا مکه قریش را تعقیب کردیم تکان نخورید، ابتدای جنگ احد پیروزی با سپاه اسلام بود، غنائم را داشتند تقسیم می‌کردند این 50 نفر نگاه کردند دیدند، دارند غنائم را تقسیم می‌کنند، گفتند پس ما چی؟
ما هم  باید برویم، فرمانده گفت پیامبر اینجور فرموده، گفتند نه پیامبر نمی‌دانست، این هم خیلی جمله‌ی عجیبی است، اینقدر فهمشان کم است از پیامبر اکرم، که گفتند پیغمبر نمی‌دانست که ما پیروز می‌شویم، 45 از این 50 نفرآمدند  سراغ غنائم، 5 نفرفقط ماندند، خالدبن ولید هم از پشت سر آمد این 5 نفر را به شهادت رساند،  از پشت حمله کرد به سپاه اسلام، شکست سنگین به سپاه اسلام داد، یکی از شهدا، شد حمزه‌ی سید الشهداء، دنیا طلبی آن 45 نفر، حمزه‌ی سید الشهدا را به شهادت رساند.
خوب،‌ شهادت حمزه چقدر مؤثر بوده در تاریخ؟
روایت بخوانم محضرتان درکافی شریف  سدیر می‌گوید من خدمت امام باقر عله السلام بودم حوادث صدر اسلام مطرح شد، بعد پرسیدیم از امام باقر علیه السلام چرا امیرالمؤمنین حق خودش را نگرفت، بنی هاشم کجا بودند؟
فَقَالَ رَجُلٌ مِنَ الْقَوْمِ أَصْلَحَک اللَّهُ خدا اصلاح کند امر شما را
 فَأَینَ کانَ عِزُّ بَنِی هَاشِمٍ وَ مَا کانُوا فِیهِ مِنَ الْعَدَدِ با این عددی که داشتند، چرا علی ابن ابیطالب خانه نشین شد ؟ جواب امام باقر علیه السلام را داشته باشید،
فرمود:‌  أَمَا وَ اللَّهِ به خدا قسم، ‌اگر دو نفر فقط زنده بودند، علی ابن ابی طالب حقش را می‌ستاند، یکی جعفر یکی حمزه
أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ حَمْزَةَ وَ جَعْفَراً کانَا بِحَضْرَتِهِمَا مَا وَصَلَا إِلَى مَا وَصَلَا إِلَیهِ  به آنچه که رسیدند دیگران، نمی‌رسیدند، این دو تا مطلب را کنار هم بگذارید‌ آن 45  نفر دنیا طلب باعث شدند  اُحُد مسلمانان شکست بخورند، حمزه شهید شود، شهادت حمزه باعث شد، حق علی ابن ابی طالب غصب شود، ببنید یک دنیا  طلبی کار را به کجا می‌رساند، انحراف بزرگ در تاریخ به خاطر دنیا طلبی 45 نفر
مناسبت دوم وفات حضرت عبدالعظیم حسنی است، که با 4 واسطه به امام مجتبی علیه السلام می‌رسند 15 شوال سال 1250، عقاید خودش را آمد به امام هادی علیه السلام  عرضه کرد من در توحید، نبوت، معاد این عقاید  را  دارم امام هادی علیه السلام  فرمود ابی القاسم، به خدا قسم این همان دین مرضی و ثابت عندالله است، خدا را تو بر این عقاید ثابت قدم  بدارد و محافظت کند
در یک حدیث دیگری شخصی ازری آمد خدمت امام هادی علیه السلام حضرت فرمود کجا بودی؟  گفت کربلا بودم زیارت  امام حسین علیه السلام حضرت فرمود که اگر قبر عبدالعظیم را در ری زیارت می‌کردی مثل کسی بودی که امام حسین علیه السلام را زیارت کرده‌ است لذا در زیارت نامه حضرت عبدالعظیم این جمله آمده  است
السلام علیک مَن بزیارته ثواب زیاره سید الشهداء یرتجی
،یک بار دیگر من و شما این عبارت را بخوانیم از همین  جا زائرحضرت عبدالعظیم شویم
السلام علیک مَن بزیارته ثواب زیاره سید الشهداء یرتجی
مناسبت سوم فتح خرمشهر است سوم خرداد، من فقط در یک جمله فتح خرمشهر را بگویم، آقای سردار صفوی را برای مناقشه ای بین ارمنستان و آذربایجان  دو تاکشور که با هم جنگ داشتند دعوت کردند، یکی از  این دو کشور سردار صفوی را دعوت کرد  وقتی رفت ایشان آنجا، مقامات نظامی آن کشور، به سردار صفوی گفتند که آقا شما بیا یک نقشه برای ما بکش طراحی کن که ما بر کشور مقابل پیروز شویم،
آقای صفوی فرمودکه شما چطور انقدر مطمئنید به نقشه و  طراحی ما؟
 جواب آن مقام عالی نظامی این بود،
گفت وقتی که خرمشهر  گرفته شد توسط صدام، صدام تمام مقامات نظامی منطقه را دعوت کرد به  عراق، ما را برد خرمشهر را نشانمان داد، استحکاماتی که گذاشته بود درخرمشهر، چندین مانع از سیم خاردار، انواع و اقسام  موانع را به ما نشان داد، و در آنجا صدام به ما گفت و ما هم یقین کردیم که به هیچ وجه ایرانیها دیگر خرمشهر را نمی‌توانند پس بگیرند، وقتی سوم خرداد شد، و ایران اعلام کرد خرمشهر را پس گرفته، ما به قدرت برتر نظامی شما یقین کردیم .چیزی که دیده بودیم امکان ندارد محال است فتح شود جوانان شما، بسیج شما، سپاه شما، ارتش شما، ‌خرمشهر را فتح کرد، و این نبود جز عنایات صدیقه طاهره که حالا در یک جلسه  ای دیگری من تفصیلش را باید  عرض کنم
  خاطره ای از شهید صیاد دارم نشان می دهد که  عنایت مستقم حضرت زهرا سلام الله علیها  درفتح خرمشهر، دخالت دارد، نثار شهدای فتح خرمشهر صلواتی هدیه بفرمایید.
بحث یارانه‌ها، هفته‌ی قبل توضیحاتی را عرض کردم، با مسئولین مستمراً‌ ارتباط دارم، هم مسئولین جهاد کشاورزی، هم مسئولین امنیتی، که اوضاع را رصد می‌کنند به من اطلاع می‌دهند، با وزارت جهاد کشاورزی معاون وزیر که از دوستان قدیمی ما درگلستان هستند، هم صحبت کردم، یک آمار مختصری فقط درمورد  دانه های روغنی  محضر شما  تقدیم می‌کنم.
دانه های روغنی 85% وارداتی است، داخل کشور کشت نمی‌شود فقط 15 % داخل کشور هست.
 آنی که در داخل کشور کاشت می‌شود کلزا و سویا قیمتش سال گذشته کلزا 11 تومان و سویا 13 تومان بود امسال دولت محترم تقریبا به کشاورزگفت من  دو برابر از شما می‌خرم، که انگیزه بیشتر شود برای تولید داخل، ‌کلزا 23 تومان و سویا 21 تومان، این را داشته باشید، پس 85 % ما نیاز داریم که از خارج از کشور وارد کنیم، یک دفعه بحث اوکراین پیش آمد، با روسیه، قیمت دانه‌های روغنی طبق نقل معاون وزیر جهادکشاورزی  درجهان شد سه برابر، قیمت جهانی شد دانه روغنی سه برابر، ‌خوب، از آن طرف ارز4200 تومانی هم قرار است تبدیل شود به ارزمعمولی 25000 تومانی، فاصله‌ی42  تا 25000 تقریبا، ‌5 برابر، پس اگر دولت بخواهد قیمت جهانی را در نظر بگیرد سه برابر شده، ‌قیمت ارز ترجیحی 4200 هم بخواهد به  ارز معمولی برسد، 5 برابر، ‌این 5 برابر، آنجا هم سه برابرمی شود 8 برابر خیلی سنگین است ولی آنی که توافق کرد دولت برای  فروشش به مصرف کننده گفت مصرف، فرض کنید یک  بطری 850 گرمی تا حالا 17000 تومان بود این 17 می‌شود 62. یعنی به جای 8 برابر میشود  سه برابر و مثلا  3 دهم، و آن مبلغی هم که واریزکردند به کارتها، جبران این عرض شود ما به التفاوت را خواهد داشت .
ایا در فروشگاهها وجود داردیا نه؟
مقداری که من پرسو جو کردم در 200 فروشگاه بزرگ و کوچک شهرستان هست، ولی بعضی ازگزارشهای مردمی به من خبردادند دربعضی از فروشگاهها نیست، با مسئولین تماس گرفتم اولاً، تقاضای من همین است و محکم هم بیان می‌کنم، مسئولان خودشان در میدان باشند، از خیابانها و کوچه ها و فروشگاهها مستقیم خودشان بروند آمار بگیرند که مایحتاج مردم هست یا نیست؟  علاوه بر این، شماره تلفن‌های  124،‌و 135 در اختیارمردم هست، کمبودی را احساس کردند اعلام کنند تا بلافاصله جایگزین شود.
مناسبت پنجم مسله جمعیت هست
من در بعضی از جلسات خصوصی عرض کردم رشد جمعیت ما زیر یک و نیم یا اطراف یک ونیم هست و سازمان  ملل اعلام کرده 80 سال آینده با این رشد جمعیت یک و نیم جمعیت ایران 80 سال آینده می‌شود19 میلیون نفر، من حدیثی را می‌خوانم در رابطه با اهمیت بارداری که آن مادری که این 9 ماه بچه را حمل می‌کند، بداند چه ثوابی خدای متعال برای او در نظرگرفته، روایت داریم
در این 9 ماه، 9 تا سی روز 270 روز، برای این خانم هر روز یک ثواب روزه‌ی مستحبی می‌نویسند یعنی 270 روز درکارنامه‌ی عملش روزه‌ی مستحبی،
هرشب برای او ثواب احیا می‌نویسند 270 شب احیاء در کارنامه  مادری که  بار دار است
270 روز ثواب جهاد فی سبیل الله، انگار درجهاد همراه با حاج قاسم سلیمانی علیه داعش  جنگیده 270 روز جهاد فی سبیل الله
و همینطور ثواب جهاد مالی، انفاق اموالش در راه خدا
 این فقط مال دوران 9 ماه بارداری است،
لحظه‌ی ولادت خدا چنان ثوابی به این مادرمی‌دهد که در روایت می‌فرماید عددش برای من و شما قابل احصا نیست،  لذا آن 10 روزی که معمولاً آن خانم دوران به اصطلاح نماز نخواندش هم هست، روایت داره انقدر این زن پیش خدای متعال اجر و قرب دارد که مستجاب الدعوه است این مادری که تازه بچه به دنیا آورده ازش التماس دعا بخواهید، دعای او پیش خدای متعال خیلی دارای اجر و قرب است، این ثواب بچه داری، البته بخشی از ثواب است،
آخرین عرضم شهدای روحانیت است، که برادر عزیزمان به تفصیل بیان کردند 4000 هزار شهید روحانی، که نسبت به بقیه‌ی مشاغل و صنوف بیشترین آمار را دارند و در تمام استانها، استان اصفهان، بیشترین شهید روحانی  را داشته و منطقه‌ی کاشان و آران و بیدگل هم با 114 شهید باز در اصفهان از همه‌ی جاها شهدای روحانیتش بیشتراند
ذکرمصیبت کودتاهی از حضرت حمزه‌ی سید الشهداء که پیامبر اکرم گله کردند درمدینه فرمودند،حمزه عمویم
   لَا بَوَاکی‏ لَهُ‏ گریه کن ندارد  
السلام علیک یاحمزه یاسید الشهداء إِنَّا تَوَجَّهْنَا وَ اسْتَشْفَعْنَا وَ تَوَسَّلْنَا بِک إِلَى اللَّهِ وَ قَدَّمْنَاک بَینَ یدَی حَاجَاتِنَا یا وَجِیهاً عِنْدَ اللَّهِ اشْفَعْ لَنَا عِنْدَ اللَّهِ
 پیامبر فرمود هر کسی بیاید مدینه دیدن من اما به دیدن عمویم حمزه نرود به من ظلم و جفا کرده  روز سختی بود برای پیامبر، روز شهادت حمزه، وقتی آمدند بالای جنازه ی مطهرحمزه دیدند آن ملعون و ابن اکلة  الاکباد هند جگرخوار، با دستور هندجگرخوار چه آوردند به این بدن مطهر،
حضرت موقع دفن خودشان کفن کردند با پارچه‌ای،در این روایت در سفینه آمده وقتی پارچه را قراردادند بدن رشید بود تمام  بدن را نپوشاند، مقداری ازبدن باقی ماند، با برگ درختان بدن را پوشاندند،
عرضه می‌دارم یارسول الله کاش کربلا هم بودی، وقتی خواهر آمد به قتلگاه، ‌با یک بدنی مواجه شد‌، که  این بدن پوششی نداشت، وقتی آمد کنار بدن، مرحوم آیت الله شوشتری، می‌گوید شروع کرد به بوسیدن این بدن، خواهر، کجا رو بوسید، می‌فرماید از ناله‌های بی بی زینب می‌ فهمیم دو جا را بوسید، یکجاش را عرض می‌کنم، لبها رو گذاشت جای تیرسه شعبه، حسین آرام جانم، حسین روح و روانم
خدایا در ظهور منتقم آل پیغمبر تعجیل بفرما
همه‌ی ما را در زمان غیبت و ظهور، سربازمولامون قرار بده
رهبر عزیزمان  تأییدخاص بفرما
ثوابی از این جلسه به روح مطهر امام، همه‌ی شهدا،گذشتگان، شهدای عزیز روحانیت  تازه گذشتگانمان آیت الله فاطمی نیا،  حجت الاسلام  و المسلمین حاج آقا اسدالله روحانی بیدگلی و همه‌ی گذشتگان این جمع عائد و واصل بفرما، دولت محترم، مجلس محترم، قوه قضائیه و همه‌ی مسئولان استانی، شهرستانی ما را درانجام فرامین رهبر عزیزمان کمک بفرما،
حاجات مادی و معنوی نمازگزاران عزیزما، خواهران  و برادران ما را که از راه دور و نزدیک به نماز جمعه  آمده‌اند خدایا به حق حمزه یسید الشهداء حاجاتشان برآورده بفرما
همه‌ی بیماران مخصوصا بیماران صعب العلاج شفای عاجل وکامل کرم بفرما
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏
إِنَّا أَعْطَیناک الْکوْثَرَ *فَصَلِّ لِرَبِّک وَ انْحَرْ *إِنَّ شانِئَک هُوَ الْأَبْتَرُ
صدق الله العلی و العظیم
دعای سلامتی امام زمان را با توجه بخوانیم
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا


برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.