/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۱ سه شنبه ۴ بهمن
چاپ خبر
یادآوری ایام الله و عبرت های مرتبط با ان برای نسل جوان و دانشجویان هم دستور قران است و هم جهاد تبیین و بصیرت دهی حجت الاسلام سید سعید حسینی در دیدار با روحانیون دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به فرارسیدن ماه رجب اظهار داشت: یادآوری ایام الله و عبرت های مرتبط با ان برای نسل جوان و دانشجویان هم دستور قران است و هم جهاد تبیین و بصیرت دهی.

حجت الاسلام سید سعید حسینی در دیدار با روحانیون دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به فرارسیدن ماه رجب اظهار داشت : در ماه رجب باید بیشتر به فکر معنویت خودمان باشیم. یکی از وظایف اصلی ما در هر مجموعه ای که هستیم نماز با کیفیت است در وسایل الشیعه می فرماید اگر امام جماعت تلاش نکند برای حضور قلب مصداق امام جائر است که به حقوق ما تعدی کرده است.( من ام قوماً فلم يقتصد بهم فى حضوره و قرائته و رکوعه و سجوده و قعوده و قيامه ردت على صلاته و لم تجاوز تراقيه و کانت منزلته عندالله منزلة امير حائر متعد لم يصلح لرعته و لم يقم فيهم بامرالله فقام اميرالمومنين عليه السلام فقال: يا رسول الله بابى انت و امي! و ما منزلة امير جائر متصد لم يصلح لرعته و لم يقم بامرالله قال هو رابع اربعه من اشد الناس عذاباً يوم القيامة: ابليس و فرعون و قاتل النفس و رابعهم سلطان حائر).  می فرماید : مومن کسی است که در نماز حضور و خشوع قلب داشته باشد و باید سراغ بزرگان رفت که این مسیر را رفته اند، و آثار بزرگان مانند کتاب آداب الصلاه حضرت امام .ایت الله بهجت با اشاره به ایه ( قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ، الَّذِينَ هُمْ فِي صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ) می فرماید : مومن کسی است که در نماز حضور و خشوع قلب داشته باشد و این به معنی آنست که حضور قلب امکان دارد، وگرنه خدا از ما کار غیر ممکن نمی خواست.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان نمود : عزیزانی که در خوابگاه ها حضور دارند علاوه بر نماز جماعت و بازدید و حضور در اتاق  و جمع دانشجویان،  توجه داشته باشند، انس با دانشجو و اخلاق، بسیار مهم است. قران خطاب به پیامبر ص که قران در دست دارد و معجزه شق القمر دارد  باز می فرماید، انچه چیزی که باعث هدایت مردم شد اخلاق خوب بود( فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ) اخلاق می تواند دانشجو را جذب کند، همین دست دادن به دانشجویان، صرف شام و ناهار با دانشجویان، باعث انس با دانشجو می شود.

وی گفت : برای خودمان در کار تربیتی چشم انداز  و سیر موضوعی داشته باشیم حتی برای دو دقیقه . اگر احکام و نهج البلاغه هم می گوئیم سیر داشته باشد. یعنی دانشجو بداند که روز بعد در نماز، احکام از کجا گفته خواهد شد و یا نهج البلاغه کدام حکمت هستیم. من با همین سه دقیقه ها در نماز جماعت، چند بار صحیفه و بارها خطبه های نهج البلاغه را تمام کردم. مطلب کم، اما مستمر بسیار مفید است.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت : تذکر به ایام الله دستور قران است (  ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللهِ). حتما اشاره به ایام الله چه شمسی و چه قمری داشته باشید، هم دستور قران را گفته اید و هم جهاد تبیین و بصیرت دهی را انجام داده اید منتهی تنها خواندن تقویم نباشد، عبرت های مرتبط با ان حوادث را بگوئید.، مطالب همیشه جدید باشد و مطالبی نباشد که همه مطلب را دانشجو بداند. و این نیاز به مطالعه دارد. کتاب آقای راجی ( که از خدا درخواست شفا ایشان را داریم )هم  در رابطه با صعود چهل ساله نوشته و هم یکساله دولت اقای رئیسی را کار کرده که در هر زمینه ای دولت چه فعالیت هایی داشته است.

امام جمعه کاشان گفت : برنامه های ایام فاطمیه و برگزاری موکب، کار خوبی است و سعی کنید برای همه ایام ولادت معصومین پذیرایی مختصری داشته باشید. نباید ایام الله بعضی از امامان معصوم چه ولادت و چه شهادت فراموش شود. وی گفت : تدریس را داشته باشیم باید در اینده اثرگذاری بیشتری داشته باشیم، یک پیش نیاز برای اثرگذاری بیشتر این است که فقه و اصول شما قوی تر باشد. حضرت اقا به وزیر بهداشت گفتند تدریس و طبابت را داشته باش. این توصیه برای ما می شود که تفسیر، نهج البلاغه، فقه و اصول را داری، خود من با همه اشتغالات مباحثه فقه خود را دارم، توصیه می کنم از حوزه جدا نشویم.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان نمود : مشکل گشایی از بیماران، دانشجویان، اساتید و کارکنان و همچنین سرکشی از بیماران بسیار مفید، ارزشمند و خداپسندانه است. کار جهادی یک ارزش است که در کرونا انجام شد و قبل از ان هم انجام می شد، در بحث سیل اهواز ایت الله جزایری به جامعه مدرسین توصیه کرد طلبه های جوان برا کمک به اهواز بروند و ما هم خدا توفیق داشتیم که حضور داشته باشیم، ایشان در اهواز سفارش فرمود با عمامه و اباس بسیجی میان سیل زدگان باشید و کمک کنید. در همان اوج کارهای جهادی در سیل، یک وهابی کنار من آمد و در رابطه با امام زمان شبه ای مطرح نمود که چرا دعا می کنید،. چرا بالای سر قبور می روید و من انجا به تدبیر ایت الله جزایزی پی بردم.

امام جمعه کاشان گفت : بیانیه گام دوم را فراموش نکنید،. مقام معظم رهبری تشخیص دادند برای تسریع در ظهور، هفت توصیه ای که در گام دوم فرموده اند باید اجرایی بشود باید ان قسمتی از توصیه ها که مخاطبش هستیم پیگیری و تلاش کنیم، به معاون فرهنگی و اجتماعی دفتر گفته ام که بیانیه گام دوم بعنوان سند بالا دستی در فعالیت ها دفتر مدنظر داشته باشند و اگر شما هم طرح، فکر و یا پیشنهادی در رابطه با توصیه ها دارید به آقای هژبری منتقل کنید. و مسئولین شهری با ما هماهنگ هستند برای بیانیه گام دوم و فرامین حضرت اقا در حکم به حقیر.

وی افزود : کار مهم، در مجموعه پزشکی نظارت است، به دکتر ساکی محکم گفتم هماهنگی بین دستگاه های نظارتی و در راس ان نهاد مقام معظم رهبری مهم است  من اگر تصمیم داشته باشم به دانشگاهی مراجعه نمایم  نظر دفتر مقام معظم رهبری این است اول با دفتر نهاد هماهنگی نمایم. عالی ترین مقام از نظر مقام معظم رهبری در دانشگاه نهاد رهبری است. ارزش نهاد باید برای همه مشخص شود، معنی ندارد آقای ابن علی به اعتراضی به مجموعه داشته باشد و به نامه ایشان بی توجهی شود. و اقای ابن علی هم با دستگاه های نظارتی کارها را پیش ببرد. در بحث حجاب و عفاف نا امید نباشید، وقتی قران می فرماید امر به معروف و تذکر لسانی تاثیر دارد باور کنیم تاثیر دارد منتهی به قول شهید مطهری مشکل ما این است که، امر به معروف ما فردی است مقام معظم رهبری می فرمایند : نفر اول تذکر بدهد و عبور کند،. نفر دوم بگوید تا نفر..پنجاهم. این اثر دارد. در قم مجموعه ناصحین این تذکر لسانی جمعی را انجام می دهند 

امام جمعه کاشان بیان داشت : برای تبیین عقلانی حجاب، کتابی که ایت الله مهدوی در اصفهان نوشته است مفید است، و در اصفهان بر مبنای این کتاب عمل شده است.. لباس فرم دانشجویی هم طرح خوب و مفیدی است در  ریاست ددانشگاه قم هم روی لباس فرم تاکید داشتند و می گفتند تمام دنیا انرا قبول دارند.

وی گفت : روحانیون دانشگاه هم هر چند مدت نیاز به آموزش در زمینه های تخصصی متناسب با محیط دانشگاه پزشکی دارند، که مناسب است جلسات هم اندیشی و جلسات بیان احکام برگزار کنید

برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
امام جمعه کاشان : عزت و قدرت نظام اسلامی ، بر اثر استقامت ، جانبازان و ازادگان و به برکت خون شهدا می باشد امام جمعه کاشان : بیکاری و زیاد خوابیدن در اسلام مذمت شده است امام جمعه کاشان : پیامبر ص و امامان معلمان قران هستند امام جمعه کاشان : یکی از روش های دریافت صلوات الهی ، صبر است امام جمعه کاشان : کسب مهربانی ویژه خداوند ، با انجام واجبات و ترک محرمات امام جمعه کاشان : اعتقاد به شاهد بودن خداوند و یاداوری مصائب اهل بیت ، تسکین دهنده مصیبت است
گزارش تصویری
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
عیادت از جوان بستری در بیمارستان  ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء  جهت شفا  :
عیادت از جوان بستری در بیمارستان ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء جهت شفا :
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان -  سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان  : 21 /12 /1402
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان : 21 /12 /1402
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.