/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چاپ خبر
در دیدار نوروزی با مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان امام جمعه کاشان : تبدیل چالش ها به فرصت ، با استفاده از ظرفیت های مردمی حجت الاسلام سید سعید حسینی : مقام معظم رهبری در سخنرانی نوزده دی 1402 در دیدار با مردم قم فرمودند : ( دشمن فهمیده ، علت پیشرفت ایران ، حضور مردم در صحنه می باشد لذا سیاست راهبردی دشمن این است که مردم در صحنه های ، سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و دینی حضور نداشته باشند .

امام جمعه کاشان  : تبدیل چالش ها به فرصت ، با استفاده از ظرفیت های مردمی

حجت الاسلام سید سعید حسینی در دیدار نوروزی با مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان ضمن عرض خوشامدگویی و تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان اظهار داشت  : در رابطه با سه موضوع  : _ ارزش انقلاب اسلامی   2 _ قدر ماه مبارک رمضان  3 _ شعار سال که مقام معظم رهبری بیان نمودند توضیح مختصری را خدمت شما عرض می کنم . وی در رابطه با موضوع اول گفت  :  اگر در ایات قران دقت و تامل کنیم ، وضعیت انبیا و شرایط سختی را که داشتند متوجه می شویم و نسبت به وضعیت خودمان هم بیشتر آگاه می شویم .  در سوره اعراف ایه 59  حضرت نوح پیامبر اولوالعزم  خداوند ، به قومش گفت « لَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَىٰ قَوْمِهِ فَقَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُمْ مِنْ إِلَٰهٍ غَيْرُهُ .. » خدا را بندگی کنید ، اما اشراف و مردم در جواب پیامبر خدا گفتند ، ایه 60 سوره اعراف : « قَالَ الْمَلَأُ مِنْ قَوْمِهِ إِنَّا لَنَرَاكَ فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ »  تو گمراه هستی . حضرت هود قوم خودش را به خدا پرستی دعوت نمود ، سوره اعراف ایه 65 « وَإِلَىٰ عَادٍ أَخَاهُمْ هُودًا ۗ قَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ » انها هم در جواب حضرت هود گفتند ، اعراف آیه 66 « قَالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ قَوْمِهِ إِنَّا لَنَرَاكَ فِي سَفَاهَةٍ وَإِنَّا لَنَظُنُّكَ مِنَ الْكَاذِبِينَ » تو سفیه و بی خرد هستی و قطعا از دروغگویان . حضرت لوط ،  در آیه 80 سوره اعراف قوم خودش را نهی از منکر نمود  « وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُمْ بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعَالَمِينَ » شما آن كار زشت را انجام مى‌دهيد كه هيچ کس در عالم قبل از شما ان گناه را مرتکب نشد ، اما قوم او هم در جواب گفتند  ، سوره اعراف ایه 82 « وَمَا كَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّا أَنْ قَالُوا أَخْرِجُوهُمْ مِنْ قَرْيَتِكُمْ ۖ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ يَتَطَهَّرُونَ » لوط و کسانی را که به او ایمان اوردند اخراج کنید چون انها می خواهند پاک زندگی کنند . 

امام جمعه کاشان در ادامه افزود  : حضرت شعیب به قومش گفت  : سوره اعراف آیه 85  « قَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُمْ مِنْ إِلَٰهٍ غَيْرُهُ ۖ قَدْ جَاءَتْكُمْ بَيِّنَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ ۖ فَأَوْفُوا الْكَيْلَ وَالْمِيزَانَ وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَاحِهَا  » خدا را عبادت کنید ، کم فروشی نکنید ، پیمان های خود را کم نگیرید اما مردم قوم شعیب هم در جواب حضرت شعیب گفتند : سوره اعراف آیه 88  « قَالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَنُخْرِجَنَّكَ يَا شُعَيْبُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَكَ مِنْ قَرْيَتِنَا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنَا » حتما تو و هر کس را که به تو ایمان بیاورد اخراج می کنیم ، مگر این که به آئین ما برگردی . وی گفت  :  همان کسانی که به حضرت موسی ایمان اوردند ، به حضرت موسی گفتند « قَالُوا أُوذِينَا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَأْتِيَنَا وَمِنْ بَعْدِ مَا جِئْتَنَا  » قبل از تو و در زمان فرعون اذیت می شدیم ، الان هم که امدی اذیت می شویم ، حضرت موسی در جواب گفت  « قَالَ عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَنْ يُهْلِكَ عَدُوَّكُمْ وَيَسْتَخْلِفَكُمْ فِي الْأَرْضِ فَيَنْظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ » امید است که خداوند دشمن را نابود کند و شما را خلیفه قرار دهد تا ببیند شما چگونه عمل می کنید . ( همین حرفی را که امروز بعضی می گویند ، قبل از انقلاب اذیت می شدیم ، حالا هم در سختی هستیم . شما مسئولین چگونه عمل می کنید ). شرایط انبیا این گونه بوده است . ارزوی انبیا و اولیاء ، تشکیل حکومت الهی بر اساس قانون خداوند بوده است . 

حجت الاسلام حسینی گفت  : وقتی حضرت موسی حکومت تشکیل داد از خدا درخواست نمود ، سوره اعراف ، ایه 156« وَاكْتُبْ لَنَا فِي هَٰذِهِ الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ إِنَّا هُدْنَا إِلَيْكَ ۚ قَالَ عَذَابِي أُصِيبُ بِهِ مَنْ أَشَاءُ ۖ وَرَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْءٍ ۚ فَسَأَكْتُبُهَا لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ » در دنیا و آخرت به ما حسنه  و خیر بده ، که ما بسوی تو بازگشت نموده ایم . « وَاكْتُبْ » در ابتدای ایه ، به معنای این است که ، تا روز قیامت برای من قرار بده ، سیره مستمر خدا باشد که به ما حسنه و خیر بدهد . ایا خداوند درخواست حضرت موسی  « دادن حسنه در دنیا و اخرت در همین قوم بنی اسرائیل » را اجابت نمود ؟ خداوند فرمود  : در آینده ان را سیره مستمر قرار می دهم ، اما برای کسانی که اهل تقوا باشند . بازگشت « هُدْنَا إِلَيْكَ » به تنهایی کفایت نمی کند ،. بلکه تقوا هم لازم است ، خداوند  نکته ای را ذکر می کند که به ارزش انقلاب اسلامی بر می گردد .

بزرگان تفسیر مانند علامه طباطبایی می فرمایند  : خداوند ، در خواست حضرت موسی « سیره مستمر حسنه در دنیا و آخرت ، و به تعبیر بعضی از اساتید ، حکومت دائم در بنی اسرائیل می خواهی ، » را مقیّد نمود ، برای ان شرط گذاشت و ان تقوا بود . اهل تقوا ، چه کسانی هستند که خداوند ، حسنه و خیر دنیا و اخرت را برای انان سیره قرار می دهد و می نویسد ؟ وی افزود  : خداوند در ایه 157 در جواب  می فرماید :  « الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا ... فَالَّذِينَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ ... » که این ایه برای امت پیامبر ص بشارت است . خداوند می فرماید  : اهل تقوا ، کسانی هستند که از پیامبر اکرم ص و از ان نوری که با او هست تبعیت می کنند . علامه می فرماید  : نور یعنی قران ، ولی تفسیر روایی نورالثقلین جلد 2 صفحه 83 می فرماید  : نور یعنی ، امیرالمومنین و ائمه هستند . پس گفتیم ، حضرت موسی ، از خداوند ، حسنه دنیا و آخرت و حکومت درخواست نمود ، خداوند فرمود  : در اینده سیره برای تابعان پیامبر ص و همراهان او قرار می دهم . و 1200 سال از شهادت امام حسن عسکری ع گذشت و ملت ایران به رهبری حضرت امام ره  این پرچم را بلند نمود . قدر انقلاب اسلامی را بدانید . انبیا این موقعیت و این پیروان را نداشتند ، مردم انها را سفیه و گمراه خطاب می کردند ، و تهدید به اخراج می کردند ، اما ملت ایران ، نایب امام زمان ع را یاری کردند و حکومت تشکیل دادند ، لذا قدر خانواده شهدا ، ایثارگران ، جانبازان و آزادگان را بدانید . همه برکات از این ها می باشد . و امروز این امانت در اختیار ما می باشد و باید انرا حفظ کنیم . 

عضو خبرگان رهبری در توضیح موضوع دوم بیان داشت  : هر قدر مسئولیت ما در نظام اسلامی بیشتر باشد ، باید ارتباط ما با خداوند بیشتر شود ، یعنی از زمانی که من ، نماینده حضرت اقا شدم باید عبادتم با قبل فرق داشته باشد ، از زمانی که مورد اعتماد مردم عزیز استان اصفهان برای خبرگان قرار گرفتم ، باید عبادت و ارتباط من با خدا با قبل متفاوت باشد تا شامل نصرت الهی قرار بگیریم و تحمل بار مسئولیت را به ما بدهد . متناسب با مسئولیت در نظام اسلامی باید بندگی کنیم . تلاوت قران را ترک نکنیم . امام ره و مقام معظم رهبری ، با بیشترین و بالاترین مسئولیت ، تلاوت قران را بیش از ما دارند . دعای ابوحمزه و افتتاح را بخوانیم . دعاهای ویژه روزهای ماه مبارک رمضان را بخوانید . با مفاتیح انس داشته باشید . قدر ماه رمضان را بدانید . از اوقات خود در این ماه استفاده کنید .

امام جمعه کاشان در رابطه با موضوع سوم و پیام نوروزی مقام معظم رهبری گفت  : توجه داشته باشید که کلام و بیانات مقام معظم رهبری ، به مثابه کلام و سخن نایب امام زمان ع است . این مهم است . همانگونه به این مطالب توجه کنید که فرض کنید حضرت صاحب عج الله فرجه  ، بیان و دستوری را داده است . وی درباره شعار سال  « جهش تولید با مشارکت مردم » و بیانیه گام دوم گفت ، باید بیانات حضرت اقا تبدیل به گفتمان عمومی شود . یکی از راه های گفتمان سازی ، مدارس است . من سعی می کنم در اخر صحبت هایم در مدارس ، توصیه هایی از بیانیه گام دوم را برای دانش آموزان بیان می کنم .

حجت الاسلام حسینی در ادامه و توضیح شعار سال افزود  : حضرت اقا در سخنرانی نوزده دی 1402 در دیدار با مردم قم فرمودند  : (  دشمن فهمیده ، علت پیشرفت ایران ، حضور مردم در صحنه می باشد و سیاست راهبردی دشمن این است که مردم در صحنه ها، چه در صحنه سیاست ، صحنه فرهنگ ، صحنه اقتصاد و چه صحنه های دینی نباشند ، و اگر مردم در صحنه باشند دشمن در جنگ و یا کودتا و یا هر حرکتی که بخواهد انجام دهد ، شکست می خورد . و انجا که توانستند مانع از حضور مردم در صحنه شوند ، دشمن پیروز شده است و در خیلی از بخش های اقتصادی این گونه است ) . با این نگاه ، دنبال تحقق شعار امسال باشیم ، هر کس نقطه نظر یا ایده ای دارد ارسال کند . رونق کارهای خانگی ، خوب است . از ظرفیت مردم استفاده کنیم ، استفاده از ظرفیت مردمی چالش ها را به فرصت تبدیل می کند . وی در همین رابطه گفت  : در استان گلستان ، روستایی بود که مسیر عبور ان به سوی شهر اسفالت نبود ، شنی بود ، و بسیار برای مردم مشکل درست کرده بود . و برای مردم بحرانی شده بود . روزی یکی از خانم های روستا ، نانی که پخت محلی بود برای فروش ، کنار ان مسیر اورد و فروش خوبی هم داشت ، مردم روستا با دیدن این صحنه ، هر کدام ، یکی از محصولات ان روستا را برای فروش کنار مسیر خاکی اوردند و برای این که گرد و غبار هم نشود ، مسیر را آب پاشی نمودند و در نهایت مشکل حل شد . این استفاده از ظرفیت مردم است ، فرماندار ، بخشداران و دهیاران در کاشان به این ظرفیت های عظیم مردمی منطقه کاشان توجه کنند .

و ضمنا نسبت به فروش و صادرات محصولات هم توجه داشته باشند ، تا زنجیره تولید ، و فروش کامل باشد .کارشناسان می گویند ۱۰ هزار کالای صادراتی در کشور داریم که به ۲۰۰ کشور جهان صادر می شود . این حجم تولید و  صادرات با جهش تولید  میتواند  ما را به عزت ملی برساند ، و کاشان می تواند در این زمینه نقش مهمی داشته باشد .
 
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
خبرهای مرتبط
دنبال کنید...
گزارش تصویری
حضور نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان در مراسم سالگرد شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها - 6 / 2 / 1403
حضور نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان در مراسم سالگرد شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها - 6 / 2 / 1403
 حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی بر سر مزار آیت الله سلیمانی ( رحمة الله علیه ) نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه کاشان
حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی بر سر مزار آیت الله سلیمانی ( رحمة الله علیه ) نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه کاشان
 تصاویر حضور در دانشگاه کاشان : 4 / 2 / 1403
تصاویر حضور در دانشگاه کاشان : 4 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
عیادت از جوان بستری در بیمارستان  ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء  جهت شفا  :
عیادت از جوان بستری در بیمارستان ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء جهت شفا :
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان -  سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.