تاریخ خبر:۱۴۰۳ سه شنبه ۱۷ مهر
حضور در مدارس : مدرسه ٣٠٢ _ دبیرستان دخترانه مرحوم حاج جواد نوریان ، ١۵ /٧ / ١۴٠٣
امام جمعه کاشان : یکی از مشترکات اولیاء الهی نماز است
امام جمعه کاشان : قران در ایه ۶٩ سوره نسا می فرماید « وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ ۚ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا » من به انبیاء ، شهداء ، صدّیقین و صالحین نعمت داده ام ، وصف مشترک این چهار گروه به تعبیر اساتید ، مانند ایت الله مصباح ره این است که این ها ولی ّ الله هستند
حضور در مدارس : مدرسه ٣٠٢ _ دبیرستان دخترانه مرحوم حاج جواد نوریان ، ١۵ /٧ / ١۴٠٣
امام جمعه کاشان : یکی از مشترکات اولیاء الهی نماز است
حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در دبیرستان دخترانه نوریان بعد از اقامه نماز ظهرین در جمع دانش آموزان اظهار داشت : ابتدا در رابطه با آداب نماز جماعت عرض می کنم ، در نماز جماعت ، امام جماعت از طرف شما با خدا صحبت می کند . یعنی وقتی امام جماعت می گوید ، الله اکبر ، شما ساکت هستید ، و او حمد و سوره شما را بر عهده گرفته است ، که از طرف مامومین با خدا صحبت کند ، شما سکوت می کنید و یا می توانید آهسته ذکر بگوئید . در نماز مغرب و عشاء ، که بلند خوانده می شود ، مامومین به الفاظ حمد و سوره توجه می کنند . امامت جماعت وظیفه سنگینی است ، چون علاوه بر این که موظف هست نماز خود را صحیح بخواند باید دقت کند که علاوه بر صحت ، دارای اخلاص باشد ، یعنی انشاء الله قبول شود ، اگر امام جماعت در اخلاص کوتاهی کند ، به مامومین ظلم کرده است . تمام این ها در روایات امده است . وی گفت : همین که صف اول جماعت ، اماده شد که تکبیره الاحرام را بعد از امام جماعت بگوید ، سایر صفوف می توانند تکبیره الاحرام را بگویند . اماده بودن یعنی ، ماموم ننشسته باشد ، بلکه ایستاده باشد و اماده باشد برای گفتن الله اکبر . ضمنا مستحب است که امام جماعت آهسته « أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ » تا مامومین فرصت داشته باشید برای گفتن تکبیره الاحرام .
وی در رابطه با اهمیت نماز گفت : قران در ایه ۶٩ سوره نسا می فرماید « وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ ۚ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا » من به انبیاء ، شهداء ، صدّیقین و صالحین نعمت داده ام ، وصف مشترک این چهار گروه به تعبیر اساتید ، مانند ایت الله مصباح ره این است که این ها ولی ّ الله هستند . این ها چه کار کرده اند که جزو اولیاء الهی شده اند ؟ یکی از مشترکات اولیاء الهی، کسی که می خواهد ولیّ و دوست خدا شود ، یکی از مهمترین ارکان ان نماز است . وی گفت : روز قیامت عده ای به بهشت می روند و عده ای به جهنم . یکی از اسامی جهنم سَقَر است . از جهنمیان سوال می شود چه چیزی شما را جهنمی کرد؟ « مَا سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ » مگر برای شما پیامبر نیامده بود ؟ مگر برای شما دین نیامده بود ؟ در جواب می گویند ، بله ، هم پیامبر داشتیم و هم دین آمده بود ، ما چهار مشکل داشتیم که یکی از انها این بود ، « قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ » . مي گويند : ما از نمازگزاران نبوديم . پیام خدا و انبیاء به ما رسیده است ، ممکن است دوستان شما یا شما در فضای مجازی یا حقیقی به کسی روبرو شوند که بگوید این پیام راست و درست نیست .
وی افزود : در جواب می گوئیم ، پیام انبیاء و خدا یا درست است و راست یا دروغ . اگر راست باشد ، نتیجه ان این است که شما هفتاد ، هشتاد سال از خدا عمر گرفتید ، احکام خدا را رعایت کردید ، نماز خواندید ، روزه گرفتید ، حجاب داشتید ، خمس را پرداخت کردید و... و کسی که گفت دروغ است ، هیچ کدام از احکام الهی را انجام نداد و رعایت نکرد . فرق ما در این دنیا این است که ما متحمل بعضی سختی ها شدیم ، روزه گرفتتیم و... و ان دسته راحتی هایی در عمر خود داشته ، ولی بالاخره عمر ما تمام می شود . اگر راست باشد ، جهان آخرتی هست که خدا و انبیاء گفته اند آن دنیا ابدی و نامحدود است . بحث حسابرسی پیش می اید . از انها سوال می کنیم ، این معاد که باعث شد ما بخاطر ان مناسکی انجام بدهیم ، چند درصد فکر می کنید معاد حقیقت باشد ؟ شاید کسی بگوید صد در صد ، کسی بگوید پنجاه درصد و کسی بگوید یک میلیونیم درصد و یا حتی کمتر ، ولی باز هم احتمال وجود معاد را داده اند ، و باید بدانند معاد نامحدود است . وی در توضیح نامحدود گفت : فرض كنید برادر شما کلاس اول ابتدایی است ؛ معلم به او نوشتن عدد ٩ را یاد می دهد . خودکار یا مداد به دستش میدهند به او میگویند شما فقط در یک ساعت درسی بنویس ٩. اصلا كارت همین باشد . ولی بالاخره عدد محدود است . بعد در سال دوم تحصیل ، در کل سال تحصیلی به او بگویند ، عدد ٩ را بنویس ، این هم محدود است . به او بگویند تا آخر عمر بنویسد ٩ . نود سالگی ، صدسالگی، همهاش نوشته ٩ . عدد خیلی بزرگ است ولی باز محدود است بعد خدای متعال تفضل كند ، بگوید این ٩ های طولانی عمر شما باشد همه اش عمر شما ، این عمر محدود است عدد خیلی بزرگ است ولی محدود است اول و آخر ان مشخص است . ولی آخرت نا محدود است ، ابدی است .
حجت الاسلام حسینی گفت : اگر معاد باشد ، نامحدود است . هر قدر احتمال ضعیف بدهیم که معاد هست ولی چون معاد نامحدود و ابدی است ، کسی که ضرر کرده است ، ان کسی است که احکام الهی را رعایت نکرده است ، درست است ما سختی هایی را در دنیا تحمل کردیم ، ولی یک راحتی نامحدود و بی پایانی مورد انتظار است و برای ما وجود دارد . انشاء الله هر چه می توانیم برای خودمان وقت بگذاریم