/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۰ آذر
تاریخ خبر:۱۴۰۳ يکشنبه ۲۰ آبان
چاپ خبر
حضور در مدارس : مدرسه ٣٣٢ _ دبیرستان پسرانه محمودیه ، ١٩ / ٨ / ١۴٠٣ امام جمعه کاشان : اگر باور کنیم خدا ما را می بیند مراقبت از خود را بیشتر می کنیم امام جمعه کاشان : اگر باور کنیم که خدا ما را می بیند ، مشوّق ما برای انجام کار خیر می شود ْ کار خیر را برای رضای خدا ، نه برای ریا و نشان دادن به دیگران انجام می دهیم . انسان اگر ضعیف باشد ، کار خیر را برای دیدن دیگران انجام می دهد ْ‌اما اگر خداوند را عالم بدانیم ، ریا نمی کنیم

حضور در مدارس  :  مدرسه  ٣٣٢ _  دبیرستان پسرانه محمودیه ، ١٩ / ٨ / ١۴٠٣

امام جمعه کاشان  : اگر باور کنیم خدا ما را می بیند مراقبت از خود را بیشتر می کنیم


حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در دبیرستان پسرانه محمودیه و اقامه نماز ظهرین در جمع دانش اموزان اظهار داشت :  سال ها قبل من هم مانند شما در دبیرستان در رشته ریاضی درس می خواندم . شیوه درس خواندن بسیار مهم است و شیوه تدریس حوزه بسیار مناسب است . وی در رابطه با خوبی شیوه درس خواندن در حوزه در بیان خاطره ای گفت  :  سال ١٣۶٨  کلاس چهارم رشته ریاضی در قم بودم . دبیر هندسه ما آقای اردهالی بسیار خوب درس می داد لذا در دانشگاه هم تدریس می کرد . سال قبل روز معلم برای احترام به مقام معلم با مدرسه تماس گرفتم و شماره ایشان را گرفته و با او تماس گرفتم ، او گفت ، از قم به کاشان امده است و در کاشان سکونت دارد ،  به دیدار او رفتم . در دیدار با دبیر هندسه ، اقای اردهالی با بیان خاطره ای گفت : در دوران ابتدایی در درس ریاضی ضعیف بودم لذا پدرم تصمیم گرفت مسیر زندگی من را تغییر بدهد . لذا مدرسه را ترک کردم و پدرم مرا به حوزه فرستاد . دروس حوزه مانند رشته انسانی است ریاضی ندارد ، البته ذهن فعال می خواهد . چهارسال در حوزه درس خواندم ولی خودم ، بعد ظهرها دروس کلاسیک و مدرسه ای را هم ادامه دادم ، چون اردهالی بودم برای امتحان دادن به کاشان امدم ، و در امتحان نمره نوزده و نیم شدم ، همه تعجب کردند ، گفتند وقتی معلم داشتی در درس ریاضی ضعیف بودی و الان که معلم نداری ، در این درس ، عالی هستی ، علت چیست ؟ با انها گفتم ، روش درس خواندن را از حوزه یاد گرفته ام ، گفتند روش درس حوزه چگونه است ؟  گفتم ، در حوزه درسی که استاد قرار است هفته آینده تدریس نماید فرض کنید تفسیر المیزان جلد یک صفحه ١٠٠ را تدریس کند ، طلبه ها از قبل آنرا مطالعه می کنند « پیش مطالعه  » و سپس در آن موضوع درسی با هم مباحثه می کنند « پیش مباحثه » می نمایند . هر کس برداشت خود را از موضوع می گوید ، ضمنا در هنگام درس دادن توسط معلم ، خلاصه برداری  انجام می دهیم  « تقریر نویسی » و منابع مرتبط با درس را که استاد معرفی می نماید ، مثلا تفسیر ملا محسن فیض را معرفی می کند ، این تفسیر را هم مطالعه می کنیم . بعد از درس دادن ، دوباره مطالعه می کنیم « مطالعه دوم » و در نهایت در گروه های دو یا سه نفره آن موضوع درسی را باز هم مباحثه نموده و در صورت اشکال به استاد مراجعه می نمائیم . دبیر هندسه ادامه داد ، با همین روش درس خواندم ، در انزمان ، کنکور متمرکز نبود ، هر دانشگاه برای خودش ، امتحان ورودی داشت ، در ده دانشگاه درجه اول ، امتحان ورودی دادم و قبول شدم . وی گفت ، من هم بعد از دیپلم که معدلم هم بین نوزده تا توزده و هشتاد بود ، با انتخاب خودم در سال ۶٩ وارد حوزه علمیه قم شدم . دروس سطح یک ، دو و سه را خواندم ، بعد وارد دروس مراجع تقلید می شویم که خود مرجع درس می دهد ، بیست سال هم درس مراجع را رفتم و از سال ششم حوزه ، تدریس هم داشتم و قطع هم نشد . از سال ١۴٠١ مقام معظم رهبری حکم نمایندگی در منطقه کاشان را به حقیر دادند . در کاشان هم تدریس دروس حوزوی را دارم . با جوانان و نوجوانان دیدار دارم ، از سال اول حضور در مدارس را داشته ام . به همه مقاطع تحصیلی هم می روم و برای من فرقی نمی کند  ، از پیش دبستانی تا متوسطه دوم . هفته دو روز هم در دانشگاه حضور دارم . دوشنبه ها در دانشگاه علوم پزشکی خطبه اول نهج البلاغه را برای دانشجویان و اساتید دارم و روز سه شنبه در دانشگاه کاشان ، نامه ۵٣ نهج البلاغه که یک نامه حکومتی است از علی ع به مالک اشتر را شرح می دهم . حدود ٢٩٠ مسجد را حضور داشته ام . دو برنامه ثابت در مساجد دارم ، شنبه شب ها در مسجد شامخی ، صحیفه سجادیه  « دعای اول » و دوشنبه شب ها در مسجد باب الحوائج ، آثار شهید مطهری ره را مرور می کنم . 

حجت الاسلام حسینی گفت  : در مدارس یک ایه از قران را شرح مختصری می دهم . مباحث هم در کانال سفیر ولایت ، در ایتا بارگذاری می شود .  « سفیر ولایت هم بنا بر حضور علی بن امام باقر فرزند امام محمد باقر ع در منطقه است که ائمه جمعه قبل این اسم را انتخاب کرده اند » امروز این ایه را شرح می دهم . قران در ایه ٩٢ سوره نسا می فرماید « .... وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا » خداوند هم علیم است و هم حکیم . خداوند علم و حکمت بی نهایت دارد .  ویژگی علیم بودن خداوند این است که علم خدا نامحدود است ، هیچ چیز نیست که خدا از ان خبر نداشته باشد . هر چیز را در نظر بگیرید علم خدا به ان می رسد .

خداوند نیاز همه مخلوقات را هر کجا باشد می داند : ماهی در دریا و عمق اقیانوس باشد خدا می داند چه رزقی می خواهد و نیاز ان را برآورده می کند  ، پرنده ی در اسمان باشد می داند ، جنین در رحم مادر باشد ، خدا می داند چه رزقی باید به او بدهد .

پس علم خدا بی نهایت است . این بی نهایت بودن علم خدا چه فایده ای برای ما دارد ؟ چند فایده را برای شما عرض می کنم .



١ _ اگر من بدانم و باور کنم خدا من را می بیند مراقبت از خودم را بیشتر می کنم . اگر مدیر در مدرسه باشد و نظارت دارد شما بعضی نکات را رعایت می کنید و احترام می گیرید  ، یا در مکان های عمومی نوشته اند ، در این مکان دوربین نصب است . وقتی انسان باور کند دوربینی وجود دارد ، که نه تنها ظاهر من را می گیرد بلکه افکار و درون و ضمیر ما را  « چه ضمیر خودآگاه و چه ناخوداگاه » می بیند ، مراقبت بر اعمال خودمان بیشتر می شود . اگر باور کنیم خدا ما را می بیند و می داند ، مراقبت بر اعمالمان بیشتر می شود 

٢ _مشوّق ما برای انجام کار خیر می شود برای رضای خدا ، نه برای ریا و نشان دادن به دیگران . انسان اگر ضعیف باشد ، کار خیر را برای دیدن دیگران انجام می دهیم اما اگر  خداوند را عالم بدانیم ، ریا نمی کنیم 


امام جمعه کاشان در رابطه با حکمت بی نهایت خداوند گفت  : تمام احکام ما دارای حکمت است ، افرینش بر اساس حکمت است ، خداوند بر اساس حکمت ما را خلق کرده و ما و جهان هستی را پیش می برد . ایت الله جوادی املی در کتاب حکمت عبادات ، حکمت ده عبادت را اورده است . ایت الله جوادی املی در این کتاب در بحث وضو می فرماید ، روزی بعد از نماز صبح جوانی از پیامبر ص سوال نمود ، حکمت وضو چیست ؟ عادت پیامبر ص این بود بعد از نماز روبروی مردم می نشست و به سوال مردم پاسخ می داد . پیامبر ص فرمود ، موقع نماز می خواهیم با خدا صحبت کنیم . لذا باید از هر جهت تمیز و پاک باشد ، « خداوند مظهر طهارت است » ، هم ظاهر انسان و هم باطن انسان باید تمیز باشد تا با خدا بتوانیم صحبت کنیم  .  موقعی که صورت خود را شستشو می دهیم ، بخدا می گوئیم خدایا ، گناهانی که با اعضاء صورت ، زبان و چشم ، زبان ، گوش و انجام دادم از ان توبه می کنم ، موقعی که دست راست و چپ خود را می شوئیم ، یعنی : گناهانی که با دستان خود انجام داده ایم ، پیامک بدی ارسال کرده ایم  از آن گناهان توبه می کنم . موقعی که مسح سر را انجام می دهیم ، یعنی خدایا : نه فقط از گناهانی که انجام داده ام بلکه از گناهانی که فکر ان را کرده ام و به ذهنم امده توبه می کنم . مسح سر یعنی توبه از فکر گناه و مسح پا هم ، یعنی توبه از گناهان پا ، اگر به مکان گناه الود رفته ام ، و لذا بعد از وضو با بدنی پاک شده از گناه روبروی قبله می ایستیم و می گوئیم ، الله اکبر . این دستورات دین انسان هایی را می تواند تربیت کند مانند احمدرضا نیّری . او عبد صالح خدا بود .  

حجت الاسلام حسینی با ذکر نمونه ای از زندگی شهید احمد نیّری گفت : دو کتاب برا این شهید نوشته اند ، عارفانه و دستی که از سینه جدا نشد . با این سن کم ، به جاهای بالا رسید. استادش ایت الله حق شناس بود . در غیاب ایت الله حق شناس در مسجد ، شهید نیری به جای او در محراب قرار می گرفت و نماز را اقامه می کرد  « ایت الله حق شناس ، شبیه ایت الله بهجت ره بوده ، ایت الله بهجت چشم باطن داشت ، اگر یک روز ایت الله بهجت در نماز حاضر نمی شد ، کسی در محراب نمی رفت که نماز جماعت بخواند و همه نماز خود را می خواندند و می رفتند » ببینید که احمد رضا به چه مقامی رسیده بود . خودش را ساخته بود . یکی از علل موفقیت او نماز اول وقت بود . یکی از دوستانش در کتاب دستی که روی سینه ماند ، گفت :  معلم کلاس گفته بود امتحان دارید. و برای این که از درس عقب هستیم بر خلاف همیشه خارج از ساعت آموزشی امتحان برگزار می شود .فردا زنگ سوم که تمام شد آماده امتحان باشید . فردا آمدیم داخل حیاط گفتند : چند دقیقه دیگه امتحان شروع می شود .صدای اذان از مسجد بلند شد . احمد آهسته حرکت کرد و رفت به سمت نماز خانه . دنبالش رفتم و گفتم : احمد برگرد . این آقا معلم خیلی به نظم حساس است ، اگه دیر بیایی ، از تو امتحان نمی گیرد هرچه گفتم بی فایده بود ، احمد به نماز خانه رفت و مشغول نماز شد همان موقع همه ما وارد کلاس شدیم . ناظم گفت : ساکت باشید تا معلم سوال ها رو بیاورد مرتب از داخل کلاس داخل حیاط و نماز خانه را نگاه می کردم .خیلی ناراحت بودم .حیف بود پسر به این خوبی از امتحان محروم بشود . بیست دقیقه همین طور توی کلاس نشسته بودیم . نه از معلم خبری بود نه از ناظم و نه از احمد ،  یکدفعه درب کلاس باز شد و معلم با برگه های امتحانی وارد شد ، همه بلند شدند . معلم با عصبانیت گفت : از دست این دستگاه تکثیر! کلی وقت مارو تلف کرد تا این برگه ها آماده بشه! بعد یکی از بچه ها رو صدا زد و گفت :  برگه ها رو پخش کن. هنوز حرف معلم تمام نشده بود که درب کلاس به صدا در آمد . در باز شد و احمد در چارچوب در نمایان شد . معلم ما اخلاقی داشت که کسی را بعد خودش به کلاس راه نمی داد . من با ناراحتی منتظر عکس العمل معلم بودم . آقا معلم درحالی که حواسش به کلاس بود گفت : نیری برو بنشین  احمد سر جایش نشست و مشغول پاسخ به سوالات امتحان شد . من هم با تعجب به او نگاه کردم . فرق ما و احمد این شد که او نماز اول وقت خود را خواند

در پایان امام جمعه کاشان به سوالات دانش اموزان پاسخ داد . 

پاسخ به سوال اول  :
دانش آموزی سوال کرد ، شما گفتید خدا علیم است ، خدا سرنوشت ما در ان دنیا را هم می داند که به بهشت یا جهنم می رویم ، پس چرا ما را به دنیا می اورد ؟ امام جمعه کاشان گفت ، فرض کنید ، معلم شما انقدر از شما و استعداد های شما شناخت دارد ، که می داند در امتحان با نمره ١۶ قبول می شود ، اما قبل از این که برگه را توزیع کند و سوالات را تصحیح کند ، و نمره بدهد ، نمره ١۶ نه برای شما و نه دیگران قابل اثبات نیست ، می گوید نمره من بیشتر می شود ، خداوند زمینه امتحان را فراهم می کند تا انسان با اختیار خودش به ان چیزی که می خواهد برسد . دنیا ، زمینه ای برای انتخاب است . از یک طرف انبیاء ، امامان ، عقل و فطرت ما را به خوبی ها دعوت می کنند و در طرف دیگر شیاطین انس و جن ما را به بدی ها دعوت می کنند . اِنّا هَدَیناه‌ُ النَّجدَین‌ِ ، ما راه را به همه نشان دادیم ، امام سجاد ع در صحیفه سجادیه می فرمایند دو دعوت نامه برای همه انسان ها امده، یکی از طرف خداوند و یکی از طرف شیطان ، همه می دانند دعوت نامه خداوند ، نتیجه اش بهشت است و دعوت نامه شیطان نتیجه اش جهنم  است . ولی عجیب آنست که بعضی انسان ها با سوء اختیار و انتخاب خودشان دعوت نامه شیطان را می پذیرند . خداوند می فرماید شراب حرام است ، ولی شیطان به شراب امر می کند . مثال واضح ان عمر سعد است . امام حسین ع  قاصدى نزد عمرسعد روانه ساخت که مى خواهم شب هنگام در فاصله دو سپاه با هم ملاقاتى داشته باشیم . چون شب فرا رسید ابن سعد با بیست نفر از یارانش و امام حسین ع نیز با بیست تن از یاران خود در محلّ موعود حضور یافتند . امام ع به یاران خود دستور داد تا دور شوند تنها عبّاس برادرش و على اکبر فرزندش را نزد خود نگاه داشت . همین طور ابن سعد نیز به جز فرزندش حفص و غلامش ، به بقیّه دستور داد ، دور شوند .
ابتدا امام ع آغاز سخن کرد و فرمود : « وَیْلَکَ یَابْنَ سَعْد أَما تَتَّقِی اللّهَ الَّذِی إِلَیْهِ مَعادُکَ ؟ أَتُقاتِلُنِی وَ أَنَا ابْنُ مَنْ عَلِمْتَ ؟ ذَرْ هؤُلاءِ الْقَوْمَ وَ کُنْ مَعی، فَإِنَّهُ أَقْرَبُ لَکَ إِلَى اللّهِ تَعالى » واى بر تو ، اى پسر سعد ، آیا از خدایى که بازگشت تو به سوى اوست ، هراس ندارى ؟ آیا با من مى جنگى در حالى که مى دانى من پسر چه کسى هستم ؟ این گروه را رها کن و با ما باش که این موجب نزدیکى تو به خداست . ابن سعد گفت : اگر از این گروه جدا شوم مى ترسم خانه ام را ویران کنند . امام ع فرمود : « أَنَا أَبْنیها لَکَ » من آن را براى تو مى سازم ، ابن سعد گفت : من بیمناکم که اموالم مصادره گردد . امام فرمود :« أَنَا أُخْلِفُ عَلَیْکَ خَیْراً مِنْها مِنْ مالِی بِالْحِجاز » من از مال خودم در حجاز ، بهتر از آن را به تو مى دهم . ابن سعد گفت : من از جان خانواده ام بیمناکم مى ترسم ابن زیاد بر آنان خشم گیرد و همه را از دم شمشیر بگذراند . امام درباره خانواده عمر سعد فرمود ، من تضمین می کنم به انها آسیب نرسد ، اما عمر سعد با سوء اختیار خودش ، روز عاشورا اعلام کرد که همه شاهد باشید اولین تیر را من بسوی امام حسین ع پرتاب می کنم . یا شمر موقعی که روی سینه امام حسین ع بود ، امام به او گفت ، شمر ، تو من را می شناسی ، پدر ، مادر و جدّم را می شناسی ؟ شمر گفت ، همه را می شناسم . این سنت اختیار است . 

سوال دوم : دانش اموزی سوال کرد ، مگر امام حسین ع نفرمود ، هر کس این جا باشد شهید می شود ، پس چرا به عمر سعد گفت ، من خانه ات را می سازم ؟ امام جمعه کاشان گفت ، اگر عمر سعد قبول می کرد ، تزلزلی در سپاه دشمن بوجود می امد ، ضمنا عمر سعد دارای قبیله بود ، اگر عمر سعد بسوی امام حسین ع می امد ، قبیله او هم می امد . در تعبیرات داریم ، اگر پنج عبدالله بسمت امام می امدند ، امام حسین ع در جنگ غالب می شدند  ، مثل عبدالله بن عمر ، این ها هر کدام برای خودشان دسته ای داشتند . 


سوال سوم : دانش اموزی سوال کرد ، شما گفتید ، دعوت شرب خمر از طرف شیطان حرام است ، پس چرا در دین مسیحیت شراب حرام نیست ؟ امام جمعه کاشان گفت ، پیامبر ص واجبات و محرمات را فرموده و شیطان دقیقاً عکس ان را امر می کند . وی گفت ، یک انجیل واقعی داریم و انجیل تحریف شده  . در تورات و انجیل واقعی و در همه ادیان شرب خمر حرام است ، اصول همه ادیان همین است . این که نسبت می دهند به حضرت مسیح ، تحریف شده است در قران امده است « يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ » مصداق واضح بگویم ، در قران نام آسمانی پیامبر ص امده است و مسیح هم به معنای مبشّر است که بشارت می دهد به امدن پیامبر ص ، ولی در انجیل های امروزی نام پیامبر ص نیست . نام پیامبر ص را کتمان کردند ، بزرگترین کتمان تاریخ ، کتمان اوصاف پیامبر ص در کتب اسمانی می باشد . همان گونه که این کتمان را انجام دادند ، این تحریف ها را هم انجام دادند .


سوال چهارم  : دانش اموزی سوال کرد ، ایا عقل بشر کامل شده است که بعد از پیامبر ص و یا اخرین امامی که شهید شده است ، دیگر پیامبر و امامی نیامده است ؟ حجت الاسلام حسینی در جواب گفت ، پیامبر ص در روز غدیر فرمود ، هر انچه برای بهشت رفتن شما و برای جهنم نرفتن  شما را گفته ام . سوال می کنیم ، پیامبر ص به چه کسی فرموده است ؟ پیامبر ص بخشی از ان را در مدت ده سال به مردم گفته اند و بخشی را به وصیّ خودشان فرموده اند ، روایت داریم که علی ع فرموده اند ، پیامبر ص هزار باب علم را به من یاد داد که از هر بابی هزار باب دیگر باز می شد . پس هر انچه برای سعادت ما لازم بود پیامبر ص به امام بعدی علی ع فرموده و امیرالمومنین علی ع به فرزندش و همینطور تا امام زمان ع . پس ما چیزی نیست که نیاز نداشته باشیم و امام نداند ، این سوال پیش می اید و ان این که ، پس از غیبت امام زمان ع در سال ٢۶٠ ، تکلیف ما چیست ؟ هم امام صادق ع و امام زمان ع در روایت فرموده اند ، وقتی دسترسی به ما وجود ندارد ، کسی که این ویژگی ها را دارد ، فقه و دین را کامل بلد است ،  تقوای او بیش از تقوا امام جماعت و امام جمعه باشد ، حافظ دین خداوند و مخالف هوای نفس است ، مردم باید دین را از او بگیرند . این عین حدیث است  لذا وقتی می گوئیم ، دین و احکام الهی را از مرجع تقلید  سوال کنید ، در دین امده و فقیه استنباط کرده و فقیه به ما می گوید . 

 سوال پنجم  : دانش اموزی سوال کرد ، گفته می شود ، کسی که مقابل اسلام هست باید با او مبارزه نمود ، حالا ، گفته می شود بانکداری ما اسلامی نیست ، چرا با ان مبارزه نمی شود ؟ امام جمعه کاشان گفت ، دین حق ، دین اسلام است « إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ » اصول تمامی ادیان اسلام است ولی کامل ترین ان را به پیامبر ص داده است . وی گفت ، ما در تئوری مشکل نداریم ، تمام انچه برای اقتصاد اسلامی و نظام فرهنگی و... مورد نیاز بشر است در قران و روایات امده است . بعضی از این نظام ها نوشته شده است . ایت الله اراکی ، در قم فقه عمران و شهرسازی را از قران و روایات برای شهرداران قم بیان کرده است  « مختصات منزل اسلامی ، فاصله منزل تا مسجد ، و...» و من خودم در درس ایشان حضور داشتم . ایت الله رئیسی ره ، زمانی که تولیت استان امام رضا ع بودند ، فرمودند ، بر اساس این مطالب فرمودند ، حاضریم شهر اسلامی بسازیم . مشکل ما اجرا می باشد . در بانکداری که گفتید ، در بانکداری اسلامی عقد مضاربه داریم ، فرض کنید شما پانصد میلیون سرمایه دارد و دوست شما کارخانه دارد ، شما پول را به دوستت می دهی تا با ان کار کند ، شما صاحب سرمایه هستی و او عامل کار است ، او می گوید  ، پایان سال در کارم سود کرده ام ، و از الان چگونگی تقسیم سود را می نویسید ، یک سوم از شما بقیه از من یا نیم و یا.. ، شما می گویی ، من بر اساس پولی که به شما داده ام ، مبلغ عددی اعلام کن ، من.، یک سوم و یا نیم نمی دانم .  شما یک مبلغ تقریبی محاسبه می کنی ، و اعلام می کنی ، ان مبلغ تقریبی را تقسیم بر دوازده می کنی و هر ماه یک دوازدهم را به او می دهی ، پایان سال محاسبه می کنی ، یا بیشتر از مبلغ عدد اعلامی اول شده است یا کمتر ، یا واقعا محاسبه می کنیم و الان نکته ای را در قرارداد می اوریم ، می گوئیم اگر بیشتر شد من می بخشم و اگر کمتر شد ، شما ببخش ، مصالحه می کنیم روی مبلغ ، هیچ فقیهی نگفته این اشکال دارد ، اشکال در اجرا بوجود می اید . شما مبلغ وامی را برای خرید لوازم منزل گرفته اید ، اما شما با ان وام و با فاکتور صوری ، کار دیگری می کنید ، این تخلف است . قرارداد بانک ، برای خرید لوازم بود که شما خرید کنید و قسطی وام را پرداخت کنی با ارزشی که پیدا می کند ، مثلا ، پنجاه میلیون وام گرفتی ، پنجاه و پنج میلیون باید به بانک بدهی . مسیر وام بر هم خورد . اخذ وام با مصرف وامی که گرفتید فرق کرد .
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
گزارش تصویری
حضور امام جمعه کاشان در مسجد المهدی ناجی اباد فاز یک
حضور امام جمعه کاشان در مسجد المهدی ناجی اباد فاز یک
دیدار نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان با حجت الاسلام والمسلمین صدیقی
دیدار نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان با حجت الاسلام والمسلمین صدیقی
سخنرانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در مجتمع فرهنگی الزهراء (س) در شهرستان مبارکه
سخنرانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در مجتمع فرهنگی الزهراء (س) در شهرستان مبارکه
حضور امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در میدان کمال الملک
حضور امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در میدان کمال الملک
مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد الزهرا(س)
مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد الزهرا(س)
نماز بر پیکر مادر شهید مستوری در نوش آباد
نماز بر پیکر مادر شهید مستوری در نوش آباد
سخنرانی امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در بیت الزهرا (س) در روستای کاغذی بخش کویرات
سخنرانی امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در بیت الزهرا (س) در روستای کاغذی بخش کویرات
دیدار نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان با معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران
دیدار نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان با معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران
دیدار نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان با نماینده ولی فقیه در بنیادشهید وامورایثارگران کشور
دیدار نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان با نماینده ولی فقیه در بنیادشهید وامورایثارگران کشور
 مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و سالروز تشییع و تدفین شهید گمنام در شرکت سایپا سیتروئن
مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و سالروز تشییع و تدفین شهید گمنام در شرکت سایپا سیتروئن
حضور امام جمعه کاشان در جمع بانوان جلسه فارس الحجاز و تقدیم هدایا جهت کمک به جبهه مقاومت
حضور امام جمعه کاشان در جمع بانوان جلسه فارس الحجاز و تقدیم هدایا جهت کمک به جبهه مقاومت
حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در جمع دانش آموزان و دبیران دبیرستان شهید حسن شمس‌الدین آران و بیدگل
حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در جمع دانش آموزان و دبیران دبیرستان شهید حسن شمس‌الدین آران و بیدگل
نشست رابطان نهج البلاغه آموزش پرورش کاشان با حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان
نشست رابطان نهج البلاغه آموزش پرورش کاشان با حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان
حضور و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری آزادگان سرافراز بمناسبت ایام فاطمیه
حضور و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری آزادگان سرافراز بمناسبت ایام فاطمیه
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم لزوم رعایت سرعت و دقت در کار ارباب رجوع از سوی مسئولان خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.