بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ
اَلْحَمْدُ وَ الثَّناءُ لِلِّهِ رَبِّ العالَمین وَ صَلَّی اللَّهُ عَلی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد ص وَ عَلي اَهلِ بَيتِه الطَيّبين الطّاهِرين سِیَّما بَقیّةِ اللّهِ فی الاَرَضین وَ لَعْنَةُ اللّهِ عَلَي أعْدآئِهِمْ أجْمَعينَ إلَي يَوْمِ الدّين
در صد و شصت و یکمین خطبه در کاشان مُکرّم، سیزده تیرماه، هشتم محرم ١۴۴٧ ،خود و همه شما برادران و خواهران را به رعایت بیشتر تقوای الهی سفارش می کنم « اُوصیکُم وَ نَفسیِ بِتَقوَی اللّه ». مصداقاً هر هفته محضر صحیفه سجادیه می رویم و در صد و پنجمین جمله ، فراز دیگری از دعای بیستم صحیفه سجادیه دعای ( مَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ وَ مَرْضِيِّ الْأَفْعَالِ ) را خدمت شما عرض می کنم « وَ أَظِلَّنِي فِي ذَرَاكَ ، » خدایا، من را در سایه حمایت خودت پناه بده. مرحوم سید علی خان کبیر در ریاض السالکین می فرماید « أَظِلَّه » یعنی، به او سایه انداخت، یعنی او را از تابیدن خورشید در پناه قرار داد، یعنی، به این « ظِلّ » سایه می گویند، اما « ذِری » یعنی، هر چیزی که انسان، خودش را با ان بپوشاند. وقتی می گویند، من در سایه فلانی هستم، این عبارت خیلی معروف است که می گویند، در « ظِلّ » توجهات امام عصر ع هستم، یعنی در کنف و حمایت او هستم، و در این عبارت، « وَ أَظِلَّنِي فِي ذَرَاكَ ، » خطاب به خداوند عرض می کنیم، خدایا ما را در کنف حمایت خودت قرار بده. و این بسیار مهم است. علامه مجلسی ره در جلد ٧٢ بحارالانوار صفحه ٧٠ در بیان حدیثی اورده است، امام کاظم ع می فرماید « ثَلاثَهٌ یَستَظِلُّونَ بِظِلِّ عَرشِ اللهِ یَومَ لا ظِلَّ اِلاّ ظِلُّهُ: رَجُلٌ زَوَّجَ اَخاهُ المُسلِمَ، اَو اَخدَمَهُ، اَو کَتَمَ لَهُ سِرًّا » سه دسته در سایه کنف خدا هستند، در روزی که سایه حمایتی وجود ندارد مگر سایه حمایت خدا :
١ _ کسی که واسطه شود برای ازدواج دختر خانم و اقا پسر. حالا یا واسطه شفاعت شود یا کمک به جهیزیه کند، قدم خیری بردارد. اینقدر مهم است
٢ _ خدمت به مومن. تمام کارمندان عزیز ادارات می توانند مصداق این حدیث شوند، اگر مراجعه کننده ای به اداره او آمد، حساب کند، اگر من کار او را حل کنم، به فرموده امام کاظم ع روزی که هیچ سایه ای وجود ندارد، من در سایه کنف حمایت خدا قرار می گیرم. این گونه به مراجعه کننده برخورد کند
٣ _ اگر عیبی را از برادر مومنی متوجه شدیم، ان عیب را علنی نکنیم، در فضای مجازی منتشر نکنیم. به فرموده امام کاظم ع، رازداری انقدر نزد خدا دارای اجر و قرب است
این توصیه به تقوا در خطبه اول بود.
حجت الاسلام حسینی افزود : بحث اصلی و محوری و مستمر ما در خطبه ها ، قران است ، که به ایه صد و چهل و دوم سوره بقره رسیدیم ، « سَيَقُولُ السُّفَهَاءُ مِنَ النَّاسِ مَا وَلَّاهُمْ عَنْ قِبْلَتِهِمُ الَّتِي كَانُوا عَلَيْهَا ۚ قُلْ لِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ ۚ يَهْدِي مَنْ يَشَاءُ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ » مردمی سفیه می گویند، چرا پیامبر ص قبله را تغییر داد « تغییر قبله از بیت المقدس به کعبه » قران می فرماید، مشرق و مغرب برای خداوند است، خداوند هدایت می کند
نکات آیه :
نکته اول : در رابطه با « سَفیه » است. ایت الله جوادی آملی در تسنیم جلد هفت صفحه ٢٨۵ می فرماید، سفیه در لغت یعنی کسی و یا چیزی که سستی دارد. اگر تار و پود لباسی، ضعیف و سست باشد، عرب زبان می گوید، ثوب، سفیه و سست است. اگر لجام اسبی سست باشد، عرب زبان ها می گویند، « زِمامٌ سفیهٌ » لجام اسب سست است. اگر تار و پود فکری انسان ضعیف باشد، اندیشه اش از نظر علمی سست باشد و یا اراده او از نظر عملی لرزان باشد، قران به این شخص سفیه و سست مغز می گوید. در مقابل سفیه، عقل و رشد است که مظهر ان حضرت ابراهیم است، قران در ایه ۵١ سوره انبیاء می فرماید « وَلَقَدْ آتَيْنَا إِبْرَاهِيمَ رُشْدَهُ مِنْ قَبْلُ وَكُنَّا بِهِ عَالِمِينَ » ما به حضرت ابراهیم رشد دادیم. پس، اگر کسی از آیین حضرت ابراهیم روی برگرداند، قران می گوید او سفیه است. قران در ایه ١٣٠ سوره بقره می فرماید « وَمَنْ يَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِيمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ ». این نکته اول. سفیه یعنی سبک، که از نظر علمی و یا اراده و عملی و اعراض از دین و...
نکته دوم : ماده « وَلَّا »، اگر بعد از این کلمه « اِلی » بیاید یعنی ابقاء کردن ولی اگر « عَن » بیاید یعنی اعراض کردن، پشت کردن. قران در این ایه می فرماید « مَا وَلَّاهُمْ عَنْ قِبْلَتِهِمُ الَّتِي كَانُوا عَلَيْهَا » چه چیزی باعث شد که انان از قبله بیت المقدس بسوی کعبه اعراض کنند.
علامه مجلسی در بحارالانوار جلد ٨١ اورده است که، وقتی قبله مسلمانان تغییر کرد، یهودیان برای اعتراض نزد پیامبر ص امدند و گفتند، یا محمد « وَ جَاءَ قَوْمٌ مِنَ اَلْيَهُودِ إِلَى رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَقَالُوا يَا مُحَمَّدُ هَذِهِ اَلْقِبْلَةُ بَيْتُ اَلْمَقْدِسِ قَدْ صَلَّيْتَ إِلَيْهَا أَرْبَعَ عَشْرَةَ سَنَةً ثُمَّ تَرَكْتَهَا اَلْآنَ أَ فَحَقّاً كَانَ مَا كُنْتَ عَلَيْهِ فَقَدْ تَرَكْتَهُ إِلَى بَاطِلٍ فَإِنَّمَا يُخَالِفُ اَلْحَقُّ اَلْبَاطِلَ أَوْ بَاطِلاً كَانَ ذَلِكَ فَقَدْ كُنْتَ عَلَيْهِ طُولَ هَذِهِ اَلْمُدَّةِ فَمَا يُؤْمِنُنَا أَنْ تَكُونَ اَلْآنَ عَلَى بَاطِلٍ فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بَلْ ذَلِكَ كَانَ حَقّاً وَ هَذَا حَقٌّ يَقُولُ اَللَّهُ قُلْ لِلّٰهِ اَلْمَشْرِقُ وَ اَلْمَغْرِبُ يَهْدِي مَنْ يَشٰاءُ إِلىٰ صِرٰاطٍ مُسْتَقِيمٍ إِذَا عَرَفَ صَلاَحَكُمْ يَا أَيُّهَا اَلْعِبَادُ فِي اِسْتِقْبَالِ اَلْمَشْرِقِ أَمَرَكُمْ بِهِ وَ إِذَا عَرَفَ صَلاَحَكُمْ فِي اِسْتِقْبَالِ اَلْمَغْرِبِ أَمَرَكُمْ بِهِ وَ إِنْ عَرَفَ صَلاَحَكُمْ فِي غَيْرِهِمَا أَمَرَكُمْ بِهِ فَلاَ تُنْكِرُوا تَدْبِيرَ اَللَّهِ فِي عِبَادِهِ وَ قَصْدَهُ إِلَى مَصَالِحِكُمْ » سیزده سال در مکه بسوی بیت المقدس نماز خواندیم، حدود هفده ماه هم در مدینه بسوی بیت المقدس نماز خواندیم. حالا قبله تغییر کرد، یا نمازهای قبلی باطل بوده و از الان درست است و یا نمازهای قبلی درست است و نمازهای الان ما باطل است، دو راهی برای پیامبر ص درست کردند، پیامبر ص در جواب حکیمانه ای فرمودند، هر دو حق است، هم ان چهارده سال و چند ماه و هم از این به بعد که به سمت کعبه نماز می خوانیم، زیرا، مشرق و مغرب برای خداوند است، خدا به حسبِ مصلحتش می فرماید، قبله مشرق باشد یا قبله به سمت مغرب باشد و یا نه مشرق باشد و نه مغرب. پیامبر ص برای این دو مثال اوردند و فرمودند « ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَدْ تَرَكْتُمُ اَلْعَمَلَ يَوْمَ اَلسَّبْتِ ثُمَّ عَمِلْتُمْ بَعْدَهُ سَائِرَ اَلْأَيَّامِ ثُمَّ تَرَكْتُمُوهُ فِي اَلسَّبْتِ ثُمَّ عَمِلْتُمْ بَعْدَهُ أَ فَتَرَكْتُمُ اَلْحَقَّ إِلَى اَلْبَاطِلِ وَ اَلْبَاطِلَ إِلَى حَقٍّ أَوِ اَلْبَاطِلَ إِلَى بَاطِلٍ أَوِ اَلْحَقَّ إِلَى حَقٍّ قُولُوا كَيْفَ شِئْتُمْ فَهُوَ قَوْلُ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ جَوَابُهُ لَكُمْ قَالُوا بَلْ تَرْكُ اَلْعَمَلِ فِي اَلسَّبْتِ حَقٌّ وَ اَلْعَمَلُ بَعْدَهُ حَقٌّ فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَكَذَلِكَ قِبْلَةُ بَيْتِ اَلْمَقْدِسِ فِي وَقْتِهِ حَقٌّ ثُمَّ قِبْلَةُ اَلْكَعْبَةِ فِي وَقْتِهِ حَقٌّ فَقَالُوا يَا مُحَمَّدُ أَ فَبَدَا لِرَبِّكَ فِيمَا كَانَ أَمَرَكَ بِهِ بِزَعْمِكَ مِنَ اَلصَّلاَةِ إِلَى بَيْتِ اَلْمَقْدِسِ حِينَ نَقَلَكَ إِلَى اَلْكَعْبَةِ »
١ _ خدا در آئین شما، در مقطعی از زمان، در دین شما، ماهیگیری را در روز شنبه حرام نمود، حرام بودن در آنزمان حق بود، بعد خداوند، حکم آنزمان را برداشت و ماهیگیری حق شد
٢ _ مثال دوم یک مثال عرفی است که برای همه عاقلان عالم خوب است. پیامبر ص فرمود « ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَا عِبَادَ اَللَّهِ أَنْتُمْ كَالْمَرْضَى وَ اَللَّهُ رَبُّ اَلْعَالَمِينَ كَالطَّبِيبِ فَصَلاَحُ اَلْمَرْضَى فِيمَا يَعْلَمُهُ اَلطَّبِيبُ وَ يُدَبِّرُهُ بِهِ لاَ فِيمَا يَشْتَهِيهِ اَلْمَرِيضُ وَ يَقْتَرِحُهُ أَلاَ فَسَلِّمُوا لِلَّهِ أَمْرَهُ تَكُونُوا مِنَ اَلْفَائِزِينَ » ای بندگان خدا، مَثل شما مانند بیمار است و مَثل خدای رب العالمین، مانند طبیب است، مصلحت مریض را طبیب تشخیص می دهد. با تدبیر طبیب است که دارو مصرف می شود نه اشتهای بیمار، که بگوید، این دارو را دوست دارم بنویس و ان دارو را دوست ندارم و ننویس. این طبابت نمی شود. پیامبر ص می فرماید، شما حکم ان بیمار هستید، خدای رب العالمین طبیب است و مصلحت شما را تشخیص می دهد، تا این زمان بیت المقدس و از این به بعد کعبه، شما تسلیم خداوند باشید تا از رستگاران باشید.
نکته سوم: در رابطه با کعبه می باشد، الان کعبه برای ما شعاع است، وقتی پیکر میّت را در قبر می گذاریم، یکی از عباراتی که به او تلقین می کنیم، می گوئیم « والکعبه قبلتی ». صاحب عروه در عروه می فرماید، یکی از واجبات این است که شانه راست میّت در قبر به سمت قبله باشد، « این ایام هم مصادف با دفن شهدای اخیر در کاشان و دیگر مناطق بود » صاحب عروه می فرماید، اگر پیکری همانند ابی عبدالله بدون سر باشد، باید بدنش بسوی قبله باشد، اگر سر مبارک ابی عبدالله در جایی دیگر هم دفن شود، باید سر مبارک به سمت قبله باشد.
اگر پیکری مانند دکتر عباسی، دانشمند هسته ای که چند تکه شد و تکه ای از ان را پیدا کردند، ان تکّه هم باید به سمت قبله دفن شود.
خدایا: ما را قدردان قران، عترت و قبله مان کعبه و قبله واقعی مان امام زمان عج الله تعالی فرجه قرار بده
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ :
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ، اللَّهُ الصَّمَدُ ، لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ .
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين اللهم صل علي محمد و آل محمد و صل علي علي اميرالمؤمنين و صل علي الصديقه الطاهره فاطمة الزكيه حبيبت حبيبك و نبيك و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنه و علي علي ابن الحسين زين العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفرالكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا و محمد ابن علي الجواد و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري اللهم صل علي حجة ابن الحسن المهدي القائم المنتظر،
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فیهَا طَوِیلا
شادی روح حضرت امام و همهي شهدا، مخصوصاً 24هزارشهيد استان اصفهان، و1880 منطقهي كاشان، و شهداي عزيز اخيرمان همه آنها را شاد كنيم با صلواتي بر محمد و آل محمد
اوصيكم و نفسي بتقوي الله
در خطبهي دوم هم خود و شما برادران و خواهران گرامي و عزادار را به رعايت تقواي الهي سفارش ميكنم
رسيديم درنهج البلاغه به حكمت 100
حضرت امير عليهالسلام ديدند عدهاي او را مدح ميكنند
وَ مَدَحَهُ قَوْمٌ فِي وَجْهِهِ روبروي ايشان، داشتند حضرت علي عليه السلام را تعريف ميكردند حضرت اينطور برخورد كردند
فرمودند فَقَالَ اللَّهُمَّ إِنَّكَ أَعْلَمُ بِي مِنْ نَفْسِي رو كردند به خداي متعال خدايا، تو، به خودم از خودم اعلم هستي من را بهتر از خودم ميشناسي
وَ أَنَا أَعْلَمُ بِنَفْسِي مِنْهُمْ منم نسبت به اينها كه دارند من را مدح ميكنند خودم را از اينها بهتر ميشناسم
اللَّهُمَّ اجْعَلْنَا خَيْراً مِمَّا يَظُنُّونَ از ايني كه اينها گمان ميكنند من را بهتر قرار بده
و آني كه نميدانند را ببخش
وَ اغْفِرْ لَنَا مَا لَا يَعْلَمُون
جناب مغنيه شارح نهج البلاغه در في ضلال جلد 4 صفحهي 275 ميفرمايد:
حضرت امير عليه السلام خودش را خودشان مدح نميكنند مگر ضرويتي پيش بيايد مثل حضرت يوسف
إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ يكجا بگويد آيه55 يوسف در ماجراهاي بعد از رحلت پيامبر اعظم ناچار ميشدند حضرت امير عليه السلام ويژگيهاي خودشان را براي مردم بيان كنند ميفرمايند پس حضرت امير خودش، خودش را مدح نميكند مگردرضرورت، و ديگران را هم كه بخواهند مدحش كنند اكراه دارد، چرا اكراه دارد؟
وجهش را ابن ميثم ميگويد در صفحه 958 شارح برجستهي شيعه ايشان ميگويد:
اين شكست نفسي يك ويژگي اخلاقي است خواهران و برادران، انسان در سر نفس خودش بزند چرا؟ چون مدح روبروي شخص موجب عجب ميشود في مقابله المدح الموجب للعجب
نكتهي بعدي آنچه كه ما لا يعلمون فرمود ببخشد، چيه كه حضرت امير عليه السلام ميفرمايد من را ببخشد؟ گناه است؟ ابداً
ابن ميثم ميگويد:
اين ترك اولي است ولي بزرگان دقيقتر ترك اولي را هم نميپذيرند براي معصوم، ترك اولي ندارد معصوم
مي فرمايند اصلا گناه خطا، سخت ترك اولي براي چهارده معصوم كه آيهي تطهير براي آنها نازل شده است اصلا سالب به انتفاع موضوع است پس چيه؟ يك بيان بسيار دقيقي امام دارند رحمت الله عليه كه اين استغفارهاي پيامبر اعظم را كه لَيُغانُ عَليٰ قَلْبي روي قلب من كدورتي مينشيند امام اينجور توضيح ميدهند ميفرمايد پيامبر اعظم قبل از اينكه مأموريت زميني پيدا كنند محو در جمال خداي متعال بودند
ولي وقتي كه خدا فرمود برو دست اين مردم را بگير، آمد در اين زمين بايد كنار ما آدمهاي عادي بنشيند، از طريق اين آيهها، به خورشيد نگاه ميكند از طريق خورشيد خدا را ميبيند ماه را ميبيند خدا را ميبيند، گل را نگاه ميكند خدا را ميبيند تمام اين آيات نشانههاي خداست پيامبر اكرم همين ديدن خدا از طريق اين كثرات را براي خودش غبار ميداند، اين لَيُغانُ عَليٰ قَلْبي پيغمبر است اين بيان امام راحل عظيم الشأن شاد كنيم روح امام را و براي سلامتي رهبر عزيزمان با يك صلوات
سه نكته درخطبهي دوم محضرتان تقديم ميكنم،
يكي در رابطه با رفتار آمريكاييها و اروپاييها در اين جنگ 12 روزه عليه جمهوري اسلامي
نكتهي دوم تقدير از مردم خوب ما و علماي واعظ مان و مداحان اهل بيت در اين دهه كه حقيقتا همهي ما را با معارف قرآن و اهل بيت بيش از پيش آشنا كردند و همينجا من همين نكتهي دوم را بيشتر توضيح بدهم از جوانان عزيزي كه ميروند به تكيهها و حسينيهها و مساجد ممنون هستيم چه آقا پسرها چه دخترخانمها، من ديشب در سفيدشهر يك جلسهاي رفتيم هيأت علي اكبري، ماشاءالله جوان، همه جوان، اينها از رويشهاي انقلاب اسلامي است، قبلش براي حضرت قاسم، احلي من عسل برگزار شد قبلش شيرخوارگان برگزار شد، حقيقتا از اين كه علماي عزيزمان حكمتهاي عاشورا، را عبرتهاي عاشورا را كه چگونه انقلاب اسلامي ما دچار آن آفتها نشود بيان ميكنند از همهي آنها ممنونيم از مداحان اهل بيت هم كه شور ايجاد ميكنند دركنار آن معارف از آنها هم ممنويم و اينها باعث ميشود ايمان ما تقويت شود ايمان جوان عزيز ما با معارف قرآن و اهل بيت تقويت بشود و انشاءالله ازشيطان مصون و محفوظ بماند. من تأكيد ميكنم تأكيد ميكنم عبارتهاي امام حسين عليه السلام چه خطبهي منا سال 59، وچه عبارتهاي مسير از مدينه تا مكه از مكه تا كوفه و همينطور تا كربلا ده روزكربلا و روز عاشورا فوقالعاده مطلب دارد براي بيان و براي استفاده و براي عمل كردن و نكتهي پاياني هم دو سه جمله در رابطه با حضرت علي اكبر
اما مناسبت آمريكاييها و اروپاييها من يك روز شماري به شما بدهم كه از يك روز قبل از جنگ 12 روزه ببينيد آمريكاييها و اروپاييها چي گفتند و نهايتا به كجا رسيد، در اثر استقامت شما
پنجشنبه 22 خرداد يك روز قبل از حملهي آمريكا به ايران اسلامي، سفير آمريكا در اسرائيل اين جمله را گفت خوب بسپريد به ذهن مباركتان، بعيد است اسرائيل بدون چراغ سبز واشنگتن به ايران حمله كند، اين يعني چي؟ اين يعني اعتراف دارد ميكند به يك هماهنگي، اما رئيس جمهور آمريكا فريب ميدهد ترامپ چي ميگويد؟ چند ساعت قبل از حملهي اسرائيل به ما ترامپ ميگويد ما الان در حال مذاكرهي با ايران هستيم اگر چه حملهي اسرائيل به تأسيسات هستهاي ايران امكان دارد اما قريب الوقوع نيست اين فريب است بشناسيد ترامپ را و بشناسيم غرب را، نتانياهو روز چهارم جنگ 26 خرداد تصريح ميكند ميگويد ما حملهمان به ايران با اطلاع كامل واشنگتن بود، روز 23 خرداد روز حملهي اسرائيل ترامپ اين جمله را گفت شنيديد محضرتان تكرار ميكنم، گفت كه من قبلا گفته بودم ايران 60 روز مهلت دارد امروز روز 61 است خوب اينجا ميشود الان يقهي ترامپ را گرفت تو كه براي يكشنبه قرار دور ششم را گذاشتي يعني روز 63 ديگه اين چه حرفيه ميزني كه حق داشت اسرائيل حق داشت به ايران حمله كند در روز61 ، اين تناقضات را جوانان عزيزما به ذهن بسپارند
روز شنبه 24 خرداد، نتانياهو خبيث يك پيامي را خطاب به ملت ايران صادر كرد چي گفت؟ گفت ما شر به پا كرديم ديگه الان نوبت شماست، كه صداتون را يعني آشوبتان را به جهانيان برسانيد
رويترز ر وز شنبه 24 خرداد ميگويد هدف اسرائيل از اين حمله سرنگوني جمهوري اسلامي است، تصريح ميكند نظام اسلامي را ميخواهند از بين ببرند، حالا يك كسي ممكن است بگويد اين رويترز است، نتانياهو كه نگفته عرض ميكنم 25 خرداد يكشنبه نتانياهو اين جمله را گفت، گفت تغيير رژيم ايران قطعا ميتواند نتيجهي عمليات نظامي ما باشد.
ببينيد صريحا دارند ميگويند هدفشان از اين حملهي 12 روزه تغيير نظام جمهوري اسلامي بود
آقاي مكرون فرانسه روز اول جنگ گفت فرانسه آماده است دفاع كند از اسرائيل
روز چهارم جنگ مكرون گفت ايران اين جنگ را نخواهد برد،
و گروه 7 روزچهارم جنگ گفتند اسرائيل حق دفاع دارد از خودش حمايت كردند از اسرائيل، حملهشان را ادامه دادند ادامه دادند پاسخهاي جمهوري اسلامي از روز اول با تدابير رهبرحكيم انقلاب اسلامي شروع شد اما ضربات تدريجا دارد قوي و قويتر ميشود تا روز پنجم، روز پنجم كه ضربات سپاه اسلام قويتر شد ديدند لحن آقاي ترامپ دارد تغيير ميكند از سر استيصال، حرفهاي جديدي زدند، ترامپ گفت تهران بايد تخليه شود، ايجاد رعب، خبيث اعلام كرد من محل استقرار رهبر ايران را ميدانم، وزير دفاع اسرائيل اعلام كرد رهبر ايران نبايد زنده بماند اينها را از سر استيصال دارند ميگويند و همينجا ما ميتوانيم چند تا شعارجواب اين خبيثها را بدهيم
روز جمعه 30 خرداد يعني 7 روز 8 روز بعد از آغاز جنگ ضربات موشكي جمهوري اسلامي قويتر شد، روزنامهي انگليسي اعلام كرد اسرائيل تازه فهميده كه فراتر از توان واقعي خودش وارد جنگ شده، نتانياهو لحنش را عوض كرد روز 8 جنگ، گفت مسئلهي تغيير رژيم در ايران مسئله من نيست مشاور ترامپ به اوگفت آقاي ترامپ در دام اين نتانياهو گرفتارنشوي اسرائيل بلد شروع كند اما نميداند چگونه آن را تمام كند، شهردار حيفا گفت ايرانيها توانايي برتري خودشان را بر ما ثابت كردند، مكانهاي استراتژيك ما را دارند ميزنند ما برنامهاي براي خروج از بحران را نداريم بلد نيستيم چگونه خارج شويم
شنبه 31 خرداد روز نهم جنگ واسطهها فعال شدند خواهران و برادران، به واسطهي استقامت شما، همان مكرون خبيث آمد اعلام كرد آلمان، فرانسه، بريتانيا بايد يك بستهي كامل پيشنهادي به ايران بدهند، گاردين اعلام كرد نظام ايران مستحكمتر از آن چيزي است كه آمريكا و اسرائيل تصورش را ميكردند، اما در زير فشار صهيونيستها، ترامپ گفت من شروع ميكنم يك عملياتي را انجام ميدهم عليه ايران سه نقطهي ما را زد و وقتي زد اعلام كرد تمام صنايع هستهاي ايران را من نابود كردم كه به اين حرف او خودشان خنديدند آمريكاييها، نتانياهو بسيار خوشحال شد و گفت كه يك نقطهي عطفي درخاورميانه به وجود آمده كه اين هم بُلُفي بيشتر نبود، اما واقع چي بود واقع اين بود كه آقاي ترامپ اعلام كرد باور اين كه با حملهي نظامي بتوان يك كشور90 ميليوني را با تمدن 1000ساله ما بتوانيم از پا در بياوريم ساده لوحانه است اين اعتراف رئيس جمهور آمريكا، پيام التماس آمد به ايران، سنگين نزنيد آبروي ما، آبروي ترامپ درخطر است، اين حرف همان فردي است كه روز پنجم اعلام كرد و با توئيت نوشت آن هم با حروف درشت تسليم بدون قيد و شرط، 85 درصد مردم آمريكا اعلام كردند ما مخالفيم كه آمريكا با ايران وارد جنگ شود،
وزيردفاع آلمان گفت اگرآمريكا وارد جنگ شود يك تهديد براي امنيت بين الملل است،
نزديكترين افراد به ترامپ آمدند اعلام كردند ديگر رمقي براي اسرائيل نمانده است
ترامپ بعد از اينكه كار خبيثانه را انجام داد، انتظار نداشت جمهوري اسلامي اينجور جواب بدهد، اما 14 موشك قوي جمهوري اسلامي به پايگاه آمريكا شليك كرد 8 تا را ردگيري كردند ولي 6 تا ضرباتي زد كه به تعبير رهبر عظيم الشأن انقلاب اسلامي يك سيلي محكم به آمريكا و ناتو نواخته شد.
در پايان اين دوازده روز اين جملهي ترامپ را بشنويد كه گلايه ميكند به نتانياهو ميگويد:
تو چرا گفتي كه با چند روز جنگ ميتواني ايران را از پا در بياري؟ اعتراف ميكند آقاي ترامپ من نميدانستم موشكهاي ايران اين قدر قدرتمند هستند، اينها در اثر چيه؟ خواهران و برادران،
اولاً ايمان شما به خداي متعال عنايات الهي به اين مردم،
ثانياً توجه خاص مولامون حضرت بقيه الله ارواحنا فداه و صلوات الله عليه
ثالثا رهبري حكيمانهي رهبر معظم انقلاب،
اگر هر روز صد بار بگوييم الحمد الله الحمد الله الحمد الله بر وجود اين رهبركم است
و چهارم وحدت شما مردم، نتانياهو اميد داشت مردم بريزند درخيابان گفت من كار اول را انجام دادم بقيش ديگه باشماست، اما همهي سليقههاي ايراني حتي اونهايي كه خارج نشين بودند گفتند ما ايران را دوست داريم وطن ماست، چهرههايي كه شما در تلويزيون نگاه ميكرديد، ظاهرشان به هر حال مثل خواهرهاي محترمي كه الان تشريف دارند چادري، مقنعه نبودند اينها ميآمدند چقدر ابراز علاقه وحمايت و پشتيباني از رهبرعزيز انقلاب ميكردند اين وحدت از كجا به وجود ميآيد امام راحل ميفرمايد اين وحدت از روضهها واز مجالس امام حسين و معارف به وجود ميآيد
و همينجا من بروم سراغ مطلب سوم حضرت علي اكبر امام حسين عليه السلام
جوانان عزيز بيشتر دقت كنند ما چرا علي اكبر را انقدر احترام ميكنيم؟
1-به خاطر اينكه حضرت امام حسين عليه السلام موقعي كه اين جوان را دارد مي فرمايد به ميدان آيهي اصْطَفى را برايش خواندند
إِنَّ اللَّهَ اصْطَفى آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهيمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَى الْعالَمين ذُرِّيَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ
علما ميدانند اين آيه اصطفي براي عصمت است يعني از نظر حضرت امام حسين عليه السلام، حضرت علي اكبر مرز عدالت را آمده با لاتر به مرز عصمت رسيده است و اين درس است براي همهي جوانان كه علي اكبر را ميخواهد الگو قرار بدهند، انجام واجبات در حد اعلا، ترك محرمات به اندازهي توان كه يك حرام در زندگي ما انجام نشود تا بگوييم الگوي ما علي اكبر است اين نكتهي اول آيه اصطفي
2-بصيرت فوق العادهي حضرت علي اكبر، جناب مقرّم درمقتل خودشان مينويسند روز عاشورا براي حضرت علي اكبر امان نامه آوردند به ايشان گفتند تو مادرت با بني اميه نسبتي دارد ما با تو كاري نداريم با پدرت كار داريم جواب علي اكبر شنيدني است ميفرمايد:
ان رحم رسول الله احرا رحم و فاميلي با پيغمبر ا كرم شايسته تر است و متعين است كه من رعايتش كنم و ان يرعي من رحم آكله الاكباد رحم كسي كه هند جگرخوار معرفي شده در زيارت عاشورا اين بصيرت نكتهي دومي كه براي جوان ما الگو است
نكتهي سوم، حضرت علي اكبر جزو حلقهي اول ياران امام حسين عليه السلام است حلقهي اول يعني چي؟
جناب كفعمي، اين حديث ماده قطب سفينه آمده ميفرمايد همين الان امام زمان عليه السلام ياراني دارد غير از 313 نفر ظهور، الان حلقهي اول دارد امام زمان هميشه با حضرت هستند4-5 نفر از جمله جناب خضر،
حلقهي دومي دارد حدود 30 نفر، كه آيت الله امامي كاشان ميگفت من در تشييع جنازهي مرحوم آيت الله گلپايگاني كسي را ميشناسم كه ديد حضرت صاحب بعد از تشييع جنازه آيت الله گلپايگاني آمد در مسجد امام نماز خواند با 30 نفر اين حلقهي دوم حضرت است
و حلقهي سوم 300 نفر،
حلقهي اول ابي عبدالله 3 نفر بودند خود حضرت، حضرت ابوالفضل، حضرت علي اكبر
مصداقش زماني كه ميروند براي صحبت با ابن سعد، 20 نفر ميروند ولي موقع صحبت 17 نفر ميمانند3 نفر ميروند با 3 نفر از آنها ابي عبدالله، قمر بني هاشم و حضرت علي اكبر، اين ويژگي سوم حلقهي اول حسين بن علي است
ويژگي چهارم، اوج دلداگي حسين به علي اكبر، ببينيد، تا زماني كه اصحاب زنده بودند بنيهاشم اجازه نداشتند بروند به ميدان، اصحاب كه تمام شدند اولين نفر بني هاشم، حضرت علي اكبر است، وقتي آمد و به شهادت رسيد هنوز عباس زنده است، قاسم زنده است، بني هاشم زنده است ولي ببينيد ابي عبدالله بالاي سر علي اكبر چي گفت؟ فرمود
لقد استرحت من هم الدنيا و غمها علي جان از هم و غم دنيا راحت شدي
و بقي أبوک فريداً وحيداً پدرت حسين تنها ماند، به اين جمله دقت كنيد عباس زنده است، قاسم زنده است، بني هاشم زندهاند، امام سجاد زنده است اما چه جايگاهي دارد علي اكبر، كه حسين ابن علي ميفرمايد بقي ابوك فريدا وحيدا،
نكتهي چهارم خلق حضرت علي اكبر، خلق نبوي است، خلق پيغمبر چه خلقيه؟ خلق قرآن است همهي فضايلي كه در قرآن براي پيغمبراكرم آمده براي علي اكبر با اين جمله ثابت ميشود.
وجملهي ششم، صفت ششم حضرت علي اكبر، بغض دشمن به اين جوان، من اين را با ذكر مصيبت عجين كنم
در شفاء الصدور، علما خواندند اسن حكايت را شرح زيارت عاشوراست ميرسد به فراز آخر زيارت عاشورا السَّلَامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ
آنجا نقل ميكند مؤلف، ميگويد اين علي ابن الحسين امام سجاد نيست، منظور علي اكبر است، بعد حكايتي را نقل ميكند ميگويد يك مسيحي خواب ديد حضرت عيسي را ارادت خودش را ابراز كرد كناراو شخصيت والا مقامي بود، حضرت عيسي فرمود تو الان اگر ميخواهي رستگار بشوي بايد به دين ايشان متدين شوي، الان نوبت نبوت من نيست. ايشان پيغمبر اكرم هستند بايد مسلمان شوي، درخواب شهادتين را در محضر پيغمبر اكرم ميگويد، پيامبر اعظم فرمود برو اسلامت را مدينه خدمت پسرم ابي عبدالله تجديد كن، آمد مدينه، ابي عبدالله درمسجد نشستند اصحاب دورشان سلام كرد و عرض ادب كردگفت آقا آمدم اسلامم را تجديد كنم فرمود مانعي ندارد، بعد از اينكه شهادتين را گفت، آقا فرمود كه يك سؤالي ازت دارم بله آقا. فرمودگفتي كه در خواب پيغمبر را ديدي، بله آقا، چهرهي پيغمبر يادته؟ بله آقا، يك نگاهي كن دراصحاب من ببين كدومشان شبيه پيغمبرند، يا بقيه الله، ميگويد اين مسيحي تازه مسلمان چشمش را دورزد دور اصحاب ابي عبدالله يك دفعه متمركز شد روي يك جوان، گفت يا ابا عبدالله اين جوان كيه؟ اگر پيغمبر اكرم را يك مقدار سنش را جوان كنيد هيچ تفاوتي با اين جوان ندارد، آقا فرمود اين نور چشم من ميوهي دلم علي اكبر من است، أشبه الناس برسول الله خلقاً وخُلقاً و منطقاً بعد حضرت فرمود يك سوالي ازت دارم آقا، بله آقا، مولايمن فرمودند اگر اين جوان بچهي تو بود همچين پسري تو داشتي بعد به تو خبر ميدادند كه اين جوان دچار يك مصيبتي شده چه حالي به تو دست ميداد؟ گفت يا ابا عبدالله اگر به من خبر ميدادند فقط يك خراشي به بدنش افتاده طاقت نميآوردم غش ميكردم، حضرت فرمود پس به تو خبر را بدهم، يك عاشورايي ميآيد همين جوان رشيدم به ميدان ميرود هر چي بغضي كه دارند به اميرالمؤمنين سر اين جوان من خالي ميكنند فَقَطَعُوهُ بسُیوفَهُم اِرباً اِرباً
حسين آرام جانم حسين روح و روانم
خدايا در ظهور مولامون تعجيل بفرما
سلام و تسليت ما به محضرشان ابلاغ بفرما
خدايا شرّ آمريكا و اسرائيل و منافقين به خودشان برگردان
رهبر عزيزمان درپناه خودت از همهي بليّات حفظ و حراست بفرما
پرچمي كه دست رهبر معظم است هر چه زودتر توسط ايشان به صاحب اصلي برسان
خدايا ما را با اهداف عاشورا از جمله امر به معروف و نهي از منكر آشنا و عامل به آن بفرما
خدايا جوانانمان را به حق علي اكبر، از همهي فتن، فتنهها مصون و محفوظ بدار
جانبازان و مريضامون مخصوصا آسيب ديدگان حوادث اخير شفاي عاجل كرم بفرما
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
وَ الْعَصْرِ (1) إِنَّ الْإِنْسانَ لَفي خُسْرٍ (2) إِلاَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ (3)
اللهم عجل لوليك الفرج