بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ
اَلْحَمْدُ وَ الثَّناءُ لِلِّهِ رَبِّ العالَمین وَ صَلَّی اللَّهُ عَلی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد ص وَ عَلي اَهلِ بَيتِه الطَيّبين الطّاهِرين سِیَّما بَقیّةِ اللّهِ فی الاَرَضین وَ لَعْنَةُ اللّهِ عَلَي أعْدآئِهِمْ أجْمَعينَ إلَي يَوْمِ الدّين
در صد و شصت و دومین خطبه در کاشان مُکرّم، بیستم تیرماه و پانزدهم محرم ١۴۴٧ ،خود و شما را به رعایت بیشتر تقوای الهی سفارش می کنم « اُوصیکُم وَ نَفسیِ بِتَقوَی اللّه ». مصداقاً هر هفته محضر صحیفه سجادیه می رویم و در صد و ششمین جمله ، فراز دیگری از دعای بیستم صحیفه سجادیه دعای ( مَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ وَ مَرْضِيِّ الْأَفْعَالِ ) را خدمت شما عرض می کنم « وَ جَلِّلْنِي رِضَاكَ ، » خدایا، من را در رضایت خودت بپوشان، آیت الله ناصری دولت ابادی در توضیح این جمله می فرمایند، معنای این دعا این است: ای دوستان و پیروان امام زین العابدین ع، طوری عمل کنید، مانند انسانی که زیر یک خیمه می رود، تمام وجود او زیر ان خیمه است، تمام حرکات ما مطابق با دین باشد. ایت الله ناصری می افزاید، محمد بن عمار از امام صادق ع سوال کرد، ایا خداوند از کسی خوشحال، یا ناراحت و خشمگین می شود؟ امام فرمود، بله، سوال نمود، چگونه متوجه شویم که خداوند از کسی راضی است یا ناراضی؟ طبق این روایت، امام صادق ع فرمود، همین که شما دستورات خداوند را یکی یکی انجام می دهید، این نشانه رضایت خدا از شما می باشد، این که شما موفق می شوید نماز صبح را بخوانید، امروز در نماز جمعه شرکت کردید، شب، در مراسم ابا عبدالله ع حاضر می شوید، خواهران، حجاب را رعایت می کنند و برادران عفت و غیرت را رعایت می کنند این نشانه رضایت خداوند است. این که انسان موفق می شود دستورات خدا را انجام بدهد، نشانه رضایت خداوند است و کسی که معصیت خدا را انجام می دهد، ان نشانه غضب خداوند است. پس توصیه به تقوا در خطبه اول این شد، برادران و خواهران تلاش کنید، ایمان و اعتقادات ما درست باشد و هم انجام واجبات و ترک محرمات، مطابق دین باشد. زیر خیمه دین، اهل بیت و قران بمانیم و به تعبیر آیت الله ناصری، اگر می خواهیم زیر این خیمه بمانیم و خداوند از ما راضی باشد، سه شرط لازم است:
١ _ غفلت نکنیم، مرتب، واجبات و محرمات را به خود تذکر بدهیم،
٢ _ از اولیاء دین تبیعت کنیم
٣ _ به مقدرات الهی راضی باشیم. « رَضی الله عَنْهُم و رَضوا عنه » راضی باشیم تا انشاء الله خداوند از ما راضی باشد
حجت الاسلام حسینی افزود : بحث اصلی و محوری و مستمر ما در خطبه ها ، قران است ، که به ایه صد و چهل و سوم سوره بقره رسیدیم ، « وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيدًا ۗ وَمَا جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتِي كُنْتَ عَلَيْهَا إِلَّا لِنَعْلَمَ مَنْ يَتَّبِعُ الرَّسُولَ مِمَّنْ يَنْقَلِبُ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ ۚ وَإِنْ كَانَتْ لَكَبِيرَةً إِلَّا عَلَى الَّذِينَ هَدَى اللَّهُ ۗ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُضِيعَ إِيمَانَكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ » ما شما را امت وسط قرار دادیم، تا شما شاهد بر سایر مردم باشید، و پیامبر اکرم ص بر شما شاهد باشد. ما این قبله ای که شما بر ان قرار دارید، قرار ندادیم تا مشخص شود، چه کسی از پیامبر ص اطاعت می کند، و کسی که اطاعت نمی کند و به عقب بر می گردد. این تغییر قبله سنگین بود، مگر بر کسانی که خداوند انها را هدایت کند، خدا ایمان شما را ضایع نمی کند.
نکات آیه :
نکته اول : امت اسلامی وسط و واسطه فیض است، این به چه معنایی است؟ قران در ایه ١٢٨ سوره بقره می فرماید، « رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَيْنِ لَكَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِنَا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَک .. » حضرت ابراهیم دعا کردند، خداوند ما را مسلمان قرار بده، و از ذرّیه ما امت مسلم قرار بده، پس حضرت ابراهیم برای ما دعا کرده اند، امتی مسلم و تسلیم خداوند بیاید، آن امت، همین امت وسط می شود. منظور از امت وسط چیست؟ قطعاً مصداق بارز امت وسط، محمد و آل محمد است. در بحارالانوار جلد ٢٣ صفحه ٣٣٧ در ذیل این ایه، روایت نقل می کند، امام باقر ع می فرماید، هر یک از دوازده امام، در زمان خودش شاهد اعمال است « مِنَّا شَهِيدٌ عَلَى كُلِّ زَمَانٍ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ فِي زَمَانِهِ وَ اَلْحَسَنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي زَمَانِهِ وَ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي زَمَانِهِ وَ كُلُّ مَنْ يَدْعُو مِنَّا إِلَى أَمْرِ اَللَّهِ » حضرت علی ع در زمان خودش، امام حسن ع در زمان خودش شاهد اعمال است، حضرت سیدالشهدا هم در زمان خودش، و هر کدام از ما ائمه، امامانی که به امر خدا دعوت می کنند، شاهد اعمال زمان خودشان هستند
نکته دوم : ایا شاگردان اهل بیت و مردم، هم می توانند شاهد اعمال باشند؟ ایت الله جوادی آملی، در تفسیر تسنیم، جلد هفت، صفحه ٣٢۶، آیه و روایتی را اورده است که دلالت بر این است که شاگردان برجسته اهل بیت هم می توانند شاهد اعمال هستند. در اصول کافی، جلد یک صفحه ٢۵١ هم امده است. امام باقر ع می فرماید « وَ أَيْمُ اَللَّهِ لَقَدْ قُضِيَ اَلْأَمْرُ أَنْ لاَ يَكُونَ بَيْنَ اَلْمُؤْمِنِينَ اِخْتِلاَفٌ وَ لِذَلِكَ جَعَلَهُمْ شُهَدَاءَ عَلَى اَلنَّاسِ لِيَشْهَدَ مُحَمَّدٌ عَلَيْنَا وَ لِنَشْهَدَ عَلىٰ شِيعَتِنَا وَ لِتَشْهَدَ شِيعَتُنَا عَلَى اَلنَّاسِ أَبَى اللّٰهُ تَعَالَى أَنْ يَكُونَ فِي حُكْمِهِ اِخْتِلاَفٌ أَوْ بَيْنَ أَهْلِ عِلْمِهِ تَنَاقُضٌ » بخدا قسم، امر محکم شد، مومن واقعی با هم اختلاف ندارند، لذا، خدا، مومن واقعی را شاهد مردم قرار داده است. شاهد اول حضرت محمد ص است، ما هم بر شیعیان شاهد هستیم و در مرتبه سوم، شیعیان خوب و مومن واقعی، شاهد بر بقیه مردم هستند. اما، اگر کسی می خواهد جزو شیعیانی باشد که شاهد بر اعمال جامعه باشد، واسطه بین معصومین و مردم باشد، شرطش این است، خودش مومن واقعی باشد و اختلاف نداشته باشد، به تعبیر قرانی، نباید غلّ و کینه در دلش باشد، شرط شاهد بودن این است که دل صاف باشد، و این در آیه ١٠ سوره حشر آمده است. « وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِلَّذِينَ آمَنُوا » همان گونه که در قیامت خداوند غلّ و کینه را می زداید، قران در ایه ۴٧ سوره حجر می فرماید، « وَنَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ إِخْوَانًا عَلَىٰ سُرُرٍ مُتَقَابِلِينَ ». غیر از این روایت، محکمات دیگری هم وجود دارد، قران در ایه ٣۶ سوره ابراهیم می فرماید « فَمَنْ تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّي » اگر کسی که واقعا تابع پیامبر ص و اهل بیت باشد، می شود « مِنّا اَهلَالبیت » و مصداق ان سلمان است «سَلْمانُ مِنّا اَهلَالبیت » . پس با توجه به این عنوان و حدیث امام باقر ع که فرمودند، شیعیان شاهد هستند، می گوئیم، شاگردان ائمه هم می توانند با تقوا و تبعیت از قران و روایت، به حدی برسند که از درون افراد آگاهی پیدا کنند و روز قیامت شهادت بدهند. اما مردم عادی که از تقوا بهره ندارند نمی توانند. امام باقر ع می فرماید « فَأَمَّا اَلْأُمَّةُ فَإِنَّهُ غَيْرُ جَائِزٍ أَنْ يَسْتَشْهِدَهَا اَللَّهُ تَعَالَى عَلَى اَلنَّاسِ وَ فِيهِمْ مَنْ لاَ تَجُوزُ شَهَادَتُهُ فِي اَلدُّنْيَا عَلَى حَزْمَةِ بَقْلٍ » مردم عادی که بهره ای از تقوا ندارند، خدا از انها برای شهادت دعوت نمی کند و در بین مردم کسانی هستند که مردم شهادت انها را در دنیا برای یک دسته سبزی هم شهادت او را قبول ندارند، پس چطور می خواهد شاهد اعمال در قیامت باشد. ولی ، اگر شاگردان اهل بیت، شما برادران و خواهران با تقوا بحدی برسید که این روایت مطرح نمود، امید این هست که شما هم در طول اهل بیت جزو شاهدان اعمال باشید.
نکته سوم : وقتی ما در کنار یک میّت شهادت می دهیم، تاثیر دارد. معمولا در کنار جنازه میّت می خواهند، شهادت بدهیم که از این میت جز خوبی ندیدیم. این مستند روایی دارد. اَنس نقل می کند، در کنار پیامبر ص بودیم، فرمودند، اگر چهار نفر از همسایگان نزدیک میّت شهادت بدهند که ما جز خوبی از این همسایه ندیده ایم، « لاَ نَعْلَمُ مِنْهُ إِلاَّ خَيْراً وَ أَنْتَ أَعْلَمُ بِهِ مِنَّا; قَالَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى إِنِّي قَدْ قَبِلتُ شَهَادَتَكُمْ وَ غَفَرْتُ لَهُ مَا عَلِمْتُ مِمَّا لاَ تَعْلَمُونَ » خداوند می فرماید من شهادت شما را قبول کردم و از انچه شما خبر ندارید هم می بخشم. جابر هم نقل می کند، در مدینه، در قبیله بنی سلمه، با پیامبر ص کنار جنازه ای بودیم، بعضی امدند و از این میّت نزد پیامبر ص تعریف کردند، که او عفیف و مسلم بود، و ما جز خوبی از او ندیدیم. پیامبر ص از من هم سوال نمود، من گفتم، چیزی که بر ما ظاهر است همین است. پیامبر ص فرمودند « وَجِبَت » ثواب بر او قطعی شد. جابر می گوید به قبیله بنی حارث رفتیم، جنازه دیگری بود که مردم از او بد می گفتند، که او « فَهُوَ رَجُلٌ فَظٌّ غَلِيظ » او بسیار خشن، بد زبان و بد اخلاق بود، پیامبر ص از من سوال نمود، نظر تو هم همین است، من گفتم، ما اعلم به اسرار نیستیم ولی ظاهر، همین گونه است، پیامبر ص فرمودند « وَجِبَت » او استحقاق عذاب دارد، نه این که، حتما عذاب شود. بعد پیامبر ص این ایه را تلاوت نمودند « وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى الناس » همین شهادت همسایگان برای میت هم مصداقی بر این ایه می باشد
خدایا : همه ما را پیرو واقعی پیامبر اکرم ص و در مرتبه تقوا، به حدی که، شاهد اعمال باشیم قرار بده
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْخمَنِ الرَّحِيمِ :
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ، اللَّهُ الصَّمَدُ ، لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ .
خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين اللهم صل علي محمد و آل محمد و صل علي علي اميرالمؤمنين و صل علي الصديقه الطاهره فاطمة الزكيه حبيبت حبيبك و نبيك و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنه و علي علي ابن الحسين زين العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفرالكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا و محمد ابن علي الجواد و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري اللهم صل علي حجة ابن الحسن المهدي القائم المنتظر،
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فیهَا طَوِیلا
شادی روح حضرت امام و همهي شهدا، مخصوصاً 24هزار شهيد استان اصفهان، و1880 كاشان، و شهداي اخير جنگ 12روزه 1060 شهيد عزيز ما و شادي روح والدين رهبر عظيم الشأن انقلاب كه امروز سالگرد پدر رهبر معظم هست و همهي مفاخر استان اصفهان و منطقهي كاشان و سه امام جمعهي فقيدمان و براي سلامتي و عزت و طول عمر با عافيت ر هبر عزيزمان صلواتي هديه بفرماييد.
اوصيكم و نفسي بتقوي الله
برادران و خواهرانم در خطبهي دوم هم خود و شما به تقواي الهي سفارش ميكنم
رسيديم به حكمت 101 حضرت ميفرمايند كه
لَا يَسْتَقِيمُ قَضَاءُ الْحَوَائِجِ إِلَّا بِثَلَاثٍ حاجت ديگران وقتي ميخواهد برآورده بشود، اين صحيح ادا نميشود مگر با سه تا شرط
1- بِاسْتِصْغَارِهَا لِتَعْظُمَ بايد آنحاجت را كوچك بشمرد تا خودش بزرگ جلوه كند خود شخص بزرگ جلوه كند
و 2- وَ بِاسْتِكْتَامِهَا بايد آن را كتمان كند
لِتَظْهَرَ حاجت را كتمان بكند تاخودش آشكار شود
3- وَ بِتَعْجِيلِهَا حاجت را زود بدهد
لِتَهْنُؤ تا گوارا جلوه كند
اما آقاي مغنيه در في ضلال، وهم جناب ابن ميثم در شرحشان بر اين عبارت نهج البلاغه ميفرمايند كه اگر ميخواهيم حاجت مؤمني را برآورده كنيم و براي ما جزو مكارم اخلاقي ثبت شود من برآورده كننده حاجت بايد سه مطلب را رعايت بكنند
1- زود حاجت اين بنده خدا را بدهم امروز و فرداش نكنم يك ماه دوماه بياد برود آبرويش برود تعجيل درادا حاجت
2- من كتمان كنم، مني كه حاجت او را ادامه ميكنم كتمان كنم
3- من كار خودم را كوچيك بشمارم، كاري نبود
بعد شما نتيجه را ببينيد، اميرالمؤمنين ميفرمايد تو كارت را كوچك بشمر لِتَعْظُمَ تا خودت بزرگ شوي
جناب آقاي ابن ميثم ميگويد وقتي كه تو حاجت ديگران را كوچك بشمري
ليعرف بالسماح وكبر النفس ميگويند عجب آدم سخي و كريمي بود چقدر نفس بزرگي داشت اميرالمؤمنين علي عليه السلام ميفرمايد: تو كوچك بشمر لتعظم خودت بزرگ شوي، كتمان بكن تا تو آشكار شوي خداي متعال آشكار ميكند لازم نيست ما جار بزنيم كار خيرمان راو تعجيل تا براي او گوارا اين توصيه به تقوا
اما مناسبتهاي هفته اولين مناسبت 21 تيرماه سالروز حملهي رضاخان به مسجد گوهرشاد است براي اجتماع مردم مشهد، براي دفاع از حجاب، خواهران و برادران، مخصوصا جوانان آقا پسرها و دخترخانمها ما روزگاري گذرانديم، ما روزگاري گذرانديم، در اين كشور در زمان رضا خان از قول آيت الله صافي نقل ميكنم محضرتان ناقلش آيت الله خاتمي بود در روز يا عاشورا تا تاسوعا، فرمود آيت الله عظمي صافي گلپايگاني فرمود ما عاشورايي را در اين كشور گذرانديم در دوران رضا خان، كه در ميادين اصلي شهر يك نفر جرأت نداشت بيايد يك يا حسين بلند بگويد، عاشورا، يكي از كارهاي رضا خان خبيث، همين بود كه چادر روسري مقنعه را ممنوع كرد 7 سال در اين كشور ممنوع بود، 1314 تا 1320 هيچ كس حق نداشت با روسري، چادر، مقنعه، بيرون برود همه بايد مكشفه بودند، مردم مشهد در مسجد گوهرشاد جمع شدند اعتراض كردند، آقاي بهلول سخنران جلسه بود، دستور داد رضا خان مردم معترض را به رگبار ببندند، كنارحرم امام رضا، من از پير مردهايي كه براي من تعريف كردند شنيدم خواهران و برادران گفتند ما جنازهها را نشمرديم اما كاميونها را شمرديم، جسدها را كه ميبردند كاميونها را ما شمرديم 57 كاميون جسد از مسجد گوهرشاد بردند، به چه جرمي؟ به جرم اينكه ما ميخواهيم حكم خدا حجاب رعايت بشود، اين رضا خان بي روتوش است بدون نقاب است.
عين او محمد رضا بود منتها روش او متفاوت بود، ما يك شهيدهي حجاب هم دركاشان داريم و همهي آن شهدا را و همه آن عزيزاني كه آمدند در آن اجتماع بزرگ و براي حكم خدا قيام كردند، اجتماع كردند همه شان را شاد ميكنيم با صلواتي بر محمد و آل محمد
نكتهي دوم: تحليل باز همين جنگ 12 روزه باشه كه ما اهميّت اين مقاومت را و همدلي را بيشتر بدانيم خواهران و برادران، گاهي اوقات آدم در يك نعمت كه هست غرق در نعمت كه هست قدر نميداند، ببينيد از حدود 15-16 سال پيش كساني كه انديشمند هستند يك نظريهاي را دادند و گفتند قدرت از سمت غرب و آمريكا و اروپا دارد جابه جا ميشود به سمت شرق، قدرت دارد جابه جا ميشود خصوصا بايدن نظرش اين بود كه اين جابجايي در 2028 اتفاق ميافتد يعني سه سال ديگه، بعضيها تا 2030 را گفتند الان 2025 يعني بين سه سال تا 5 سال آينده 6 سال آينده يك جابجايي قدرت را ما داريم، نظام سلطه و غرب بيكار نمينشيند در مقابل اين جابجايي قدرت تا آنجايي كه توان داشته باشد سعي ميكند اگر بتواند اتفاق نيفتد اين جابجايي اگر نه تأخير بندازد 2028 بشود 2040 بشود 2050، خوب ميگويند در آن 2028 و 2030 ما آيا ابرقدرت جديدي خواهيم داشت ميگويند نه، ابرقدرت نداريم ولي 4 ركن اصلي در شرق به وجود خواهد آمد
1-چين 2- روسيه 3-هند 4- ايران، رهبرجبههي مقاومت
با چين درگير خواهند شد با روسيه درگير شدند با هند درگير نخواهند شد چون در ديديد كه در درگيري بين هند و پاكستان اسرائيل آمد طرف هند، و هند را از خودشان ميدانند اما نسبت به ايران مقتدر، قطعا اينها عكس العملي نشان ميدادند كه نشود آن ابرقدرت منطقهاي
اگر بخواهم واضحتر بگويم يكي از اهدافشان اين است. اگر خاطرتان باشد آقاي ترامپ وقتي كه رئيس جمهور شد در اين دورهي دوم، يكي از اولين حرفاش اين بود كه من پاناما را ميخواهم بگيرم، خوب براي چي ميخاوهد پاناما را بگيرد؟ 7 تا آبراه مهم در دنيا وجود دارد يكيش پاناما هست، كه بين اقانوس اطلس و اقيانوس آرام به جاي اينكه مسير طولاني را طي كنند، يك ميانبري وجود دارد از وسط آمريكا به نام كانال پاناما هيچ ربطي به كشور آمريكا ندارد ولي ترامپ با قلدري گفت پاناما اين كانال مال ما هست، انقدر فشار آورد بر پاناما كه قانع شد پاناما كه اگر با چين يك قراردادي ميخواهد ببندد بايد به تأييد آمريكا و ترامپ برسد، اين يكي از آن 7 تا آبراه است، و آني كه بسيار مهم است اين است، دو تنگهي ديگه از آن 7 تا در اختيارجمهوري اسلامي است، يكي تنگهي هرمز، يكي هم باب المندب، تنگهي هرمز 30 درصد نفت وگاز دنيا از اين منطقه عبور ميكند و مالكيت تنگه هرمز با جمهوري اسلامي ايران است، باب المندب كه در اختيار انصار الله است 20 درصد تجارت كانتينري دنيا از اين باب المندب عبور ميكند اين هم با يك واسه در اختيارجمهوري اسلامي است
وآن طرف ترش كانال سوئز است در اختيار مصر است وقتي اين طرف را باب المندب را انصار الله كنترل بكند، خود مصريها گفتند 60 درصد در آمد كانال سوئز افت كرد پس در واقع 5/2 از آن 7 تا كانال مهم دنيا اختيارش در جمهوري اسلامي ايران است.
با اين تحليل برادران و خواهران، جنگ 12روزه براي اورانيوم نبود، براي هستهاي ما نبود بلكه يك جنگ تمدني بود براي نظم نوين دنيا، كه ميخواستند جمهوري اسلامي اين منابع قدرت را در اختيار نداشته باشد، چه ترامپ، چه بايدن، هركس ديگري بود چه نتانياهو چه غير آنها اين كار را ميكردند دير يا زود ميخواستند منابع قدرت را از جمهوري اسلامي بگيرند آنچه كه اتفاق افتاد دراين 12روز يك جنگ تركيبي بود براي اينكه به هدف خودشان برسند تسلط بر منابع منطقه جدا از حالا بحث ايدئولوژيكي كه ما داريم، يك خبرنگار آمريكايي يك سوالي را آقاي مكنزي پرسيده فرمانده سابق آمريكا در غرب آسيا، ازش پرسيد كه اسرائيل كه اين 12 روز جنگ راشروع كرد آيا به اهداف خودش رسيد اين عمليات را چگونه شما ارزيابي ميكني؟ آقاي مكنزي گفت گفت اصلا سوال تو اشتباه است چرا ميگويي اسرائيل، اسرائيل در اين ماجرا به تعبير ايشان فقط يك پيمانكار بود، اين حرف جنرال مكنزي فرمانده سابق آمريكا در غرب آسياست، ميگويد اين جنگ
اولا جنگ تركيبي بود بعد عناصر تركيبش 6 -7 مورد اسم ميبرد،
ثانيا برنامه در آن پنتاگون تصويب شده بود تمرين آنهم مشتركا درآمريكا ويونان سال قبل با همكاري ناتو وكشورهاي عربي انجام شده بود چرا ميگويي اسرائيل، اسرائيل فقط پيمانكار اين اجراي اين برنامه بود خوب شروع كردند ضلع هفتم اين جنگ تركيبي شورش خياباني بود، من 6 تا اولش را ميگذرم ضلع هفتم اين بود كه مردم وارد خيابان بشوند و شورش كنند هفتهي قبل محضرتان عرض كردم، روز اول جنگ دوازده روزه نتانياهو آمد سخنراني كردگفت مردم ايران من شرّ را به پا كردم بقيش ديگه با شماست بريزيد درخيابان حرف خودتان را بهدنيا اعلام كنيد، خواهران و برادران ميدانيد چرا زندان اوين را زدند؟ در بحث زندان اوين ديوار را نزدند كه كسي فرار كند، 7 تا از ساختمانهاي زندان اوين را زدند آن مقداري كه حقير اطلاع دارم اين است هدف اين بود خانوادههاي زندانيها بيايند جلو درب زندان اوين شعار بدهند جرقه اي بشود براي اغتشاش، هر وسيله اي كه ميتوانستند براي اغتشاش جرقه ايجاد كند به كار گرفتند كاميون دار عزيز را اما ببينيد بصيرت كاميوندار ميگويد بله لاستيك من گران است ميگويد گازوئيل من گران است بيمه من 3 برابر شده اما تا كجا من ميروم جلو تا آنجا كه كشورم در خطر نباشدحقيقتا بصيرت به خرج دادند كاميون داران ما و همينطورساير اقشار ما، چيزي كه اسرائيليها و آمريكاييها و ناتو فكرش را نميكردند اين حبّ مردم ايران چه خارج چه داخل به ايران اسلامي باشد حب الوطن من الايمان با يك خانمي كه اصلا سر و وضعش مثل خواهران نمازگزار عزيز ما نيست درنماز جمعه بهش گفتند كه چرا نرفتي بيرون، گفت من دوست دارم ايرانم را، گفت نظرت چيه در رابطه با حمله اسرائيل؟ خوب دقت كنيد، گفت من نميخواهم اين را بگويم دوست ندارم بگويم ولي ميگويم عباي آخوند و ولايت فقيه براي من امن تر است از بمبهاي نتانياهو اين عشقي كه به رهبر معظم انقلاب ايجاد شد در اين جريان بي نظير است، لذا ما خداي متعال را شاكريم با تمام وجود، اين همدلي كه به وجود آمده وظيفه ما اين است كه حفظش كنيم، هم سران قوا مراقب باشند درمصاحبههاي خودشان، كاري نكنند اين وحدت و همدلي مخدوش بشود، و هم سياسيون ما من ديدم يك جا يك نامهاي را عرض شود كه در فضاي مجازي منتشر كردند كه نامه متنش اين بود اصلاح طلبها به اسرائيل نامه نوشتند كه اسرائيل بزن كه خوب داري ميزني ايران را اولين كسي كه آمد تكذيب كرد بچههاي اصولگرا بودند، اين بصيرت است، نامه جعلي بود ميخواست دوقطبي درست كند اما بصيرت بچه هاي اصولگرا مانع شد كه بتوانند دو قطبي ايجاد كنند و از اين فضاي گل آلود بخواهند ماهي بگيرند من توصيه ام به همهي خواهران و برادران و مسئولان اسن است اين همدلي كه اصلا قيمت ندارد خداي متعال دلها را با هم يكي كرده حول محور ايران اسلامي و ولايت فقيه محكم بايد آن را حفظ كنيم در كنار مقاومت و قدرداني از رهبر معظم انقلاب حقيقتا خواهران و برادران اگر در حق رهبري كوتاهي بشود در بيان خدمات ايشان در كل اين چهل و اندي سال خصوصا اين جنگ 12روزه جفا است، رهبر معظم انقلاب يك فرمانده ميداني بودند در اين دوازده روز، حتي وقتي كه آمريكا حمله كرد به ما و قرار شد كه تصميم بگيرند كه آيا پاسخ آمريكا داده بشود يا نه در محضر رهبر معظم انقلاب جلسه تشكيل شد دستور شخص ولي فقيه و فرمانده كل بود لذا خداي متعال را بر وجود ايشان شكر ميكنيم و انشاءالله دعا ميكنيم با تمام وجود براي حفظ و سلامتي رهبر عزيزمان
خدايا در ظهور مولامون تعجيل بفرما
شرّ آمريكا، اين دولت بالذات تروريست را به خودش برگردان
خدايا اين اسرائيل، اين غدهي سرطاني را هر چه زودتر زائل بفرما
اقتدارجمهوري اسلامي را در همهي ميادين بيش از پيش بفرما
رهبر عزيزمان درپناه امام عصر عليه السلام از همهي خطرات مصون و محفوظ بدار
خدايا اين وحدت و همدلي كه در كشور ما به جود آمده است خصصوا در ايام محرم اين وحدت را بيشتر بفرما
استقامت ملت عظيم الشأن ما را تا رسيدن به قله ظهور استمرار عطا بفرما
خدايا حاجاتي دارند خواهران و برادران ما بعضيها بيمارند، بعضيها بيمار دارند سفارش به دعا كردند از بهترين موقع استجابت همين لحظه است خدايا به حق حلقوم بريدهي اباعبدالله عليه السسلام و آن لحظهاي كه امام سجاد عليه السلام اين گونهها را روي حلقوم بريدهي پدر گذاشت موقع دفن قسمت ميدهيم همهي بيماران، خصوصا بيماران صعب العلاج را شفا كرم بفرما
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1) فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2) إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)
اللهم عجل لوليك الفرج