/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
تاریخ خبر:۱۴۰۳ دوشنبه ۲۱ خرداد
چاپ خبر
دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران : شهیدان محسن پورمحمدیان ، سید یوسف سیدیان و آزاده گرامی آقای رخسارزاده امام جمعه کاشان : هدف حضرت امام ره جهانی نمودن عبودیت خداوند بود . حجت الاسلام حسینی : نکته ای که امید بخش است ، این است که زحمات و استقامت شما نتیجه داده است ، امام ره در وصیت نامه خودشان می فرمایند ، ملت عظیم الشان بدانند ، تحمل سختی ها متناسب با هدفی است که در نظر گرفته ایم . امام ره در وصیت نامه می فرمایند ، نیّت و هدف ما این است که عبودیت خداوند را جهانی کنیم ، یعنی« يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا »

دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران  _ ٢۴۴ ، سال  سوم ، 

امام جمعه کاشان  :  هدف حضرت امام ره جهانی نمودن عبودیت خداوند بود .
 

حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در منزل اقای محمد رخسارزاده از ازادگان دفاع مقدس اظهار داشت  :
  اقای ابوترابی ره در ایجاد روحیه در ازادگان نقش مهمی داشت . در خاطرات ازادگان دیده ام که تاکید داشت ، نشاط و خنده در بین ازادگان وجود داشته باشد و خودش هم اهل توسل بود . در روایت از امام صادق ع داریم «  ما ضَعُفَ بَدَنٌ عمّا قَوِيَت علَيهِ النِّيَّةُ  »  اگر بدن انسان ضعیف باشد ولی روح قوی باشد ، روح قوی بدن ضعیف را دنبال خود می اورد . اگر نیّت و روح بلند باشد ، بدن را می کشاند و ازادگان ما دارای روحیه و نیّت قوی بودند که توانستند ان سال ها را تحمل کنند . انشاء الله ثواب ان دوران برای شما ذخیره باشد . این دوران برای شما گنج است که در قیامت خواهید دید  از خانواده شما هم تشکر می کنیم . 

حجت الاسلام حسینی گفت  : نکته ای که امید بخش است ، این است که زحمات و استقامت شما نتیجه داده است ، امام ره در وصیت نامه خودشان می فرمایند ، ملت عظیم الشان بدانند ، تحمل سختی ها متناسب با هدفی است که در نظر گرفته ایم . امام ره در وصیت نامه می فرمایند ، نیّت و هدف ما این است که عبودیت خداوند را جهانی کنیم ، یعنی«  يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا  » این ایه را جهانی کنیم ، در مقابل ابلیس می خواهد « لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ » را جهانی کند . امام ره به لطف خدا و کمک شهدا ، ازادگان ، جانبازان و ایثارگران اراده نمود که « يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا  » را جهانی کند . وقتی هدف بالا باشد ، تحمل سختی ها و شهادت ، آسان می شود . تمام انبیاء و اولیاء برای این هدف امده اند و به لطف خدا ، این توفیق با کمک مردم بی نظیر نصیب حضرت امام شد . وی گفت ، الان که حوادث غزه بسیار تلخ و توحش تمدن لیبرال غرب را می بینیم ، بسیار غمگین و متاسف هستیم ، اما از ان سوی بشارت است که ، بیداری جهانی که مقدمه ظهور امام زمان ع است ایجاد شده است . ضمنا ، در این زمان به خانواده ها از جمله خانواده شما توصیه می کنم که نسبت به دغدغه و نگرانی نایب امام زمان ع که فرزند اوری است ، بی توجه نباشیم تا کشور دچار بحران در سال های اینده نشود . 



در این دیدار گفته شد  : ۴۴ هزار نفر در کشور ازاده وجود دارد . ۵٧٢ نفر از ازادگان در اردوگاه شهید شده اند که چهار نفر از کاشان هستند . کاشان ١٩۵ و اران و بیدگل ۶۵ ازاده دارد . ۴۶ نفر از ازادگان کاشانی متاهل بوده اند . سی نفر بالای هشت سال اسیر بوده اند . ۵٣ نفر بالای پنجاه درصد جانبازی دارند . دو ازاده جانباز بالای هفتاد درصد هستند . حاج تقی خاکباز و حاج عباس منصوری با ١١٩ ماه ، بیشترین سال اسارت را دارند . پدر شهید خباز مسن ترین ازاده کاشانی هستند . پنج طلبه ازاده در کاشان و اران و بیدگل داریم . و دو برادر ازاده هم داریم . حاج نورالله عظیم زاده هم شاعر ازاده هستند . اقای وادی السلامی هم مداح و استاد نهج البلاغه هستند . اقای دکتر رزاقی هم از ازادگان هستند که حافظ قران هم می باشند . چهار ازاده هم وجود دارند که دچار بیماری صعب العلاج هستند . وی گفت  : در اردوگاه ها ، چند اسایشگاه وجود داشت که ببن دویست تا دویست و پنجاه نفر در ان بودند . سالی یک بار اسایشگاه های افراد عوض می شد و داخل هر اسایشگاه هم جای افراد جابجا می سد . جای هر هر فرد دو متر در سه وجب بود . در جابجایی اسایشگاه ها ، قرعه کشی می شد ، دعا می کردند که جای خوب به انها تعلق بگیرد ، جای خوب ، مکانی بغل ستون یا یک گوشه باشد که عراقی ها نتواند از پنجره انها را ببیند تا بتوانند شب ها ، دعا و نماز بخواند . چون فقط ، نیم ساعت قبل از نماز صبح اجازه داشتیم بلند شویم وضو بگیریم و نماز بخوانیم . بقیه ساعات ممنوع بود . زشت ترین چهره ای که از عراقی ها دیدیم که کوچکی و پستی انها را می رساند ، این بود که اب اشامیدنی به اندازه کافی در اختیار نمی گذاشتند که به اندازه کافی رفع تشنگی ما بشود .



دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران  _ ٢۴۵ ، سال  سوم ، 

امام جمعه کاشان  :  انسجام فکری در منزل و وجود روحانی اگاه در اجتماع باعث از بین رفتن افکار انحرافی در نسل جوان است 


حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در منزل والده شهید محسن پور محمدیان اظهار داشت  : این که پسری موفق می شود علیرغم هجوم افکار انحرافی و کمونیست ها موفق می شود انحرافات را بشناسد ، نشان دهنده این است که یا انسجام فکری در منزل وجود داشته است یا یک روحانی مانند اقای بنایی در محله وجود داشته است ، و ایت الله مصباح و شهید مطهری ره برای مبارزه فکری با این ها بسیار تلاش کردند .
ایت الله مصباح ره می فرمود ، گاهی اوقات برای این که جواب کمونیست ها را بدهم ، هزار صفحه از کتاب انها را مطالعه می کردم و بنظر می رسد اقا محسن با این بزرگواران اشنایی داشته که باعث شده بود افکار انحرافی انها را بشناسد . از این رو با دیگران مباحثه می کرده است و گاها انها هم قبول نمی کردند بخاطر عناد بوده است که در قران هم در ایه ١۴ سوره نمل خدا می فرماید  «  وَجَحَدُوا بِهَا وَاسْتَيْقَنَتْهَا أَنْفُسُهُمْ »  و با آن كه در دل به آن يقين داشتند ، از روى ستم و برترى جويى انكارش كردند . ایه مربوط به فرعون است ، به معجزات حضرت موسی یقین داشتند اما چون عناد داشتند قبول نمی کردند . 



در این جلسه والده شهید گفت  : محسن بسیار ساده زیست ، مهربان و در کارهای خانه کمک می کرد . در مبارزات مردم علیه شاه ملعون حضور داشت و از سوی ماموران با باتوم هم مورد حمله قرار گرفت . برادر شهید گفت ، برادرم من واقعا عیبی نداشت ، به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشت . با هوش بود و در مسائل سیاسی بصیرت داشت ، نسبت به سازمان مجاهدین و تالیفات انها حساس بود و نکات انحرافی کتاب های انها را می دانست . با دوستان خودش که جذب سازمان مجاهدین شدند ساعت ها مباحثه می نمود . اساتید ایشان در دانشگاه در موقع شهادت ایشان بسیار متاثر بودند و گریه می کردند . 

در بخشی از وصیت نامه شهید امده است  : مادرم مبادا بعد از شهادت من گوشه نشینی اختیار کنی ، بلکه اگاه تر ، پرجوش تر و فعال تر از قبل به اسلام و انقلاب خدمت کن و می دانم چنین می کنی ، مادرم ، من نتوانستم فرزند لایقی برای شما باشم اما از ارشادات و راهنمائی های شما برای شناخت خدا و راه اسلام به پیشگاه خداوند سپاس گزاری می کنم که چنین مادری دارم .


دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران  _ ٢۴۶ ، سال  سوم ، 

امام جمعه کاشان  :  شهدا با جهاد کبیر  تابع ولی فقیه بودند و با جهاد اکبر انشالله بهشت را دیده اند

حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در منزل والده جهادگر شهید سید یوسف سیدیان اظهار داشت  : بعضی از افراد انقدر زود به بلوغ فکری می رسند که خداوند شهادت را زود نصیب انها می کند . وی گفت ، در یک بیان ، ما دو نوع جهاد داریم ، جهاد اصغر ، جهاد اکبر ، جهاد اصغر یعنی ، جهاد با دشمن خارجی ، جهاد با امریکا و اسرائیل و صدام ، جهاد اکبر هم یعنی جهاد با نفس و شیطان . ایت الله جوادی املی در یک تعریف کامل تر می فرمایند ، جهاد اکبر ، جهاد اوسط و جهاد اصغر . جهاد اصغر همان جهاد با دشمن خارجی ، اوسط ، جهاد با شیطان و نفس اماره است و جهاد اکبر ، بحدی انسان برسد که هر موقع اراده کند ، انسان بحدی از مجاهده برسد ، چنان نفس خود را مهار کند که از این دنیا بتواند جهنم را ببیند . 

وی گفت  : مقام معظم رهبری جهاد کبیر را با استفاده از ایات قران عنوان نمودند و ان این است که به حرف دشمن گوش نکنیم و اعتماد نکنیم .  « وَ لا تُطِعِ الْكافِرِينَ وَ الْمُنافِقِينَ‌ ». وی گفت شهدا ، این چهار جهاد را انجام داده اند . جهاد اصغر ، جهاد با دشمن خارجی را انجام داده اند ، جهاد اوسط و مبارزه با هوای نفس را هم با رها کردن تعلقات دنیوی و رفتن به جبهه برای دفاع از اسلام را انجام داده اند ، شهدا با جهاد کبیر  تابع ولی فقیه بودند و با جهاد اکبر انشالله بهشت را دیده اند



در این جلسه گفته شد  : سید یوسف دارای یک فرزند دو ساله بودند که شهید شدند . اقای یداللهی از همرزمان شهید گفت  : در محل کار و منطقه فوق العاده بود . بخاطر حضور در روستاها کمتر در منزل حضور داشتند . در کاشان ۶٧ شهید جهادگر داریم . یک سوم اعزام به جبهه ها را جهاد انجام داده است . در پشتیبانی از جنگ هم مقام اول در کشور را داریم .
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
گزارش تصویری
هیئت حسینی مسجد بالابازار
هیئت حسینی مسجد بالابازار
حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در آیین افتتاحیه مرکز آیه
حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در آیین افتتاحیه مرکز آیه
 آیین
آیین "میراث مرثیه" در خانه تاریخی آل یاسین
حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان
حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان
سخنرانی امام جمعه کاشان در هیئت حضرت علی اصغر(ع)  مهاجرین مقیم کاشان
سخنرانی امام جمعه کاشان در هیئت حضرت علی اصغر(ع) مهاجرین مقیم کاشان
حضور در هیئت رزمنگان اسلام ناحیه مقاوت بسیج سپاه کاشان
حضور در هیئت رزمنگان اسلام ناحیه مقاوت بسیج سپاه کاشان
دیدار نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان با جانبازان
دیدار نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان با جانبازان
تقوا انسان را به اوج می رساند
تقوا انسان را به اوج می رساند
 دستخط نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در دفتریادبود منزل آیت الله شهید رئیسی و عرض تسلیت به خانواده
دستخط نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در دفتریادبود منزل آیت الله شهید رئیسی و عرض تسلیت به خانواده
اقامه نماز جماعت و سخنرانی در مسجد صاحب الزمان عج شهرستان بوین میاندشت
اقامه نماز جماعت و سخنرانی در مسجد صاحب الزمان عج شهرستان بوین میاندشت
دیدار ریاست و کارمندان اداره بهزیستی شهرستان کاشان به مناسبت هفته بهزیستی
دیدار ریاست و کارمندان اداره بهزیستی شهرستان کاشان به مناسبت هفته بهزیستی
سخنرانی نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در استانداری قم
سخنرانی نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در استانداری قم
حضور و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در هیئت الرضا ع بوئین میاندشت
حضور و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در هیئت الرضا ع بوئین میاندشت
حضور و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در بیت خادم جمهور شهید آیت الله رئیسی و عرض تسلیت به خانواده معظم شهید
حضور و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در بیت خادم جمهور شهید آیت الله رئیسی و عرض تسلیت به خانواده معظم شهید
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.