/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۷ شهريور
تاریخ خبر:۱۴۰۳ شنبه ۱۷ شهريور
چاپ خبر
حضور در مساجد : ٢۵٨ _ ١۶ / ۶ / ١۴٠٣ _ مسجد سوریجان _ خیابان فاضل نراقی امام جمعه کاشان : یکی از تاکیدات امام زمان ع ، خواندن نماز شب ، زیارت عاشورا و زیارت جامعه است امام جمعه کاشان : امروز از برکت انقلاب اسلامی مردم دنیا با مذهب تشیّع و امام حسین ع آشنا می شوند ، امام زمان ع وقتی در کنار کعبه ظهور می کند پنج ندا دارد که همه دنیا می شنوند « اَلا یا اَهل العالَم » خودش را معرفی می کند ، سه ندا امام زمان ع برای معرفی خودش به امام حسین ع است

حضور در مساجد :  ٢۵٨  _   ١۶ / ۶ / ١۴٠٣  _  مسجد سوریجان  _ خیابان فاضل نراقی 


امام جمعه کاشان  : یکی از تاکیدات امام زمان ع ، خواندن نماز شب ، زیارت عاشورا و زیارت جامعه است


حجت الاسلام سید سعید حسینی  در جمع نمازگزاران مسجد سوریجان ، بعد از اقامه نماز مغربین اظهار داشت  : نگاه ما به مساله امام با برادران اهل سنت فقط اختلاف در این نیست که امیرالمومنین علی ع امام اول است و انها می گویند امام چهارم است . از نظر ما ، امام یعنی جانشین خدا در تمام عوالم . یعنی امام زمان ع اگر به جبرائیل ، به ملک الموت و فرشتگان باران دستوری بدهند باید اطاعت کنند . روایت داریم ، هر فرشته ای هر ماموریتی از طرف خدا در زمین داشته باشد ، ابتدا محضر امام زمان ع می رسد و ماموریت خود را با اذن امام زمان ع انجام می دهد . استناد قرانی هم در این مورد وجود دارد . وی گفت ، زیر مجموعه حضرت ابراهیم ، حضرت لوط و قوم او بودند که قوم لوط به عمل زشت همجنس گرایی هم روی آورده بودند ، و به حرف حضرت لوط که برای هدایت انان از طرف خداوند امده بود گوش نمی دادند . انها سنت خداوند در بحث ازدواج را تغییر دادند . اراده الهی این شد که عذاب شوند ، فرشتگان بصورت انسان به زمین آمدند و ابتدا محضر حضرت ابراهیم رفتند . حضرت ابراهیم امام آنزمان بود و با اذن حضرت ابراهیم سراغ قوم لوط رفتند .

امام جمعه کاشان گفت  : در زیارت جامعه کبیره این جمله امده است .  « امام زمان دوست دارد زیارت عاشورا و زیارت جامعه جزو برنامه های مستمر ما باشد . وی در همین رابطه گفت :  از منطقه تبریز عده ای به قصد حجّ بیت الله الحرام عازم بودند ، سید احمد رشتی هم از رشت امد تا با این ها همراه شود . ان سال حج ، در زمستان بود و برف و کولاک شدیدی بود ، کاروان حرکت نمود و بعلت برف و کولاک  ، سید احمد از کاروان جا ماند . سید احمد رشتی می گوید ، به امام زمان ع متوسل شدم  « برادران و خواهران ، دادرس همه ما امام زمان ع است ، به هر کدام از ائمه و فرزندان انها متوسل شوید ، هر کدام بخواهند حاجت ما را بر آورده نمایند ، از طریق امام زمان ع ، که امام حیّ و حاضر می باشد »  بعد از تامّل و تفکّر بنابراین گذاشتم که در همین موضع بمانم تا صبح شود به آن منزل که از آنجا بیرون آمدیم مراجعت کنم  ، در آن حال در مقابل خود باغى دیدم و در آن باغ باغبانى که در دست بیلى داشت که بر درختان مى زد که برف از آنها بریزد ، پس پیش آمد به مقدار فاصله کمى ایستاد فرمود تو کیستى ؟ عرض کردم ، با کاروان حج بودم  ، رفقا رفتند و من ماندم  و راه را گم کرده ام ، فرمود. : نافله بخوان تا راه را پیدا کنى « نافله یعنی نماز شب ، نماز شب یازده رکعت است قبل از اذان صبح ، چهار تا دو رکعتی ، دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر . پیامبر ص می فرماید ، اگر کسی این یازده رکعت را بخواند ، نُه صف فرشته پشت سر او می ایستند ، تعداد صف به اخلاص نمازگزار بستگی دارد ، اگر اخلاص او بالا باشد ، صف فرشتگان از شرق تا غرب است . نماز که تمام شد ، به تعداد نُه صف ضربدر تعداد بیشمار فرشتگان ، خداوند درجه انسان را بالا می برد ، در بهشت ، پائین ترین درجه ، منزل او آنقدر وسعت دارد که می تواند تمام اهل بهشت را مهمان کند ، و فاصله هر درجه تا درجه دیگر ، مانند فاصله زمین تا آسمان است . ضمنا ، طبقات پائین هر هفتصد سال ، می توانند امام حسین ع و یا سایر ائمه را ببینند ، نماز شب گنج است  ، امام حسن عسکری ع می فرمایند ، رسیدن به درجات بالای الهی ، مسافرتی است که بدست نمی اید مگر با مَرکبِ شب زنده داری  » پس اولین سفارش امام زمان ع ، خواندن نافله بود .  بعد از فراغ از نافله باز آمد و فرمود نرفتى ، گفتم واللّه راه را نمى دانم فرمود عاشورا بخوان ، پس از جاى برخاستم و عاشورا را خواندم . 

وی در رابطه با زیارت عاشورا ، با بیان این داستان گفت  : مرحوم حاج محمد علی یزدی مرد فاضل و صالحی بود . ایشان حکایت آموزنده ای را این چنین نقل کرده است : در دوران کودکی یکی از همسایگان ما دارای پسری بود که من با او دوست بودم . با هم بزرگ شدیم و هر کدام راه زندگی را پیش گرفتیم . او شغل خوب و مورد تأییدی نداشت  ، جزو اشرار بود و از قافله ها باج می گرفت ، تا این که از دنیا رفت. مدتی پس از فوتش، شبی او را به خواب دیدم که دارای جایگاه خاصی بود و ظاهر خوب و آراسته ای داشت . از او پرسیدم : من تو را در دنیا می شناختم ؛ تو کار خیری انجام نداده بودی که حال چنین جایگاهی به تو داده اند . او گفت درست است ؛ من در دنیا انسان خوبی نبودم و از همان شب فوتم تا شب قبل ، گرفتار عذاب بودم و سختی زیادی کشیدم ، اما از شب قبل چنین مقامی به من بخشیده اند . از او پرسیدم : چه اتفاقی سبب این تغییر در وضعیت تو شد ؟ او گفت : دیشب خانمی را به این قبرستان آورده ، دفن کردند . او همسر استاد اشرف حداد ( آهنگر ) بود .

هنگامی که او را به قبرستان آوردند ، امام حسین علیه السلام به دیدارش آمدند.  پس از خاکسپاری ،‌ بار دیگر امام حسین علیه السلام به دیدار او آمدند . مرتبه سوم که امام علیه السلام تشریف فرما شدند ،‌ دستور دادند تا عذاب از همه مردگان قبرستان برداشته شود . سپس از خواب بیدار شدم . فردا صبح زود به بازار آهنگران رفته ، استاد اشرف حداد را یافتم . از او پرسیدم :‌ آیا همسر شما به رحمت خدا رفته ؟ گفت بله ، از او پرسیدم : آیا همسرت به کربلا مشرف شده بود یا روضه خوان حضرت بود یا در منزل خود مجلس عزا برپا می کرد ؟ استاد اشرف دلیل سؤالاتم را پرسید و من به او گفتم که چه خوابی دیده ام ؛ سپس استاد برایم توضیح داد که همسر من هیچ یک از اعمالی را که شما برشمردید ،‌ انجام نداده بود ؛ تنها در خواندن زیارت عاشورا مداومت می کرد . امام ره  ، هر روز زیارت عاشورا را می خواند و در نیم ساعتی که پیاده روی می کرد لعن و سلام ها را می داد . امام هادی ع روشی مختصر برای خواندن زیارت عاشورا می فرماید ، زیارت عاشورا را که خواندید یک بار لعن کامل و سلام کامل را بگوئید و « اللهُمَّ الْعَنْهم جَميعاً ، و السّلام عَلیَ الحُسَین و عَلی عَلِِیِ ابن الحُسَین و عَلی اوْلادِ الحُسَین و عَلی اَصحابِ الحُسَین » را نود و نه بار بگوئید . 

بخش دوم  : امام جمعه کاشان در ادامه بیان داستان سید رشتی  گفت  زیارت عاشورا را خواندم و تمام شد ، باز نمایان شد فرمود ، نرفتى ، هستى ، گفتم راه را نمى دانم فرمود زیارت جامعه را بخوان ، آن را هم خواندم ، یکی از حملات زیارت جامعه این است « بِكُم يُنَزِّلُ الغيثَ  » به واسطه شما باران می اید . اراده امام زمان است که باران بیاید . وی با نقل خاطره ای گفت : یکی از قاریان بین المللی تعریف می کرد ، برای مراسم تلاوت به ایتالیا رفتم ، با شخصی که شیعه شده بود ملاقات کردم و چگونگی شیعه شدن را از او سوال کردم ، او گفت ، من مدرک دکترا ادیان دارم و از تمام ادیان شناخت دارم ، دانشجویان من که پایان نامه را ارائه می دهند ، دین های مختلف را تحقیق می کنند . یکی از دانشجویانم دین اسلام را تحقیق کرده بود و من استاد راهنما او بودم . چون با همه ادیان اشنا بودم ،  متوجه شدم عالی ترین دین ، دین اسلام است و ان هم مذهب تشییع  « این را هم خدمت شما عرض کنم تا به دین و پیامبر ص و قران افتخار کنید ، دکتر مایکل اچ هارت ، دانشمند معاصر امریکایی ، چهار تا دکترا در رشته های « حقوق ، فیزیک ، ریاضی و آسمان شناسی  » دارد . کتاب موثرترین صد فرد تاریخ به قلم مایکل اچ هارت ، فهرستی است از تاثیرگذار‌ترین اشخاصی که تاکنون پا به این دنیا گذاشته‌اند . خودش مسیحی است ، شماره اهمیت حضرت عیسی را سه و حضرت موسی را شانزده قرار می دهد و اولین شماره را به نام حضرت محمد ص اختصاص می دهد . او می گوید ، مسیحیان به من خرده نگیرند ، چه کنم ، با تحقیق به این رسیده ام که از نظر من ، تنها شخصیتی که در شئون دینی و دنیایی بالاترین موفقیت را در تاریخ کسب کرده است پیامبر اسلام است » وی گفت ، استاد ایتالیایی گفت ، من با تحقیق مسلمان و شیعه شدم ، اما همسرم حاضر نبود که مذهب خود را تغییر دهد ، به او گفتم ، با تحقیق اسلام و تشییع را انتخاب کردم اما او قبول نمی کرد  « و من نمی توانستم با او زندگی کنم » ، و نهایتا او تقاضای جدایی کرد . « این را اضافه کنم ، عده ای بخاطر کینه علی ع می گویند ابوطالب کافر است ، امام سجاد ع در پاسخ می فرمایند ، فاطمه بنت اسد مسلمان بوده و زن مسلمان نمی تواند با کافر زندگی کند » استاد ایتالیایی گفت ،  به ذهن من امد که به حضرت زهرا س توسل پیدا کنم ، به همسرم گفتم ، امروز هوا آفتابی می باشد و تکه ابری هم در اسمان نیست ، اگر من به صاحبان این دین از جمله حضرت زهرا س برای امدن باران توسل کنم و باران بیاید شما حقانیت این مذهب را قبول می کنی . او نگاهی به اسمان نمود و گفت امکان ندارد باران بیاید ، و گفت اگر باران بیاید ، قبول می کنم . او گفت ، من به اتاق رفتم و در سجده شروع به گریه کردم و توسل پیدا نمودم که حضرت زهرا س کرامتی نشان بدهد . دو ساعت و نیم گریه کردم ، بعد از ان ، باران شروع شد و همسرم شیعه شد و هشتاد نفر را هم شیعه نمود . این مفهوم عبارت « بِكُم يُنَزِّلُ الغيثَ  » است . نزول باران به اراده امام زمان ع است   

حجت الاسلام حسینی در ادامه داستان سید احمد رشتی گفت  : سید احمد رشتی می گوید ، زیارت جامعه را هم خواندم و تمام شد  ،  باز آمد و فرمود  ، نرفتى ، گفتم نه هستم تا صبح ، فرمود من حال تو را به قافله مى رسانم . بر مرکب امام سوار شدم و حرکت کردیم ، من می دیدم امام مستقیم حرکت نمی کنند ، بلکه بصورت دایره ای حرکت می کنند ، و پس از لحظاتی به قافله خودم رسیدیم . این فریاد رسی امام زمان ع است .

بخش سوم  : پس گفتیم ، امام جانشین خدا در تمامی عوالم است و دیگر این که حرف امام زمان ع را گوش کنیم که این از حقوق امام است . انشاء الله همه دنیا با قران ، دوازده امام و امام زمان ع آشنا شوند . 

امام جمعه کاشان گفت  : انقلاب اسلامی ما دنیا را با دین اسلام و تشیّع آشنا می کند . اول انقلاب ، کشور نیجریه یک شیعه هم نداشت ، اما شیخ زکزاکی خدمت حضرت امام ره در قم رسید ، شیخ زکزاکی در محضر امام ره شیعه شد ، امام ره  قران به او هدیه داد و فرمود ، مردم را به این قران دعوت کن ، و  الان در نیجریه حدود بیست میلیون نفر شیعه داریم . این چگونه امکان دارد ؟ قران که در بین برادران اهل سنت بود ،  ان چیزی که مهم است این است که امام صادق ع می فرماید  « کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً » با رفتار خودتان برای ما زینت باشید . به گونه ای رفتار کنیم ، که اگر در جایی ، شیعه ، سنی ، مسیحی ، یهودی و...با هم بودند ، آنقدر رفتار شیعه خوب باشد که افراد مذهب شیعه و امام صادق ع را بخاطر تربیت شیعه تحسین کنند . امروز از برکت انقلاب اسلامی مردم دنیا با مذهب تشیّع و امام حسین ع آشنا می شوند ، آشنایی با امام حسین ع یکی از حلقات ظهور است . امام زمان ع وقتی در کنار کعبه ظهور می کند پنج ندا دارد که همه دنیا می شنوند « اَلا یا اَهل العالَم » خودش را معرفی می کند  ، سه ندا امام زمان ع برای معرفی خودش به امام حسین ع است  « اَلا یا اَهل العالَم ، إِنَّ جَدِّيَ الْحُسَين قتلوه عَطشاناً ، اَلا یا اَهل العالَم ، إِنَّ جَدِّيَ الْحُسَين ، طَرَحوه عریانا ،  أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّيَ الْحُسَين سَحَقوهُ عُدواناً  » ای مردم دنیا بدانید ، جدم امام حسین ع را تشنه شهید نمودند  ، ای مردم دنیا ، بدن جدّم حسین را عریان روی زمین کربلا رها کردند ، ای اهل عالم ، بدن مطهر جدم را عصر عاشورا ، زیر سُم اسب ها لگد مال نمودند .مردم دنیا ، در آستانه ظهور امام زمان ع ، با مکتب اسلام و مکتب اهل بیت از طریق امام حسین ع اشنا می شوند . الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ .
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
گزارش تصویری
تصاویر : برگزاری نماز جماعت جوانان ونوجوانان  ، هیئت انصارالحسین خیابان طالقانی ره  - خیابان شهید سعادتی ره - 25 / 6 / 1403
تصاویر : برگزاری نماز جماعت جوانان ونوجوانان ، هیئت انصارالحسین خیابان طالقانی ره - خیابان شهید سعادتی ره - 25 / 6 / 1403
تصاویر :  آیین رونمایی از کتاب  _  (( شهیدان پرواز اردیبهشت ))  - تازه ترین اثر انتشارات ندای فتح الفتوح  - 24 / 6 / 1403
تصاویر : آیین رونمایی از کتاب _ (( شهیدان پرواز اردیبهشت )) - تازه ترین اثر انتشارات ندای فتح الفتوح - 24 / 6 / 1403
تصاویر : تقدیر و تشکر از امامان جمعه شهرستان آران و بیدگل و شهر نوش آباد .
تصاویر : تقدیر و تشکر از امامان جمعه شهرستان آران و بیدگل و شهر نوش آباد .
تصاویر :  دیدار خادمین مسجد مقدس جمکران با نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان ،  جهت عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن نهم ربیع الاول با عنوان طرح معنوی رحمت الواسعه
تصاویر : دیدار خادمین مسجد مقدس جمکران با نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان ، جهت عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن نهم ربیع الاول با عنوان طرح معنوی رحمت الواسعه
تصاویر : مجلس سوگواری و عزاداری امام عسگری (ع) - حسینیه حضرت علی اکبر ع
تصاویر : مجلس سوگواری و عزاداری امام عسگری (ع) - حسینیه حضرت علی اکبر ع
ادای احترام آیت‌الله اعرافی به شهدای کاشان
ادای احترام آیت‌الله اعرافی به شهدای کاشان
مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه کاشان
مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه کاشان
 بازدید از شرکت فرش کهکشان
بازدید از شرکت فرش کهکشان
حضور امام جمعه کاشان در مسجد الحسین (ع) خیابان بخارایی
حضور امام جمعه کاشان در مسجد الحسین (ع) خیابان بخارایی
 تصاویر : مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) از طرف نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان همراه با نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد صادقیه
تصاویر : مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) از طرف نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان همراه با نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد صادقیه
تصاویر  : حضور در مراسم عزداری : بیت مرحوم حجت الاسلام اقبالی و شهید اقبالی و مرحوم آرمون
تصاویر : حضور در مراسم عزداری : بیت مرحوم حجت الاسلام اقبالی و شهید اقبالی و مرحوم آرمون
مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در مسجد صادقیه
مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در مسجد صادقیه
سخرانی ظهر شهادت امام رضا مسجد امام علی (ع)
سخرانی ظهر شهادت امام رضا مسجد امام علی (ع)
دیدار نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان با حضرت آیت الله مبشر
دیدار نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان با حضرت آیت الله مبشر
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم لزوم رعایت سرعت و دقت در کار ارباب رجوع از سوی مسئولان خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.